Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 13,051 till 13,075 (av 13,100 totalt)
  • Författare
    Karl
    Deltagare

Gurra//

Han har kopierat mejlet han skickade till mig för några dgr sedan 😉

Ps. Ditt svar till honom var nästan identiskt med mitt !!

Gurra
    Deltagare

Fick mail från Niklas på SF idag.
    ”Hej,

Ser nu att jag har glömt att besvara ditt förra mail – ber så klart om ursäkt för det.

Skribenten i fråga hörde av sig till mig och skötte sig exemplariskt i den kontakten. Då Örebros lagsida har legat nere hela säsongen och vi givetvis vill ha en aktiv lagsida, som du säkert förstår, valde jag att ge honom chansen. Självklart vill vi ha aktiva forum, men vi vill även ha aktiva lagsidor (dvs att texter produceras).

Det är så klart beklagligt om folk väljer att lämna forumet, men att supportrar är oense – i synnerhet i ett forum 2016 – är inte direkt ovanligt. Jag kan så klart inte ha hundraprocentig översikt i alla forum – inlägg kan raderas/redigeras osv – men i princip alla spärrar som jag kan se har delats ut är efter rätt grov kritik mot skribenten.

Jag följer så klart situationen och spanar av forumet då och då, men i dagsläget ser jag inte tillräckligt med problem för att plocka bort honom efter så här kort tid.

Vill du hjälpa till, antingen som moderator i forumet eller som aktiv skribent på lagsidan, är det givetvis välkommet.

Niclas Viberg
    Redaktör, Hockeyzon och NHL”

Svarar så här:

”Hej Niklas!

Att jag skulle gå in och tillsammans med nuvarande skribent driva forumet känns inte relevant i dagsläget, tyvärr.

Henric
    Keymaster

Era bakåtsträvare! Hör försöker jag modernisera diskussionsplattformen helt i onödan. 😉

Skömt åsido så tyvärr Gromit, det kan jag inte trolla fram. 🙂

Gromit
    Deltagare

En ordningsfråga…
    Går det att vända på det här forumet så att det som skrivits senast visas först..?

Karl
    Deltagare

Tror inte Rödis kan spärra mer än max 24 timmar, men plocka bort inlägg. Finns nämligen andra med samma verktyg som låser upp Rödis spärrar för att jäklas med honom. Fick ett pm om det från en mycket trovärdig källa.

Bara så tråkigt att han solkar ner både oss fans och klubben på SF. På riktigt stavar och skriver han mycket sämre än ett barnbarn till mig som går i fjärde klass.

Seat
    Deltagare

Hur många är det som har blivit spärrade rödskäggg hittills?

Pennybridge HK
    Deltagare

Bra att du påtalar detta för överkuckun på SF! Jag var inne och läste där nyss, och vårt forum där har numer blivit en hemvist för skadeglada antagonister med sympatier från andra klubbar. Sorgligt kan jag tycka.

MEN samtidigt så är klimatet betydligt trevligare här, det känns som att de värsta gnällspikarna inte hittat hit. De som har som största hobby att klaga på plikttrogna spelare och sportgruppen.

Gurra
    Deltagare

Har skickat ett par mail till Niklas Viberg på redaktionen, skrev så här.
    Mail ett: ”Hej Niklas!
    Var skribent på Örebro hockey sidan för något år sedan, har haft fullt upp med dels renovering här hemma och en gammal bil jag har så skrivandet och engagemanget har fått stryka på foten, dock har det inkommit lite gnäll om den nye skribenten på sidan i min PM box, den nya skribenten i fråga har nicket Rödskäggg och har väl inte gjort sig känd genom år en som den smidigaste personen på ett forum, problemet som dykt upp nu när han skaffat sig lite makt över forumet då han sätter upp sina egna regler och spärrar folk som han ser som meningsmotståndare, absolut behövs en engagerad person som kan hålla lite koll, men att sätta en person som i princip gjort sig osams med alla andra nick kommer att döda forumet.”

Mail två: ”Hej igen Niklas!
    Skrev till dig den 28/5-16 angående forumdelen på Örebro hockeys SF sidan, om ni arbetar för ett levande forum på SF så bör ni ta bort nicket Rödskäggg som admin, det har nu startas upp ett fristående forum där flertalet av de aktiva på SF gått över till, tongångarna är att så länge Rödskäggg är admin och sätter spärrar på folk för att de inte delar hans åsikter så kommer de aldrig mer skriva i SF forumet, kanske ni struntar i detta, men personligen gillar jag upplägget på SF och flertalet av de nick som skriver på det nya forumet har samma syn på forumet.
    Snart så drar hockeyn igång och Örebro hockeys forum brukar vara ett av de mer aktiva på SF´s hockeydel, många intressanta inlägg från engagerade personer, att framtidsscenariot är att nuvarande admin sitter och skriver själv gynnar varken SF eller oss intresserade hockeydiggare.”

Här har ni hans mailadress om ni vill påtala det groteska i att gör Rödis till admin: niclas.viberg@svenskafans.com

• Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av Gurra.
    Henric
    Keymaster

Bra roll för Henrik tror jag! Jag har på känn att han på ett eller annat sätt kommer att kliva in i båset i en mer framträdande roll om inte alltför länge. Kommer sakna honom på isen dock.

Orebro Center
    Deltagare

@TJ

Nu är det klart och officiellt: Henrik Löwdahl fortsätter i Örebro Hockey som individuell spelarutvecklare. Läs mer här: http://orebrohockey.se/artikel/ue7naioy2-3afc1/

Ja härligt, det var han värd!

Orebro Center
    Deltagare

@Gurra

Förstår inte varför en del sitter och matar trollet på SF, låt honom märka hur kul det är att sitta ensam och jönsa på forumet…

Tänker precis samma sak. Men det som mest förvånar mig är hans självuppfattning;

”De kommer aldrig och dö ut detta forumet för de var vad det gjorde utan mig för ett antal år sedan”

Jag har aldrig funnit honom som någon sorts bärande skribent på forumet, vilket han tycker, och jag har ändå varit med där ett antal år. Han lider ju av total omnipotens. Han har ju bara kört med sina mantra, som dessutom brukar bli fel. Och nu spammar han forumet med sina inlägg

Jag säger inte att jag aldrig mer kommer att skriva på SF men mycket lust har jag tappat och jag kommer definitivt att vara mindre aktiv där. Den relativa trevlighet som alltid speglat det forumet har gått förlorat, men återuppstått här. Hittar jag nyttig info eller bra länkar är det här jag kommer lägga det i framtiden.

Och helt ärligt tror jag inte det kommer att gå att bli av med honom som admin

Omnipotens Wiki

• Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av Orebro Center.
    Karl
    Deltagare

Problemet är att SF är så tafatta. På SSK:s forum sitter det en galning likt skägget och styr, han har fått hållas över ett år. Titta sedan på Leksand, tog dem väl mer än två år att bli av med Diaz och han var ju inte i närheten så usel som skägget. Svaret jag fick från Centralredaktionen var att skägget ringt upp honom (glömt namnet) och varit mycket trevlig. Var så de släppte in dåren.

Koho
    Deltagare

Tycker att Rödskäggg skall få hålla på och leka själv på SF.Det är bara låta honom vara där själv. På så sätt straffas han ut av SF så småningom. Helt plötsligt var vi utsatta för censur av Rödskäggg, en föraning av hur det fria ordet stryps.

TJ
    Deltagare

Nu är det klart och officiellt: Henrik Löwdahl fortsätter i Örebro Hockey som individuell spelarutvecklare. Läs mer här: http://orebrohockey.se/artikel/ue7naioy2-3afc1/

Gurra
    Deltagare

Förstår inte varför en del sitter och matar trollet på SF, låt honom märka hur kul det är att sitta ensam och jönsa på forumet…

Personal Jesus
    Deltagare

Byggingenjörerna sätter stopp för hockey i bandyhallen.
    Både plattan och kylaren skulle gå sönder att trycket.

Karl
    Deltagare

Henric//

Ha,ha,ha, ja det får vi verkligen hoppas. De hade även missat Bobbo. Sedan MÅSTE det in en toppback, helst två.

Henric
    Keymaster

@karlBra analys om Örebro på Aftonbladet plus idag, men backsidan måste de missat på, både Hellström och Peter Andersson saknas:

Vi får hoppas att det bara är AB som glömt backarna och inte Sportgruppen i Örebro. 😉

Karl
    Deltagare

Bra analys om Örebro på Aftonbladet plus idag, men backsidan måste de missat på, både Hellström och Peter Andersson saknas:

ÖREBRO
    VÄRVNINGSPLUS:
    Kommentar: Tre intressanta centervärvningar och det var där som Örebro verkligen behövde förstärka. Klart det finns frågetecken runt egentligen alla de tre nya centrarna. Både Andersson och Franzén kommer från flera år i Nordamerika, medan Wandell inte fått ut sin offensiva potential i KHL. Men Örebro har definitivt fått in mer än vad man tappat och har fler offensiva hot jämfört med förra säsongen.

MÅLVAKTER:
    Julius Hudacek och Axel Brage (NY)
    Kommentar: Bra att Hudacek får konkurrens. Axel Brage kommer från två bra år i allsvenskan och bör definitivt pressa Hudacek till att leverera toppinsatser lite oftare. Om slovaken tänker fortsätta som den ohotade ettan. Men känslan är att Örebro kommer variera mer mellan stolparna. Intressant målvaktspar.

BACKPAR:
    Johan Motin – Viktor Ekbom
    Petr Zamorsky – ?
    Dominique Heinr

Coreintus
    Deltagare

Gör inget om han förlorar i Sverige får man ju ändå inte fightas! Huvudsaken viljan finns att använda sin kropp som ett bräckjärn vid sargerna!! =)

• Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av Coreintus.
    Orebro Center
    Deltagare

@Karl

Hoppas han blir en lika stor publikfavorit som Antilla !! Men den manteln är svår att ersätta.

Jag tror han har alla möjligheter att bli det – Enda orosmolnet är att han verkar förlora alla fighter han startar :0)

Men det känns skönt att antagligen få en spelare till som kan stå upp för laget utöver Hellström

pb_90
    Deltagare

Jag fick riktigt bra vibbar av Mattsson alltså! Känns extremt seriös och kunnig. Gillar tänket med ”Örebro-modellen”, lär väl vara något liknande som Frölunda har kört? Sen är det sjukt imponerande att laget har haft så få skador. Kolla bara på tex Brynäs och HV som uppenbarligen inte förstår vad dom håller på med på den biten.

Pennybridge HK
    Deltagare

Kul att lyssna på podcasten med Mattsson!
    Inte utan att man blev lite nyfiken på vilka spelare som ÖHK ratat genom åren pga dåliga värden, skador etc.

Coreintus
    Deltagare

Här hittar ni free agent i olika ligor http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=NHL

Karl
    Deltagare

Orebro Center//

Hoppas han blir en lika stor publikfavorit som Antilla !! Men den manteln är svår att ersätta.

Visar 25 inlägg - 13,051 till 13,075 (av 13,100 totalt)