Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 8 timmar, 34 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
30/07/2018 kl. 13:33 #9762
pb_90
DeltagareVar på frimis i lördags och vid ett bord satt i princip hela ÖH och snackade (minus några pappor). Dom såg ut att ha det jäkligt trevligt och alla snackade med alla. Såg heller inte ut som att dom drack speciellt mycket utan det var lugnt och städat!
Gillar verkligen att dom går ut och hänger med varann sådär, det borde ju vara perfekt för sammanhållningen! 🙂
Taggad som fan på träningsmatcherna nu!
30/07/2018 kl. 09:57 #9761Personal Jesus
DeltagareVilken härlig vecka!
Hockeyn är här☺29/07/2018 kl. 10:04 #9760Andreas
KeymasterTungt att tappa Wassenius, men klubben ville satsa på sina ”egna” juniorer istället och Wassenius lär ju dra till Nordamerika ganska snart. Svårt att tro han blir kvar så länge till i Sverige.
29/07/2018 kl. 10:03 #9759Andreas
KeymasterTyska ligan återinför upp- och ner flyttning efter 12 år för sportens bästa.
http://www.hockeysverige.se/2018/07/27/tyskarna-aterinfor-upp-och-nedflyttning-mellan-ligorna/Det är nog det hälsosammaste för ishockeyn som helhet, men samtidigt kan nedflyttning innebär katastrof för en klubb.
28/07/2018 kl. 11:03 #9754Personal Jesus
DeltagareTyska ligan återinför upp- och ner flyttning efter 12 år för sportens bästa.
http://www.hockeysverige.se/2018/07/27/tyskarna-aterinfor-upp-och-nedflyttning-mellan-ligorna/27/07/2018 kl. 10:41 #9751Andreas
KeymasterJag tror att Lodin och Johansson på sin höjd får chansen lite då och då, kanske inte ens samtidigt eftersom båda är centrar. Glenn ser jag som given i fjärdekedja. Jag hoppas han kan lite ytterligare kliv denna säsong. Det känns som att han skulle behöva ta märkbart kliv snart.
27/07/2018 kl. 01:47 #9750pb_90
DeltagareLodin, Johansson och Glenn kanske kommer att ta över fjärdekedjan helt till säsongen efter den kommande. Känns skakigt att låta dom alla få en klar roll direkt när de inte har testat på så mycket spel i SHL.
Sen kan det kanske underlätta för dom att komma in i staden/gänget när det redan finns ett gäng här. Lättare att hitta någon man gillar att häng med.
Sen gillar jag att både Jere och Wandell har lirat en del i AHL och troligtvis har lätt för att ta för sig på engelska också.
26/07/2018 kl. 18:28 #9749Andreas
KeymasterDet oroar mig faktiskt lite att vi har 11 importer i truppen och troligtvis en tolfte på g, när många av dem är nya. Det rimmar ganska illa med att man ska satsa på Glenn/Johansson/Lodin också.
Det är inte optimalt med så många importer, men det blir gärna så när man inte har pengar att spendera känns det som. Ska vi konkurrera och rent av överraska måste det fyndas och hoppas det slår igenom.
Uppfattningen jag har är att man får mer för pengarna med utländska spelarna räknat i rena kronor, sedan kräver det kanske mer jobb och tid för att få till det, men finns inte kronorna har man inte mycket val alla gånger.
26/07/2018 kl. 18:20 #9748Yongma112
DeltagareDet oroar mig faktiskt lite att vi har 11 importer i truppen och troligtvis en tolfte på g, när många av dem är nya. Det rimmar ganska illa med att man ska satsa på Glenn/Johansson/Lodin också.
26/07/2018 kl. 13:21 #9746Andreas
KeymasterHittat lite klipp från Montreal, men allt är på franska utan textning så det känns meningslöst att ens försöka sprida vidare.
EDIT:
Det är ingen hockey i dem utan bara en massa snack.-
Det här svaret redigerades för 8 år, 1 månad sedan av
Andreas.
26/07/2018 kl. 09:52 #9744Orlok
Deltagare26/07/2018 kl. 07:34 #9741JN27
DeltagareAlltså det går verkligen inte att diskutera med folket på SF. Totalt oinsatta i allt.
26/07/2018 kl. 07:19 #9740Andreas
KeymasterLaval är dessutom ett riktigt uselt AHL-lag. Svårt att säga så mycket om hans siffror där tyvärr.
25/07/2018 kl. 21:18 #9739JN27
DeltagareBoucher var kanske inte vad man hoppades på, men ska bli intressant att se vad han kan göra.
Han är 24 år och har spelat i AHL och gjort det helt OK där. Kan säkert bli något med rätt förutsättningar. Dock är han ju LW så Centern som vi väntar på ska ju fortfarande in!
25/07/2018 kl. 20:46 #9738Andreas
KeymasterBoucher var kanske inte vad man hoppades på, men ska bli intressant att se vad han kan göra.
25/07/2018 kl. 10:59 #9734Andreas
KeymasterHar varit off hockey ett tag nu och begick det stora misstaget att gå in på den andra sidan.
Klubben är tydliga med vad de söker för spelare.
Om man fortfarande inte har förstått det är det bara att läsa på om Örebromodellen, eller slå en signal till klubben 019-130030, eller läsa på vad NJ sagt.
Och nej, klubben har inte ett överflöd av pengar.Så är det sagt.
En center ska in och det ska vara en feting typ. Den får kosta, men sedan ska det nog mycket till för att man ska ta in någon mer dyr spelare.
Spelarbudgeten såhär långt känns som den är under kontroll och det finns utrymme för en förstacenter, men så mycket mer är nog tveksamt i detta läge.
20/07/2018 kl. 12:31 #9732Personal Jesus
DeltagareHar varit off hockey ett tag nu och begick det stora misstaget att gå in på den andra sidan.
Klubben är tydliga med vad de söker för spelare.
Om man fortfarande inte har förstått det är det bara att läsa på om Örebromodellen, eller slå en signal till klubben 019-130030, eller läsa på vad NJ sagt.
Och nej, klubben har inte ett överflöd av pengar.-
Det här svaret redigerades för 8 år, 2 månader sedan av
Personal Jesus.
17/07/2018 kl. 08:52 #9731JN27
DeltagareDet här går inte ihop för mig, som det skrivs på SF:
Örebro sägs förhandla med några spelare i J. Anderssons löneklass. Skillnaden är att de både yngre, utvecklingsbara och inte skadebenägna. Samt ej från Finland.
En är poängkung i Norge. De andra är dito i tyska och Österrikes liga.Spelare från norska och österrikiska ligan kan omöjligen kräva sådana löner. Nu är det bra betalt i tyska ligan för riktigt bra spelare, men jag har svårt att se att man kan kräva en sådan lön när man ska byta upp sig till en klart bättre liga.
Det går inte ihop för mig i alla fall.
Jag har gett upp det forumet sen länge vad gäller att tro på det som skrivs. Finns alldeles för många där som skriver saker utan förankring och påstår saker som inte är sanna. Endast ett fåtal litar jag på och de skriver dessvärre inte så ofta. Bortsett från dem jag ser skriva i Bunkersnack såklart. Återstår att se med andra ord.
17/07/2018 kl. 08:50 #9730Andreas
KeymasterDet här går inte ihop för mig, som det skrivs på SF:
Örebro sägs förhandla med några spelare i J. Anderssons löneklass. Skillnaden är att de både yngre, utvecklingsbara och inte skadebenägna. Samt ej från Finland.
En är poängkung i Norge. De andra är dito i tyska och Österrikes liga.Spelare från norska och österrikiska ligan kan omöjligen kräva sådana löner. Nu är det bra betalt i tyska ligan för riktigt bra spelare, men jag har svårt att se att man kan kräva en sådan lön när man ska byta upp sig till en klart bättre liga.
Det går inte ihop för mig i alla fall.
16/07/2018 kl. 20:55 #9729Andreas
KeymasterOuch, Rögle ser ut att tappa Rasmus Sandin till Nordamerika. Nu blev backsidan ännu tunnare.
Antar han kan lånas tillbaka, men han kan inte välja det själv.
https://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/07/16/sandin-skriver-nhl-kontrakt-utan-europaklausul/14/07/2018 kl. 09:07 #9724JN27
DeltagareOklart, men ser väl eventuellt Matt Anderson som en potentiell förstacenter om han beredd att axla en sån roll. Vad gäller att få ihop ett lag så känns ju inte det som Abbots största problem, dock behövde ju laget en ny röst förra säsongen. Det blir ju först nu som han testas på riktigt.
14/07/2018 kl. 08:02 #9723Andreas
KeymasterFörövrigt ser jag inte längre Rögle som ett lag vi ska ha bakom oss. Tror de är givna i slutspel kommande sesse.
Vem av dessa är förstacenter och vem ska lira tredjecenter? Det känns som att det kan bli tjurigt om speltiden.
14/07/2018 kl. 00:11 #9722Personal Jesus
DeltagareJN…det gäller att få ihop laget också, att du har en massa fräna namn är ingen garanti att det blir bra.
SEMESTER=)
13/07/2018 kl. 23:35 #9721JN27
DeltagareJag är ju själv ett stort fan av Pantera så denna kanske:
<span class=”embed-youtube” style=”text-align:center; display: block;”>[youtube https://www.youtube.com/watch?v=opyVdN8GZtc?version=3&rel=1&fs=1&autohide=2&showsearch=0&showinfo=1&iv_load_policy=1&wmode=transparent&w=640&h=390%5D</span>
Hahah, nog blir det drag då, men kanske inte rätt typ av drag 😂
Förövrigt ser jag inte längre Rögle som ett lag vi ska ha bakom oss. Tror de är givna i slutspel kommande sesse.
13/07/2018 kl. 18:10 #9720Andreas
KeymasterHV7§ uppgraderar backlinjen ordentligt med Nils Andersson. Deras svagaste del blev helt plötsligt inte så dålig ändå.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 1 månad sedan av
-
FörfattareInlägg