Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 51 till 75 (av 13,052 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Oflyt igår ändå.. Rögle var inte bra.. surt att inte kunna knyta ihop säcken

Andreas
    Keymaster

Sur förlust, men Rögle var lite mer desperata i slutändan.

Andreas
    Keymaster

Jag är inne på att han ska spela mellan Leino och Ludde Larsson.

Oscarsson, Wikman och Emil Larsson särar man ju inte på. Fjärdelinan är inte aktuellt.

Björninen är en vettig motvikt till Puistola och Karlkvist ändå. Kommer Kossila till sin rätt med två så offensiva spelare? Eller kommer han få tänka för mycket på att täcka upp?

Hur gör man med powerplay? Första enheten har ju levererat. Den andra .. inte så mycket.

Kovacs
    Deltagare

Vi kommer nå miljonen. Naturligt att det tar lite längre tid nu då dom mest hängivna swishar direkt. Men ett smått fantastiskt resultat redan även om tempot gått ner.

Jag tror bara blotta tanken att ha en till klass spelare i vårt omklädningsrum gör laget gott! Han kan bidra med rutin och klass i och runt laget.

Det blir spännande att se hur dom matchar laget. Han är ju vass i P.p. Ska han in i första? Eller fortsätter Björninen där? Kossila kan ju också gå in och höja andra P.P.

Andreas
    Keymaster

Visst gick det inte riktigt lika bra med insamlingen till Ebert? Den här insamlingen är tammefan helt makalös sett till sin omfattningen.

Det var ju 14-3 som körde den insamlingen då och det var några hundratusen som samlades in totalt.

carl
    Deltagare

Visst gick det inte riktigt lika bra med insamlingen till Ebert? Den här insamlingen är tammefan helt makalös sett till sin omfattningen.

Andreas
    Keymaster

115 145 kr kvar till målet. Kan hända idag 🙂

Andreas
    Keymaster

831 046 SEK just nu. Det kanske blir klart redan idag 🙂

Andreas
    Keymaster

Mäktigt! Jag ser inte dom 2 som skänkt 100K var. Syns det på sidan? Oavsett. Bra stöd för klubben!!

Mana får gräva lite bland alla donationer 🙂

586 870 kr startar vi dagen med.

Kovacs
    Deltagare

Mäktigt! Jag ser inte dom 2 som skänkt 100K var. Syns det på sidan? Oavsett. Bra stöd för klubben!!

Andreas
    Keymaster

Mer än halvvägs. Två personer har skänkt 100 000kr var. Många profiler som skänkt 🙂

JN27
    Deltagare

Dock så tolkar jag kampanjen som en mille totalt. Eftersom dom i samma text har med texten jag bifogar nedan om företagen. Ett förtydligande kan vara på sin plats tror jag. Och, vad händer om dom låt säga kommer upp i 500.000:-. Räcker inte det och då blir det ingen kossila?

Värvningen är såklart redan klar. Detta är enbart för att inte överskrida den redan satta budgeten och, trots värvning, gå ut med ett positivt resultat på året.

Kovacs
    Deltagare

Dock så tolkar jag kampanjen som en mille totalt. Eftersom dom i samma text har med texten jag bifogar nedan om företagen. Ett förtydligande kan vara på sin plats tror jag. Och, vad händer om dom låt säga kommer upp i 500.000:-. Räcker inte det och då blir det ingen kossila?

Andreas
    Keymaster

Jo, de missar ju löningshelgen också. Jag hoppas det går bra, men att de faktiskt skulle nå 1 miljon känns långsökt tyvärr. Jag hoppas jag har fel, men det känns svårt.

Kovacs
    Deltagare

Precis. Det står ju på hemsidan:

För alla partners som lägger 5000 kr och uppåt ingår följande:

Exklusiv träff ink middag med Kalle Kossila och Henrik Löwdahl.
    Exponering jumbotron.
    Exponering TV-skärmar Players Lounge.
    Exponering hemsida samt utskick.
    Tackannons i NA.

Så frågan är ju vad dom inbringar. Men miljonen ska alltså uppnås enkom av privatpersoner? Den kan bli svår tror jag.

Andreas
    Keymaster

205.000:- i skrivandets stund är ändå rätt starka papper. Detta första dagen. Dock såklart så kommer tempot gå ner i takt med att många bidragit. Och i dom här pengarna är väl bara privata pengar med? Dvs som jag tolkar det så syns inte företagen med. Har iallafall inte sett något sådant. Frågan är ju vad dom kan tänkas bidra med? 1milj är mycket pengar och det krävs nog att rätt många sluter upp här. Men med den här starten är jag positiv till att det ska gå.

Sist var det ”företag” som skänkte under kampanjen också. Vill minnas typ ”Frasses däck 25 000” dök upp i rullorna.

Men tanken är att detta ska vara för privatpersoner. Svårt att få kvitto från TargetAid 🙂

Kovacs
    Deltagare

205.000:- i skrivandets stund är ändå rätt starka papper. Detta första dagen. Dock såklart så kommer tempot gå ner i takt med att många bidragit. Och i dom här pengarna är väl bara privata pengar med? Dvs som jag tolkar det så syns inte företagen med. Har iallafall inte sett något sådant. Frågan är ju vad dom kan tänkas bidra med? 1milj är mycket pengar och det krävs nog att rätt många sluter upp här. Men med den här starten är jag positiv till att det ska gå.

Andreas
    Keymaster
    Catskinner
    Deltagare

tack! hittade nu, ca 100 000 nu, 10% uppnått

Elbowing
    Deltagare

Om du går in på länken så kan du läsa om insamlingen och klicka på en länk där det står hur mycket man fått in hitintills.

Catskinner
    Deltagare

Kan man se status på insamlingen någonstans? Har vi någon exklusivitet till Kossila nu under insamlingen? Vore ju surt om vi samlar in och sen går han någon annanstans.

Elbowing
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Ja, en stark tredjeperiod i en typisk Örebro-match från ett typiskt Örebro-lag. Bra spridning på målskyttet under säsongen, som vanligt – trubbigt men tungt. Förlängning med Bobby?

Han är 31, men samtidigt inte en spelare som lever på sin snabbhet eller råstyrka så det borde väl vara lugnt.
    Han är ju otroligt populär i gruppen dessutom.

method
    Deltagare

Ja, en stark tredjeperiod i en typisk Örebro-match från ett typiskt Örebro-lag. Bra spridning på målskyttet under säsongen, som vanligt – trubbigt men tungt. Förlängning med Bobby?

Andreas
    Keymaster

Grym insats igår verkligen. De första perioderna kände lagen på varandra, men sen i tredje då var det verkligen Örebro som tog över. Helt magnifikt att bevittna.

Visar 25 inlägg - 51 till 75 (av 13,052 totalt)