Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,851 till 8,875 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Det är ju fan att man skulle få rätt på den. 0 poäng denna veckan. Dags för Sundblad att kolla på vad fan som inte stämmer för spelidén fungerar ju inte. De spelar iallafall inte så som han säger helatiden. Funkar inte att ursäkta sig med att ”åka mer skridskor” det är så jävla mkt annat som inte fungerar.
    Ibland ser det ut som att de inte ens vill vinna.

Status
    Deltagare

Andra gången nu som brynäs tar 3p oförtjänt. Så jävla orättvist.

pb_90
    Deltagare

För billiga mål som vanligt.. och man är det bättre laget.. helvete att det ska bjudas på så mycket

Henric
    Keymaster

Dålig kommunikation av Eero och backen (ven det nu var). Kass situationsmedvetenhet från Eero också som helt missar den tokåkande Brynäsaren.

Sedan märks det ganska tydligt nu hur Eero till stor del lyckades knipa matcher åt oss i början på sässen. Nu när han ser mänsklig ut igen lyser våra övriga tillkortakommanden igenom. Vi har en hel del att jobba med oavsett hur matchen går ikväll.

Andreas
    Keymaster

Ingen vidare kommunikation där kan vi nog säga. Hoppas de reder ut detta i tredje nu. Bra avslutning på andra.

carl
    Deltagare

Aronson var visserligen på väg mot Kilpe när han stannade pucken, tycker nog båda är att ”skylla” på.

Andreas
    Keymaster

Jag vill nog ge Kilpeläinen hela skulden för målet. Han ser inte Brynässpelaren som kommer i full fart. Hade han bara passat Aronsson istället för att bara lägga pucken där hade det löst sig bra.

pb_90
    Deltagare

Varför ger dom Aronsson så mycket istid?!!!!! Han håller ju inte på denna nivå…… Så jävla äckligt att dom ska få ett sånt billigt mål som vanligt… Förstår verkligen inte hur tränarna tänker här.. Kör på ordinarie backar och låt honom värma bänk för fan.

Karl
    Deltagare

Jag gillar NHL:s nya regel vid tveksamma mål. Coatchen kan alltid välja videogranskning, om han har fel drabbas laget av en tvåminutersutvisning. Inte alls lika mycket tjafs längre och långa videogranskningar. Av de få situationer jag sett, tre stycken, så leder coatcherna över domarna med 2-1.

JN27
    Deltagare

Funderar lite över publiksiffrorna iår. Det har väl knappt varit fullsatt någon gång denna säsong? Ändå spelar man överlag mycket bättre än förra säsongen då jag tyckte det skrevs 5500 oftast. Fifflade PG med siffrorna förra året eller har intresset minskat plötsligt?

Vi har faktiskt bara tagit 3 poäng fler än förra året. Skillnaden du tänker på skulle jag själv säga är att man spelar lite mer underhållande hockey, Oftast.
    Sen är det ju självklart så att det sviktar. Så är det ju för övriga lag i serien. Vi är ändå det lag som har högst snitt.

Status
    Deltagare

Funderar lite över publiksiffrorna iår. Det har väl knappt varit fullsatt någon gång denna säsong? Ändå spelar man överlag mycket bättre än förra säsongen då jag tyckte det skrevs 5500 oftast. Fifflade PG med siffrorna förra året eller har intresset minskat plötsligt?

Rebound
    Deltagare

Tack för bra svar Andreas!

Nu behöver jag inte hetsa upp mig i onödan och skrika mig hes på domarn om liknande situationer uppstår framöver 🙂

Elbowing
    Deltagare

På NEH shoppen bredvid arenan hämtar du match tröja

JN27
    Deltagare

Snabb fråga. Vi med säsongskort, vart hämtar man ut tröjorna?

Andreas
    Keymaster

Jadå, jag tror att vi vinner mot ett formsvagt Brynäs. Vi har revansch att kräva sedan sist, då vi var mycket bättre men lyckades hitta en väg att förlora.

En annan sak….
    Det fanns mycket att önska gällande domarinsatsen igår och jag har ett par funderingar som någon gärna får hjälpa mig att få klarhet i:
    1. När en spelare kommer fri mot mål och blir fasthållen/hakad/slashad; Vad säger regelboken där? Kan det verkligen bli utvisning (som det blev igår)? Jag trodde att det antingen blir straff, eller ingenting.

2. Vid en utgivningssituation, kan det då samtidigt bli diving för motspelaren då? Det rimliga borde väl vara antingen eller. Är det diving så måste väl ändå motspelaren vara oskyldig eller?

1. Om den inte har fritt läge att avsluta innanför blå är det utvisning, inte straff, och Arnesson hakade väl upp han i mittzon. Om jag inte är helt ute och cyklar.

2. Japp, det kan dömas diving samtidigt som det blir utvisning för den andra. Anledningen är för att ”förstärkningar” också klassas som diving. Man borde införa embellishment som det finns i NHL som är specifikt för förstärkningar.

JN27
    Deltagare

Jadå, jag tror att vi vinner mot ett formsvagt Brynäs. Vi har revansch att kräva sedan sist, då vi var mycket bättre men lyckades hitta en väg att förlora.

En annan sak….
    Det fanns mycket att önska gällande domarinsatsen igår och jag har ett par funderingar som någon gärna får hjälpa mig att få klarhet i:
    1. När en spelare kommer fri mot mål och blir fasthållen/hakad/slashad; Vad säger regelboken där? Kan det verkligen bli utvisning (som det blev igår)? Jag trodde att det antingen blir straff, eller ingenting.

2. Vid en utgivningssituation, kan det då samtidigt bli diving för motspelaren då? Det rimliga borde väl vara antingen eller. Är det diving så måste väl ändå motspelaren vara oskyldig eller?

Precis detta satt vi och diskuterade på min rad. Hur domaren kan döma två förteelser i samma situation där den ena tar ut den andra (Rimligtvis) är helt obegripligt.
    Det mest troliga är väl att FBK-spelaren utförde någon form av regelbrott som Spink sedan förvärrade aktivt.

Detta tycker jag dock inte borde resultera i en utvisning, men jag vet inte. Tyckte de tappade matchen totalt i andra perioden.

Rebound
    Deltagare

En annan sak….

• Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av Rebound.
    JN27
    Deltagare

Vad tror vi? Tar Örebro någon poäng den här veckan?

Andreas
    Keymaster

Jäklar vad Haugen spred returer förresten. Den killen ingav ingen större trygghetskänsla…

Andreas
    Keymaster

Nåja, vi ligger fortfarande på rätt sida om strecket.

JN27
    Deltagare

Starkt att ändå offra lite i slutet. Matchen slutade ändå ”jämnt”. Men vad ska dom göra för att ordna upp detta?

pb_90
    Deltagare

Hade målet stått 10cm mer åt höger så hade båda Spinkarna haft dubbelt så många mål hittills denna säsong… skjuter utanför tamefan jämt

pb_90
    Deltagare

Varför går Viksten ner och tar backplatsen framför mål om han ändå inte ska ta en gubbe utan bara titta vart pucken är?… Försvarsspelet är så sjukt jävla uselt just nu och ingen bryr sig om att ta dom lediga gubbarna

JN27
    Deltagare

Kan vara den sämsta domarinsatsen på flera år… inte att föringa Örebros horribla spel. Men detta är fan helt sjukt.

Andreas
    Keymaster

Bröderna Spink har fortsatta problem.

Färjestad får passa runt i Örebros zon som om det inte fanns ett försvar.

Visar 25 inlägg - 8,851 till 8,875 (av 13,266 totalt)