Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 11 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
18/03/2017 kl. 10:31 #4037
JN27
DeltagareNär kan man förvänta sig att det börjar rasa in lite rykten om nya spelare? Börjar bli jobbigt att vänta nu.
18/03/2017 kl. 09:12 #4036pb_90
DeltagareJo det är väl så egentligen.. Den klubben känns ju spontant riktigt risigt skött också så kanske ska satsa på att låna ut till andra lag? Skulle väl vara jäkligt praktiskt att låna ut till BIK egentligen eftersom det är så sjukt nära.. men det kommer väl aldrig hända x)
18/03/2017 kl. 09:05 #4035JN27
DeltagareNågon som har koll på vad som har varit kasst med samarbetet med Vita Hästen?
Kan väl tippa på att det egentligen bara handlar om utvecklingen. Inga av spelarna vi skickat dit har ju direkt utvecklats av att vara där. Hästen har ju mer eller mindre bara funkat som slasktratt för de som inte platsar i laget. Det vore ju bättre om det fanns ett syfte med att skicka någon till Hästen.
18/03/2017 kl. 07:53 #4034pb_90
DeltagareNågon som har koll på vad som har varit kasst med samarbetet med Vita Hästen?
17/03/2017 kl. 22:57 #4033Andreas
KeymasterHärlig seger för J20 ikväll. Frykholm i målet och Glenn som målar framåt.
Det här kan bli bra om de lyckas hålla uppe den det här spelet.
17/03/2017 kl. 16:15 #4032pb_90
DeltagareMelart är väl den enda som känns lite kul spontant.. Men om vi ska uppgradera förstapassen så är det väl inte ett speciellt roligt alternativ. Känns spontant jävligt dyr också?
17/03/2017 kl. 15:56 #4031Andreas
KeymasterLuleå släpper:
Craig Schira
Ilari Melart
Kael Mouillierat
Joakim Hillding
Bill Sweatt
Jacob LagacéSweatt känns som en mycket dyrare Martin Johansson med sämre kämpainställning.
Melart kanske passar Sundblad.
Övriga känns inte så intressanta, eller?
17/03/2017 kl. 15:25 #4030GladeOlle
DeltagareJag gick en kurs eller två med bobbos tjej på universitet för 3 och ett halvt år sedan. Hon blev nog nyss klar med plugget. Är nog bara extrajobb/ ideellt.
17/03/2017 kl. 14:51 #4029Karl
DeltagareHär är alla anställda på kansliet inkl. Bobbos tjej. Det är ju ett halvt ishockeylag bara där nästan, sedan alla andra runt laget. Måste ju kosta hur mycket som helst.
17/03/2017 kl. 14:17 #4028pb_90
DeltagareAh okej det låter som en jävligt rimlig tjänst! Men varför får man intrycket av att det hittats på så jäkla mycket ”hitte-på-tjänster” ändå? Känns som att dom anställer nytt folk hela tiden.. :/
17/03/2017 kl. 14:14 #4027JN27
DeltagareJa alltså jag fattar inte alls vad dom gör för något… Om man har några muppar som sköter ÖHK:s sociala medier osv så borde dom få jävligt dåligt betalt för det är ju världens enklaste grej att fota lite och filma några gånger och sen säga lite saker i paus som ingen hör eller bryr sig om..
Wiklander är ju någon form av marknadschef om jag inte är helt ute och cyklar så hennes job är ju rätt viktigt. Hon har ju dessutom erfarenhet från TV-branschen och ska väl fungera som klubbens ansikte utåt I mångt och mycket. Sen tror jag inte att det påverkar JW’s existens I klubben men samtidigt så är det ju så att de blivit rotade här liksom Weinstock så vissa spelare exempelvis gör man sig ju inte av med. Plus att jag gillar både JW och Weinis mycket.
17/03/2017 kl. 14:09 #4026pb_90
DeltagareJa alltså jag fattar inte alls vad dom gör för något… Om man har några muppar som sköter ÖHK:s sociala medier osv så borde dom få jävligt dåligt betalt för det är ju världens enklaste grej att fota lite och filma några gånger och sen säga lite saker i paus som ingen hör eller bryr sig om..
17/03/2017 kl. 14:06 #4025JN27
DeltagareBobbo är enl. Facebook tillsammans med någon som heter Sara Jonsson som ursprungligen kommer från Luleå. Inte någon av PG:s barn iaf!
Men någon som har varit anställd i klubben med vad som verkar vara någon hitte-på-tjänst..
Det är väl hon som brukar köra med Wiklander I ”Studio Örebro”. Verkar ju vara en grej att har man anhöriga som arbetar I klubben utåt så är man självskriven att stanna kvar. Skönt att mönstret bryts riktigt. Bobbo var ju mitt sorgebarn I klubben. Ville ha honom väck om man säger så.
17/03/2017 kl. 14:03 #4024pb_90
DeltagareBobbo är enl. Facebook tillsammans med någon som heter Sara Jonsson som ursprungligen kommer från Luleå. Inte någon av PG:s barn iaf! 🙂 Men någon som har varit anställd i klubben med vad som verkar vara någon hitte-på-tjänst..
17/03/2017 kl. 13:42 #4023Karl
DeltagareJag tror som många av de större sponsorerna som jag känner att PG tappat känslan för pengars värde när han blev polare med Fahlander. En chansning på 2 miljoner på en skadad JA, dyra kontrakt på mediokra HA-spelare, höga löner på kansliet mm.
På varje position går det säkert att för samma pengar få en bättre spelare med några få undantag. Ett undantag kan vara Hudda och jag är skraj för vad som väntar där.
Mikael Johansson har mycket att ta tag i när han snart börjar jobbet.
Sedan kan man inte ta bort att PG varit duktig med de stora sponsorerna, men det spelar ju mindre roll när de rinner ut lika fort till ingen nytta.
PS. Vet någon om det stämmer att PG:s dotter är/varit anställd på kansliet? Ett annat rykte säger att hon är sambo med Bobbo, någon här som vet?
17/03/2017 kl. 13:35 #4022Andreas
KeymasterMed tanke på deras ekonomi känns det som ett dumt drag. De får billiga spelare som bidrar.
17/03/2017 kl. 12:47 #4021Orebro Center
DeltagareVita Hästen tror inte samarbetet med Örebro kommer fortsätta.
17/03/2017 kl. 08:23 #4019pb_90
DeltagareVore sjukt orättvist om man skickade Franzén efter denna säsong. Och jävligt dålig reklam för yngre talanger som man kan tänkas vilja ha hit i framtiden.
Han har inte gjort något större avtryck på mig iaf. En ganska anonym spelare. Det finns bättre 4:e centrar
Vilka bättre fjärdecentrar är rimliga för oss att få för typ 25000kr/mån menar du?
Vi MÅSTE börja få upp juniorer och få in rookiekontrakt. Annars kommer vi aldrig kunna konkurrera om dom hetaste spelarna på marknaden.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av
pb_90.
17/03/2017 kl. 01:12 #4018Status
DeltagareVore sjukt orättvist om man skickade Franzén efter denna säsong. Och jävligt dålig reklam för yngre talanger som man kan tänkas vilja ha hit i framtiden.
Han har inte gjort något större avtryck på mig iaf. En ganska anonym spelare. Det finns bättre 4:e centrar
Självklart finns det bättre centrar, men förmodligen inte till samma lön. Sen kan jag tycka att det måste finnas utrymme i en 4’e lina att kunna utveckla yngre spelare.
17/03/2017 kl. 00:26 #4017Orebro Center
DeltagareVi måste ha en Fasth en Enroth eller en Gustavsson nu när vi blivit av med Hudacek. Men blir inte förvånad om vi får någon mindre känd KHL-målvakt.
Eller en Brage II
17/03/2017 kl. 00:23 #4015Orebro Center
-
Orebro Center.
16/03/2017 kl. 22:58 #4014Status
16/03/2017 kl. 22:55 #4013pb_90
DeltagareHar inte sett en enda match med BIK den här säsongen men en scouting ala PG på eliteprospect säger mig att han har gjort en jäkla massa poäng? Men något säger mig att vi inte kommer att få någon back under 180cm nu när Sundblad håller i tyglarna..
Rent statsmässigt så har BIK några riktigt spännande spelare.
16/03/2017 kl. 21:30 #4012Andreas
KeymasterHenrik Larsson kan bli bra. Undrar hur länge han blir kvar i BIK.
16/03/2017 kl. 19:34 #4011Status
DeltagareVi måste ha en Fasth en Enroth eller en Gustavsson nu när vi blivit av med Hudacek. Men blir inte förvånad om vi får någon mindre känd KHL-målvakt.
-
-
FörfattareInlägg