Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 751 till 775 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Ser att det ryktas om Måns Carlsson i Mora också. Och visst, med en lön på typ 40k/mån kan det kanske vara något att prova.

pb_90
    Deltagare

Ser inte riktigt vad vi ska ha Oscar Eklind till med tanke på hur många juniorer man ändå har att ge chansen. Samtidigt har vi ju sett vikten av en bred trupp.. Att Brynäs verkar vilja förlänga är väl iof ett gott tecken.

Oliver och Oscar Eklind alltså. Mardröm för komentatorerna😅

Det skulle väl vara om man inte vågar gå in med Hofbauer och Oscarsson som ordinarie direkt till nästa säsong? Kan ju vara en idé att ha Wikman, Hofbauer/Oscarsson och Eklind som en fjärde? Där den som blir över är extraforward som ändå får skapligt med istid?

Status
    Deltagare

Ser inte riktigt vad vi ska ha Oscar Eklind till med tanke på hur många juniorer man ändå har att ge chansen. Samtidigt har vi ju sett vikten av en bred trupp.. Att Brynäs verkar vilja förlänga är väl iof ett gott tecken.

Oliver och Oscar Eklind alltså. Mardröm för komentatorerna😅

pb_90
    Deltagare

Jag är också tveksam till Glenn i en topp sex-roll. Skulle dock göra det kanon i en tredje. Kanske blir så att Ekström får kliva upp ett steg och Glenn tillbaka med Mastomäki? Och sen Eklind där också.

Nu går det tydligen rykte om att Örebro drar lite i Oscar Eklind i Brynäs. Lär vara för en roll i botten sex. Då kanske man inte vågar gå med alla juniorer, några kanske skulle kunna bli utlånade till HA? Hofbauer har ju inte fått ett kontrakt än då han har för få matcher.

Vi har tre st i dagsläget som tjänar betydligt mer än de övriga. Enroth, Bromé och Holm. Två till riktigt dyra spelare till nästa säsong skulle kunna vara möjligt?

Status
    Deltagare

Frågan är hur bra Glenn egentligen är. Har lite svårt att se han i topp 6 faktiskt. Hoppas jag har fel..

Kovacs
    Deltagare

Man ska satsa mer på top5. Det har jag säkra uppgifter på.
    Brome och Holm kan man ju säga är redan där. Så 3 till ska in i den hierarkin.
    Glenn kommer få en stor roll. Ska vara en top 6 forward.
    Blir inte helt förvånad om man ger Glenn en plats med Brome. Dom är ju bra kompisar vid sidan av isen också.

Manninen tror jag kommer längre ifrån oss nu. Det var ju lite ”NJs” spelare. Han som hållit kontakten där. Här tror jag vi går efter annan. Men har inget bekräftat.

Sen får vi se vad som händer med övriga utgående. Näkyvä, Öberg, Hardegård, Leino och Lajunen.

Näkyvä tror jag vi vill behålla. Känslan är dock att vi styr åt lite ”olika håll”. Han jagar nog sista kontrakt. Dvs pengar och några år. Vi kan nog snarare se honom till en lite lägre peng är känslan.

Öberg tror jag går vidare. Lite samma problem som Abols. Ojämn i produktion men hoppas jag har fel. Ser gärna honom kvar.

Leino går hem till Finland igen tror jag. Gillar honom men tror tyvärr inte det blir mer.

Lajunen är nog lite i samma situation som näkyvä. Blir nog inte kvar tyvärr. Har enligt mig kanske varit vår bästa spelare långa stunder i år.

Hardegård lär gå till Luleå.

JN27
    Deltagare

Dom är ju en fjärdekedja på pappret men NE har ju själv sagt att han inte riktigt ser kedjorna på det sättet. Tycker exempelvis den kedjan matchas hårt de matcher (vilket varit i princip samtliga senaste tiden) där de är heta. Kollar man istid bör de ligga rätt högt?

pb_90
    Deltagare

Som ni säger inte lätt att få ihop. Inte minst med tanke på att man inte vet vad som ska in. Men frågan är om man kommer kunna ha Ekström så långt ner om han fortsätter så här.

Hela den kedjan är ju magisk för tillfället och Ekström i synnerhet. Känns inte som att de förtjänar att vara en fjärdekedja..

Status
    Deltagare

Som ni säger inte lätt att få ihop. Inte minst med tanke på att man inte vet vad som ska in. Men frågan är om man kommer kunna ha Ekström så långt ner om han fortsätter så här.

Catskinner
    Deltagare

Yes, inte helt lätt att få ihop, men kanske ha Carlsson som center ? Eller Eklind?

Brome / L Larsson / Manninen

Gustavsson / Rasmussen / Larsson

Wikman / Carlsson / Öberg

Eklind / Mastomäki / Ekström

Oscarsson som 13

pb_90
    Deltagare

Jag undrar verkligen hur dom tänker inför nästa säsong. ”Ryktet” gör väl gällande att vi ska satsa lite mer på de två förstakedjorna? Om vi säger att Rasmussen och gamle goe Glenn ska in. Var ska tex en spelare som Emil Larsson och Glenn hamna? Mastomäki, Eklind och framförallt Ekström förtjänar mer och mer speltid tex och kanske helt enkelt kommer nypa istid av de tilltänkta topplinorna. Carlsson kanske blir kvar, Oscarsson och Hofbauer, törs man satsa på båda i en fjärdeline? Börjar då ganska fort att bli fullt redan.. och jag förstår att man då måste släppa typ Öberg om man vill ”vässa” laget.

Som jag ser det så är det väl platserna nedan som finns kvar på forwardssidan? Var ska man stoppa Carlsson? Ludvig Larsson som andracenter? Känns inte som en direkt spetsig kedja på förhand. Byta plats på Ekström och Gustafsson? Wikman tillbaka längst ned i Hierarkin med junisarna? Gör ju inga poäng direkt även om jobbet är stenhårt hela tiden, han har ju fått mycket speltid med bra lagkamrater. Ludvig Larsson in? Vilka tänker man ska lira i fjärde?

Ny-Rasmussen-Bromé
    E.Larsson-Ny/L.Larsson-Gustafsson
    Eklind-Mastomäki-Ekström
    Ny/Hofbauer-Ny/Oscarsson-Wikman

Manninen skulle vara ett spetsigt namn för en förstakedja som både center och ytter. Men det måste ju i princip upp på den nivån om man nu säger sig satsa hårdare? Ska man pressa in Leo i den uppställningen tillsammans med en ny toppforward blir det fort jäkligt knepigt tycker jag? Om man nu inte ”degraderar” någon mer än Wikman till fjärdelinan?

pb_90
    Deltagare

Marenis som inte tog en plats i MoDo bör inte ha förväntat sig att få mer speltid här när vi har så gott som full trupp?

Kanske inte iofs. Men Marenis hade i varje fall 23 reggade matcher med Modo innan bytet? Vet inte hur mycket speltid han hade i dom iofs. Men nu lär det väl bli i princip noll med alla tillbaka. Hoffbauer lär väl gå före också med sin speed. Marenis är ju sjukt slö på skridskorna?

Status
    Deltagare

Marenis som inte tog en plats i MoDo bör inte ha förväntat sig att få mer speltid här när vi har så gott som full trupp?

pb_90
    Deltagare

Wikman-Lajunen-Bromé
    Öberg-Abols-Leino
    Eklind-Mastomäki-Ekström
    Larsson-Oscarsson-Carlsson

Extra: Muzik & Marenis

Känns som ett jäkligt brett lag måste jag säga? Men trist för Muzik och Marenis som har bytt lag för att få speltid. Marenis lär väl inte få många minuter direkt.

Status
    Deltagare

Nej det verkar som du säger bara vara spånanden.

Andreas
    Keymaster

Men har vi sett några konkreta rykten för Lasse J? Jag har bara sett spånanden. Han fick ju sparken från Rögle nyligen, men det finns väl samtidigt inte någon överdriven mängd lediga sportchefer som man vill kasta sig över.

Hade ju varit kul med ett nytt, fräscht namn, men det är kanske inte så troligt.

Status
    Deltagare

Ändå bra att nya tränaren och sportchefen får komma in samtidigt och sätta sin prägel från start?

Lars Johansson som det surras lite om är väl ett rätt intressant namn? Ganska gediget cv ändå?

pb_90
    Deltagare

Väldigt väntat. Men ändå märkligt att låta huvudtränaren, lagkaptenen och sportchefen gå i princip samtidigt i en tid när allt går prima. Hög risk.

Det är väl iofs lyxigt att kunna byta ut lite folk när man inte behöver ha panik över att ligga sist i serien osv. Föreningen mår ju egentligen bra och man kanske vill skaka av sig det sista av det ”gamla” Örebro? När NJ och NE kom in så var det ju veritabelt kaos..

Snacka om att dom två ska ha en eloge ändå för allt de har gjort för klubben.. Man minns ju inte tillbaka till SHL-tiden med Pontus Gustavsson vid rodret och känner sig mysig och varm inombords precis.

Status
    Deltagare

Att NJ skulle få lämna var ändå väntat. Inget konstigt alls. Nu är det bara att hoppas man tar in någon annan på sportchefspositionen, och att inte Bengtzén kommer styra det själv.

pb_90
    Deltagare

Aja.. där var NJ borta också!

Känns rätt skumt att göra så sjukt stora (och många) förändringar i en tid när det sportsligt faktiskt ser bra ut.

Abols bort
    NE bort
    NJ bort

Och hur påverkar detta rekryteringsarbetet till nästa säsong? Den sportchefen som kommer in lär väl inte direkt få de bästa förutsättningarna att sätta sin prägel i varje fall.

Status
    Deltagare

Vet inte hur det funkar i NL men just nu ligger Lausanne på nedflyttningsplats/kvalplats. Kovacs lär knappast stanna kvar då. Vad tror ni om en comeback när vi nu byter tränare? Han spelade trots allt sin livs hockey här när han var som bäst. Och en äkta målskytt.
    Lär dock inte sakna anbud från andra lag i Schweiz men ändå.

Vill aldrig mer se Kovacs i klubben eller staden igen.

För att?

Personal Jesus
    Deltagare

Vet inte hur det funkar i NL men just nu ligger Lausanne på nedflyttningsplats/kvalplats. Kovacs lär knappast stanna kvar då. Vad tror ni om en comeback när vi nu byter tränare? Han spelade trots allt sin livs hockey här när han var som bäst. Och en äkta målskytt.
    Lär dock inte sakna anbud från andra lag i Schweiz men ändå.

Vill aldrig mer se Kovacs i klubben eller staden igen.

pb_90
    Deltagare

Elias Ekström är och har varit en personlig favorit. Att han nu också får utdelning är bara så kul att se.

Lite synd att det inte finns några sidor kvar för avancerade siffror. Ekström borde ligga fint till där.

Ludvig Larsson tror jag också är en riktigt bra värvning.

Rasmussen står jag fast vid att det är mycket pengar för lite poäng.

Ekströms utveckling senare halvan av säsongen är magisk! I början var han inte alls speciellt vass, men jäklar vilken utveckling nu! Jag skulle absolut kunna se honom högre upp i hierarkin nästa år.

pb_90
    Deltagare

Skulle kunna vara så att Kovacs blev bänkad m.m. om något skar sig med Eriksson? Eller om det var något utanför banan som hände så att det skar sig.. En ryktenas man.

Catskinner: Om klubben nu går efter både Rasmussen och L.Larsson så känns det inte som att Lajunen kommer att bli kvar och inte heller som att Manninen är tänkt att komma hit och centra i varje fall. Rasmussen och Larsson är renodlade centrar medans Manninen kan lira ytter också.

Catskinner
    Deltagare

Center sidan kanske kunde vara Manninen / Rasmussen / Mastomäki / Oscarsson nästa år. Eller finns det plats för Lajunen?

Visar 25 inlägg - 751 till 775 (av 13,233 totalt)