Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 8 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
21/04/2017 kl. 16:43 #4496
Henric
Keymaster”Hej, vi har samlats här idag för att snacka om att vi inte kan snacka om något”. 😀
21/04/2017 kl. 16:43 #4495pb_90
DeltagareMastomäki är en bra värvning. Ung och lovande spelare som gjort det bra i Luleå.
Absolut! Jag tänkte faktiskt ”WTF?!!” när Luleå ”släppte” honom. Antar att vi får en tung kedja med han och Glenn då kanske?
21/04/2017 kl. 16:38 #4494JN27
DeltagareMastomäki är en bra värvning. Ung och lovande spelare som gjort det bra i Luleå.
21/04/2017 kl. 16:37 #4493Henric
KeymasterMV signad men kan ej avslöja vem.
21/04/2017 kl. 16:32 #4492pb_90
DeltagareChristoffer Mastomäki är alltså nyförvärvet som presenteras?… Nog för att det är en spännande spelare och ett smart nyförvärv men känns som ett antiklimax
21/04/2017 kl. 12:46 #4491pb_90
DeltagareAlltså NA är så jävla dåliga.. Han Hellsing framför allt.. Varför har man efter en text där man kommer fram till att Fasth, Lindbäck och Monstret troligvis är klara för andra klubbar en omröstning vem som man helst skulle vilja se av dom i ÖHK?! Så jävla dumt bara… Så SJUKT ospetsigt och en annan skaffar sig ju bättre koll på tre minuter med google och elite prospect..
Nej NA har verkligen DÅLIG hockeyrapportering men knarkare som man är så måste man ju ha nyheterna om ÖHK ändå…
Det är det som är problemet för gamar som oss här inne, i det första forum som jag faktiskt upplever som seriöst sen Skägget tog över SF.
Vi söker info trots att den är undermålig vilken jag tycker NA’s är i mångt och mycket. Jag gillar till viss del Brändh men framförallt Wirström. Resten är torra som fan och tar all info från andra tidningar så de blir inte unika alls. Twitter, Hockeysilly, Bunkersnack, EP och Sportgetingen är mina källor.. Madhawk framförallt.För några år sedan skrev jag och en kompis ett antal nyheter som pulitzer journalistera på NA snodde rakt av. Jag försökte fråga i kommentars fälten varför de inter skriver ut varifrån de hämtat informationen. Blev censurerad, men många andra kom med.
Jag ringde då till sporten och frågade och fick till svar ”vi har våra källor”.
Förvånar mig inte suck.. Dom är brutala med censureringen i kommentarsfälten.. Det är lite rödskägg-stuk kan man säga, med censureringar på det som inte passar den som har skrivit eller vanlig kritik. Det är den nya tidsåldern vi är inne i nu känns det som. Man ska censurera dom som inte tycker som man själv…
21/04/2017 kl. 12:32 #4490Personal Jesus
DeltagareAlltså NA är så jävla dåliga.. Han Hellsing framför allt.. Varför har man efter en text där man kommer fram till att Fasth, Lindbäck och Monstret troligvis är klara för andra klubbar en omröstning vem som man helst skulle vilja se av dom i ÖHK?! Så jävla dumt bara… Så SJUKT ospetsigt och en annan skaffar sig ju bättre koll på tre minuter med google och elite prospect..
Nej NA har verkligen DÅLIG hockeyrapportering men knarkare som man är så måste man ju ha nyheterna om ÖHK ändå…
Det är det som är problemet för gamar som oss här inne, i det första forum som jag faktiskt upplever som seriöst sen Skägget tog över SF.
Vi söker info trots att den är undermålig vilken jag tycker NA’s är i mångt och mycket. Jag gillar till viss del Brändh men framförallt Wirström. Resten är torra som fan och tar all info från andra tidningar så de blir inte unika alls. Twitter, Hockeysilly, Bunkersnack, EP och Sportgetingen är mina källor.. Madhawk framförallt.För några år sedan skrev jag och en kompis ett antal nyheter som pulitzer journalistera på NA snodde rakt av. Jag försökte fråga i kommentars fälten varför de inter skriver ut varifrån de hämtat informationen. Blev censurerad, men många andra kom med.
Jag ringde då till sporten och frågade och fick till svar ”vi har våra källor”.
21/04/2017 kl. 07:29 #4485pb_90
DeltagareHan verkar ha självdistans i varje fall! Gillart! B-)
21/04/2017 kl. 07:24 #4484pb_90
DeltagareHaha såg det!
Folk börjar lacka ur på att pröjsa 99kr/mån för en dålig produkt. Så enkelt är det. Jag har + endast pga hockeyn. Jag vill läsa så mycket jag kan om det även om det är Rödskäggs alster jag läser.. Men det är ju inte så att man får så mycket för dom pengarna tyvärr..
21/04/2017 kl. 00:09 #4483Status
DeltagareNu är ni kända på Twitter grabbar 😂
20/04/2017 kl. 22:25 #4481Orebro Center
DeltagareHellsing
Alltså NA är så jävla dåliga.. Han Hellsing framför allt.. Varför har man efter en text där man kommer fram till att Fasth, Lindbäck och Monstret troligvis är klara för andra klubbar en omröstning vem som man helst skulle vilja se av dom i ÖHK?! Så jävla dumt bara… Så SJUKT ospetsigt och en annan skaffar sig ju bättre koll på tre minuter med google och elite prospect..
Vi söker info trots att den är undermålig vilken jag tycker NA’s är i mångt och mycket. Jag gillar till viss del Brändh men framförallt Wirström. Resten är torra som fan och tar all info från andra tidningar så de blir inte unika alls. Twitter, Hockeysilly, Bunkersnack, EP och Sportgetingen är mina källor.. Madhawk framförallt.Hellsing är säkert en bra människa men olidligt seg person att lyssna på i NA-videos. Känns som han mest svamlar runt i snigel-tempo och tillför liksom ingenting. Det är som om jag undviker att klicka på de NA-videos han leder. Som om han borde sitta i ett arkiv och jobba. Eller i ett bibliotek och ansvarig för Science fiction avdelningen och tillika ansvarig för Örebros UFO-sektion.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Orebro Center.
20/04/2017 kl. 19:14 #4480Henric
KeymasterNja, blir ingen träff. Sitter på BB och väntar på att de sista krystvärkarna ska sparka igång. Man är lite hjälplös som man i det här läget, men allt går bra i alla fall.
Gunnarsson eller Enroth, vad tror ni?
Ja, där sitter man sannerligen i baksätet. 🙂 Lycka till och rapportera tillbaka!
Blir det Enroth (och då menar jag inte er nedkomst!) så blir jag helt till mig i trasorna.
20/04/2017 kl. 17:52 #4479pb_90
DeltagareJa men precis.. Svenska fans har ju spårat rätt hårt men hänger där fortfarande bara för att jag måste skriva av mig alla tankar någonstans.. Och här kan det bli lite väl mycket monolog om man går på hårt 😉 Men sen är det lite kul också att se vilken parodi Rödskägg är på sig själv.. Nyligen postade han ju att han tyckte ÖHK skulle värva ”Greg Scott, Wellman, Erik Christensen, Bill Sweatt, Olli Palola, Ilari Filppula och Juhamatti Aaltonen”. Som om något lag i hela SHL skulle kunna lösa den uppställningen.
Nog för att man inte ska snacka massa skit om folk osv.. men ett forum där lägstanivån på samtalet sjunker till hans nivå blir man ju ibland riktigt trött på.
Jag tycker att det generellt är jävligt bra surr här, kändes verkligen som att alla seriösa från svenska fans drog hit istället. Jag kom ihåg vilket upplösningstillstånd jag var i när Rödskägg först tog över forumet haha! Sen började han censurera allt som inte passade tills han till slut inte orkade mer.
Jag tror inte att Mr.Madhawk och Co har lagt speciellt mycket energi på att hitta vad örebro ska värva. Vi är så sjukt oheta rent medialt efter denna säsong..
20/04/2017 kl. 17:40 #4478JN27
Vi söker info trots att den är undermålig vilken jag tycker NA’s är i mångt och mycket. Jag gillar till viss del Brändh men framförallt Wirström. Resten är torra som fan och tar all info från andra tidningar så de blir inte unika alls. Twitter, Hockeysilly, Bunkersnack, EP och Sportgetingen är mina källor.. Madhawk framförallt.20/04/2017 kl. 17:07 #4477pb_90
20/04/2017 kl. 16:46 #4476pb_90
DeltagareJag tror det blir ramaskri om man gör sig av med Hudacek för att sen ta in en halvskaplig målvakt.. Sponsorer och publik kommer inte vara nöjda med typ Gunnarsson.
Djurgården ryktades dra i Henrik Karlsson för ett tag sedan. Nu har dom gjort klart med Jocke. Vart hamnar Henrik Karlsson? Jag skulle vara nöjd ifall han hamnade i ÖHK iaf.
Drömnamnet är såklart Enroth, eller varför inte Anton Forsberg?
Det skulle ju vara så jävla typiskt om vi skulle byta målvakt när free agent-marknaden på målvaktssidan är det hetaste på många år.. För att sedan hamna med typ Andrew Engelage eller Bakala.. Det är ju nästan självmordstankar då
20/04/2017 kl. 15:16 #4475Andreas
KeymasterNja, blir ingen träff. Sitter på BB och väntar på att de sista krystvärkarna ska sparka igång. Man är lite hjälplös som man i det här läget, men allt går bra i alla fall.
Gunnarsson eller Enroth, vad tror ni?
20/04/2017 kl. 15:09 #4474pb_90
DeltagareKan det vara en frölundait som är påväg? De bröt ju med i stort sett hela laget.
Säger man A så får man nog se till att man säger B också! Annars blir dom som ville höra B lite ledsna i ögat :'(
20/04/2017 kl. 14:57 #4473JN27
DeltagareKan det vara en frölundait som är påväg? De bröt ju med i stort sett hela laget.
20/04/2017 kl. 14:56 #4472pb_90
DeltagareDå datumet för träffen ändrades så kommer jag inte kunna närvara imorgon på träffen. Någon som vet med sig att den ska dit som kan liverapportera
En back verkar nära enligt Twitter. Misstänker att det var du PB som var lite extra sugen på att veta vem det var!
Stämmer mycket väl! 😉 VEMVEMVEM?!
20/04/2017 kl. 14:48 #4471JN27
DeltagareDå datumet för träffen ändrades så kommer jag inte kunna närvara imorgon på träffen. Någon som vet med sig att den ska dit som kan liverapportera 😂 En back verkar nära enligt Twitter. Misstänker att det var du PB som var lite extra sugen på att veta vem det var!
20/04/2017 kl. 14:06 #4470pb_90
DeltagareMålvaktsmarknaden börjar tunnas ur.. Henrik Karlsson ryktades till DIF förut, nu kanske han kan bli aktuell för ÖHK istället?
19/04/2017 kl. 16:37 #4469Andreas
KeymasterOch då ska vi inte glömma att vi förhoppningsvis kommer att ha backar som kan slå ett bra förstapass i höst. Bara det kommer göra SÅ STOR SKILLNAD!
19/04/2017 kl. 16:36 #4468Andreas
KeymasterWandells insats offensivt är underkänd. Inget snack om det. Hela lagets sammanlagda insats offensivt var underkänt. De enda som presterade hyfsat konsekvent framåt var kedjan med Squires, Weinstock och Hudacek.
Jag hoppas verkligen de hittar bra kedjekamrater till Wandell. Manninen kan mycket väl vara en sådan. Båda är väldigt bra med pucken och kan spela med fart. Viksten som avslutare i en sådan kedja känns riktigt pirrigt faktiskt.
Weinstock och Hudacek kanske kan fortsätta hålla uppe bra produktion med en kille som Sallinen? Han är ju lite som en större Squires faktiskt 🙂
19/04/2017 kl. 16:31 #4467pb_90
DeltagareJo absolut! Men som Stenmark sa, ”Ju mer man tränar desto mer tur får man” osv. Och jag håller med om att hans bortdömda mål skulle godkänts. Men spelar roll.. 15p är fortfarande inte godkänt.
Och vad det gäller PP så är ju Wandell en del av det? Alltså en del som inte direkt löser upp de PP-knutar som finns.
Kan man komplettera honom med rätt spelare så kanske han kan komma mer till sin rätt. Wandell visade sig vara en komplementspelare som gör ett gediget jobb i egen zon men inte skapar på egen hand i anfallszon. Kan Manninen kanske lösa upp vissa knutar som Wandell kan kapitalisera på? Varför testade man inte Libor där?
Hur som helst, jag gillar Tom ändå för jag tycker att han visade en jävlar anamma i försvarsspel som inte många andra gjorde. Men jag tycker ändå att han floppade om man jämför med de förväntningarna som man hade.. :/
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
-
FörfattareInlägg