Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 4 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
07/03/2019 kl. 11:45 #12572
Andreas
KeymasterMinsk var väl ganska tydliga med att de vill ha honom kvar, men det vore givetvis något som NJ i alla fall ska försöka med.
07/03/2019 kl. 11:19 #12571JN27
DeltagareKul intervju med Enroth i Blaskan. Känns som att han hintar lite om att eventuellt stanna i SHL efter säsongen. När han säger att han fått mersmak och är sugen på det så ser det ju onekligen lovande ut.
En dröm om han skulle få för sig att stanna.06/03/2019 kl. 15:17 #12567Henric
KeymasterHörrni imorrn står jag i klacken. Grabben ville gå och alla sittplats var slut, så han fick ta min biljett så jag får sjunga lite. Är det någon härifrån som bor på hemmastå som vill mötas upp så slipper jag sjunga i min ensamhet? 😀
06/03/2019 kl. 14:47 #12566JN27
DeltagareTwittertråden gällande Abols namn är nog den roligare på länge haha!
06/03/2019 kl. 13:18 #12565Rebound
DeltagareTack för svaren gällande Enroth, nu känner jag mig betydligt lugnare :). Det skulle vara kul om han får chansen att spela VM i vår. Det som känns extra skönt när det gäller Enroth är att han har allt att spela för, i jämförelse med om vi hade lånat in en målis som redan har kontrakt över nästa säsong.
06/03/2019 kl. 13:15 #12564Andreas
KeymasterSkicka i PM i så fall.
06/03/2019 kl. 12:53 #12563Gurra
Deltagare06/03/2019 kl. 11:47 #12562Karl
DeltagareHur är det egentligen med Enroth? Jag läste någonstans att överenskommelsen med klubben är 10 matcher (vilket var mest realistiskt när han signade kontraktet) + bonus vid räddat SHL-kontrakt. Någon som känner till vad som är sagt vid ett ev slutspel?
Samma sak som om vi hade hamnat i ett kval, han spelar vidare utan att kosta något extra. Tänk på att hans personliga mål är att bli Tre Kronors målvakt i VM. Efter det hoppas han på nytt NHL-kontrakt, annars lär det bli ett antal år i KHL igen.
06/03/2019 kl. 11:46 #12561JN27
DeltagareHur är det egentligen med Enroth? Jag läste någonstans att överenskommelsen med klubben är 10 matcher (vilket var mest realistiskt när han signade kontraktet) + bonus vid räddat SHL-kontrakt. Någon som känner till vad som är sagt vid ett ev slutspel?
Kontraktet gäller säsongen ut.
06/03/2019 kl. 10:48 #12560Rebound
05/03/2019 kl. 22:57 #12559JN27
DeltagareSkön seger trots dålig match om man bortser från att vi har det mesta av offensiven. Kan tycka att man kanske skulle ha vilat Enroth idag för att spara honom till Torsdag. Jag vet inte hur man har tänkt där riktigt? Hur länge pallar han att stå och hålla fin form?
05/03/2019 kl. 21:20 #12556pb_90
DeltagareFan Boucher är NÄSTAN så jäkla bra hela tiden. Gör ALLT ett fram tills det är dags att avsluta typ xD
05/03/2019 kl. 20:55 #12555pb_90
DeltagareHan MÅSTE få nytt kontrakt.
05/03/2019 kl. 20:54 #12554pb_90
DeltagareGLEEEEEEENN!!!
05/03/2019 kl. 20:29 #12553carl
DeltagareVilken fruktansvärt usel match, blir bara irriterad
05/03/2019 kl. 20:26 #12552pb_90
DeltagareTrodde aldrig att jag skulle säga det. Men stackars Virta som får dras med Hedman och Sallinen? Dom får ju absolut ingenting att fungera?
05/03/2019 kl. 20:02 #12551Nikkiz
DeltagareDetta är ju bland dem tråkigaste matcher vi har spelat på länge!
Man får ju leksand vibbar av de hela, alltid enormt innehav av puck och ofarliga skott men man får inte till de sista samtidigt som motståndarna behöver fåtalet chansen för att göra mål..😂
05/03/2019 kl. 20:00 #12550pb_90
DeltagareSjukt kasst PP… men Timrå ör riktigt dåliga 5v5 så borde kunna lösas! Men ser inte vackert ut
05/03/2019 kl. 19:44 #12549Andreas
KeymasterLoj första. Örebro har svårt att veta vad de ska göra med Timrås igelkottsförsvar.
05/03/2019 kl. 14:50 #12548pb_90
DeltagareJag tänker mig också att Eberts ersättare inte behöver vara lika dyr som Ebert heller? Vi har liksom Näkyvä som är en toppback i ligan och Andersson som borde kunna studsa tillbaka lite efter en något svagare andrasäsong. Det får gärna vara ett hyggligt säkert kort liksom.
Om Palushaj är kvar också så lär väl han ta Eberts nuvarande plats i PP också.
05/03/2019 kl. 14:23 #12546carl
DeltagareMålvakt och förstacenter är väl det vi verkligen behöver just nu. Inte för att Pilö skulle kunna ersätta Ebert rakt av, men jag tycker det är dags att lyfta upp honom.
Sedan är väl frågan om Arnesson blir kvar. Han skulle Pilö kunna ersätta i alla fall.
Weinstock är en känslig fråga. Han är inte purung och producerar kanske inte på riktigt samma nivå längre, men han är definitivt en viktig kugge i laget.
Pilö har 7 poäng på 17 matcher och +8, nästa år spelar han förmodligen som 7 back. Definitivt någon som kan ersätta Arnesson.
32 skott på mål, i snitt 19 minuters speltid per match, få utvisningsminuter. Bra utveckling.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av
carl.
05/03/2019 kl. 13:43 #12545Andreas
KeymasterBagenda är väl den i dagsläget som känns mest osäker.
De är muntligt överens enligt AB. Med andra ord inget på papper än. Lang och Lindholm däremot verkar klara.
05/03/2019 kl. 13:41 #12544Andreas
KeymasterMålvakt och förstacenter är väl det vi verkligen behöver just nu. Inte för att Pilö skulle kunna ersätta Ebert rakt av, men jag tycker det är dags att lyfta upp honom.
Sedan är väl frågan om Arnesson blir kvar. Han skulle Pilö kunna ersätta i alla fall.
Weinstock är en känslig fråga. Han är inte purung och producerar kanske inte på riktigt samma nivå längre, men han är definitivt en viktig kugge i laget.
05/03/2019 kl. 13:21 #12542JN27
DeltagareSjukt svårt att få ihop laguppställningen till nästa säsong med alla rykten hittills? Jag önskar nog iaf en spetscenter även om Abols lär räknas in där till nästa säsong. NJ var väl lite sugen på att bli av med Weinstock redan till förra säsongen så han kanske ryker till nästa även om det känns jävligt onödigt…
Forwards:
Palushaj-Ny-Bromé
Harper-Abols-Weinstock
Lang-Wandell-Lindholm
Boucher-Mastomäki-GustafssonExtra: Lodin, Bagenda
Backar:
Näkyvä-Ny
Andersson-Backström
Warg-Rissanen
PilöMålvakter:
Ny, SteenLite märkligt många lirare känns det som? Att börja med två på bänken? Lodin kanske kan bli utlånad dock vilket kanske känns lite trist.
Känslan säger att Arnesson drar till typ DIF och att Ebert får NHL-kontrakt.
Hur tänker ni till nästa säsong?
Allt handlar väl om vad man på riktigt tror på. Weinstock har ju varit ett av lagets behållningar nu när det gått bra. Det är ju lätt att skylla på den gamle när det går tungt.
Weinstock kan spela i vilken kedja som helst utan problem, sålänge han får spela i Örebro Hockey. Det är värt oerhört mycket och utöver detta kostar han ju ingenting i jämförelse med vad man får av honom.
Håller han nästa säsong så tycker jag defenitivt att han ska få fortsatt förtroende.Jag håller med om att laget blir jättesvår att få ihop men jag tror inte alla spelarna som ryktas in kommer att komma.
Bagenda är väl den i dagsläget som känns mest osäker.
Skulle vara ett drömscenario för NJ om det bara handlar om en ny målvakt (JÄVLIGT VIKTIGT) och en toppcenter.05/03/2019 kl. 13:15 #12541pb_90
DeltagareSjukt svårt att få ihop laguppställningen till nästa säsong med alla rykten hittills? Jag önskar nog iaf en spetscenter även om Abols lär räknas in där till nästa säsong. NJ var väl lite sugen på att bli av med Weinstock redan till förra säsongen så han kanske ryker till nästa även om det känns jävligt onödigt…
Forwards:
Palushaj-Ny-Bromé
Harper-Abols-Weinstock
Lang-Wandell-Lindholm
Boucher-Mastomäki-GustafssonExtra: Lodin, Bagenda
Backar:
Näkyvä-Ny
Andersson-Backström
Warg-Rissanen
PilöMålvakter:
Ny, SteenLite märkligt många lirare känns det som? Att börja med två på bänken? Lodin kanske kan bli utlånad dock vilket kanske känns lite trist.
Känslan säger att Arnesson drar till typ DIF och att Ebert får NHL-kontrakt.
Hur tänker ni till nästa säsong?
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av
-
FörfattareInlägg