Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 426 till 450 (av 13,146 totalt)
  • Författare
    Kovacs
    Deltagare

Precis PB. Det jag också upplever. Hade lite samma förhoppning på Ekström. Känns som han behöver lite medstuds ett par matcher.

Blev dock lite förvånad. Av hans 26p i grundserien förra säsongen var endast 3 i pp. Trodde det skulle vara betydligt mer.

Hela hans formation har ju haft lite svårt att kugga i hittills.

pb_90
    Deltagare

Ekström – Wikman är ju precis det konkurrenssituation handlar om. Det går inte, för att använda ett urvattnat uttryck, hjäspa fritid. Då ryker din plats. Detta kan ju förhoppningsvis sporra Ekström. Likväl som jag tycker att Arnesson borde kunna gå in på Backis plats någon match.

Precis, det jag menade också var väl att jag verkligen hade hoppats på Ekströms stora succéår i år. Men verkar som att han har halkat ned i konkurrensen? Han har väl blivit petat i PP tex?

Känns Backström som en back som passar Hedberg-hockey egentligen? Han har väl inte direkt någon vidare förstapass? Å andra sidan, bortsett från fjolåret så har han varit stabil.

JN27
    Deltagare

Ekström – Wikman är ju precis det konkurrenssituation handlar om. Det går inte, för att använda ett urvattnat uttryck, hjäspa fritid. Då ryker din plats. Detta kan ju förhoppningsvis sporra Ekström. Likväl som jag tycker att Arnesson borde kunna gå in på Backis plats någon match.

pb_90
    Deltagare

Kul att ha abstinens redan… vänta tills på torsdag.. hooja!

Kovacs
    Deltagare

Starkt att ta 5 pinnar på dom två första matcherna. Två ganska lika matcher där vi i perioder får tryck på oss men även i perioder spelar en fantastisk hockey. Kan vi få bort dom långa anfallen som motståndarna tenderar att få på oss tror jag vi kan bli några steg bättre i matcherna. Skönt att se att vår centersida kan matcha en sådan stark uppställning på den positionen som Rögle ställer upp med. Tycker vi har 4 tunga, starka och gedigna centrar. Ludvig Larsson har verkligen steppat upp från försäsongen och visat för mig att han kan vara en ledande center.
    Jag tycker inte riktigt att Mastomäkis formation kommer upp i den nivå man förväntar sig. Jag skulle gärna se ett skifte där med Wikman in på bekostnad av Ekström. Jag gillar verkligen Ekström men tycker inte han gör sig själv rättvisa just nu.

Viktigt inför dom två tuffa Norrlandsmatcher vi har här kommande 2 omgångar att ha lite poäng i ryggen så vi kan spela dom ”utan” press.

pb_90
    Deltagare

Hockeyn som Örebro spelar än så länge, att det kan vara så underhållande, det trodde inte jag.

Ny tränare, ny spelidé, det känns så fräscht och spännande. Att laget vinner är bara en bonus, det var verkligen helt rätt av Bengtzen att byta ledarskap.

Verkligen! Och det är i mina ögon än så länge inte på bekostnad av försvarsspelet? Mot Leksand var det ett BP, ett Backis-dräll och en liiiiten målvaktstavla av Enroth. Och bara ett mål insläppt mot Rögle, en riktig kompispass till Johannesson..

Backström har dock haft en tung start (rimligt med tanke på skadan) och inte haft många rätt. Jäkligt synd att Ekström också verkar ha hamnat i kläm.. Risken finns väl att han kommer att tappa speltid direkt.. Wikman bidrar ju på ett annat sätt när han är inne med sin frenesi. Ekström är ju lite mer ”spetsig” med sitt spelsinne, men väger väl tyvärr lite lätt i närkamperna.

carl
    Deltagare

Hockeyn som Örebro spelar än så länge, att det kan vara så underhållande, det trodde inte jag.

Ny tränare, ny spelidé, det känns så fräscht och spännande. Att laget vinner är bara en bonus, det var verkligen helt rätt av Bengtzen att byta ledarskap.

Andreas
    Keymaster

Gud vad kul med hemmamatch igen!

• Det här svaret redigerades för 1 år, 7 månader sedan av Andreas.
    Andreas
    Keymaster

Inte helt olikt träningsmatcherna, men lite bättre överlag. Tredje perioden framförallt så hittar man ytorna och får utdelning också.

Finns utrymme för förbättringarna, men redan bra nog för att hålla Leksandstrenden vid liv. Mycket viktigt 🙂

PennyBridge78
    Deltagare

Ja vårt PP ser fint ut!
    GRYM 3e period och så skönt att många fick göra sitt första mål redan första kvällen! Kan bli viktigt att de håller lösare i klubban!

Backis har väl lite kvar i åkningen för att riktigt platsa just nu. Ser då hellre EP där även om de har helt olika styrkor.

Rothen hade nog en jobbig känsla efter första, men så skönt att han är så bra på att släppa och gå vidare.. som hela laget gjorde.

Visste att hockey var jobbigt för hjärtat, men herregud vilken match.

Nu är vi i gång! DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO!!!

Andreas
    Keymaster

Powerplay funkar bra i alla fall. 🙂

PennyBridge78
    Deltagare

Håller helt med att, när spelet funkar är det bästa Örebro vi sett och såklart kommer vi bli bättre på spelet ju längre det går! Leksand har inte imponerat hittills men har nu en publiken med sig och fått tillbaka några tänkta stjärnor. Får vi bara till vårt spel och några av alla lägen så bör vi vara väldigt svåra att vinna emot. Ska iaf bli väldigt kul!

Den roligaste hockeyn som Örebro spelat på länge. Leksand har ju inte sett jättebra ut på försäsongen så det ska bli spännande att se hur lagen står sig mot varandra.

Örebro har ju områden de kan mycket bättre inom också så det borde rimligen bli bättre och bättre över säsongen när alla nya saker sätter sig.

Andreas
    Keymaster

Den roligaste hockeyn som Örebro spelat på länge. Leksand har ju inte sett jättebra ut på försäsongen så det ska bli spännande att se hur lagen står sig mot varandra.

Örebro har ju områden de kan mycket bättre inom också så det borde rimligen bli bättre och bättre över säsongen när alla nya saker sätter sig.

PennyBridge78
    Deltagare

Ska bli spännande att se vart vi står ikväll. Finns en hel del frågetecken men även några utropstecken.
    – Orkar vi spela detta spel en hel match? Vi har inte varit nära att orka ännu
    – Växlar Mastokedjan upp redan idag? jag utgår ifrån att de får chansen
    – Vilka hamnar utanför? Wikman? EP? Arnesson. Gissar vi kör med 6 backar.

+ PP ser redan bättre ut.
    + Brome!
    + Rothen!
    + När väl spelet klaffar då är det roligare att se på.

PennyBridge78
    Deltagare

Alla till Behrn Arena ikväll hoppas jag! ska bli kul att se ifall vi kan studsa upp lite sen sista matcherna. Kommer behövas för Linköping har sätt bättre ut än jag gissat under försäsongen.

Andreas
    Keymaster

Usel första period. Jättebra första halva av andra perioden, och sen dog spelet igen …

Andreas
    Keymaster

Böjd att stämma in i det du säger. Dock har försvaret sett svajigt ut även tidigare.

Offensiven ser ofantligt mycket roligare ut. Powerplay känns snabbare och rappare, men om det är effektivare återstår att se.

Hedberg har utan tvekan satt sin prägel på Örebro redan.

Defensiven gör mig dock lite nervös, men Hedberg har samtidigt varit tydlig med att han inte alls är nöjd med hur det sett ut där.

Bäst av allt är nog ändå Bromé. Han känns pånyttfödd. Dad power som kickar in kanske, men den mentala tränare han pratat med ska nog ha en del cred också.

Kovacs
    Deltagare

Jag tycker vi spelar en mycket roligare hockey i år. Se att NA och andra kritiserar vårt defensiva spel en hel del. Där ska vi i matchen igår komma ihåg att vi gick runt på 3 centrar i 2 perioder och den vi saknade är vår starkaste center defensivt i Mastomäki.
    Även att vi saknar 2 av våra kanske mer defensivt starka backar igår i Backström och Norell och tror att en del av bristerna vi såg kan rättas till med dom.

I Boxplay där vi näst intill släppte 3 kassar av 4 brukar ju Backström ha nästan oavbrutet med speltid och Mastomäki är en nyckel där. Tror Norell också är tilltänkt som 1 stark spelare där. Eftersom andra mer ovana fick vikariera kan det se lite virrigt ut.

Sen spelar vi ju också en annan hockey där vi tar en högre risk med puck i egen zon vilket framställer vårt spel som ”hafsigt”. Detta då vi inte bara spelar på säkerhet som tidigare. Det är nog något vi får vänja oss vid. Tror också det kommer ta en stund innan spelarna lär sig värdera när vi ska vända snabbt och spela på säkerhet.

Annars är jag positiv till massor. Tycker vi får tryck på motståndarna på ett helt annat sätt och har en ide hur vi ska ta oss förbi första pressen som vi saknat tidigare. Man ser inte i närheten av lika mycket dump hockey som vi haft tidigare säsonger. Tycker också vi med våra storväxta spelare är svåra att ta pucken av runt motståndarens kasse.

Andreas
    Keymaster

Kul med Svante Sjödin mellan Ekström och Eklind.

Kovacs
    Deltagare

Viktigt för moralen och laget att vinna när spelet inte stämmer till 100. Tycker vi gjort några bra fighter innan där vi förtjänat mer.

Brome ser som pånyttfödd ut. Smart med puck, fart och initiativ. Tror han kan vara med i poängligans topp i år.

Kul för Arne med en stark insatts. Osade klass igår. Lugn och trygg som vanligt!

Andreas
    Keymaster

Norells skridskoåkning har imponerat på mig med. Positivt överraskad där.

Kovacs
    Deltagare

Jag skrev redan när Johannesson värvades att det är en potentiell Erik Karlsson i offensiv del. Men en stor risk i egen zon.
    Dock så är det inget som inte går att korrigera. Han ska spela med en hög risk med puck. Det är värderingen han behöver lära sig. När han ska gå för det och när han ska slå sarg ut.
    Sen fysiken behöver komma. Men i par med Rissanen är jag trygg att han löser dom delarna.

För övrigt är jag smått positivt överraskad av Norell. Tycker han spela klokt och visar fin skridskoåkning.

Tycker också att valet av kapten är lite utav en skräll. Dock så älskar man ju Glenn. Tror det kan bli bra!

carl
    Deltagare

Johanesson förefaller direkt svag i egen zon än så länge i alla fall. En fruktansvärt oslipad Ebert..

Andreas
    Keymaster

Å andra sidan, parkerar man i offensiv zon så behöver man inte försvara sig.

Andreas
    Keymaster

Ashtons kvitteringsmål är ju fint, men det ska ju inte få hända kan jag tycka. Än så länge är inte försvarsspelet där det borde vara. Det klaffar inte riktigt.

Visar 25 inlägg - 426 till 450 (av 13,146 totalt)