Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,576 till 5,600 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Var det inte typ storlek man gick på när man inte förlängde med Squires? Där hade man iaf en som alltid gav allt.

Rissanen är största boven här känns det som. Jag blir vansinnig varje gång han väljer att transportera puck upp i zon, vilket resulterar i att övriga spelare hamnar på hälarna och att han dumpar puck … och motståndarna kan vända på spelet för alla andra står still i mittzon.

JN27
    Deltagare

Jahapp, både Hedman och Weinis avstängda i fem respektive tre matcher.. Lika bra att lägga ned nudå.

Status
    Deltagare

Var det inte typ storlek man gick på när man inte förlängde med Squires? Där hade man iaf en som alltid gav allt.

Rebound
    Deltagare

Håller med dig Henric om att Virta väger för lätt. Hoppas jag har fel, men han kommer nog dessvärre ha svårt att trycka sig förbi de stabila backar som våra motståndare många gånger besitter.

Det känns som att vårat lag överhuvudtaget han ganska många små spelare. Spinkarna, Harper, Virta är ju alla små och har det tufft att bryta in på mål och vinna närkamper längs sargerna. De passar egentligen inte alls i den typ av hockey vi försöker spela, med mycket puckdump och kamper efter sargerna. Där gör sig större spelare som Hedman, Weinstock och Abols mycket bättre.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av Rebound.
    Status
    Deltagare

Varför värva spelare som Palushaj och Virta om man ska spela någon typ av dump and chase-hockey.

JN27
    Deltagare

Virta ser ju på tok för lätt ut. Jag var rädd att han skulle skadas allvarligt i varenda närkamp han var i.

Den enda riktiga farligheten vi hade som innehöll lite skärpa gjorde vi ju mål på också. Visst, det var lite av ett rån med tanke på hur inledningen såg ut, men å andra sidan är inte det en helt korrekt beskrivning heller med tanke på att Rögle ändå såg farligare ut än oss när de väl fick chansen.

Riktigt tråkig men symptomatisk förlust. Lite såhär vi varit (i olika grad) sedan Ryan lämnade oss. Rögle däremot fick tom in en styrd dumppuck på slutet. Talande.

Men. Säsongen är lång. Kanske smälter Virta in i laget lite bättre och vi har ju teoretiskt iaf lite outnyttjat målkapital i Palushaj. Och mål behöver vi desperat nu.

Jo men jag frågar mig återigen vad Virta gör i förstakedjan. Han bidrar ju inte med något där. Dessutom så behöver den kedjan lite tyngd till skillnad mot vad den har idag. Abols hade varit perfekt där. Men det känns som att man inte ska vara tränare i Örebro för att kunna se det.

Henric
    Keymaster

Virta ser ju på tok för lätt ut. Jag var rädd att han skulle skadas allvarligt i varenda närkamp han var i.

Den enda riktiga farligheten vi hade som innehöll lite skärpa gjorde vi ju mål på också. Visst, det var lite av ett rån med tanke på hur inledningen såg ut, men å andra sidan är inte det en helt korrekt beskrivning heller med tanke på att Rögle ändå såg farligare ut än oss när de väl fick chansen.

Riktigt tråkig men symptomatisk förlust. Lite såhär vi varit (i olika grad) sedan Ryan lämnade oss. Rögle däremot fick tom in en styrd dumppuck på slutet. Talande.

Men. Säsongen är lång. Kanske smälter Virta in i laget lite bättre och vi har ju teoretiskt iaf lite outnyttjat målkapital i Palushaj. Och mål behöver vi desperat nu.

JN27
    Deltagare

Dagen efter en jävligt sur förlust. Frågan är vad man ska göra åt detta.
    Vissa är inne på att laget inte är bättre, jag är inne på samma spår. Dock så har vi tillräckligt med spets för att kunna ligga åtminstone topp 10.

Kollar man på några detaljer från gårdagen så är det dels hur vi pressas ut i sarghörnen, dumpar puck istället för att spela in pucken i zon. De få gånger man försökte med det (spela pucken in i zon) då åkte vi offside. Det är enbart ett bevis på att det är något man INTE tränar på. Dvs spelidén bygger på att pucken ska dumpas in i zon och man ska därefter vinna pucken från motståndaren, spela upp på back som skjuter och forwards går därefter på retur.
    Detta spel fungerar ju uppenbarligen inte med tanke på att det blir sönderläst.
    Det känns heller inte som att några andra lag spelar på det sättet, vilket också gör det jäkligt konstigt att vi gör det.

Utöver detta så tyckte jag att kedjorna såg så jäkla ostabila ut. Alltså varför spelar Virta i förstakedjan överhuvudtaget? Han passar ju inte där alls.
    Sätt honom i tredje med Boucher och Harper eller om man formerar med två andra wingar. Abols ska defenitivt inte vara där.

Känns riktigt surt fortfarande.

Elbowing
    Deltagare

Gillar att man gav Lodin chansen med Hedman och Vandell efter matchstraffet, hoppas att han får spela in sig lite högre upp i kedjorna tycker att han gör det riktigt bra. Däremot tycker jag inte Björk varit bra senaste matcherna kanske dax att ge Pilö chansen. Virta fortfarande inte bra på att teka förlorar allt för många, men vi måste väl ge honom lite tid att spela in sig.

Men nu måste det hända något orkar inte med alla jävla förluster

Status
    Deltagare

Man har det mesta av spelet och skjuter hyfsat med skott, men det är ju egentligen inte många farliga avslut man kommer till.

JN27
    Deltagare

Hur länge har klubben tålamod med detta? Tränarna får ju verkligen inte laget att prestera. Kedjorna ser helt åt helvete ut också för den delen. Jag gråter när jag ser en sån som Abols tillsammans med minisarna som knappt kan föra pucken in i zon.

Status
    Deltagare

Kommer bli dyrt att byta ut tränarstaben

JN27
    Deltagare

Riv kontraktet med Virta och rädda killens karriär. Här kommer den förstöras.

Henric
    Keymaster

Fy fan…

Yongma112
    Deltagare

Vi har saknat offensiv kemi hela säsongen.

Yongma112
    Deltagare

Varför är det ingen som TAR TAG I DET!?

Hemmais mot ett bottengäng och vi sjunker ihop i egen zon som om vi spelar tre divisioner lägre än motståndet.

Enkelt, för att vi också är ett bottengäng och är inte bättre?

Jo bevisligen men inte på pappret. Handlar om att få sina spelare att hamna i situationer de är som bäst i. Palushaj ska alltså inte hålla på och jaga puck i egen zon 80% av sina byten. (Överdrivet och spelarna i fråga har ett stort ansvar, givetvis).

JN27
    Deltagare

Hemmais mot ett bottengäng och vi sjunker ihop i egen zon som om vi spelar tre divisioner lägre än motståndet.

Enkelt, för att vi också är ett bottengäng och är inte bättre?

Yongma112
    Deltagare

D.O
    Deltagare

aja 1-1 i ett 5min boxplay får väll anses som godkänt ^^ Men jäklar vad lång anfall de fick i PP

JN27
    Deltagare

Räknar in 0 pinnar till.

D.O
    Deltagare

Haha Va! fan knappt en 2a.

JN27
    Deltagare

Så jävla ineffektiva…

Henric
    Keymaster

Sovit rätt dåligt inatt så jag hoppas fasen de presterar ikväll. Annars är det risk för att humöret kommer speglas rejält i någon text.

Stundtals bra spel, men inga mål såklart.

Andreas
    Keymaster

Sovit rätt dåligt inatt så jag hoppas fasen de presterar ikväll. Annars är det risk för att humöret kommer speglas rejält i någon text.

Andreas
    Keymaster

Varför i hela friden ska de skicka ut Mastomäki som winge? Informationen kommer från NA:s Livesändning.

Att byta på Sallinen och Hedman kan jag köpa, men Mastomäki på vingen känns aningen märkligt.

Kul med Lodin i truppen igen!

Visar 25 inlägg - 5,576 till 5,600 (av 13,268 totalt)