Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 13,051 till 13,075 (av 13,126 totalt)
  • Författare
    Orebro Center
    Deltagare

Äntligen lite snack om hockey

silly season snack

Henric
    Keymaster

Hade gärna gått men upptagen tyvärr. Ska bli spännande att höra mer om!

GladeOlle
    Deltagare

Är det någon som ska på årsmötet ikväll?
    Funderar på att gå men tycker det är luddigt vad som ska gås igenom.

Personal Jesus
    Deltagare

Omklädningsrummen, de var pinsamt små.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Personal Jesus.
    Karl
    Deltagare

Lite nya bilder för den intresserade.

Var och varför bygger de om?

Orebro Center
    Deltagare

Ser bilderna på datorn, plattan och mobilen.
    Kör crome om du inte ser bilderna.

Nu ser jag dem. Tack

Personal Jesus
    Deltagare

Ser bilderna på datorn, plattan och mobilen.
    Kör crome om du inte ser bilderna.

Orebro Center
    Deltagare

2016-06-14

Var?

Personal Jesus
    Deltagare

2016-06-14

Orebro Center
    Deltagare

Man gör alltså inte uppehåll i SHL för Word cup skådade mitt norra öga. Inte haft riktigt koll exakt när det börjar. Men WC ser alltså ut att börja 17 september och håller på till 1 oktober.
    Samma dag, 17 september alltså, startar SHL

Och som vanligt sprider SHL ut premiärmatcherna. Ju mer fragmenterat desto bättre anser man.
    Jag citerar:

”På onsdagen släppte SHL sitt spelschema för säsongen 16/17 och det får sin förmodligen mest udda inledning någonsin där man inleder med två matcher (Malmö-Frölunda och Luleå-Linköping) 17 september innan man har uppehåll till 21 september då Linköping möter HV71 och därefter spelas ytterligare fyra matcher 22 september innan Skellefteå spelar sin första match för säsongen den 23:e borta mot Luleå och spelar hemma mot samma lag dagen efter.”

Att de aldrig kan enas om en gemensam premiär och samtidigt optimera matcherna för högsta möjliga publik. Vet att jag tjatat om detta förut men detta stör mig så in i h-e :o(

Karl
    Deltagare

Lite bökigare än på SF. När du skall svara – Klicka först på knappen b-quote två gånger, klistra in texten mellan taggarna som skapades. Skriv sedan ditt inlägg under den inklistrade texten (under den sista quote taggen)

Test

Orebro Center
    Deltagare

Vet bara att de frågat på ett par spelare, inte vilken kategori.
    Men jag gissar på försvar.

Hur f.n citerar man?!

Lite bökigare än på SF. När du skall svara – Klicka först på knappen b-quote två gånger, klistra in texten mellan taggarna som skapades. Skriv sedan ditt inlägg under den inklistrade texten (under den sista quote taggen)

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Orebro Center.
    • Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Orebro Center.
    Personal Jesus
    Deltagare

Vet bara att de frågat på ett par spelare, inte vilken kategori.
    Men jag gissar på försvar.

Hur f.n citerar man?!

Orebro Center
    Deltagare

@Personal Jesus
    Det vill ha in några spelar till.
    Men just nu är det stiltje, alla väntar på vad som händer på andra sidan diket.

Vet du vilken spelkategori de vill ha in. Back?

Personal Jesus
    Deltagare

Ingenting kommer att göras med läktare.
    Det kostar för mycket, för lite tid.
    Men, de har planer på att göra om lite grann.

Det vill ha in några spelar till.
    Men just nu är det stiltje, alla väntar på vad som händer på andra sidan diket.

Gromit
    Deltagare

Finns ju inte så mycket att skriva om just nu… Vore så kul med några rykten… Någon som vet något?
    Får Adolfsson nytt kontrakt?
    Söker Pontus efter fler spelare eller är vi nöjda med truppen som den är?
    Vad kan vi supportrar göra för att höja stämningen ytterligare en nivå på matcherna?
    Byggs läktarna om på något sätt eller är det bara omklädningsrum och kontor som byggs..?
    Vad är det för deal vi gjort med Färjestad gällande premiären?
    …eller något annat någon hört om något..!?

Koho
    Deltagare

Japp, då har Kiruna och Traktorbönderna passerat oss med fler inlägg på SF.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Koho.

Har skrivit för sista gången på SF så länge skägget sitter vid rodret…

Karl
    Deltagare

Jag talade minst en halvtimme med den ansvarige för ishockeyn på SF idag (Niclas någonting). Verkade som han tyckte synd om RÖDSKÄGGG, inte hade han behövt göra något skriftprov heller för att han varit skribent på SF för flera år sedan. Bortplockade inlägg kan de inte se och spärrarna förstod han att RÖDSKÄGGG satt. Enda medhållet jag fick var att han tyckte inlägget om paret Wiklander var lite klumpigt. Men han sa att Örebros forum var viktigt för SF eftersom vi har så många inlägg senaste åren.

Vi måste sluta skriva där så RÖDSKÄGGG blir kvar ensam, oavsett hur mycket det kliar i fingrarna.

Ps. Hur RÖDSKÄGGG behandlar svenska språket brydde han sig inte om det minsta.

JN27
    Deltagare

Är det någon som kan printa in texten från AB+ som handlade om Jocke Andersson? Röda Armén’s diktator till ledare raderar så fort jag efterfrågar inlägget..

Orebro Center
    Deltagare

Han är väl skön Skäggget ;0) Mina inlägg försvinner lite då och då om dessa inte passar honom, även om jag är konstruktiv. Och dom rensas bort utan ett ord, bara borta

Gromit
    Deltagare

Någon som har Aftonbladet Plus? Tydligen en ranking av alla SHL-lags trupper och nyförvärv där idag…

Andreas
    Keymaster

@Senetrec kan inte minnas något riktigt konkret rykte gällande Ryan. Han verkar mest sommarträna just nu. Målet är nog att få ett NHL-kontrakt, men blir det inget sådant lär väl NLA ligga närmast till hands om han lyckas hitta en klubb som vill betala och inte redan fyllt sin kvot.

Karl
    Deltagare

Ett helt ärligt inlägg som jag postade på SF ikväll, vill ha det sparat och min huvudanledning till det jag skriver är att RÖDSKÄGGG skämmer ut ÖHK inom hela Sverige:

Tillbaks efter en skön kväll på stan 😉

Ja, det är mycket, mycket märkligt att inte SF i allmänhet och den ansvarige för Ishockeysiten inte bryr sig. Det är just därför jag i början på veckan kommer att ringa upp just honom vid namn Niclas.Viberg och erbjuda mig att gå in som moderator vilket han tidigare erbjudit mig men som jag av tidsbrist, Rödis och utlandsjobb på andra sidan pölen avböjt. Speciellt om Rödis får härja fritt.

Mitt problem är också att jag inte kan ljuga för SF. Tre av mina absolut bästa kompisar är Mozart, Nalle och Håkan Åhlund. SF kan därför se mig som partisk.

Själv kom jag rätt långt i min Ishockeykarriär. Spelade för Närke två år i TV-pucken samt ÖIK:s elitlag för juniorer och luktade på en A-lagsplats innan jag råkade ut för en idiotisk olycka som jag knappt överlevde ifrån. Jag kunde aldrig komma tillbaks av medicinska skäl till Ishockeyn eller fotbollen som man på den tiden ofta utövade tillsammans. Mitt liv blev då inriktat på affärer istället och sedermera hjälpa mina barn inom sporterna och numera barnbarnen.

Det är med mycket stor sorg jag ser den skribent nu få förstöra något jag varje dag tyckt vara kul att läsa och delta i. En man som jag fått berättat för mig kom som längst inom Ishockeyn när han var materialförvaltare i IK SE.

Columbus/
    Om jag går in som Moderator MÅSTE jag ha din hjälp med inte minst truppuppdateringar, är det ok för dig?

Skägget/
    Plockar du bort detta inlägg finns det ändå sparat och går istället ut som pm till alla de som är och varit de som gillat detta forum.

Senetrec
    Deltagare

Ryktades det inte om Schweiz för Derek?

Visar 25 inlägg - 13,051 till 13,075 (av 13,126 totalt)