Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 14 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
06/04/2017 kl. 14:25 #4291
pb_90
DeltagareLåter bra att få in lite folk som kan driva spelet offensivt. Förra säsongen så var det jäääääääävligt tunt med sådana spelare. Libor i sina bästa stunder kunde väl driva något men det var väldigt sparsamt. Men visst, på EP ser han bra ut med näst bäst +- i ligan och tio poäng mer än tvåan i interna poängligan.
Men!..
Vi har spelare som Tomi Kallio och Erik Thorell före honom i Finska poängligan. Så vi får nog inte dra fööör stora växlar ändå även om det känns spännande.
06/04/2017 kl. 14:13 #4288Andreas
KeymasterManninen är en spelfördelare med ett riktigt bra direktskott. Han kan styra ett powerplay, men också avsluta det.
06/04/2017 kl. 13:52 #4285pb_90
DeltagareFast gjorde inte det finska landslaget riktiga plattmatcher i dessa Euro-hockey-tour-matcher?
Det som jag tycker verkar intressant med honom är att han har tio pinnar mer än tvåan i interna poängligan. Dvs han borde driva spelet i deras lag.
06/04/2017 kl. 11:20 #4283Karl
DeltagareEn riktigt liten knatte.. 1cm längre än Squires och sju kilo lättare. Den rockaden känns märklig och tyder ju inte på att dom vill få in mer tyngd i laget?
Men hans siffror får väl ändå en att vara hyfsat optimistisk. Tror ofta att man överskattar finska ligans kvalitet..
Men killen har ruggigt bra +- och kommit med i landslaget. Antilla hade väl också ett antal landskamper? Livik kan jag inte tänka mig hade en enda. Skall man värva finnar tror jag det är viktigt att titta på hur många landskamper de har, deras landslag håller ju bra klass.
06/04/2017 kl. 10:58 #4282pb_90
DeltagareEn riktigt liten knatte.. 1cm längre än Squires och sju kilo lättare. Den rockaden känns märklig och tyder ju inte på att dom vill få in mer tyngd i laget?
Men hans siffror får väl ändå en att vara hyfsat optimistisk. Tror ofta att man överskattar finska ligans kvalitet..
06/04/2017 kl. 10:32 #4281pb_90
Deltagare05/04/2017 kl. 20:17 #4277Andreas
KeymasterHeed till KHL verkar det som.
05/04/2017 kl. 19:02 #4276Orebro Center
DeltagareVart hamnar Cehlin tror ni?
Rykte under vintern sa att DIF ville plocka hem honom.
05/04/2017 kl. 18:18 #4275Status
DeltagareVart hamnar Cehlin tror ni?
05/04/2017 kl. 16:01 #4274Andreas
KeymasterVad jag fått höra nu är att Engelage inte är aktuell för Örebro längre, men personen uttryckte sig aningen vagt så jag undrar om han inte syftade på att Kruse var aktuell för Rögle istället? Jag blir osäker. :-S
05/04/2017 kl. 13:08 #4273pb_90
DeltagareAlltså det är väl egentligen bara färjestad som har släppt många spelare? Så vi är ju inte ensamma om att sukta efter nyförvärv.. Men sen har ju vår säsong varit kortare än många andras samtidigt som vi har blivit mentalt misshandlade av klubben något i år.
Har vi värvningar från KHL får vi väl vänta rät länge? Om spelare blir klara därifrån så måste man väl hålla käft för att man annars kan missa de sista lönerna?
Jag är också helt lost vad det gäller målvakter. Det som har sagts är:
Örebro har tittat på Engelage.
Örebro har tittat på Monstret men vissa källor menar på att han är svindyr.
Örebros VD har på funktionärsträff sagt att en ”toppmålvakt” är klar.Hudda var väl troligt vis en av de dyraste (om inte den dyraste) målvakten i hela SHL. Så pengar därifrån måste ju i varje fall frigöras. Martin har väl antagligen också haft en rätt saftig summa i månaden som måste frigöras. En sen Grossman in måste ha kostat massor.
Just nu känns lagbygget oerhört bräckligt.. på backsidan är det självskrivet eftersom vi inte har några under kontrakt. Men på forwardssidan finns det många hål efter att PG har skrivit tvåårskontrakt. Hur mycket satsar man på Siim och Haga? Håller Jocke som toppcenter i SHL? Hur är det med Viksten? Kommer Wandell att kunna producera mer nästa säsong? Kommer Franzén och Gustafsson ta ytterligare kliv? Håller Wiklanders kropp ett år till?
Många frågetecken är det.. förhoppningsvis blir några till utropstecken istället!
05/04/2017 kl. 12:47 #4272Andreas
KeymasterKänslan är väl att vi kan räkna med ett antal ”yrkesmän” initialt, kanske toppat av en eller 2 spetsar med tanke på de bortfall vi haft. Skulle förvåna mig oerhört om man inte värvar någon spets alls, men vi behöver ju även lite bredd.
Ett och annat Monster vore ju inte fel det heller 🙂
05/04/2017 kl. 12:18 #4271Henric
KeymasterKänslan är väl att vi kan räkna med ett antal ”yrkesmän” initialt, kanske toppat av en eller 2 spetsar med tanke på de bortfall vi haft. Skulle förvåna mig oerhört om man inte värvar någon spets alls, men vi behöver ju även lite bredd.
05/04/2017 kl. 12:02 #4270Andreas
KeymasterOlle liss antas vara klar för Leksand i Masugnen.. kan ju hoppas att det stämmer. Fan vad det måste komma in något knallnamn för att dra igång intresset igen.. så sjukt utsvulten
Det svänger snabbt där inne 🙂
Jag tror nog det finns pengar, men de spelare som går att presentera nu är ju från klubbar som spelat klart. Finns ju intressanta namn, men visst borde det kunna komma in några fler spelare snart. Gapar tomt på backsidan…
05/04/2017 kl. 11:25 #4269pb_90
DeltagareOlle liss antas vara klar för Leksand i Masugnen.. kan ju hoppas att det stämmer. Fan vad det måste komma in något knallnamn för att dra igång intresset igen.. så sjukt utsvulten
05/04/2017 kl. 06:53 #4268pb_90
DeltagareJa usch vilka jävla skitnamn det ryktas om.. Har vi inga pengar alls kvar? 🙁
05/04/2017 kl. 06:51 #4267Andreas
KeymasterLiss är en naturlig målskytt, men väldigt skeptisk till om han klarar steget upp till SHL.
05/04/2017 kl. 00:23 #4266Yongma112
DeltagareVärvningen av Jonte Andersson gillar jag verkligen, desto mer tveksam till namn som Olle Liss och ffa Anton Mylläri. Är riktigt rädd för att just Mylläri är en av spelarna som sägs vara klar men som fortfarande spelar.. i och med NJs Västeråskoppling och allt.
Men det faktum att det ens surras om dessa namn har i varje fall fått mig att sänka förväntningarna rätt rejält. Jag har såklart väldigt gärna fel, men det luktar lite budgetsilly detta år.
04/04/2017 kl. 22:20 #4265Andreas
KeymasterJag gillar Grossman, tycker han bidrog med pondus på rinken ock som kapten. Gissar att han även bidrog mycket i omklädningsrummet.
Men framförallt tror jag på Grossman i ett slutspel eller kval. Tycker han ska ha minst lika mycket i lön som t.ex Ekbom.
En spelare som Grossman har absolut en plats i Örebro, eller vilket annat SHL-lag som helst, under förutsättning att han inte är den ledande backen utan att han får spela som den back han är bäst som: en defensiv gris som ingen vill möta. Hans erfarenhet gör så klart att man får betala lite extra för just honom, men det kan det vara värt bara han får spela sitt spel i rätt lägen. Bara lönen är skälig.
04/04/2017 kl. 21:51 #4264Orebro Center
DeltagareJag skulle bli mörkrädd om vi hade samma ordförande som Leksand. Här i Leksands TV är det ju ren underhållning att lyssna på stofilen analyser.
Varför vi förlorade (”Jag tycker inte vi förlorade, det blev ett hack i skivan”), varför de blev sist i SHL och på vilket sätt han jämför Leksand vs Mora med Leksand vs Modo i fjol.03/04/2017 kl. 18:52 #4262Karl
DeltagareJag gillar Grossman, tycker han bidrog med pondus på rinken ock som kapten. Gissar att han även bidrog mycket i omklädningsrummet.
Men framförallt tror jag på Grossman i ett slutspel eller kval. Tycker han ska ha minst lika mycket i lön som t.ex Ekbom.
03/04/2017 kl. 17:45 #4260Status
DeltagareTill rätt lön ser jag gärna Grossmann en säsong till. Försäsonga med laget och låta han komma in i SHL ännu mer. Han måste ju ha mer att ge.
03/04/2017 kl. 15:57 #4259pb_90
DeltagareGrossman känns inte alls speciellt sugen på att lira i Örebro. Tror inte ens han var speciellt sugen från första början utan snarare hade en enorm brist på anbud. Så.. jag ser gärna att man låter honom gå alternativt inte betalar speciellt mycket mer än snittlönen i SHL för hans ”spetskompetens” i BP osv..
03/04/2017 kl. 15:46 #4257pb_90
DeltagareJa NA är onekligen inte speciellt vassa. Inte ett enda rykte är dom först med att publicera.. Skulle Malmö åkt ur slutspelet skulle säkert Mr.Madhawk hitta rykten direkt!
Och hur kan NA inte följa upp på Jocke och Viksten?! Dom måste väl vara i princip färdiga med rehab nu?
03/04/2017 kl. 15:32 #4255JN27
DeltagareHahah alltså när NA-sporten baserar rykten och skapar plusartiklar baserat på vad användare på Twitter skriver så är f-n råttet mågat alltså.
De gjorde påriktigt en plusartikel av vad någon på twitter har skrivit.
Jag betvivlar inte twitteranvändaren och du är säkert medlem här så all respekt.
Jag tycker dock att tingeltangel-journalistiken på NA har levlat upp en nivå till. Det finns inga belägg, det finns ingenting som styrker att ryktet är sant. Ändå skapar NA en artikel som folk ska betala för.
Vad är det för pajasar som anlitats på den blaskan? -
FörfattareInlägg