Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,351 till 12,375 (av 13,232 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Om de spelar lika bra om de gjorde mot Luleå ska de kunna vinna mot Växjö också. Luleå verkade hyfsat nöjda med sin insats, men inte sin effektivitet. Växjö är sämre än Luleå, men de har å andra sidan en mycket bättre tränare så jag skulle inte vänta mig en liknande matchbild.

Andreas
    Keymaster

Hans högstanivå står definitivt ut, men hans lägstanivå gör nog att många klubbar tvekar lite.

pb_90
    Deltagare

Nej det är sant såklart.. å andra sidan så står han väl inte ut just nu i SHL heller? Vårt lag har ju en tendens att hjälpa honom att fula till siffrorna lite emellanåt..

Andreas
    Keymaster

Hudacek är bara 28 år, det är ingen ålder för en målvakt, så nog kan han fortfarande vilja försöka i NLA eller KHL om han får ett seriöst kontrakt. Samtidigt har han haft en sejour i KHL som var ganska misslyckad. Jag har fått höra att han misstrivdes väldigt i Ryssland och konkurrensen i NLA är hög.

Nog trivs han i Örebro allt, men frågan om han trivs tillräckligt för att ta en ”home town discount” med tanke på vad kan få någon annanstans? Det är ju inte ovanligt att det händer i NHL, men jag kan inte direkt minnas att det hänt så ofta i SHL.

pb_90
    Deltagare

Han har ju i varje fall kontrakt över nästa år också så beroende på klausuler så.. men någonting säger mig att han trivs så sjukt bra här i Öre? Att han har byggt upp en relation som är svår att bara försaka liksom.. Klart att man säker överdriver sånt här själv bara för att man vill hoppas det, men ändå. Så viktig som han har varit för detta lag alltså..

Pennybridge HK
    Deltagare

Ja Hudda ÄR det här laget.. Om han kväll efter kväll smackar upp runt 94% i räddningsprocent så kommer laget alltid vara med.. Så kul också att Libor har börjat leverera ordentligt! Känns som att han orkar mer i år och tar i mer än förra säsongen.

Sen måste jag faktiskt berömma tränarstaben. Den omkastningen dom har gjort i kedjorna har faktiskt slagit väl ut och många som har höjt sig efter det. Jag menar.. vad FAN hände med Kalle Olsson? Plötsligt slår han passar som han aldrig kunde drömma om tidigare och lirade nästan 20min igår.. Det känns i varje fall som att laget blivit mycket bredare i och med omkastningen? Och kommer Mustonen in också så ser det ljusare ut.

Hittar man en ny tvåvägscenter så kan ersätta Eriksson, hittar man en riktig bra tvåvägsback så kanske man kan slå till också. Annars tror jag inte att man ska fucka med truppen så mycket.. verkar vara lite psykiskt instabil trupp xD

Hoppas verkligen att Hudda stannar hos oss även efter denna säsong. Fortsätter han så här, så är nog dessvärre risken stor att han plockas upp av någon av de bättre betalda ligorna. Är det någon som det är värt att betala riktigt bra för i ÖHK, så är det han.

Det känns som att Kalle Olsson är en spelare där vi har en hel del sparkapital. Han visade sig riktigt bra i slutet på förra säsongen och utvecklingskurvan verkar hålla i. En tvåvägsspelare som dessutom är riktigt bra i boxplay, grymt nyttig för laget. Kul att se spelare utvecklas i ÖHK!

pb_90
    Deltagare

Ja Hudda ÄR det här laget.. Om han kväll efter kväll smackar upp runt 94% i räddningsprocent så kommer laget alltid vara med.. Så kul också att Libor har börjat leverera ordentligt! Känns som att han orkar mer i år och tar i mer än förra säsongen.

Sen måste jag faktiskt berömma tränarstaben. Den omkastningen dom har gjort i kedjorna har faktiskt slagit väl ut och många som har höjt sig efter det. Jag menar.. vad FAN hände med Kalle Olsson? Plötsligt slår han passar som han aldrig kunde drömma om tidigare och lirade nästan 20min igår.. Det känns i varje fall som att laget blivit mycket bredare i och med omkastningen? Och kommer Mustonen in också så ser det ljusare ut.

Hittar man en ny tvåvägscenter så kan ersätta Eriksson, hittar man en riktig bra tvåvägsback så kanske man kan slå till också. Annars tror jag inte att man ska fucka med truppen så mycket.. verkar vara lite psykiskt instabil trupp xD

Orebro Center
    Deltagare

Jag mår något, men bara något, bättre ;0). Vågar kanske se någon match snart ;0)

Tycker ändå det är fantastisk att denna trupp/lag tagit så pass många poäng som de gjort i dagsläget. Men vi kan tacka Hudda för många av dem

D.O
    Deltagare

Martin Johanssons förarbete till sitt 2-1 mål är ju bara underbart att titta på .

Andreas
    Keymaster

Kan nog vara den bästa matchen som spelats i Behrn arena denna säsong. Riktigt kul att kunna ta hem segern också. 🙂

D.O
    Deltagare

Bra match idag. sjukt bra fart, Spännande & svängig.. börjar gilla hockey igen!

Yongma112
    Deltagare

Motin hänger inte med & blir förvirrad ser man direkt har varit långa tider i egenzon när han är inne

Jo, det gäller även resten av laget. Enorma problem i egen zon, tränarna kan inte vara nöjda.

D.O
    Deltagare

Motin hänger inte med & blir förvirrad ser man direkt har varit långa tider i egenzon när han är inne

Andreas
    Keymaster

Liivik saknas ikväll, men MJ är tillbaka.

Andreas
    Keymaster

Jag är helt med på vad du säger Karl, men jag värderar kanske motståndet högre helt enkelt. Både Luleå och Växjö ser jag som svåra matcher, även om Växjö har mycket sämre form än vad Luleå har, så om Brage ska stå någon av matcherna för att vi kanske ändå förlorar så är det imorgon.
    Växjö borta tror jag vi har en god chans att ta poäng ändå.

Luleå har ett svårbedömt lag. De har en tränare som inget annat lag skulle ta i med tång, men han har en så bra trupp att de är farliga ändå.

Jag tror vi tänker på samma sätt men med skillnaden att jag tror inte Hudda blir sliten av att stå dessa två matcher när ett så långt uppehåll väntar. I November är ju spelprogrammet grymt tätt, därav att jag plockade ut tre matcher som lämpar sig för Hudda att vila. Vår kasse lär ju bli bombad i dessa matcher.

Finns en aspekt till, många börjar tröttna på alla förluster i BA, även sponsorer. Utan Hudda i kassen hemma mot Luleå ser jag ingen chans till vinst. Efter det är det ”bara” en match på lördag innan vilan.

Jag tror inte Brage är någon dålig målvakt, men med den backbesättning vi har så krävs en Hudda som står på huvudet för att vinna matcher oavsett vem motståndarna är i SHL. Finns en anledning till att vi inte ens kunde slå Leksand under ordinarie tid.

Vi är inte bortskämda med hemmasegrar i år. Jag kan förstå att folk är besvikna på det. Tur att det går bättre borta i alla fall.

Nu är säsongen så pass ung att jag är försiktig med matchandet, men jag skulle också tro att om Hudacek vill stå dessa två matcher kommer han att göra det.

Karl
    Deltagare

Jag är helt med på vad du säger Karl, men jag värderar kanske motståndet högre helt enkelt. Både Luleå och Växjö ser jag som svåra matcher, även om Växjö har mycket sämre form än vad Luleå har, så om Brage ska stå någon av matcherna för att vi kanske ändå förlorar så är det imorgon.

Luleå har ett svårbedömt lag. De har en tränare som inget annat lag skulle ta i med tång, men han har en så bra trupp att de är farliga ändå.

Jag tror vi tänker på samma sätt men med skillnaden att jag tror inte Hudda blir sliten av att stå dessa två matcher när ett så långt uppehåll väntar. I November är ju spelprogrammet grymt tätt, därav att jag plockade ut tre matcher som lämpar sig för Hudda att vila. Vår kasse lär ju bli bombad i dessa matcher.

Finns en aspekt till, många börjar tröttna på alla förluster i BA, även sponsorer. Utan Hudda i kassen hemma mot Luleå ser jag ingen chans till vinst. Efter det är det ”bara” en match på lördag innan vilan.

Jag tror inte Brage är någon dålig målvakt, men med den backbesättning vi har så krävs en Hudda som står på huvudet för att vinna matcher oavsett vem motståndarna är i SHL. Finns en anledning till att vi inte ens kunde slå Leksand under ordinarie tid.

Andreas
    Keymaster

Karl
    Deltagare

Andreas//

Jag läste precis ditt sista inlägg om skadesituationen mm. Vad gäller Hudda anser jag att han måste stå de två matcherna fram till landslagsuppehållet. Brage ser inte ut som någon målvakt att luta sig emot för att vinna matcher i SHL. Är tämligen övertygad om att vi haft tre poäng mer om Hudda stått mot Rögle och de således tre mindre.

Självklart måste Hudda få avlastning, men ge honom hellre det mot lag vi ändå inte kan slå i dagsläget, såsom Frölunda borta 15/11, Brynäs borta 22/11 och Skellefteå borta 26/11. Beroende på hur Brage agerar i de matcherna får de väl sedan ta beslut om fortsättningen. Men nu återstår det bara två matcher innan det långa uppehållet och för att få minst tre behövliga poäng behövs Hudda i kassen.

Fast det där var väl en bedrövlig taktik. Brage ska ju få spela dom matcher vi om möjligt kan vinna utan Hudda. Det är ju viktigare att ta poäng mot topplagen för att haka på än mot bottenlagen. Visserligen måste vi hålla undan men det är ju självklart att vi nån gång kommer vinna med Brage, men då måste vi börja enkelt.

Vilka enkla matcher har vi med årets trupp menar du? Personligen anser jag att allt måste göras för att undvika negativt kval. Om vi klarar en tiondeplats skulle jag vara mycket nöjd med tanke på hur det sett ut så här långt in på säsongen. Backbesättningen är ju precis så svag som många av oss var rädda för inför säsongen. Förstår inte hur du ser det möjligt att ta in på topplagen, är ju i princip tack vare Hudda vi lyckats få 15 poäng så här långt.

Ps. Ovan skrivit med reservation för eventuella förstärkningar av klass snarast.

JN27
    Deltagare

Andreas//

Jag läste precis ditt sista inlägg om skadesituationen mm. Vad gäller Hudda anser jag att han måste stå de två matcherna fram till landslagsuppehållet. Brage ser inte ut som någon målvakt att luta sig emot för att vinna matcher i SHL. Är tämligen övertygad om att vi haft tre poäng mer om Hudda stått mot Rögle och de således tre mindre.

Självklart måste Hudda få avlastning, men ge honom hellre det mot lag vi ändå inte kan slå i dagsläget, såsom Frölunda borta 15/11, Brynäs borta 22/11 och Skellefteå borta 26/11. Beroende på hur Brage agerar i de matcherna får de väl sedan ta beslut om fortsättningen. Men nu återstår det bara två matcher innan det långa uppehållet och för att få minst tre behövliga poäng behövs Hudda i kassen.

Fast det där var väl en bedrövlig taktik. Brage ska ju få spela dom matcher vi om möjligt kan vinna utan Hudda. Det är ju viktigare att ta poäng mot topplagen för att haka på än mot bottenlagen. Visserligen måste vi hålla undan men det är ju självklart att vi nån gång kommer vinna med Brage, men då måste vi börja enkelt.

Karl
    Deltagare

Andreas//

Andreas
    Keymaster

Luleå kommer bli mycket svårare imorgon, men visar laget samma inställning kan det bli en kul match ändå.

Fyra juniorer verkar vara aktuella dessutom. Vi får väl se hur många som får spela, men Ludvig Carlsson och Glenn Gustafsson var verkligen roliga att se 🙂

pb_90
    Deltagare

Ja Linköping var nog klart det sämsta motståndarna hittills i år (nästan sämre än Leksand). Deras backar fick ju panik så fort det blev lite press och snacka om att våra lirare vann närkamper! Det känns dock som att LHC gjorde det lätt för oss och jag tror att det blir mycket svårare mot lag med vettiga backar.

Vid närmare eftertanke så såg det ut lite som om vi mötte oss själva när vi har en dålig dag? Stundtals panikslagna backar osv.

Bra att DIF torskade igår också! 7 poäng ner till strecket och lite arbetsro! Riktigt tungt för DIF ifall dom torskar mot Rögle på torsdag. En Röglevinst där och för ÖHK och det börjar bli intressant och mindre stressande.

Pennybridge HK
    Deltagare

Helt ofattbart att LHC hade tre segrar i bagaget innan gårdagens match, så dåliga som de var.

Igår spelade vi stundtals som KHK gjorde mot oss. Hög forechecking och stängde igen i mittzon. Det är helt uppenbart att LHC blev stressade och skärrade av att bli jagade i egen zon. Hoppas JT och LI tar med sig det till nästa match.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av Pennybridge HK.
    Andreas
    Keymaster

Åh gud vad skönt, men jäklar vad många individuella misstag som LHC gör. Det är ju helt utanför skalan?!

Skönt att vinna igen, men jag har lite svårt att värdera segern när LHC spelade så dåligt.

Yongma112
    Deltagare

Tycker pausintervjun med Wiklander säger mycket om lagets inställning i såna här lägen.
    Det håller inte att bara spela hockey i 20 minuter för helvete.

Visar 25 inlägg - 12,351 till 12,375 (av 13,232 totalt)