Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 951 till 975 (av 13,230 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Väldigt osäker kring Kempe. Nyligen knäskadad och säkert sviiiindyr. Men garanterat en absolut toppspelare i sina bästa stunder.

Catskinner
    Deltagare

Mario Kempe – vad tycker vi om honom? Flera SHL klubbar som har hört av sig, kan Örebro vara en av dem. Spelat mycket med både Enroth och Holm genom åren. Stockholms kille. https://t.co/5VzPaCA15Z

Catskinner
    Deltagare

En forward till av klass, gärna höger skytt behövs. Men rent system mässigt så måste det till bättre precision i passningarna och större intensitet i forecheck. Ibland så har man svårt att sortera ut i försvarsspelet, ex Växjö första mål.

Status
    Deltagare

Jag saknar Robin Salo och jag saknar en Rendulić typ. Vill minnas att han gjorde mål på typ allt i början. En riktigt vass högerskytt behövs, inte minst i Powerplay.

Andreas
    Keymaster

Lite delad. Det är något som inte stämmer, men försvarsspelet och målvaktsspelet är i alla fall mer eller mindre intakt.

Status
    Deltagare

Japp, ingen bra känsla efter denna försäsong. Inte många spelare som man imponeras av. Inte många spelare som man imponeras av. Speciellt bland de med stort lönekuvert.

JN27
    Deltagare

Örebro är otroligt uselt. Anfallsspelet obefintligt och försvarsspelet virrigt. Dessutom ser det inte ut som att man har satt någon direkt spelidé. Det är lite betänkligt inför premiären faktiskt och oroväckande att man inte kommit längre vid den här tiden på försäsongen.

Status
    Deltagare

Med lite distans till matchen igår så är det väl som det sägs svårt att leda med 3-0. En slumpkontring som resulterar i 3-1 och sen klappar man ihop. Tråkigt med tanke på att det såg bra ut i två perioder. Men det är väl bra att man går igenom detta innan serien startar.

Ekström skulle nog må bra av lite tid i Allsvenskan. Sen behöver man ta in en spetslirare framåt.

pb_90
    Deltagare

Hmmm… Magkänslan är väl inte kanon? Hoppas verkligen att de bara inte orkar bry sig om försäsongen och kommer igång ordentligt direkt när serien startar.

Status
    Deltagare

..Men sedan gick det åt helvete.

Många som är väldigt osynliga.

Kovacs
    Deltagare

Jag tycker också det ser bra ut. Vi hade svårt att spela emot allsvenska lag men det är fler SHL lag än vi som har. Nu är det ett helt annat bett i åkningen.

Kul att Palmu får göra mål x2. Ser riktigt fin ut. Leo är ju för bra för att vara på riktigt. Sjukt kul. Kul också för Arne som jag tycker ser sådär lugn ut igen i spelet som han gjorde förrförra säsongen.

Andreas
    Keymaster

Som det ser ut just nu känns det rätt bra faktiskt 🙂

pb_90
    Deltagare

Jag har varit jäkligt frånvarande på försäsongen än så länge känner jag.. Har faktiskt lite svårt att tagga igång. Kikade endast lite i efterhand när Cmore sände.

Ni som har sätt en del. Vad är känslan? Vad jag har förstått så är det lite samma veva som fjolåret där man känner att det inte direkt svämmar över med producerande spelare?

Status
    Deltagare

Vad händer?!

Andreas
    Keymaster

Förväntade mig mer

Status
    Deltagare

Jisses vilken dålig prestation.

Catskinner
    Deltagare
    Elbowing
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

SSK TV verkar ju gått i graven och Aftonbladet säger inget om att de sänder. NA verkar inte heller sända, men kan ju hoppas på live rapport i alla fall.

Verkar lite kört tyvärr.

Catskinner
    Deltagare

Någon som vet om man kan se Skoda Trophy på Cmore eller någon annanstans?

Andreas
    Keymaster

Leo har haft en fruktansvärt bra turningering.

Det ska blir grymt kul att se honom tillbaka i Örebro.

Kovacs
    Deltagare

Leo avgjorde igår igen för Juniorkronorna. 2 baljor till in på kontot. Sjukt att vi har den ”stora stjärnan” just nu i svensk junior hockey. Elias Pettersson hängde 2 i fredags mot Slovakien. Då vilades Leo. Häftig utveckling på våra juniorer. Vi har alltså 4-5 spelare minst som aspirerar på en plats till vinterns j-vm i Leo, Milton, hoffbauer, EP och Forsmark.

Catskinner
    Deltagare

Men vår forward tränare är ny, Palmu, Brome, Leo, Holm är nya i vårt pp så jag vägrar vara neg inför säsongen. Detta kommer bli bra !

Status
    Deltagare

Och där ser vi hur viktigt ett bra PP är. Tyvärr ser vårt PP ut som tidigare år.

method
    Deltagare

I princip tre baljor i PP, om man räknar det sista där ÖHK precis blivit fulltaliga. Bra PP från IKO. Men försvaret var inte svinstabilt genom hela matchen, direkt.

Visar 25 inlägg - 951 till 975 (av 13,230 totalt)