Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,230 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 17 timmar sedan av
carl.
-
FörfattareInlägg
-
31/07/2016 kl. 11:41 #711
Orebro Center
DeltagareNågon som vet om det behövs biljetter till ispremiären och i sådanafall då vart man får tag på dem? Har försökt googla men hittar inget
30/07/2016 kl. 11:57 #706GladeOlle
DeltagareOkej tack.
Tänkte kuppen i slovakien borde gå på typ eurosport eller slovakisk tv, men det kanske inte är mer än träningsmatch kupp där?30/07/2016 kl. 10:10 #705Andreas
KeymasterDet är bara ”bortamatcher” i år på grund av bygget. De bortamatcher som vi har i närområdet är tanken att Örebro ska streama, men det beror på faciliteterna. Övriga bortamatcher är upp till hemmalaget.
Cupen i Slovakien ska de försöka streama själva.
30/07/2016 kl. 09:03 #704GladeOlle
DeltagareÄr det någon som vet om träningsmatcherna kommer att kunna streamas?
27/07/2016 kl. 21:05 #703Orebro Center
DeltagareKänner mig mer och mer inne på att det här vore vår starkaste uppställning…
Johansson, Wandell, Viksten
Haga, Andersson, Mustonen
Squires, Franzén, Hudacek
Olsson, Liivik, WiklanderTror Haga kommer få en centerroll på Liiviks bekostnad, medan Liivik kommer få en ytterforwardplats för att smälla på och böka efter sargerna
27/07/2016 kl. 12:37 #702Gromit
DeltagareKänner mig mer och mer inne på att det här vore vår starkaste uppställning…
Johansson, Wandell, Viksten
Haga, Andersson, Mustonen
Squires, Franzén, Hudacek
Olsson, Liivik, Wiklander26/07/2016 kl. 23:09 #700Orebro Center
DeltagareOch där gifte sig Libor. Stort grattis :0)

-
Det här svaret redigerades för 9 år, 9 månader sedan av
Orebro Center.
24/07/2016 kl. 14:20 #694Andreas
KeymasterEn målvakt ska till VH, antingen Marmenlind eller Fröberg.
Fyrphil och Brehmer är båda långtidsskadade.
Jellvert är nog inte redo för SHL och lär lånas ut.
Franzén borde kunna slåss om en plats i truppen.
Med den filosofi Kenta haft hittills ska ju en spelare sitta på läktaren varje match så med deras syn är nog truppen bra som den är med minst en spelare för mycket.
24/07/2016 kl. 14:09 #690GladeOlle
DeltagareJag satt och räknade lite på hur många forwards vi har i truppen, som jag ser det har vi 7 st som passar fint i 1-2 kedjorna. Då tänker jag:
Johansson, Andersson, viksten
Hudacek, Wandell, mustonen
SquiresSen lär Haga, Olsson, weinstock, wiklander och Liivik få samsas i 3e,4e.
Eriksson och Adolfsson får slåss om extraforward platsen till en början om inte någon av de ovan har en dålig försäsong.
Kvar blir:
Fyhrpil, Brehmer, Franzen och jellvert. Samt den av Eriksson och Adolfsson som inte blir sjunde forward. Det är fem stycken forwards över och vi lånar väl bara ut tre till vita hästen? Var ska de andra ta vägen?
Är någon av dem fortfarande skadad sen tidigare?Sen om man kollar på vita hästens trupp ser de inte ut att behöva lån på annat än målvaktssidan. Så vi kanske får behålla backström, då blir det nog ingen ny back från pg.. Eller vad tror ni?
18/07/2016 kl. 19:23 #688Gromit
DeltagareNågon som sett eller vet något om de nya matchtröjorna..!?
06/07/2016 kl. 17:05 #668Gromit
DeltagareSNÄLLA PONTUS GE OSS EN BACK (ELLER TVÅ!!!)!!! ;))
05/07/2016 kl. 20:50 #665Karl
DeltagareTyckte Anders gjorde en bra säsong 14/15 faktiskt (bortsett från de korkade utvisningarna) men 15/16 tyckte jag han presterade nivån sämre i EQ (5-5) spelet
Men just det är ett stort problem med Anders, just de korkade utvisningarna, nästan lika illa som en målvaktstavla. Jag förstår att ÖHK valde bort honom.
Den jag kommer att sakna mest är Antilla, men förstår det ekonomiskt sett. Hoppas hans landsman blir om möjligt lika populär hos fansen.
05/07/2016 kl. 20:25 #664Orebro Center
DeltagareTyckte Anders gjorde en bra säsong 14/15 faktiskt (bortsett från de korkade utvisningarna) men 15/16 tyckte jag han presterade nivån sämre i EQ (5-5) spelet
05/07/2016 kl. 20:05 #663Andreas
KeymasterInstämmer i det. Tycker klubben gjorde rätt som inte skrev på för ett år till. Han verkade inte gå framåt i utvecklingen direkt utan mer gå i sidled. Habil fjärdecenter, men den platsen skulle man hellre ge till någon med utvecklingspotential.
05/07/2016 kl. 20:03 #662Karl
DeltagareAnders fungerar bra som fjärdecenter och breddspelare. Bra med rutin och jobbar hårt. Grym i boxplay.
Inte helt förvånad någon SHL-klubb tog in honom.Själv är jag mycket kluven vad gäller Anders Eriksson. Tyckte alltid man var skraj för att han skulle dra på sig en utvisning i boxplay. Tyckte han spelade över gränsen i de lägena. Dessutom hände just det flera ggr.
Fast jag tyckte han blev bättre på att inte ta dumma utvisningar i boxplay. Första året var inte roligt, men han verkade lärt sig från det.
Han drog inte på sig många utvisningar överlag på senare tid, men de han tog var tyvärr en del ganska korkade. De kändes så onödiga en del.Håller med dig, det var bättre senaste säsongen, men inte tillräckligt bra enligt mig. Är man som Anders en utpräglad boxplayspelare får man absolut inte dra på sig onödiga och tydliga utvisningar. 3-5 läge är ju i princip mål i baken, man väljer ju hellre straff för motståndarna alla dar i veckan istället.
05/07/2016 kl. 12:33 #661Andreas
KeymasterAnders fungerar bra som fjärdecenter och breddspelare. Bra med rutin och jobbar hårt. Grym i boxplay.
Inte helt förvånad någon SHL-klubb tog in honom.Själv är jag mycket kluven vad gäller Anders Eriksson. Tyckte alltid man var skraj för att han skulle dra på sig en utvisning i boxplay. Tyckte han spelade över gränsen i de lägena. Dessutom hände just det flera ggr.
Fast jag tyckte han blev bättre på att inte ta dumma utvisningar i boxplay. Första året var inte roligt, men han verkade lärt sig från det.
Han drog inte på sig många utvisningar överlag på senare tid, men de han tog var tyvärr en del ganska korkade. De kändes så onödiga en del.05/07/2016 kl. 11:23 #660Karl
DeltagareAnders fungerar bra som fjärdecenter och breddspelare. Bra med rutin och jobbar hårt. Grym i boxplay.
04/07/2016 kl. 18:50 #657Andreas
KeymasterAnders fungerar bra som fjärdecenter och breddspelare. Bra med rutin och jobbar hårt. Grym i boxplay.
Inte helt förvånad någon SHL-klubb tog in honom.04/07/2016 kl. 17:23 #655Orebro Center
DeltagareDet va faan – Anders Eriksson till Färjestad
Länktips: Anders Eriksson till Färjestad

-
Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av
Orebro Center.
04/07/2016 kl. 09:22 #654Pennybridge HK
DeltagareJag håller med Henric. De flesta andra klubbars fans använder sig av andra sidor än SF för att lufta sina åsikter och publicera artiklar. SFs gränssnitt är ju minst sagt bedrövligt. Anledningen till att SF lever vidare är att de var först med att skapa en samlingsplats för fans från olika klubbar. Dess dåliga förvaltning kommer dock bli dess död. Det bästa man kan göra är att helt enkelt strunta i att gå in där, så länge folk gör det så tickar reklampengarna in och ”ägaren” till sidan sitter nöjd i båten.
Mycket bra jobbat med denna sida, all heder till Er som lägger ner mycket jobb på detta! Vi är många som uppskattar det :-).
03/07/2016 kl. 20:52 #653Andreas
KeymasterVi får väl diskutera det, men bunkersnack.se fungerar ju bra på telefoner som det är 🙂
03/07/2016 kl. 19:17 #652Gurra
DeltagareVäntar ivrigt på en app 🙂
03/07/2016 kl. 18:39 #648Andreas
KeymasterJag har pillat lite med CSS-koden och fått till en mer avskalad layout som borde fungera mycket bättre i telefonen.
03/07/2016 kl. 16:23 #646Gurra
DeltagareDå kör vi så, tycker bara det är så sorgligt att en person med någon sorts diagnos skall förstöra för flertalet, jag vill ha ett levande forum där i princip allt stöts och blöts med hockey i centrum, att ni har gjort detta till ett fantastiskt forum är helt klart, dock är det en fristad från ett highjackat forum som jag tyckte var trevligt och levande tills diagnosen skaffade sig makt över det.
Men ge detta lite tid så kommer det nog att ersätta SF med råge 🙂03/07/2016 kl. 15:15 #645Henric
KeymasterJag förstår, och delar till viss del, frustrationen över vad som hänt på SF. Några av anledningarna till att jag ville köra igång diskussioner och artiklar i ett lite annat format än vad som finns därvar dels att jag inte är så förtjust i den tekniska plattformen SF kör, men också för att jag ville ha en yta med högt i tak i både diskussion och artikelproduktion. Vad jag försöker säga är att jag har full förståelse för att det svider att det ser ut som det gör på SF just nu. Men jag vill bygga något nytt här, med alla er. Fortsätta ha intressanta diskussioner och skriva saker jag hoppas ni uppskattar. Kan vi inte bara släppa det gamla tills vidare? Jag tyckte det var så bra nivå på våra diskussioner här inne att det blir lite trist när de kontinuerligt rinner tillbaka till situationen på SF. Kan vi inte fokusera på ÖHK och hockey generellt så att vi tillsammans kan bli en naturlig kontaktyta för både ÖHK-fans samt övriga som vill möta ÖHK-fans online för diskussioner över klubbgränserna?
Snart semester och då kommer mer texter från mig om någon nu väntat på del 2 i mask-serien. 😉
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 9 månader sedan av
-
FörfattareInlägg