Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 18 timmar, 34 minuter sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
21/11/2016 kl. 18:18 #2158
Andreas
KeymasterJag tror lånet av Jellvert handlade mest om att ge honom speltid. Inte så mycket för att ge rum till någon annan, men visst kan det vara en kombination av de två.
21/11/2016 kl. 18:16 #2157Status
DeltagareJa PG är i Kanada och skriver kontrakt med ett nytt tungt namn😉 Nä jag vet faktiskt inte vad man vågar hoppas på
21/11/2016 kl. 17:45 #2154pb_90
DeltagareÄr det någon på G in nu tror ni förresten när dom lånar ut Jellvert? Eller ska dom ha en reserv ifrån juniorlaget med varje match?
21/11/2016 kl. 16:01 #2153pb_90
DeltagareHögström har ju inte spelat mer än två säsonger i Djurgården och varit runt i en jäkla massa klubbar innan det. Så tror inte det är helt omöjligt för någon som erbjuder lite mer pengar att locka honom. Storstadsklubbarna har väl en liten fördel där eftersom det anses (av vissa) vara mer attraktivt att bo där. Men tveksamt om ÖHK kommer att ha råd att värva ändå.. Såg tex att skellefteå har en skada på Burström. Och där kan man ju inte tävla med pengarna iaf
21/11/2016 kl. 15:23 #215221/11/2016 kl. 15:17 #2151Status
DeltagareKänns som att Djurgården kommer vara självklara valet om han kommer tillbaka dock. Om dem nu visat lite intresse för Grossmann men tvekat så tackar man säkert inte nej till Högström. Vill minnas att han i en intervju sagt att det är i Stockholm han vill bo. Men sånt kan ju å andra sidan ändras snabbt. Vore fint att få ett svenskt namn som man vet kan prestera i SHL.
21/11/2016 kl. 14:27 #2149Pennybridge HK
DeltagareHögström klarar sig undan skattereglerna om han ansluter till ett svenskt lag efter nyår, men det är kanske tveksamt om han vill vänta en månad med matchspel. Dessutom kan det säkert finnas andra lag i öst som kan tänkas vara intresserade. Men som sagt, han skulle verkligen vara en bra julklapp till vårt lag.
Anmärkningsvärt att han fick gå med tanke på att han ändå hade så pass mycket speltid, de måste ha någon riktigt bra ersättare på G.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 9 månader sedan av
Pennybridge HK.
21/11/2016 kl. 13:39 #2148pb_90
DeltagareAh okej! Jo jag såg att backlinjen var ung. Så svårt att hänga med när det är så många namn uppskrivna i J18 och J20. Det är ju smart om man tänker ännu längre fram också, ifall han skulle återvända från Collegehockeyn till Sverige och vara ett attraktivt namn. Nu lär han vara lite sur på Frölunda och nöjd med Örebro som ger honom speltid.
En annan sak! Marcus Högström ser ut att få sparken från sin KHL-klubb. Lär väl inte återvända pga skattetekniska skäl.. men skulle vara ett spännande namn för Örebro! Puckskicklig back med hyfsade defensiva kvaliteer också! Skulle kunna bli vår förstaback nästa säsong också..
21/11/2016 kl. 13:27 #2145Pennybridge HK
DeltagareHoppas vi får behålla honom bara. Det verkar ju som att han vill hålla dörren öppen för collegehockey, och då är vi i samma sits som Frölunda – Att vi inte kan använda honom i SHL.
Men stannar han i organisationen så kan det nog bli en riktig tillgång även för A-laget på sikt. Tydligen så är han lik Ekbom i spelstilen, och det låter ju lovande.
-
Pennybridge HK.
21/11/2016 kl. 13:14 #2144Andreas
KeymasterJ20 har en väldigt ung backlinje och det händer titt som tätt att spelare försvinner iväg på landslagsuppdrag. Det är för bredden och för att få lite erfarenhet 🙂
21/11/2016 kl. 13:10 #2143pb_90
DeltagareJahapp! Kul att Örebro står högt i kurs i varje fall! 🙂 Nu får man lite extra PR också. Men rent sportsligt så fattar jag inte varför man har letat en till back? Men jag har ju inte sett en enda match så.. verkar ju som att det har gått ganska hyfsat ändå! 😉
21/11/2016 kl. 12:12 #2140JN27
DeltagareDet vart Örebro tillslut för Aronsson. http://www.orebrohockey.se/artikel/rbtzaivrx-3afc1/arvid-aronsson-klar-for-orebro-hockey
19/11/2016 kl. 20:59 #2139pb_90
DeltagareJa verkligen.. men åt andra hållet så tycker jag att Peter Andersson gjorde en helt okej match. Och Backström också. Men vi saknar verkligen den där backklippan att luta oss tillbaka på. Någon som kan logga 25min och alltid gör det bra. Hoppas verkligen att dom plockar in en toppback snarast möjligt!
Sen så måste väl Adolfsson sjunga på sista versen va? Det händer absolut ingenting där tyvärr och jag förstår inte riktigt varför dom envisas med att ge honom speltid. Hade varit mycket mer intressant att se vilken utväxling man kan få på Jellvert eller Glenn eller någon när dom får spela ett par matcher i rad.
19/11/2016 kl. 20:55 #2138Andreas
KeymasterUsch… så otroligt ineffektivt och kasst passningsspel. Förstafemman riktigt bra stundtals men tredje och fjärde-kedjan vääääldigt uddlösa. Börjar ogilla Heinrich mer och mer också tyvärr.
Han började ju säsongen väldigt lovande, men de senaste matcherna ser han ut att spela helt utan självförtroende. Tråkigt att det gått i den riktningen.
19/11/2016 kl. 20:46 #2136pb_90
DeltagareUsch… så otroligt ineffektivt och kasst passningsspel. Förstafemman riktigt bra stundtals men tredje och fjärde-kedjan vääääldigt uddlösa. Börjar ogilla Heinrich mer och mer också tyvärr.
19/11/2016 kl. 19:21 #2134Andreas
KeymasterDet ser väl ut som väntat. En del farligheter, men målvakterna står i vägen.
19/11/2016 kl. 00:04 #2131Orebro Center
DeltagareSatt och kollade extra på Varakas mot DIF. Ok, han börjar komma upp i ålder. Men fy faan vilken säker back han är. Såg att han gjorde tre misstag under matchen. En utvisning, en felpass och en missad markering. Sedan gjorde han 200 saker rätt. Första passen sitter hela tiden. Oavsett om den var 5 eller 30 meter lång. Använder kroppen optimalt i defensiven och är oerhört svårpasserad. Jag önskade honom före säsongen. Oj vad vi hade behövt en sådan back. Har inte statsen men det kändes som om han och Hultström var inne vartannat byte
18/11/2016 kl. 19:17 #2130Personal Jesus
DeltagareImorgon blir det minst fem pers på borta stå.
18/11/2016 kl. 10:07 #2129pb_90
DeltagareFan jag gillar Haga alltså… hans förarbete innan Kalle Olssons mål är briljant! Synd att han inte får lite mer poäng bara!
18/11/2016 kl. 10:00 #2128pb_90
DeltagareJa och flera gånger när dom ska starta uppspel så väntar dom för länge! Det ”snabba” förstapasset kommer aldrig och till slut när forwards har åkt ur position, då läggs passningarna. Jävligt ofta det händer. Men som tränare då så måste man väl analysera den nu rätt trista situationen och lägga om lite för att avlasta backarna mer?
18/11/2016 kl. 09:08 #2123Pennybridge HK
DeltagareSå här skriver NA:s kommentator under matchen mot DIF:
”Örebro har ruskiga problem i egen zon när motståndarna sätter press på backarna bakom förlängda målllinjen. Det går för långsamt, väger för lätt, vilket gör att hemmalaget hela tiden är helt slut när de väl tar sig ur egen zon. Särskilt i andraperioderna, när det är långt till egna båset.”
Klockren analys! Jag tänkte exakt samma sak under matchen igår. Det vekar som att våra backar är tacklingsskygga. Förutom Hellström så är det ingen som smäller på i sarghörnen. Istället för att stå en meter ifrån och peta med klubban i en enhandsfattning, så kan det ibland vara på sin plats att trycka på med kroppen för att få spelaren ur balans.
18/11/2016 kl. 06:27 #2122JN27
DeltagareDet är ju bra att de kan vinna trots att de spelar dåligt, men just det ska verkligen mycket till för att Djurgården ska kunna klättra mycket i tabellen.
Riktigt skönt att se Viksten näta. Som han kämpat för det målet. Den kedjan börjar kanske få lite mera kemi nu, eller så är det bara jag som ser Johansson-Viksten spela bättre. Fortfarande osäker på om eller vad Wandell tillför där riktigt. Han är inte i fas med de andra.
Tyvärr känns det lite som att hela laget är ur fas med varandra. De är inte samspelta riktigt.
Skönt att vinna ändå. Skellefteå nästa. Inte ett lag som får till det. Borde inte vara omöjligt att ta poäng där.
Djurgården vann skotten med 37-14 ikväll, så om vi skall ha en chans mot Luleå (eller övriga lag) handlar om Hudacek står i mål eller inte. Att Peter Andersson gjort sitt i ÖHK förutsätter jag, åter en klapprutten värvning som lär belasta lönekontot säsongen ut, har svårt att se en annan klubb ta hand om det. Skulle vara om ÖHK står för halva lönen möjligen.
Jag sitter på långsidan och snappade upp en specifik situation igår som jag reagerade lite extra på. Det var när Djurgården var i anfall och Bobbo hade bevakning på puckföraren. Mitt i bevakningen så vrider han huvudet bakåt och häver ur sig något i stil med ”hjälp”. Det känns som att det är sånt som är problemet med hela försvaret. Man har sån liten tillit till sina medspelare att man ständigt måste hålla koll på om man blir uppbackad, istället för att köra stenhård press på sin gubbe.
17/11/2016 kl. 22:56 #2120Karl
DeltagareDet är ju bra att de kan vinna trots att de spelar dåligt, men just det ska verkligen mycket till för att Djurgården ska kunna klättra mycket i tabellen.
Riktigt skönt att se Viksten näta. Som han kämpat för det målet. Den kedjan börjar kanske få lite mera kemi nu, eller så är det bara jag som ser Johansson-Viksten spela bättre. Fortfarande osäker på om eller vad Wandell tillför där riktigt. Han är inte i fas med de andra.
Tyvärr känns det lite som att hela laget är ur fas med varandra. De är inte samspelta riktigt.
Skönt att vinna ändå. Skellefteå nästa. Inte ett lag som får till det. Borde inte vara omöjligt att ta poäng där.
Djurgården vann skotten med 37-14 ikväll, så om vi skall ha en chans mot Luleå (eller övriga lag) handlar om Hudacek står i mål eller inte. Att Peter Andersson gjort sitt i ÖHK förutsätter jag, åter en klapprutten värvning som lär belasta lönekontot säsongen ut, har svårt att se en annan klubb ta hand om det. Skulle vara om ÖHK står för halva lönen möjligen.
-
Karl.
17/11/2016 kl. 22:32 #2117Andreas
KeymasterDet är ju bra att de kan vinna trots att de spelar dåligt, men just det ska verkligen mycket till för att Djurgården ska kunna klättra mycket i tabellen.
Skönt att vinna ändå.
SkellefteåLuleå nästa. Inte ett lag som får till det. Borde inte vara omöjligt att ta poäng där.17/11/2016 kl. 21:11 #2116Orebro Center
DeltagarePuuuuuuuh – Man gör en riktigt bra 3:e period. Lite andrum. Skönt
-
-
FörfattareInlägg