Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 13,051 till 13,075 (av 13,077 totalt)
  • Författare
    Coreintus
    Deltagare

Här hittar ni free agent i olika ligor http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=NHL

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Coreintus.
    • Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Coreintus.
    Karl
    Deltagare

Orebro Center//

Hoppas han blir en lika stor publikfavorit som Antilla !! Men den manteln är svår att ersätta.

Orebro Center
    Deltagare
    pb_90
    Deltagare

Hur har det kunnat bli så struligt med all information om Peter Anderssons kontrakt? Han måste ju irritera sig järnet på det x).. Flera tidningar hade väl hans kontrakt som utgående i diverse rutor? I början av silly season dvs.

Andreas
    Keymaster

Tack! Jag har tyckt det saknas ett namn på Eliteprospects, men jag kunde verkligen inte komma på vem.

Med Andersson blir det åtta, men jag tror nog ändå på en back till. Kenta vill ju ha en överfull trupp.

Yongma112
    Deltagare

Peter Andersson är väl ändå kvar till nästa säsong också? Med honom har vi åtta backar i truppen.

Min gissning är att en back till kommer ansluta innan man anser att truppen är klar.

Henric
    Keymaster

Trist att Kolan valde KHK. Eller valde och valde. Jag vet inte om vi ens var med i den fajten, men ändå.

Trevligt med fräscht forum, tackarrr. Nu kör vi högt i tak väl?
    🙂

Koho
    Deltagare

Skön intervju med Liivik på Örebro appen, tror han kan bli publikfavorit.

Andreas
    Keymaster

Jag tror på en back till. Vi har bara sju stycken just nu. Det är i minsta laget om man inte tänkt ge plats åt någon junior som jag missat.

Jag ökade på antalet inlägg per sida till 25 nu. Ni får säga till om det behöver justeras något. Jag kan tycka fler bli lite svårt att läsa.

pb_90
    Deltagare

Och lite tragiskt att se att 7/10 inlägg på den gamla sidan är Rödskäggs x)!
    Vad tror ni kommer dom köra på den här truppen?

pb_90
    Deltagare

Hallå där alla! Kul att se att många klassiska nick är här! 🙂 Jag tror också att Zamorsky kommer höja sig. Tror även att blotta närvaron och kämparandan på våra nyförvärv kommer höja övriga rejält!

Personal Jesus
    Deltagare

Jag är övertygad om att Z kommer vara mycket bättre iår när han får vara med från start.
    Det är svårt att komma in i laget med nytt spelsystem när man kommer mitt i säsongen.
    Dessutom tror jag Motin och Ekbom kommer tillbaka till gammal god form nu när de vet hur de skall spela, att Tornbergs spel har satt sig.

Henric
    Keymaster

@OC,

Ja, det är min känsla också. Men å andra sidan kan det ju vara så att man planerar att låna ut ett par fler än beräknat.

För övrigt har jag nu sprungit på 2 nyförvärv! Jocke Andersson samt Liviik (stavning?). Den förstnämnde i affären, den sistnämnde ihop med Mozart som jag tror skulle visa vår rejäle finne vart han ska bo. 🙂

Orebro Center
    Deltagare

Tar vi in två spelare till, vilket jag egentligen tycker vi behöver (2 backar), verkar vi få en så in i h-e stor trupp??

Catskinner
    Deltagare

NHL free agents, några svenskar på listan. http://www.spotrac.com/nhl/free-agents/defenseman/
    Vad vet vi om ex Grossman?

Gromit
    Deltagare

Vi lär ju bli avsevärt bättre i år…ändå tror jag det blir stentufft eftersom många andra klubbar värvat oerhört bra…
    Bl.a tror jag Malmö och Karlskrona höjer sig rejält… Det kommer bli en oerhört spännande säsong…

Karl
    Deltagare

Jag hoppas verkligen klubben hittar två rejäla backar, då kan det bära långt om truppen får vara hyggligt skadefria, semi?!

Henric
    Keymaster

Kolan är väl den enda jag kan komma på på rak arm. Men det verkar ju inte vara aktuellt.

Gromit
    Deltagare

Supersvårt med namn…känns som om det finns massor ned bra backar som skulle passa oss…men det gäller att hitta rätt!!! Var kan man se vilka spelare som står utan kontrakt? Finns dom sammanställda någonstans…typ på elit prospects eller..?

Catskinner
    Deltagare

Vad vet om vad som finns på marknaden? KHL, NHL? Finns den ex svenskar med utgående kontrakt (förutom Kolan)?

Andreas
    Keymaster

Det har pratats om en stabil tvåvägsback. Jag kan tycka det är vettigt OM Zamorsky kan kliva upp lite bättre offensivt och Heinrich levererar offensivt. Zamorsky var extremt ojämn och Heinrich har vi bara goda vitsord om. Jag känner att en back med goda, beprövade offensiva förmågor vore inte helt fel.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Andreas.
    Henric
    Keymaster

Bra förstapass känns givet. Vi behöer någon med bra blick. Sedan är jag kluven. Egentligen skulle jag ju vilja ha en vass offensiv och en stabil defensiv, men om jag bara måste välja en av de egenskaperna har jag svårt att välja. Jag känner mig nämligen inte helt lugn med vår defensiva styrka. Man ska ju bygga bakifrån säger de, så bra förstapass samt defensivt lagd får det väl bli isf. Namn? Ingen aning… 🙂

Gromit
    Deltagare

Har du något bra förslag och/eller vilken typ av back tycker du vi behöver få in..?

Henric
    Keymaster

Magkänslan säger en back till. Jag kan tycka att vi behöver två, och hoppas på två, och jag brukar aldrig få precis som jag vill. 🙂

Visar 25 inlägg - 13,051 till 13,075 (av 13,077 totalt)