Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,125 svar, 56 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 2 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
18/03/2025 kl. 11:15 #23359
Kovacs
DeltagareDå kan vi stänga böckerna för denna speciella säsong. I slutändan med beröm godkänt sett till förhandstips och känslan man gick in med. Snöpligt slut då jag någonstans ändå känner att vi var minst lika bra som Växjö. Dock tror jag Luleå blir en för svår nöt för båda men hade kunnat bringa en del pengar om vi gått vidare. Dock så är det dyrt med resor så en jättevinst hade vi inte fått.
Nu börjar Silly. Och vi alla kan nog vara överens om att det är tack och hej till samtliga som har utgående. D.v.s. Leino, Ludde L, Norell, Ekström, Björninen och Rafkin. Min känsla är att även Svante Sjödin kommer lämna då han inte gjort stora avtryck i AS i VIK. Skorna blir nog för stora för SHL. Sen kan man fråga sig hur Niklas Nilsson ställer sig till att agera 7-8 back en säsong till? Även Emil Larsson kan läggas till även om han lämnat under säsongen.
På in kontot har vi ju sedan tidigare av Expressen redan avslöjade Leppänen, Ranta och Poulin.
Här tror jag vi kommer få se eventuellt 1 back ytterligare. Sen ska en spetsforward in och minst 1 center. Kan bli tal om 2 centrar om man väljer att satsa på Milton på en kant istället. Vet också att NE har en förkärlek att ha många alternativ på centerplatsen och det är ju ett par som lämnar där..Vad tror ni andra om numerär nästa säsong?
Jag gav mig på ett försök till uppställning utifrån det man vet nu för att skapa en bild:
Enroth/Arntzen
*Leppänen- Seppälä
Quenville- Arnesson
Berglund – Backström
Nilsson/NYKarla – Kossila – NY
Puistola – NY – *Ranta
*Polin – Oscarsson – Fernström
Wikman – Mastomäki – Glenn
Steen – DanielssonKan också bli ytterligare någon forward in om man väljer att skicka Danielsson på lån till Allsvenskan. Tror han skulle må bra av det över tid. Att får kontinuitet i seniorhockeyn.
08/03/2025 kl. 22:23 #23335Andreas
KeymasterKan nog vara så. Nu känns det lite tryggare med organisationen kring juniorerna.
Sedan är det ett gäng tränarposter som behöver lösas också, men det kommer de att få ordning på.
Sur förlust mot Malmö. Det är bara hoppas de kan ordna upp det mot Luleå, eller att Malmö själv faller på eget grepp i sista omgången.
07/03/2025 kl. 15:45 #23331Kovacs
DeltagareFint med Kalle. Tror det är rätt väg å gå. Han har kompetensen och erfarenheten som krävs att utveckla våra fina ungdomar vidare!
Löwet gör många rätt. Tror det innebär att Weine är kvar i A-laget nästa år också!!
05/03/2025 kl. 12:08 #23323Andreas
KeymasterDen satt fint. Nu är det slutspel som gäller och slå ut Skellefteå i play-in 🙂
04/03/2025 kl. 22:17 #23321Kovacs
DeltagareFyfaan vad skönt! Och på det sättet. Shl 25/26 klart. Slutspel fortfarande en bonus.
Extra plus till Ekström idag. Det har han tjänat ihop till. Och Glenn. Han gör som en kapten ska idag. Smäller på, täcker skott och kröner det med 2 mål.04/03/2025 kl. 09:07 #23317Andreas
KeymasterImorgon håller jag på Malmö och HV:) OM dom vinner sina matcher så är vi klara oavsett utgång i vår match.
HV – LHC i kval vore en sådan sjuk ångestladdad kvalserie. Samtidigt som det vore bra om Malmö vann och man kan slappna av lite mer så vill man ju också hoppas på slutspel 🙂
03/03/2025 kl. 11:50 #23315Kovacs
DeltagareDet är märkligt hur man vaggas emellan att känna kval- oron och att vi kan gå till slutspel. Jag vågar inte tro att något är klart ännu. Men det ser lovande ut. Hade varit fint med vinst imorgon. DÅ kan vi andas ut sista 3 och kriga för sista slutspelsplatsen. Det känns lite oroväckande att Ludde och Masto saknas. Vår tunna trupp blir tunnare även om jag tror Liam kan gå in och göra ett grymt jobb.
Imorgon håller jag på Malmö och HV:) OM dom vinner sina matcher så är vi klara oavsett utgång i vår match.28/02/2025 kl. 10:15 #23310Orlok
DeltagareUnderbar känsla med 3 segrar på 4 senaste.
Nu vill man ju blicka uppåt och hoppas på en playinn-plats men Modos seger (som ju ger oss bättre möjlighet att ta den där playinn-platsen) gör att man inte vågar släppa ångesten nedåt i tabellen. Förluster mot Växjö och Leksand och vi kan vara nere i närheten av ångeststrecket igen. Men visst känns laget stabilare och tryggare nu.28/02/2025 kl. 08:27 #23309Andreas
KeymasterNu har de spelat bra i flera matcher i rad och dessutom visat karaktär även när det går emot. Det är ett Örebro som man åter börjar känna igen 🙂
27/02/2025 kl. 17:32 #23304carl
DeltagareDrömmen vore slutspel och ett par hemmamatcher till.
Det känns som att kvällens match blir lite av en vägvisare, poäng ikväll och en kvartsfinal bör vara målet. Torsk ikväll och kampen för att hålla sig kvar fortsätter.
26/02/2025 kl. 14:41 #23302Andreas
KeymasterVågar man tro på slutspel?
22/02/2025 kl. 15:39 #23294Andreas
KeymasterMindre mirakel har hänt så det tror jag på.
Färjestad är långt ifrån någon storform och de har rätt usla målvakter så det kan nog ordna sig bara de tror på det 🙂
21/02/2025 kl. 15:18 #23290PennyBridge78
Deltagareja nog var det lite tyst generellt igår. T.om introt var helt tyst, fast jag sitter nära klacken. Hörde mer av Clubben än vår klack tyvärr.
Sen förstår jag både sittplats och 14-3 att det är svårt att få tryck när insatsen var så klen i första perioden. Vi var verkligen överkörda i första.
Andra blev en ordentlig uppryckning och för en gångsskull fick vi ett mål i slutsekunderna.Prestationerna måste verkligen upp inför FBK i morron ifall vi ska ha nån chans. Men viktiga 3 poäng igår!
Krävs fortfarande ett smärre mirakel att klara oss från kval.
21/02/2025 kl. 09:18 #23289Andreas
KeymasterDet är bra att i alla fall du klappade för jäklar vad tyst det var i andra och tredje perioden. Klacken kämpade verkligen i motvind med en sittplats som verkade gett upp.
20/02/2025 kl. 14:25 #23285PennyBridge78
Deltagare<p class=”wp-dark-mode-bg-image”>Det är lite nervöst inför kvällen får man ändå säga.
<p class=”wp-dark-mode-bg-image”>Man går och väntar på när Örebro Hockey ska vakna till liv igen.
Ja galet nervös. Ska försöka stötta från sittplats, men är orolig för att vi inte har något eget spel och att alla lag får fler chanser på oss än vi på dem. Vill ju till att alla är oerhört nogranna i egen zon och får tryck framåt. Första målet är nog väldigt viktigt för oss.
Vi mår tyvärr bättre på bortaplan.
20/02/2025 kl. 09:00 #23284Andreas
KeymasterDet är lite nervöst inför kvällen får man ändå säga.
Man går och väntar på när Örebro Hockey ska vakna till liv igen.
09/02/2025 kl. 20:39 #23261Andreas
KeymasterSvårt att se att detta lilla tränarskifte ska göra någon större skillnad i det stora. Såvida inte Nyman har kommit att bli väldigt ogillad i truppen. Vilket iof inte är omöjligt.
En del ledarskapsstilar åldras inte speciellt bra.
02/02/2025 kl. 22:56 #23252Status
DeltagareSvårt att se att detta lilla tränarskifte ska göra någon större skillnad i det stora. Såvida inte Nyman har kommit att bli väldigt ogillad i truppen. Vilket iof inte är omöjligt.
02/02/2025 kl. 20:28 #23251carl
DeltagareSka bli oerhört spännande att se vad man kan skaka fram för back. Det måste vara en back med en bra första pass som även kan producera i andra PP. annars kommer nyförvärv på den fronten näppeligen göra någon större skillnad
02/02/2025 kl. 20:24 #23250Andreas
KeymasterOch Löwdahl var tydlig med att en back ska in. Vi får väl hoppas den kommer snart.
02/02/2025 kl. 19:21 #23247carl
Deltagare<p class=”wp-dark-mode-bg-image”>Det är ändå slående att två senaste matcherna har varit uddamålsförluster, men vi har släppt in 11 mål.
<p class=”wp-dark-mode-bg-image”>Problemet är ju uppenbart.. Kanske dags att skicka Nyman om han ändå ska till SSK efter säsongen? Försvarsspelet har ju varit om inte genomgående, så delvis horribelt de senaste 5 matcherna i alla fall.
Då var Nyman försvunnen och någon förlöpning med honom inte aktuell, inte direkt chockerande.
Skönt att liket sprattlar till i alla fall.
02/02/2025 kl. 14:02 #23245Andreas
KeymasterSå jävla sjukt att vi släppte Emil Larsson till förmån för INGENTING.
I dagsläget ser det ut se. Man frigjorde runt miljonen i löneutrymme för en eventuell förstärkning, men den har ju än så länge inte kommit…
02/02/2025 kl. 09:02 #23244carl
Deltagare<p class=”wp-dark-mode-bg-image”>Så jävla sjukt att vi släppte Emil Larsson till förmån för INGENTING.
Det är ju inte helt sant. Vi tog ju tillbaka Elias Ekström…
NE måste bort efter säsongen, hans lilla lekstuga måste upphöra. Det funkar inte att tränaren har ett veto över exakt allt och skickar bort varenda spelare han inte kommer överens med privat.
01/02/2025 kl. 20:46 #23243Status
DeltagareSå jävla sjukt att vi släppte Emil Larsson till förmån för INGENTING.
19/01/2025 kl. 18:49 #23214Andreas
KeymasterDet faktum att man ändå gjort många mål senaste matcherna kanske kan få några mentala spärrar att släppa.
Nu måste ju försvaret fortfarande fixas, men nu vet de att de kan göra mål. Något de inte kunnat på ganska länge innan dess.
-
FörfattareInlägg