Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 776 till 800 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Det surrades ju trots allt om att han skulle vara med oss i Spengler. Hur mycket sanning det nu låg i det…

Status
    Deltagare

Vet inte hur det funkar i NL men just nu ligger Lausanne på nedflyttningsplats/kvalplats. Kovacs lär knappast stanna kvar då. Vad tror ni om en comeback när vi nu byter tränare? Han spelade trots allt sin livs hockey här när han var som bäst. Och en äkta målskytt.
    Lär dock inte sakna anbud från andra lag i Schweiz men ändå.

Andreas
    Keymaster

Elias Ekström är och har varit en personlig favorit. Att han nu också får utdelning är bara så kul att se.

Lite synd att det inte finns några sidor kvar för avancerade siffror. Ekström borde ligga fint till där.

Ludvig Larsson tror jag också är en riktigt bra värvning.

Rasmussen står jag fast vid att det är mycket pengar för lite poäng.

Status
    Deltagare

Ludvig Larsson är väl en bra värvning om han kostar lite drygt hälften av vad Abols skulle kosta. Sen håller jag med om att centersidan knappast är av toppklass. Man kanske har en liten övertro på Rasmussen desutom. Med Manninen blir det en annan historia dock. Skulle man få behålla Leo över nästa säsong så kommer han vara en absolut toppspelare dessutom.

pb_90
    Deltagare

När det kommer till bud så är det väl egentligen upp till spelaren och hur länge man törs vänta. Rögle kanske satte lite press på Abols för att få det hela klart, annars kanske de hade behövt jobba på annat håll? Men Abols hade ju fått bra pröjs på annat håll också utan problem… men kanske inga 300k/mån om han väntade längre. Gissningsvis har hans agent satt press på Örebro om att matcha budet.

Näkyvä har ju sitt livs säsong poängmässigt och 32 barre. Det är nog som ni säger, Näkyvä kanske har överpresterat i just poängmakeriet, lagom tills dess att ett nytt kontrakt skulle förhandlas. Frågan är om det inte är hans chans typ enda chans nu att dra till Schweiz nu? Han börjar ju bli i den åldern när man måste ge sig ut typ?

Vad tänker ni om Ludvig Larsson då? Han har ju en rätt fin säsong på G i Rögle och får lira topp två? En centersida med Rasmussen, Larsson, Mastomäki, Oscarsson känns inte jättehet. Kan säkert vara okej bakåt, men framåt så känns det rätt uddlöst.
    Sedan undrar man ju lite över statusen på Manninen också. Han var väl i princip klar i våras? Borde finnas skapliga chanser att få in honom igen? Där har vi ju en superspets i så fall. Och antar då att man kanske stoppa honom på kanten?

Status
    Deltagare

Finns inga regler kring hur det får förhandlas vad jag vet.
    Näkyvä har ju gått otroligt mycket bättre än vad man förväntat sig. Åtminstone poängmässigt. Defensivt riktigt svag ibland även om han har bra +/-.
    Ser ut att bli Honka istället.

Intressant att MrMadhawk tar upp vårat intresse för Ludvig Larsson i senste podden. 😆

Orlok
    Deltagare

Frågan är om Näkyvä redan är förlorad för nästa år. Kan det vara så att vi redan har förlorat budgivningen om honom och han har signat för annan klubb.

Finns det någon gräns för när andra klubbar får börja förhandla med spelare med utgående kontrakt?
    Säg att vi i september tvingades ge bud till både Abols och Näkyvä. Båda får bud från andra klubbar på 300K. Abols underpresterar å det grövsta å NJ/SB vill inte lägga mer än 200 för honom. Med Kristians förra säsong som slutade på 18p och +1 i +- samt ett otal skott rakt på täckande forward som ledde till kontring (något som jag blev galen på förra året men som han städat bort i år) så vill man inte heller matcha ett sådant toppbud. Sen står vi här i December/Januari och har en helt annan situation men då är det för sent…

pb_90
    Deltagare

Och Näkyvä fortsätter att leverera… 5+21 på 31 matcher och +13. Går det verkligen inte att förlänga med honom? Det är tråkigt om det är han som ryker till förmån för Honka..

pb_90
    Deltagare

Om Ekström fortsätter i den här takten så kommer han att landa in på 30p… Hur galet bra är inte det? Nästa år kanske det är dags att kliva upp ordentligt i hierarkin? Även om den kedjan är mumma i varenda jäkla match i princip. Så sjukt bra!

carl
    Deltagare

Känns som att Marens hänger löst när JVM spelarna kommer tillbaka i alla fall. Hardegård kommer nog få se sin istid minska markant också. Finns en hel del spelare som sticker ut negativt, blir skönt när de kommer tillbaka spelare med självförtroende.

Status
    Deltagare

Marenis är en missräkning av nåde. Jisses vad dålig han är.

Status
    Deltagare

Såg nu att han verkar ha någon skada.😬

Status
    Deltagare

I övrigt så verkar Manninen forsatt inte få spela ens i AHL. Ganska bortkastat år. Bortsett från pengarna då.

Andreas
    Keymaster

Anton Heikkinen är den jag hade satsat på. 22 år och gör mål på löpande band.

Kalle Miketinac är också intressant om vi kan göra plats för honom.

Status
    Deltagare

Ljunggren* såklart.

Status
    Deltagare

Tror ni att det kan finnas någon i Mora som kan komma att följa ned Hedberg hit? Ljungman?

En tanke jag hade var att Ludvig Larsson som inte har förlängt med Rögle än skulle vara någon man kikat på. Han och Hedberg verkade gå bra ihop i Mora.

Kovacs
    Deltagare

Gött ändå. Poäng i 7 raka SHL matcher. 6 segrar på dom 7 senaste. Borde varit 7 av 7 med tanke på Torsdagens debacle.

Viktigt att komma ihåg det. I synnerhet just nu när många är så negativa runt klubben.

Vilka starka nyförvärv man plockat in i år. Brome, Holm, Berglund och Wikman är alla klassförvärv. Wikman går med sitt slit från klarhet till klarhet. Berglund har verkligen växt in i detta. Enda plumpen då är Palmu.

Hoppas bengtzen och NJ kan få loss en bomb här under januari/ februari. En riktig sniper. Helst rightare. Då kan vi gå långt.

Också viktigt i kritiken emot Bentzen och NJ att minnas att dom i höstas lyckades knyta upp Enroth på flerårigt kontrakt samt nyligen Larsson också.

pb_90
    Deltagare

En något bättre utläggning av Bengtzén nu i NA.. Men han är ju jäkligt oskön? I princip noll självkritik, han gör aldrig fel och det är bara yttre omständigheter och andras fel. Han är inte ett bra ansikte utåt för föreningen i mitt tycke. Efter det att Rodrigo uttalat sig borde han skitit i att säga något mer än ”Vi ska ta det internt först” eller något. Och sedan gjort upp en gemensam strategi med Abols osv istället för denna pinsamma skit som varit nu.

https://www.na.se/2023-01-04/stefan-bengtzen-da-blir-jag-forbannad

pb_90
    Deltagare

Antagligen är det så. Men att i detta läge (när han har kommit igång) inte ens lämna ett ”skambud” som en tilltänkt andracenter.. Märkligt? Och jävligt skumt att i så fall ljuga om att man har lagt fram ett kontrakt när man inte har gjort det..

Oavsett vilket, dåligt skött! Han är kapten och har varit i klubben länge. Bete er i ledningen!

Sedan måste vi vara ärliga mot Abols också. Ingen jävel har tvingat honom att signa ett kontrakt med Rögle nu. Han hade 100% kunnat vänta ytterligare lite och samtidigt satt lite mer press på Bengtzén själv och inte genom sin agent. Rögle satte väl hårt mot hårt kanske och sa att vårt kontraktsförslag gäller året ut eller något.

Status
    Deltagare

Är det Manninen det handlar om så är det väl troligt att kontraktet redan var färdigt sen i våras och bara att signera.

Status
    Deltagare

Jag tror kanske ändå inte att Abols första löneanspråk hade spelat så stor roll då vår sportsliga ledning redan hade ögonen på en ersättare. Med tanke på hur blek start Abols hade så hann man nog komma ganska långt i förhandlingarna med denne.

pb_90
    Deltagare

Ja dom gjorde det ju inte direkt bättre med alla intervjuer med Cmore igår.. Jag förstår inte varför de inte bara snackar ihop sig och sedan skickar ut ett pressmeddelande eller något? Risken med att ta en intervju är ju att man framstår som ett fån när man behöver ta saker på uppstudsa Allt är bara så patetiskt uselt skött…

Det känns som att Rögle var de som hörde av sig först till Abols agent? När Örebro fick reda på vilken summa det rörde sig om så valde de att inte matcha? Dvs, de kanske aldrig lämnade ett motbud alls för att summan var så pass hög? Antingen så är det agenten som har grundlurat Abols eller så ljuger Bengtzén och nu även Johansson.

Det skulle inte förvåna mig om Bengtzén (när han såg budet som Abols fått) direkt tyckte att det var för mycket och inte brydde sig om ett motbud. Tänkte att ”ingen är helig” och nu efterhandskonstruerar hela skiten.

Jag tror verkligen att Abols aldrig har haft ett kontrakt på bordet från Örebro. Bengtzén gav säkert upp direkt när summan som Rögle lagt kom fram.

Kovacs
    Deltagare

Precis. Både Bengtzen och Nj saknar ju den förmågan att kommunicera tydligt. Båda pratar ju i gåtor väldigt mycket, tyvärr.

Hedberg står för något jag gillar. Hans erfarenhet från AHL känns fräsch och han är ju hyllad u Mora. Tror det kan blir ett lyft faktiskt. Känns lite likt ex. Mitell.

pb_90
    Deltagare

Abols har givetvis fått ett förslag på bordet. Alternativt har Örebro sagt till Abols agent att de inte tänker matcha 300k/månad som Rögle lassar upp. Jävligt dumt av honom att gå ut och gråta i media så som han har gjort iaf då ingen på fullaste allvar tror att han inte har fått ett enda kontraktsförslag?

Och Bengtzén är ju en jäkla sopa rent kommunikativt? Han hade alla chanser i världen att kommentera detta på ett vettigt sätt men väljer att dra något svar ur arslet till media istället. För er som betalar för expressen så kan ni läsa Sannys förslag på hur Bengtzén borde uttryckt sig istället nedan.. Det är inte svårare att agera proffsigt för att få fans och sponsorer på sin sida. Men han gör det verkligen svårt för sig Bengtzén… Han hade ju samma problem i Brynäs också där han till sist gjorde sig omöjlig utåt i klubben med alla ogenomtänkta sågningar av älskade profiler till höger och vänster.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/hockeypanelen-sa-ska-man-agera-efter-stjarnans-bekraftelse/

Status
    Deltagare

Hedberg alltså. Spelarna ville ha in en ny röst men känslan – utan att ha alltför mycket koll – är att Hedberg och NE inte är jätteolika.

Visar 25 inlägg - 776 till 800 (av 13,233 totalt)