Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,551 till 7,575 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Jättekul för Pilö. Hade dock hoppats på någon roligare nyhet kanske. All eloge dock, han är värd kontrakt.

pb_90
    Deltagare

En ren chansning, Eric Norin, Jontes gamla kollega i AIK!

Svensktalande spelare som inte spelar längre iaf?

JN27
    Deltagare

Klockan 16 händer det grejer. Frågan är, vad händer?

Andreas
    Keymaster

eller går ihop med BIKK.

Alltså … vissa saker skojar man inte om…

Henric
    Keymaster

Jag har inte längre CMORE…..

Nu borde det vara fritt fram att skaffa igen. Såvida det tas bort igen lagom till säsongsstart.

Nej, nej, nej! Då konkar vi väl eller går ihop med BIKK.

JN27
    Deltagare

Nu borde det vara fritt fram att skaffa igen. Såvida det tas bort igen lagom till säsongsstart.

Henric
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Ikväll, Cmore Hockey, 19.00, Oskarshamn – Leksand. Hockeygodis!

Henric
    Keymaster

Heja IKO!

pb_90
    Deltagare

Ja men exakt, men merparten har ju ändå något positivt att säga? Vissa att han har varit deras bästa back m.m. Det kändes ändå intressant att belysa vad dom tycker.

Ja Sondell var ju den enda som kunde starta anfall och följa med upp och vara ett hot. Han hade också en stil som såg lite loj ut men var ändå bra i princip varje match. Kanske är något liknande med Näkyvä?

Kollade lite gamla klipp från hans säsong i Luleå. Kan vi få ut något liknande ur honom så kommer det bli succe. Han tar många smarta avslut, något vi inte direkt varit bortskämda med i PP.

Andreas
    Keymaster

Alltid bittra känslor som kommer fram när spelare lämnar. Näkyvä är ju dessutom ganska tongivande på många sätt, och är värvad att vara det. Han kommer säkert göra misstag här med, men förhoppningen är ju att han ska bidra offensivt främst.

Kommer såväl ihåg Sondell när han var här. Han var överallt och gjorde massor med poäng, men lyckades ändå landa på duktiga minus trots det.

Det var utan tvekan positivt netto med honom ändå då han bidrog starkt i powerplay. Jag väntar mig något liknande av Näkyvä.

pb_90
    Deltagare

Något förkortade citat från Linköpings forum. Jag tycker att det låter ungefär som man förväntat sig?

”Jag är egentligen inte jätteledsen i och med att Näkyvä sina bästa kvalitéer till trots har allt för mycket brister. I spelet, ja, men framförallt i att vara konsekvent och att kämpa. Han har en jäkla talang och för ett lag som Örebro är han en supervärvning, men jag vill egentligen inte behålla honom utan hitta en desto bättre ersättare.”

”Bra att Näkyvä ryker. I sina bästa stunder en riktigt skön back. I sina värsta är han horribel och sammantaget är han på tok för opålitlig och streakig för att vara en dyr back att satsa på.”

”Jag är mest förbryllad över vart Örebro får sina resurser ifrån… (osv)

Men det är klart, de kanske väljer att lägga allt sitt krut på Näkyvä som lagets största stjärna. Lycka till isf!

Känns ändå lite buttert med tanke på att han sammantaget förmodligen varit vår bästa back i år, även om det förvisso inte säger så mycket, men det beror ju helt på kostnad, vad man får in istället… inte heller särskilt ledsen över förlusten”

”Tycker inte Näkyvä varit i närheten av lika kass som han var i början när han kom hit. Visst finns det stunder med hårfina avvägningar men det blir ju också ett resultat av den hockey man vill spela. Snabba pass och snabba omställningar i kombination av ständig hög forcheck så måste det få bli något misstag ibland. Men som sagt, inte i näheten av hur han var när han kom hit. Vi har två (2) backar som har gjort något framåt i år… Tycker 20+ poäng i grundserien är ett bra betyg av en back som lirar i ett dysfunktionellt lag med forwards som ej kan spela pucken bak till blå utan konsekvent skjuter den i magen från sidan, låser den i sargen eller tappar den i rundeln.”

Sammanfattning: Låter som att Näkyvä har varit en av dom bättre backarna i LHC men ändå haft problem. Verkar inte alltid ge sitt max vilket inte känns super, men Sallinen kan nog sparka honom i baken en hel del.

Andreas
    Keymaster

Larsson är en spelare jag gärna sett i Örebro. Gillat honom länge, men det är ett annat spår 🙂

pb_90
    Deltagare

Gäller för NJ att identifiera vad som inte funkat i Linköping då och försöka parera det med en backkollega och center som håller måttet. Han verkar ha lirat mycket med Eddie Larsson som väl får anses vara en habil back bakåt, så någon liknande där kanske? Han kommer ju att få mycket extrahjälp när tex Wandell är inne och förhoppningsvis passar han vårt försvarsspel mer än Linköpings. I Luleå gjorde han tio kassar, bara att hålla tummarna att Sundblad(?) kan få ut något liknande ur sitt spel.

Yongma112
    Deltagare

Intressant med Näkyvä! 20-30p backar har vi inte direkt blivit bortskämda med.
    Dock har han till och från varit rätt svajig i LHC vad jag förstått. Jag hoppas han kan hålla en jämnare nivå här och verkligen få ut sina styrkor i spelet. Liten risk för en ny Todd-värvning annars.

Men gillar värvningen. I Luleå var han ju helt klart en toppback.

pb_90
    Deltagare

Där hade för övrigt Lundgren varit klockren… synd att han drog sig ur pga att kontraktet inte var säkrat…

pb_90
    Deltagare

Ja man verkar onekligen ha förstått att det gäller att vända spelet med BRA förstapassar istället för enbart sarg ut. Sen så känns det som att man i framför allt Näkyvä och Andersson har två spännande PP-backar där Björk och Bartley också kan kliva in. Bartley tycker jag dock har en del övrigt att bevisa där och man kan hoppas att han lär sig att ta lite mer smarta skott än att bara ladda stora bössan jämt.

Det lär väl dock hända en del på boxplay-sidan? Arnesson, Hellström och Backström var de som tillsammans med Ekbom snittade mest tid i BP. Jonathan Andersson hade en hyggligt hög siffra. Med dessa så hade vi det sjätte bästa BP:t i SHL. Vi har väl råd att bli något sämre om vi samtidigt höjer PP rejält. Men nog bör det komma in en back som kan lira en hel del här? För Hellström och Backström kommer inte att vara med i truppen samtidigt (förutsätter jag).

Henric
    Keymaster

Är Bartley klar? Han hade väl presenterat ett orimligt högt lönekrav?

Ebert menar du! 😉 Bartley har ju kontrakt redan. Jag kan inte tänka mig att vi kan ta in både Ebert och Näkyvä under lönebudgeten. Då skulle mitt huvud implodera av awesomeness. Den backsidan skulle nog ha potential att bli SHL:s bästa om det skulle ske.

Andersson-Näkyvä
    Bartley-Ebert
    Arnesson-Björk
    Extra: Backström, Hellström alt. Pilö istället för någon av dom.

My bad!

carl
    Deltagare

Näkyvä är en klassback! Säkerligen en dyr värvning men känns riktigt bra att få in någon som bevisligen håller en hög klass i SHL!

Med Näkyvä, Andersson, Björk och Bartley så känns väl de mer offensivt tänkta backarna vara spikade väl? Riktigt roligt rykte!!

Jämföra det med Motin, Ekbom, Bobbo, Skogs, Jalvanti…

Lite skillnad på vad man värdesätter för slags backar. Jag ser det i alla fall som ett tecken på att Sundblad blir kvar, det här är spelare han skulle vilja ha.

Andreas
    Keymaster

Fuck yea Näkyvä!

pb_90
    Deltagare

Ebert menar du! 😉 Bartley har ju kontrakt redan. Jag kan inte tänka mig att vi kan ta in både Ebert och Näkyvä under lönebudgeten. Då skulle mitt huvud implodera av awesomeness. Den backsidan skulle nog ha potential att bli SHL:s bästa om det skulle ske.

Andersson-Näkyvä
    Bartley-Ebert
    Arnesson-Björk
    Extra: Backström, Hellström alt. Pilö istället för någon av dom.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av pb_90.
    Henric
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Näkyvä är en klassback! Säkerligen en dyr värvning men känns riktigt bra att få in någon som bevisligen håller en hög klass i SHL!

Med Näkyvä, Andersson, Björk och Bartley så känns väl de mer offensivt tänkta backarna vara spikade väl? Riktigt roligt rykte!!

JN27
    Deltagare

Madhawk säger att Näkyvä är klar för oss.

En jävla kanonvärvning om så är fallet. Alltid gillat Näkyvä.

Henric
    Keymaster

Madhawk säger att Näkyvä är klar för oss.

RIKTIGT bra början om sant och ett kliv upp från Ekbom.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av Henric.
Visar 25 inlägg - 7,551 till 7,575 (av 13,266 totalt)