Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,651 till 1,675 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Örebro har haft en tunn trupp och man har inte ersatt Bromé. Det faktum att de spelare semifinal och pressar serievinnaren, men en hel kedja på skadelistan, är en bravad kort och gott.

Backsidan är jag inte oroligt över. Det är bland forwards det behöver komma till flera spelare. Det håller jag med om. Sedan tycker jag fortsatt att man fortfarande måste ge juniorer plats, inte bara som utfyllnad ifall någon annan skadar sig utan de ska få en ärlig chans att ta en plats under sommaren och försäsongen.

Kovacs
    Deltagare

Som jag också skrev. Denna säsong är exceptionell och givet situationen helt korrekt agerat av ledning etc.
    Dock så blir det också en läropeng för dom som tror att det räcker med 12-13 seniorforwards under en vanlig säsong. Det går inte. 3-4 skador har man ju nästan kontinuerligt under en säsong och ska man vara ärlig så har ju vi haft en nästan sjuklig tur under grundserien med skador.
    Nu när dom plockar på så blir det direkt för tufft.

Hoppas vi ikväll inte tvingar Abols till så mycket speltid. Han tappar sin spets då som behövs. Borde vi inte kunna matcha 4 centrar ikväll? Bättre att låta en kant dubbla isf.
    Abols
    Eklind
    Mastomäki
    Rensfeldt.
    Spela inte Abols i bp. Han måste få vara produktiv nu när vi saknar Leino.

method
    Deltagare

Jag håller med, en sund och klok analys. Men hade någon innan säsongen frågat ”vill du plocka in extra spelare för att säkra en eventuell semifinal eller ska vi säjfa och lägga budgeten lite lägre med hänsyn till det osäkra läget och de obefintliga publikintäkterna?” skulle jag sagt ”säjfa”.

Kovacs
    Deltagare

Inför varje säsongs lagbygge brukar jag prata om numerär i truppen för att gå långt. Lika ofta får jag mothugg. Givet att detta är en speciell säsong så förstår jag till fullo att man har en så tunn trupp som man har. Dock så kan man ganska snabbt se jämfört med många andra lag att det inte håller, som vissa här brukar hävda, med 12-13 seniorforwards.

En trupp måste byggas med 2 målvakter som kan spela.

8 backar.

14-15 seniorforwards. Vid skador kan man fylla på med juniorer.

Vissa säsonger kommer det fram en junior som sticker ut. Då kan ju givetvis denna räknas in i truppen.

Just nu har vi 9 seniorforwards hela. Då har vi ändå bara 3 skador.
    Barklund och Ekström imponerar enormt. Men vi är för tunna där. Måste man spela med en back som forward i en SM-semifinal så har man problem vid så få skador.

pb_90
    Deltagare

Dom har gjort det sjukt bra i slutspelet överlag. Att pressa Växjö så som dom har gjort med alla skador m.m. är otroligt bra. Om det är någon säsong man ska gå kort på folk så är det inte i år när matcherna spelas så tätt som dom gör..

Jag tror också på sorti redan imr, det syntes senast att krutet inte fanns där.

Sjukt nöjd ändå, men tänk om vi hade haft med Leino, Glenn och Bagenda.. det hade verkligen kunnat bli final då.

Henric
    Keymaster

Ja, vi kändes tunna, och det är vi ju också.

Abols hade minuter som en back, det säger en del. Det blir tufft att kvittera serien, och jag tror vi gör sorti nu.

Men riktigt bra kämpat av grabbarna, kul med en semifinalserie som såhär långt varit tät.

Jag är nöjd bara vi kämpar hela vägen i mål, precis som i senaste matchen.

Många trötta kroppar nu, även om man inte vill erkänna det, och det blir tuffare ju längre serien går.

Status
    Deltagare

Ja Örebro gör det jävligt bra med alla skador i åtanke.

method
    Deltagare

Ja, det är min känsla också. Bra match men räcker inte hela vägen fram. Nu skulle vi behövt Leino och Glenn. Knapert med tid att träna in några andra konstellationer också, Jonte som forward t ex.

Men på plussidan: Jonte spelar bättre nu än nånsin den här säsongen, Eklind likaså.

Status
    Deltagare

Tunnheten i truppen börjar ta ut sin rätt.

Kovacs
    Deltagare

Starkt att vinna. Glenn, Bagenda och Leino skadade. Brome, lagets bästa spelare borta sen länge.
    Warg. Kapten och kanske en av lagets bästa spelare i slutspelet avstängd.

Att vinna med ett så solitt försvarsspel borta mot Växjö är starkt. Vi är med i matchen fortfarande.

Kan vi får tillbaka Bagenda till nästa match? Hade varit guld värt i det här läget.

Om inte Ebert är allvarligt skadad. Kan det vara idé att spela Jonte som forward nästa match? Pilö som 7e back? Tror han har det i sig.

Andreas
    Keymaster

Den satt för jäkla fint. Nu väntar två hemmamatcher också. Riktigt bra läge ändå, men de får verkligen inte slappna av. Hallam är en hal jäkel som inte går att lita på.

Status
    Deltagare

Fan så fint!

method
    Deltagare

Hoppas på en högre nivå idag. Låt 5v5 spelet avgöra tack!

Japp.

Undrar om Wards avstängning betyder att Pilö kliver in?

Status
    Deltagare

Jo klantigt av Warg, men förstår ändå frustrationen när det går typ 3 Örebroutvisningar för en på Växjö.

Hoppas på en högre nivå idag. Låt 5v5 spelet avgöra tack!

JN27
    Deltagare

Klantigt av Warg ändå… Synd för han har varit bra i slutspelet.

Trodde verkligen inte att han skulle bli avstängd. Aja det mesta grinar emot Örebro den här Semifinalen så det kanske inte är meningen att ha några förhoppningar. Men men, mirakel har ju skett.

pb_90
    Deltagare

Klantigt av Warg ändå… Synd för han har varit bra i slutspelet.

JN27
    Deltagare

Ajaj, Leino borta och Warg har troligen en avstängning att vänta. Man har haft tur och klarat sig från skador tidigare, men nu duggar dem tätt..

Tror dock inte Warg stängs av. Blir nog böter bara.

Status
    Deltagare

Ajaj, Leino borta och Warg har troligen en avstängning att vänta. Man har haft tur och klarat sig från skador tidigare, men nu duggar dem tätt..

pb_90
    Deltagare

Sjukt häftigt med semi, men vi får inte ha Leksands-syndrom! Dvs vara nöjda med att hamnat där vi har hamnat. Det gäller att kriga till sista matchen. Vi har 2-2 i matcher mot Växjö den här säsongen.. Bra chans att komma till final vilket skulle vara helt magiskt!

Status
    Deltagare

Känner mig inte i närheten av så nervös som inför kvarten. Nu ska det faktiskt bli roligt att kolla hockey igen.😄

Andreas
    Keymaster

Nu är det bra pirrigt alltså! 😀

Henric
    Keymaster

Alltså, är det något år vi ska vinna SM-guld så är det i år när man inte får knö in sig i ett fullsatt Behrn. 😀

Andreas
    Keymaster

Lite pirrigt är det ändå.

Kommer blir grymt kul att kolla imorgon och på något vis vill man ändå se det som att laget redan gjort en storartad säsong, men nu vill man bara ha MER!

Kovacs
    Deltagare

Har inte riktigt hunnit smälta in. Semifinal, semifinal!! Sjuk känsla.
    Är det oväntat? Nja.
    Vi har ett målvaktspar som visat sig vara top i SHL. Enroth visste vi ju om men har ändå kommit igång och Arntzen är klass.
    Vi har en backsida som är top i SHL.
    Vår forwardssida är bra. Har visat sig bättre än jag vågat tro. Kommer Bagenda tillbaka så tar vi ytterligare ett steg.
    Han är ändå ett steg till i det fysiska spelet.
    Kan vi störa Lakers? Absolut.
    Vi måste ha disciplin. Special teams är avgörande tror jag.

Vi går in i en semifinal emot seriesegraren utan någonting att förlora. Absolut ingenting. Vi har också revansch att utkräva emot dem sen kvarten när dom vann guld.

Kovacs
    Deltagare

Familjen Kovacs har ju bott på dubbla adresser hela tiden och Robin har rätt ofta pendlat från Stockholm över dagen så detta behöver inte betyda något alls. Närheten till Stockholm var också en stor anledning att han skrev på för Örebro.

Visar 25 inlägg - 1,651 till 1,675 (av 13,266 totalt)