Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 2 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
06/03/2018 kl. 17:51 #8424
Personal Jesus
Deltagare….men många verkar tycka att jag har hål i huvudet…
Jag har frågat förr, jag frågar igen.
Hur orkar du vara där och skriva?06/03/2018 kl. 17:43 #8423Andreas
KeymasterProblemet Örebro har är väl snarare att man har för många backar som tar en plats i ett tredje backpar och för få som tar en topproll, eller rent av överpresterar sett till sin roll.
Alla är mer eller mindre dugliga SHL-backar. Det är bara för många av samma sort och för få med spetskvaliteter.
06/03/2018 kl. 17:41 #8422pb_90
DeltagareSF-forumet alltså… jösses.
Växjös backsida är inte speciellt märkvärdig spelare för spelare. Självklart skulle många av våra backar kunna bytas ut mot någon av deras utan att de hade fått en negativ effekt. Martinsson är bra. Rahimi är ju bra på det han gör. I övrigt tror jag nog många byten mot Örebros typ top 4 hade kunnat gynna dem.
Exakt… nivån på SF-forumet har verkligen dalat…
06/03/2018 kl. 17:32 #8421Yongma112
DeltagareSF-forumet alltså… jösses.
Växjös backsida är inte speciellt märkvärdig spelare för spelare. Självklart skulle många av våra backar kunna bytas ut mot någon av deras utan att de hade fått en negativ effekt. Martinsson är bra. Rahimi är ju bra på det han gör. I övrigt tror jag nog många byten mot Örebros typ top 4 hade kunnat gynna dem.
06/03/2018 kl. 17:31 #8420pb_90
DeltagareBlir fan förbannad på hur lite vissa tror om våra spelare…… ”Jonathan Andersson kanske skulle platsa i Växjö”.. Jag är tämligen säker på att han skulle passa utmärkt med att spela med de offensiva spelare som Växjö har att tillgå. Låt säga att han skulle få Rahimi som kollega också eller Martinsson. Det känns inte omöjligt att det då skulle ha trillat in en 10-15 poäng mer med lite andraass och grejer. Då skulle han vara uppe på runt 30 poäng.
06/03/2018 kl. 17:16 #8419pb_90
DeltagareEn fråga som kommit upp på svenska fans.
Hur många av våra backar skulle platsa i Växjö?
Jag vill hävda att merparten skulle klara sig bra och lätt kunna konkurrera om en sjätte/sjundebacksplats med tanke på Växjös extrema lagbredd på forwardssidan. Märkligt att jämföra hur man presterar med Spink, Spink och Viksten framför sig mot om man skulle ha Rosen, Kiiskinen och Calof typ men många verkar tycka att jag har hål i huvudet…
Vad tycker ni?
06/03/2018 kl. 15:32 #8418Andreas
KeymasterLG Jansson tror på oss!
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2688&grupp=12296&artikel=6900108
Är det bra eller dåligt?!
06/03/2018 kl. 15:25 #8417Andreas
KeymasterRent ekonomiskt och publikmässigt är det nog ingen som vill ha upp Timrå rent spontant. Däremot är det nog flera andra lag i Hockeyallsvenskan som ligger ”runtomkring” som hellre har dem kvar.
Leksand däremot kommer att dra folk till arenorna. Man får tycka vad man vill om det, men Leksand i SHL är bra för intäkterna.
AIK var ju ingen hit senast de var i SHL, men de verkar faktiskt fått tillbaka en del publik sedan dess och jag tror de är på rätt väg.
Södertälje och Björklöven är ju ”klassiska” lag. Båda har rätt bra hemmapublik. De senare kommer kanske inte dra så mycket folk på bortais dock.
06/03/2018 kl. 15:13 #8416Rebound
DeltagareDet skulle vara intressant att veta hur mycket det spelar in hur andra lag ser på vilka som de hoppas på att få kvala? Frågan är givetvis hypotetisk och kanske en smula konspiratorisk då jag hoppas och tror att det inte förekommer ”läggmatcher”.
Som ett exempel så borde det vara mer lockande för Malmö att ha kvar Rögle i SHL (även om de är antagonister)? Jag menar att det kan finnas fördelar med att få två bortamatcher inom rimligt avstånd istället för att t ex kajka upp till t ex Mora. Förhållandet borde vara detsamma för alla lag som ligger inom varandras närområden.
06/03/2018 kl. 14:16 #8415Andreas
KeymasterNär man kikar på respektive motståndare som vi, KHK och Mora har kvar så kommer inställningen och offerviljan hos dessa vara präglad till hur de ligger till i tabellen. Malmö och Skellefteå och Frölunda kan teoretiskt ligga runt strecket och slåss om topp 6 och det är något som gynnar oss. Sen vill väl ifs alla lag hamna så högt upp som möjligt för att slås om eventuella hemmamatchfördelar i matchserierna.
Örebros form känns ändå rätt OK, spelmässigt.
Brynäs har väl tyvärr inte mycket att spela om. De kan knappast slå sig in i top-6 längre. Även hemmaplansfördel i play-in ser svårt ut. Hoppas de kan vara taggade ändå när de ska ta sig an Mora.
06/03/2018 kl. 10:44 #8412Rebound
DeltagareNär man kikar på respektive motståndare som vi, KHK och Mora har kvar så kommer inställningen och offerviljan hos dessa vara präglad till hur de ligger till i tabellen. Malmö och Skellefteå och Frölunda kan teoretiskt ligga runt strecket och slåss om topp 6 och det är något som gynnar oss. Sen vill väl ifs alla lag hamna så högt upp som möjligt för att slås om eventuella hemmamatchfördelar i matchserierna.
06/03/2018 kl. 09:43 #8411pb_90
DeltagareFinns inget annat än vinst ikväll. Hoppas även att det görs en del mål. Förlorar Mora och vi tar 3 poäng då borde vi väl kunna säga att kontraktet är klart med tanke på den ganska rejäla målskillnaden vi har?
Absolut. Då skiljer det ca 20 kassar. Laget har agerat på ett betydligt bättre sätt efter uppehållet nu så tror på god chans ikväll! Men samtidigt har Karlskrona alltid varit ett mardrömsmotstånd av någon märklig anledning så…
Jävligt onödigt av Brynäs också att bli av med två ordinarie backar till matchen idag tack vare avstängningar! Hoppas dom gör sitt jobb ändå och tar Mora!
ÖHK får väl i varje fall anses ha det bästa spelchemat av Mora, KHK och Örebo.
Mora har – Brynäs hemma, Örebro hemma och Malmö borta. Och på dessa matcher ska dom ta in fyra poäng.
Örebro – Karlskrona hemma, Mora borta och Djurgården hemma. Tre poäng på dessa tre matcher borde väl kunna vara ett minimum?
Karlskrona – Örebro borta, Frölunda hemma och Skellefteå borta. Även om dom vinner idag så ska det mycket till att dom ska plocka någon mer poäng över huvud taget.Jag får världens jävla hjärtklappning så fort man skriver om detta för att det är så galet nervöst…..
06/03/2018 kl. 08:09 #8410JN27
DeltagareFinns inget annat än vinst ikväll. Hoppas även att det görs en del mål. Förlorar Mora och vi tar 3 poäng då borde vi väl kunna säga att kontraktet är klart med tanke på den ganska rejäla målskillnaden vi har?
05/03/2018 kl. 17:57 #8409pb_90
DeltagareSå jävla drygt att Mora skulle gå och plocka två pinnar mot Djurgården borta.. hade dom inte kunnat torska när dom ändå lirade så jävla dåligt…
05/03/2018 kl. 17:35 #8408Andreas
KeymasterKommer bli tvungen att se matchen på TV. Får skylla mig själv för att jag inte planerade bättre. Har lovat frugan sedan långt tillbaka att hon skulle få åka iväg imorgon kväll. Får stå mitt kast.
Närmare till toaletten om jag blir kvalmig i alla fall. Alltid något.
05/03/2018 kl. 14:14 #8407Henric
KeymasterSådan d-a ångest inför imorrn. Inte ens den bästa av filmregissörer hade kunnat skapa den här dramatiska höjdpunkten på ett trovärdigt sätt. En snudd på direkt avgörande match mot ett lag som slåss med näbbar och klor för sin överlevnad (både i SHL och seriesystemet generellt). Lägg därtill att vi inte hittat sätt att nedkämpa laget i fråga på så har vi ett säsongsklimax som heter duga. Hemmaplan är väl egentligen det enda som talar för oss, men de senaste resultatet gör ju att det blir en tveksam fördel för oss.
Visst, andra resultat måste falla på plats för att vi ska gå säkra efter imorgon och allt kan sluta i ett gigantiskt antiklimax. Vi kommer ju att möta ett lag som kämpar som en katt i jutesäck. De kommer att ha eld i bröstet imorgon kväll, var så säkra.
Jag håller på att få magsår…
05/03/2018 kl. 11:30 #8406JN27
DeltagareVad tror ni om Tor Immo i Troja-Ljungby?
En förhållandevis ung kille (23 år) som har tagit steget från DIV 1 till Allsvenskan med sitt lag. Han verkar ösa in poäng och framförallt mål nu på slutet (25st på 51 matcher), ligger på +14 i ett av allsvenskans bottenlag.
Gissar att NJ har koll på honom, han har ju spelat i Arboga i många säsonger.
7
Tror det är viktigt att vi värvar en fin kombo av rutin och ungt till nästa säsong. Efter den här kräftgången som varit i två år så känns det som att vi måste börja ta kliv framåt. Ser gärna att vi plockar in en hel del spets. Bredden har vi ju idag, beroende på vilka som lämnar.
05/03/2018 kl. 11:27 #8405Rebound
DeltagareVad tror ni om Tor Immo i Troja-Ljungby?
En förhållandevis ung kille (23 år) som har tagit steget från DIV 1 till Allsvenskan med sitt lag. Han verkar ösa in poäng och framförallt mål nu på slutet (25st på 51 matcher), ligger på +14 i ett av allsvenskans bottenlag.
Gissar att NJ har koll på honom, han har ju spelat i Arboga i många säsonger.
05/03/2018 kl. 09:25 #8404pb_90
DeltagareJag hoppas han kan ta klivet. En bra sommarträning och en chans att komma in i gruppen så kanske det kan lösa sig för honom. Jag hoppas de kör på en lite mindre trupp nästa år och använder juniorerna vi har istället. Nu har vi ju faktiskt juniorer som man kan ge en chans en match eller två vid skador och annat.
Känns bättre lägga mer lön på enskilda spelare istället för fler spelare nu.
Håller med. Och framför allt på backsidan känns det som att Pilö gott och väl fungerar som en backup.
05/03/2018 kl. 09:01 #8403JN27
DeltagareHoppas verkligen att vi kan knyta nävarna och vinna mot KHK imorgon och att Mora får problem med Brynäs. Då har vi råd att förlora matchen mot Mora borta, även om vi självklart ska vinna den också.
Därefter har de Malmö borta och den tror jag inte att de tar. Känns som att mycket hänger på morgondagen faktiskt.05/03/2018 kl. 08:54 #8402Andreas
KeymasterJag hoppas han kan ta klivet. En bra sommarträning och en chans att komma in i gruppen så kanske det kan lösa sig för honom. Jag hoppas de kör på en lite mindre trupp nästa år och använder juniorerna vi har istället. Nu har vi ju faktiskt juniorer som man kan ge en chans en match eller två vid skador och annat.
Känns bättre lägga mer lön på enskilda spelare istället för fler spelare nu.
05/03/2018 kl. 08:24 #8399pb_90
DeltagareKul att Abols levererar på löpande band i Karlskoga. Det trodde jag faktiskt inte att han skulle göra! Bottenlag och antagligen lite dåligt självförtroende kändes inte som optimala förutsättningar. Kan han ta steget till SHL till nästa säsong tror ni? Får väl svårt att förtjäna den rollen han vill ha/behöver kanske men.
04/03/2018 kl. 09:51 #8397JN27
DeltagareHåller med helt där. Eero behöver vilas för att behålla sitt självförtroende. Vad gäller Hedman vill jag även tillägga att jag gillar hand ärlighet. Han hymlar aldrig om någonting. Fick känslan av att resten av laget gav en mer positiv bild utåt fast vem som helst kunde se att spelet var skit.
04/03/2018 kl. 09:35 #8396pb_90
DeltagareAlltså hoppas att ledningen med NJ och Sundblad förstår nu hur viktigt det är som målvakt att ibland få vila sig. Michael Tellqvist var ju inne på det om Eero i aftonbladets podd där förut att han inte förstod varför Eero skulle stå match efter match efter match när han uppenbarligen hade det tufft. Han var inne på att det mentalt är så enormt viktigt att hitta sitt eget spel och att det därför är viktigt att få uppehåll och vila ibland. Hoppas att dom tänkt på detta till nästa säsong!
Sen Hedman alltså.. vilken hjälte! Snacka om succé-värvning av NJ! Han verkar tycka att det är så jävla skoj att spela hockey i just Örebro tack vare en mer offensiv roll. Det MÅSTE smitta av sig med den attityden. Det trodde jag aldrig, hatten av.
04/03/2018 kl. 06:21 #8395Andreas
KeymasterKan skotten i tredje verkligen stämma, 2-16?
Missade stora delar av tredje.Jupp, Eero kunde gäspa och slappna av rätt bra faktiskt 🙂
-
FörfattareInlägg