Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,576 till 4,600 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Jag kan tänka mig att dom redan hade kolla på det till SAIK-matchen eller vad tror ni? Och då spelade dom ju riktigt bra ändå. Så vi håller tummarna! Mora är väldigt i en väldigt knepig form i dagsläget där dom blandar stortorsk med storvinst..

JN27
    Deltagare

Tugget om oss pågår fortfarande i Brynäs-forumet haha!

Henric
    Keymaster

Slutspurt den här veckan då. Törs man hoppas på två trepoängare? Brynäs har Frölunda borta sista matchen.

Sjukt spännande!

Det är mycket möjligt. Som jag skrev igår så handlar allt om hur laget väljer att ta uppgiften.
    Gör man verkligen 100 % och vinner de här två matcherna som återstår så kan man iallafall glädjas av att man gjort sitt jobb, vad som än händer.
    Att det avgörs i sista omgången är dock ett faktum.
    LHC får som sagt gärna vinna imorgon om vi gör det.

Ska bli intressant att se hur laget reagera på situationen. Det kan ju bli så att anspänningen släpper efter att ha behövt kriga för att hålla sig vid liv under en rätt lång tid. Även om man inte skulle erkänna det så kan det ju ta luften lite ur spelarna att plötsligt vara på säker mark utan risk för negativt kval. Men vi får se. Den här gruppen kan i mina ögon gå hur långt som helst när man få ihop det över tid. Ska bli en spännande avslutning iaf.

JN27
    Deltagare

Slutspurt den här veckan då. Törs man hoppas på två trepoängare? Brynäs har Frölunda borta sista matchen.

Sjukt spännande!

Det är mycket möjligt. Som jag skrev igår så handlar allt om hur laget väljer att ta uppgiften.
    Gör man verkligen 100 % och vinner de här två matcherna som återstår så kan man iallafall glädjas av att man gjort sitt jobb, vad som än händer.
    Att det avgörs i sista omgången är dock ett faktum.
    LHC får som sagt gärna vinna imorgon om vi gör det.

pb_90
    Deltagare

Sjukt spännande!

JN27
    Deltagare

Nu hoppas man dels att övriga resultat går med oss resterande matcher men också att Örebro går ut med en sån sjuk desperation att vinst bara är ett faktum. Enda chansen till slutspel är att vinna, gå all in, skita i allt. Jag hoppas verkligen att den mentaliteten finns hos laget.

pb_90
    Deltagare

Så trist… Enroth gör ETT misstag på hela matchen och det kostar ett mål. I övrigt fullkomligt briljant. Vi är det betydligt bättre laget i den här matchen…

Aja! Vi klev förbi Linköping med den här poängen. Nu hoppas vi att dom spöar Brynäs på tisdag och att HV71 och Frölunda sedan gör sitt i de sista omgångarna medans vi vinner minst EN match av de två som är kvar. Fortfarande en chans hörrni!!

Henric
    Keymaster

Asch, trist, men bra kä,pat. Vilken spurt gubbarna gjort på säsongen. 🙂

Henric
    Keymaster

Indeed. Mantas i högform för SAIK. Enroth gör det bra, minus tavlan. 41 skott ska vi förvalta lite bättre kan jag tycka.

Personal Jesus
    Deltagare

Rögle gör sitt jobb:)

JN27
    Deltagare

Sett till statistik så kmr nog Brynäs vinna idag så det gäller att vi skärper till oss rejält och börjar sätta lägena.

Personal Jesus
    Deltagare

Tycker det ser bra ut än så länge.
    De spelar respektlöst.

pb_90
    Deltagare

Det är så övertydligt att det är bestämt att Ebert ska skjuta i PP.. Dom andra skulle behöva göra sig lite farligare också

pb_90
    Deltagare

Billig utvisning direkt….

pb_90
    Deltagare

Snälla Rögle gör vår dag och krossa Brynäs!

pb_90
    Deltagare

Och 6-1 till DIF med 9min kvar. Då är vi fan helt klara för SHL helt nästa säsong, soft det i varje fall!

JN27
    Deltagare

Luleå har vänt!!

Henric
    Keymaster

Luleå ikapp, DIF säkrat segern. Nu får vi se till att göra jobbet. Tror inte vi bärgar några pinnar ikväll, men konstigare saker har ju hänt.

pb_90
    Deltagare

BRA LULÄÄÄ KOM IGEN NU!!

Andreas
    Keymaster

Mja, inte helt övertygad, men det kan ju visa sig vara ett genidrag.

pb_90
    Deltagare

Varför flyttar man inte upp Lodin med Harper och Abols? Boucher gör sig ju bra i fjärde.

Reagerade också lite på det.. Men å andra sidan är det ju i princip bara fjärde osm har fungerat. Boucher kanske kan få igång dom andra och fjärde ändå tugga på bra?

JN27
    Deltagare

Varför flyttar man inte upp Lodin med Harper och Abols? Boucher gör sig ju bra i fjärde.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av JN27.
    Henric
    Keymaster

Puh. Hoppas DIF håller i nu så är det bara 2 matcher kvar av den här skitsässen. 😀

pb_90
    Deltagare

Djurgården får gärna spöa Mora idag så vi kan skita i det sen.. Och Luleå får fan skärpa sig!

Andreas
    Keymaster

Erikssons styrkor är ju utvecklingen och det mjuka ledarskapet. Det gör sig rätt bra i en assisterande roll. Han har ju bara justerat det spel som Sumdblad satt, men gjort det bra också.

Mitell tror jag nog är tänkt som huvudtränare. Även om AIK haft en bra trupp har de haft centerbrist, men likväl dominerar de serien.

Jönsson känns även han som en riktigt bra assisterande med all sin erfarenhet och kunna verka lite mer direkt med spelarna istället för att sätta de övergripande riktlinjerna för spelet.

Visar 25 inlägg - 4,576 till 4,600 (av 13,266 totalt)