Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,231 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 23 timmar, 41 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
16/11/2016 kl. 20:25 #2101
pb_90
DeltagarePG är ju bara kåt på att visa upp att han kan värva kända namn, sen ifall dom kan spela är en annan sak
16/11/2016 kl. 20:21 #2100pb_90
DeltagareJävla klantarslen!!! Hur fan kan dom vara så äckligt jävla slarviga??!! Och känns hopplöst att få loss pengar till en vettig backsida till nästa säsong.. Man ger alltså ut ett miljonbelopp till en spelare som läkarna rekommenderar att man inte ska värva??!! Alltså jag börjar fan grina.. Hodgman, Petruzalek, Lehtonen, J.Andersson hur jävla lång ska listan göras på helt värdelösa värvningar..
Känns verkligen som att ledningen sabbar vad som skulle kunna vara ett bra hockeylag med sina odugliga kunskaper
PG måste verkligen lyftas bort från den sportsliga biten.. undrar om NJ kan uträtta mirakel där.
16/11/2016 kl. 19:53 #2097Personal Jesus
DeltagareTill förra säsongen var Antilla den högst betalda spelaren i Örebro Hockeys historia.
Han gick inte med på sänkt lön och då fick han gå.Jocke Skadan Andersson är nu den högst betalda spelaren i klubbens historia.
Han fick en sign-on bonus på sju siffrigt belopp plus en saftig lön.Har även hört att det kan vara så att vi fortfarande har utgifter till Kenta, detta är dock obekräftade uppgifter.
Klubben har varit med och bjudit på Gunderson, Kolan och Salmela.
Men vi har inte ens varit nära ekonomiskt. Gunderson och Kolan var intresserade.Klubben har inte råd med klass spelare pga all krut lades på Jocke.
Om vi skall ha svarta siffror i bokslutet är det allsvensk nivå på ev nyförvärv eller ta en förlust ekonomiskt och sedan rensa ut truppen inför nästa säsong.Bra förhandlat PG, djävligt bra förhandlat.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av
Personal Jesus.
-
Personal Jesus.
16/11/2016 kl. 16:36 #2096Andreas
KeymasterJag har försökt hitta något mer om TJ Galiardi som är klubblös fortfarande, men det verkar svårt.
16/11/2016 kl. 13:28 #2095pb_90
DeltagareJa.. det är så jävla mycket tomma ord från tränarhåll angående juniorerna tycker jag.
”Det är många som knackar på dörren. Nu gäller det att man presterar för att få spela!”
Tja.. jag vet inte.. det verkar som att dörren är låst. Hur dåligt man än spelar. Backström borde LÄTT få chansen igen på typ Motins bekostnad. Sen så tycker jag att det var så sjukt uppfriskande när Siim och Co var sjuka och vi hade Jellvert och Glenn som drev en fjärdelina. Dom körde på som fan tyckte jag! Och dom kommer ju i varje fall att bli bättre.
16/11/2016 kl. 12:35 #2094Pennybridge HK
DeltagareOm inte Backström kallas tillbaks till truppen på torsdag mot DIF så begås tjänstefel.
16/11/2016 kl. 07:57 #2093pb_90
DeltagareVad händer i ett lag där Johan Motin och Peter Zamorsky får 20min istid?
Svar: Man torskar med 5-0!
Fifan.. förlust mot DIF och jag börjar bli riktigt oroad..
15/11/2016 kl. 22:28 #2092JN27
DeltagareBra krönika av Brändh. Han sätter ord på alla tankar som vi bär och även uttrycker. Hur ska vi tolka PG’s ”Det är andra grejer”?
15/11/2016 kl. 21:52 #2091pb_90
DeltagareMisär.. ingen av våra backar skulle platsa i Frölundas uppställning. Våra centrar snittar typ 35% i tekningar och ständigt lika meningslösa Johan Motin MÅSTE BÄNKAS! Visserligen finns det fler som underpresterar men fan.. Backström och Ekbom kändes mycket bättre än Ekbom och Motin.. Nu gäller det att studsa tillbaka mot DIF! Jävligt viktiga matcher mot lagen under alltså, vi vet alla hur många i det här laget presterar under press..
15/11/2016 kl. 21:41 #2090Andreas
KeymasterNog för att Djurgården vände och vann mot Skellefteå, men så dåliga som Skellefteå var vet jag inte om det är någon bedrift.
Jag har nog starka förhoppningar om att det ska gå vägen. Hemma mot Djurgården brukar gå bra vill jag minnas.
15/11/2016 kl. 21:36 #2088Orebro Center
DeltagarePJ
”Örebro center….jag träffade en person i söndags som håller på som du, hon är fyra år.”
Otroligt barnsligt skrivet och inget annat än simpel härskarteknik. Att angripa skribent istället för i sak. Jag förstår att det måste vara väldigt jobbigt för dig att vara så frustrerad över laget och framför allt klubbens sportsliga del och ändå inte tillåta sig själv att inta ett kritiskt perspektiv. Men låt det inte gå ut över andra skribenter
15/11/2016 kl. 21:30 #2087Karl
DeltagareNu blir det en riktig nagelbitare på torsdag mot DIF. Förlust då och vi är riktigt indragna i bottenstriden.
15/11/2016 kl. 21:04 #2085Andreas
KeymasterAndra ribbträffen för kvällen. Suck. :-/
15/11/2016 kl. 21:04 #2084Personal Jesus
DeltagareJo om du läser mitt inlägg längre ser du också positiva saker. Varenda inlägg kan inte bara vara positivt. Det vore ju löjligt.
Jag tycker nog att de spelat upp sig lite i andra, men försvarsspelet går inte riktigt att känna igen.
Sedan är det väl ingen skam i sig att förlora i Göteborg i sig, men nog kan de bättre. Det har vi ju sett.
Jösses, klart man skall missförstå om man kan.
Ja, jag tycker verkligen inte om våra backar.
De (främst Motin) håller inte i SHL, och jag blir vansinnig när det slarvas i egen zon, inte klarar av en 10m passning.
Blir förbannad när jag hör på sportradion hör hur laget uppträder ikväll.För att göra Örebro Center och Karl nöjda skall jag också börja spamma forumet.
Örebro center….jag träffade en person i söndags som håller på som du, hon är fyra år.
15/11/2016 kl. 20:51 #2083Andreas
KeymasterHaga har stått för en hel del bra i matchen, men han känns lite ensam i sin kedja. De är inte synkade tyvärr. Bitvis har Mustonen visat på bra saker också, men igen känns det som han spelar själv och inte tillsammans med resten av laget.
15/11/2016 kl. 20:48 #2082Karl
DeltagareFokusera på det positiva grabbar! Inget gnäll om tagna utvisningar i offensiv zon och annat!
Just ja, här gäller det att vara positiv 😉 En positiv sak är att Hudda kom in så vi slipper få stryk med tvåsiffrigt !! Frölundas forwards måste vara ruggigt bra när de leker med SHL:s bästa backuppsättning 😉
15/11/2016 kl. 20:42 #2081Andreas
KeymasterJo om du läser mitt inlägg längre ser du också positiva saker. Varenda inlägg kan inte bara vara positivt. Det vore ju löjligt.
Jag tycker nog att de spelat upp sig lite i andra, men försvarsspelet går inte riktigt att känna igen.
Sedan är det väl ingen skam i sig att förlora i Göteborg i sig, men nog kan de bättre. Det har vi ju sett.
15/11/2016 kl. 20:30 #2080Personal Jesus
DeltagareFinns det något bra med laget, eller är alla kassa?
15/11/2016 kl. 20:26 #2079Andreas
KeymasterSvårt för Hudacek eller Brage för den delen att stoppa Frölunda uppåkningar som om och om igen åker in i zon hur enkel som helst.
15/11/2016 kl. 20:20 #2078Orebro Center
DeltagareVarför byta målvakt? Det är ju inte Brages fel på något vis att det ser ut som det gör.
Dom måste väl göra något – Och man känner väl sig inte direkt hypertrygg när Brage står (ingen större skillnad mot när Lundberg stod). Hudda har ju dessutom redan gjort flera bra räddningar
15/11/2016 kl. 20:09 #2077Andreas
KeymasterVarför byta målvakt? Det är ju inte Brages fel på något vis att det ser ut som det gör.
15/11/2016 kl. 20:09 #2076JN27
DeltagareDå är det dags för krismöte nummer jag vet inte vad.. känns ju ganska piss att det alltid ska va krismöten och inga lösningar.
15/11/2016 kl. 19:47 #2075JN27
DeltagareAlltså vad är det för backar vi har? Det är ju tamejtusan under ALL kritik. Tycker även kedjan med Wandell , MJ , Viksten underpresterat totalt. Känns som att alla kedjor utom Weinstock-kedjan bara spelar för att så snabbt som möjligt få åka och byta.. ingen kämparglöd så långt ögat når.
15/11/2016 kl. 19:42 #2074Andreas
KeymasterKedjan med Weinstock, Hudacek och Squires är fortsatt farliga.
Wandell, Viksten och Johansson känns sådär, men lite passningsspel har de fått på i offensiv zon.
Peter Andersson och Johan Motin hänger inte med tyvärr.
Synd att den inte kunde gå ribba in istället för ut. Då hade nog matchen sett lite annorlunda ut.
15/11/2016 kl. 19:30 #2073Orebro Center
DeltagareF.ö anser jag att Hudda klarar att stå fler matcher jämfört med hur ofta han får stå.
-
-
FörfattareInlägg