Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,231 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 timmar, 46 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
31/03/2023 kl. 14:29 #21611
Andreas
KeymasterVita hästen i konkurs. Sorgligt.
31/03/2023 kl. 11:29 #21610Andreas
KeymasterNA for life. Det kommer att ta lång tid innan Örebro Hockey får något större nationellt intresse. Inte ens vid ett guld tror jag det kommer att förändras mycket.
Angående Berglund hoppas jag att han blir kvar. Får han ett jättebra erbjudande så ska han ta det så klart, men att harva i AHL igen kan ju inte gärna vara av intresse för honom. Det sänkte ju honom helt innan han kom hit och fick upp självförtroendet igen.
31/03/2023 kl. 11:11 #21609JN27
DeltagareLyssnade på SVT:s Hockeykväll. 6 minuter fokus på Frölunda, Joel och Rönnberg. 6 minuter fick även Växjö med intervju av Joel Persson. 7:15 lades på SAIK, med ett inslag filmat med intervjuer av de ledande spelarna. Örebro? EN MINUT OCH FYRTIO SEKUNDER! ”Bromé har inte gjort några poäng, Rissanen är duktig”. Om jag är bitter? Jodå.
Hoppas det här funkar som tändvätska till spelarna, att vara ”ointressanta” och uträknade på förhand. Om inget hux flux händer med våra ledande spelare så slutar nog säsongen här, tror jag tyvärr.
Det beror väl på att det finns ett större intresse kring de andra lagen. Tycker den här typen av ”frustration” dyker upp ofta och tror det är bättre att inse att det beror på attraktionsvärdet. Örebro är en liten förening med en för allmänheten liten supporterskara. Så jobbar tidningarna också. Nu ska väl jag själv tillägga att jag bryr mig noll och ingenting om hur mycket eller lite det pratas om Örebro. Men vill du höra längre diskussion kring Örebro skulle jag nog hellre lyssna på de hockeypoddar som släpps återkommande.
31/03/2023 kl. 10:37 #21608Kovacs
DeltagareBerglund ryktas alltså få chansen i NHL igen. Då krävs väl 3 backar in om vi förutsätter att Näkyvä, Hardegård och Berglund lämnar.
Norell och Johannesson ska vara klara. Då krävs ytterligare en rightare då. Vad kan vi hitta där?
Vi har ju Rissanen, Holm, Backström, Nilsson och Pettersson sedan tidigare. Frågan är ju vad som händer med EP. Vill dom testa han där borta i AHL?Hoppas inte vår backsida byggs om för mycket.
Forwardssidan kommer ju Abols, Lajunen (troligtvis), Marenis, Muzik och Öberg lämna.
Här har vi Glenn, Ludvig Larsson och Axel Sundberg på gång.
Hör att vi söker en ”riktig” första center. Tror MINST 1 forward till ska in va? Kanske 2? Ne pratar ju mycket med att vi varit för ”tunna” varje år. Han borde ju vilja skapa förutsättningar för Hedberg?Oavsett spännande tider mitt i när vi ska få följa en Semi- final där vi är underdog och som inte på något sätt känns omöjligt 🙂
31/03/2023 kl. 09:07 #21607method
DeltagareLyssnade på SVT:s Hockeykväll. 6 minuter fokus på Frölunda, Joel och Rönnberg. 6 minuter fick även Växjö med intervju av Joel Persson. 7:15 lades på SAIK, med ett inslag filmat med intervjuer av de ledande spelarna. Örebro? EN MINUT OCH FYRTIO SEKUNDER! ”Bromé har inte gjort några poäng, Rissanen är duktig”. Om jag är bitter? Jodå.
Hoppas det här funkar som tändvätska till spelarna, att vara ”ointressanta” och uträknade på förhand. Om inget hux flux händer med våra ledande spelare så slutar nog säsongen här, tror jag tyvärr.
30/03/2023 kl. 12:32 #21604Kovacs
DeltagareSamuel Johannesson klar.
29/03/2023 kl. 21:15 #21603Andreas
KeymasterSatan vilken jobbig avslutning, men grymt kul att Örebro är vidare.
28/03/2023 kl. 09:58 #21591Andreas
KeymasterLajunens bror spelar väl där i Schwenninger.
Jo fast hans kontrakt går ju ut efter säsongen.
28/03/2023 kl. 09:58 #21592Andreas
KeymasterLajunens bror spelar väl där i Schwenninger.
Jo fast hans kontrakt går ju ut efter säsongen.
28/03/2023 kl. 09:57 #21590Andreas
KeymasterÄr poängligatipset avgjort 22/23?
När SHL hade sönder sina egna statistiksidor gick också mina script också sönder.
Jag behövde beställa en ny dator dessutom nyligen.
Jag kommer släppa vinnaren så snart jag kan.
27/03/2023 kl. 17:22 #21589Elbowing
DeltagareÄr poängligatipset avgjort 22/23?
24/03/2023 kl. 13:46 #21588Status
DeltagareLajunens bror spelar väl där i Schwenninger.
23/03/2023 kl. 18:35 #21587Andreas
KeymasterDet enda någorlunda ryktet kring Lajunen är väl att Schwenninger Wild Wings skulle vara sugna på honom, och det är ju i alla ärlighet ett kliv rakt neråt i hockeyvärlden.
Han är för bra för DEL med all respekt.
Han är ju bara 32 år och med hans spelstil, även om det är fysiskt, förlitar han sig ju på sin smartness.
Vill han verkligen trappa ner redan? Han är ju långt ifrån gratis, men nog borde det finnas intresse i både Finland och Sverige för hans tjänster om inte Örebro är intresserade?21/03/2023 kl. 16:35 #21582Elbowing
DeltagareHåller med dig pb_90 skulle gärna se en förlängning på Lajonen.
21/03/2023 kl. 09:16 #21581pb_90
DeltagareNär man ser Lajunen i slutspelet så struntar man ju typ i hur han är i grundserien… Han är verkligen som klippt och skuren för slutspel av någon jäkla anledning.
15/03/2023 kl. 15:55 #21580Catskinner
DeltagareJohan Larsson från Brynäs?😀
14/03/2023 kl. 14:23 #21578Status
DeltagareVad tror ni det blir för ersättare till Abols nu när Rasmussen blir kvar i NL?
13/03/2023 kl. 17:21 #21577Elbowing
DeltagareHoppas Näkyvä blir kvar!
Trots dom dumma utvisningar som ibland tas, så är han tillsammans med Rissanen bland det bästa backparet i SHL.12/03/2023 kl. 17:29 #21575Status
DeltagareDå är det än märkligare att han forsatt tar dumma utvisningar, när han samtidigt väntar sig ett nytt kontrakt..
12/03/2023 kl. 09:27 #21574Kovacs
DeltagareKul med NE. Tror det kan bli bra. Dock som han själv säger så måste han få tid att etablera kontakter med agenter etc. Gäller att han till en början håller distans till omklädningsrummet så Hedberg får tid. Annars kan situationen bli märklig med gamla tränaren där för gruppen.
Vad gäller Näkyvä så hör jag att han inte är avskriven. Dock så låter det som att han förväntar sig flerårigt kontrakt vilket klubben inte är lika sugen på. Inte till den kostnaden. Men avskriven är han inte.
11/03/2023 kl. 14:36 #21569Andreas
KeymasterMan måste ju även se till baksidan av hans spel och hur det står sig mot poängen. Hans många, många utvisningar har ju som tur var inte varit så kostsamma i form av baklängesmål eftersom laget är så pass bra i boxplay, men det har för många gånger gjort att laget kommit av sig i stunder av bra spel.
Samtidigt har han som sagt bidragit mycket i offensiven. Han är ingen tränardröm på så vis.
Poängen ska ersättas på något vis, men att hitta en jämnare back med inte fullt lika lynnigt humör kan vara pr cis lika bra för laget i stort.
11/03/2023 kl. 00:25 #21568method
DeltagareJo. Vi tappar ganska många poäng, dock, med honom och Rod.
10/03/2023 kl. 23:53 #21567Status
DeltagareNu känns det då 100% givet att Näkyvä får lämna. Niklas har haft tålamod med hans många gånger brutalt onödiga utvisningar. Han passar nog inte i Niklas form av lagbygge.
10/03/2023 kl. 10:38 #21566Andreas
KeymasterJag får säga att jag var skeptisk först, men med tanke på hur han är som person känns det väldigt intressant. Hans personliga värderingar, väldigt mycket fokus på människan, gör att ska bli väldigt intressant att se honom bygga ett nytt lag.
Han är ju också modern i hur han vill spela, utan lull-lull, och han har koll på vad som verkligen har betydelse där ute på isen.
Samtidigt ger det en kontinuitet som klubben verkligen behöver.
Kul!
08/03/2023 kl. 21:56 #21558Status
DeltagareLåter osannolikt, men hade gärna sett Niklas kvar i organisationen i någon form. Det har han gjort sig förtjänt av.
Har dock svårt att se att han skulle tacka nej till alla tränarerbjudanden som lär dyka upp nu. -
FörfattareInlägg