Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 401 till 425 (av 13,250 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22621
    carl
    Deltagare

    Undrar ändå vad som händer med Brome, desto längre tiden går desto högre blir ju sannolikheten att han blir kvar. Har svårt att se att Örebro släpper honom till en konkurrent utan att avtalet övertas till 80-90%.

    Nu har vi ju på pappret en förhållandevis vass förstakedja. En frisk Emil Larsson gör ju 25-35p. Queenville istället för Holm känns ju som en nedgradering, men acceptabel sådan. Ändå ganska intressant säsong, blir nog att slåss om 6-10 platsen för att inför nästa säsong, ta ett rejält omtag.

    #22620
    Kovacs
    Deltagare

    Quenville borde väl presenteras när som helst. Allra helst som status nedan rapporterar. Att han redan börjat följa Örebro på Instagram.

    Vad gäller Patrik Puistola tror jag vi har Bromes ersättare. Han har enligt det man kunnat se på highligts etc. sedan tidigare många atribut som passar i det vi söker. Pucksäker och lite sådär skönt rivig. Känns dock liiite oroväckande lik Petrus Palmu såhär på förhand.

    #22617
    Catskinner
    Deltagare

    forumet på Svenska Fans är bedrövligt, men det finns ju ett antal skribenter där som skulle, om de kom över till Bunkersnack, vitalisera vårt forum avsevärt

    #22616
    Catskinner
    Deltagare

    Tror också Quenneville kan bli bra. Vore kul om det kom lite mer rykten kring förste center. Får vi in något bra där så kan truppen blir bra. Samt lösa situationen med Brome…

    #22615
    Status
    Deltagare

    Såg att Quenneville börjat följa Örebro på insta nu. Känns som ett helt ok nyförvärv. Men det kommer krävas rätt skapliga bomber nu för att bli något bra av detta.

    #22614
    Status
    Deltagare

    Inte mycket positiva rykten kring Örebro känns det som. Vore kul om det blev lite liv i detta forum igen i alla fall då SF-forum har spårat ur ordentligt nu.

    #22612
    Kovacs
    Deltagare

    Självklart menade jag Bristedt och inte brithen i nedan inlägg:)

    Såg att Näkyvä lämnar Davos. Ring Löwdahl, RING:) Ge han 2 år. Ersätter Holm rakt av, och vi vet vad vi får. Ändå 36p förra säsongen i SHL och 29 i Davos i år.

    Kom hem, vi börjar om igen ….:)

    #22606
    Kovacs
    Deltagare

    Med Holm, Rissanen och Johannesson ut (eventuellt på den senare) blir det intressant att se hur dom resonerar.

    Minst 2 backar ska in. Kan ju näst intill bli aktuellt med 3.
    Na rapporterar ju igår om Peetro Seppälä. Vet inte så mycket om honom mer än att det ser spännande ut på highligts etc.

    Sedan tidigare har vi ju Quenville som även där rapporterats av NA. Kan tillföra spets i p.p.

    Personligen hoppas jag iaf man sonderar terrängen med Robin Salo innan man gör något annat. Utgående kontrakt och var en top- back i shl senast han var här.

    På centersidan hoppas jag dom kan landa något starkt. Ge oss en BOMB där som får en att tro på framgång.
    Kanske att vi kunde sno en Brithen framför näsan på Rögle och Lhc. Den digniteten iaf.

    Sen om Brome lämnar måste ett starkt namn in där. En som kan leka med Karla. 35-40 poängs spelare.

    #22602
    Status
    Deltagare

    Rissanen på G till Linköping. Fyfan..

    #22601
    Kovacs
    Deltagare

    Nu händer det grejer. Bengan ut och Löwdahl in.
    tycker det ska bli spännande att se vad Löwdahl kan få uträttat här. Frågan är ju om han har kontakterna som krävs från start med agenter etc. Hur som helst känns det fräscht att plocka in honom där. Det som också skall bli spännande att se är hur klubben resonerar runt organisationen i övrigt. Ska en ny GM in? Kommer en ass. sportchef in? Ska det in en chefscout istället?

    Min personliga åsikt är att det är för lite med 1 Sportchef. Det har historiken bevisat. Dock med vårt egna facit i hand så är inte GM och sportchef att föredra. Jag ser hellre att man plockar in en chefsscout som sköter den biten. Det känner jag att vi saknar mest.

    #22600
    Status
    Deltagare

    Ser såklart absolut helst att Bromé spelar för Örebro, men det känns rätt osannolikt nu tyvärr.

    #22599
    Status
    Deltagare

    Alltså, ser hellre Bromé med 300k i månaden på läktaren i Örebro, än till kraftigt rabatterat pris i Luleå.
    Bromé lär ju ledsna på den situationen tillslut och gå med på att bryta kontraktet.

    #22598
    Catskinner
    Deltagare

    Nu är det jobbigt att hålla på ÖHK – gärna mer info från klubben vad som händer. Sen som Status skrev absolut ingen lösning som kostar klubben en massa pengar. Om Bromme vill nödvändigtvis lämna så får vi acceptera detta men vi ska inte behöva betala för det.

    #22597
    Status
    Deltagare

    Det kan för Guds skull inte ligga någon sanning i att vi då ändå ska stå för en stor del av Bromés lön. Snälla någon..

    #22596
    Elbowing
    Deltagare

    Va fan håller dom på med i klubben!
    Låna ut Brome till Luleå medan vi ska stå för större delen av lönen, det här börjar likna riktigt skit.
    Se för fan till att lösa allt groll mellan (NE) Klubben och Brome vi behöver en topp som han, nu när vi kanske har fått in lek kamrater som kan göra skillnad.
    Fan jag spyr över allt jävla skit som pågår i mitt älskade ÖHK!

    #22593
    Kovacs
    Deltagare

    Om Na´s rapportering om Quenville stämmer så ser backsidan helt ok ut. Tror Arnesson ses som en billig lösning som ersättare till Rissanen. Och att man vill satsa lite mer på en spelskicklig back istället för Holm.
    Får vi in Quenville ser det någorlunda balanserat ut på backsidan:
    Offensiva backar:
    Johannesson
    Quenville
    Radovojevic

    Tvåvägsbackar:
    Berglund
    Nilsson

    Defensiva backar:
    Arnesson
    Backström
    Norell (på gränsen till tvåvägsback)

    Landar vi här har vi 8 backar från start. Luca får nog räkna att han får stå på tillväxt 1 säsong till då och spela en del vid skador/ avstängningar.
    Man ska ju också komma ihåg att NE alltid vill spela med 7 backar. Medans Hedberg körde stenhårt på 6 st. Så en till från start behövs.

    Tycker ändå den backsidan ser relativt spännande ut. Tror och hoppas att Backström kan studsa tillbaka lite. I Quenville får vi också ett bra alternativ till i P.p där Holm inte lyfte i år.

    Reviderar mina backpar nedan då det tillkommit ett alternativt namn.

    Backström – Johannesson
    Quenville – Norell
    Arnesson – Berglund
    Nilsson
    Sen Radevojevic eller annan junior som visar framfötterna vid behov.

    #22591
    Kovacs
    Deltagare

    Jag gick bet på kontraktstiden. Allt jag hade hört så rörde det sig om 2 år. Dock ett styrkebesked hur som helst. Karlqvist var ett jagat byte och kunde välja rätt hårt bland SHL klubbarna.
    Kan dom komma överens med Brome så känns Karlqvist på förhand som en Borna typ. Precis vad Brome har saknat i Örebro. En riktigt vass lekkamrat. Hade varit mumma med dom 2 ihop.

    Jag tänker över lag att det i vissa delar inte är så mörkt som vi vill göra det gällande i truppen.
    Tror ändå Emil Larsson kan studsa tillbaka och ösa på med en hel del poäng. Och Ludvig Larsson som winge från start kommer göra en bättre säsong. Det är jag rätt säker på. Glenn har också lite till i sig vilket vi såg i slutet på säsongen. Lägg där till att vi har spelare som Leino, Björninen etc. kvar så är det ändå en stark bas att stå på.

    Låt säga att vi kunde formera laget typ såhär:

    Brome – Ny Center – Karlqvist
    L. Larsson – Björninen – Glenn
    E. Larsson – Leino – Wikman
    Fernström – Oscarsson – Steen
    Ekström – Mastomäki

    Sjödin på säsongslån i Allsvenskan.

    Backsidan med:

    Johannesson – Ny Back
    Berglund – Norell
    Backström – Arnesson
    Nilsson – Luca Radovojevic

    Om den sista backen samt förstacentern som skall in håller kvalite av hög rang så ser det rätt bra ut ändå va?

    #22590
    PennyBridge78
    Deltagare

    Skönt med Karlkvist! Sen får vi hoppas att han kommer tillbaka till samma fina form som innan skadan!

    #22587
    pb_90
    Deltagare

    Om det stämmer som dom säger i ”Redline Onside” så är det ju katastrof… Det är ju extremt specifika uppgifter de går ut med, så det låter ju som att de har kött på benen.

    #22586
    Kovacs
    Deltagare

    Karlqvist har skrivit på för 2 år. Det har jag 100% uppgifter på. Han kommer spela i Örebro nästa säsong. Noah Steen är också klar.

    #22585
    Elbowing
    Deltagare

    Så kanske det kan vara, men fortfarande ingen anledning till att sätta honom utanför laget, måste vara något allvarligare.
    Hoppas dom kan lösa det och att Bromé blir kvar.
    Sedan undrar man vad som händer med Karlkvist kommer han eller?
    Ja det är många frågetecken i klubben just nu, lite för många!

    #22584
    pb_90
    Deltagare

    Skulle det kunna vara så att Bromé har varit en av de som velat ”bli av” med Eriksson som tränare?

    #22582
    Kovacs
    Deltagare

    Sant. Men NE pratar ju i NA om att dom med högst lön måste prestera mer. Så är det inte lön så är det ju kravställan på något annat. Men hoppas på lösning med Brome.

    Holm lär väl hamna i antingen DIF eller Finland. Men här kommer vi få stå för en del lön.

    Hör att andra spelare i truppen uttryckt missnöje med att dessa herrar inte presterat trots högst lön i truppen. Och att detta bidragit till petningen.

    #22581
    PennyBridge78
    Deltagare

    Men vem skulle självmant gå med på att få lägre lön när man valt att gå till ett visst klubb för en angiven summa (även om man inte riktigt lever upp till ett förväntat resultat). Lär inte hända att de kan sänka hans lön på ett så långt avtal. Borde inte vara det som klämmer med Bromé då det ju borde vara utsiktslöst…

    Holm, visst kan förstå att han varit under isen hela säsongen ocg han har ju bara ett år kvar…
    men ja, det är en STOR lönepost vi inte heller kommer bli helt av med, för ingen lär ta honom för den peng vi betalar.

    #22580
    Kovacs
    Deltagare

    Spontan känsla är väl att dom försöker förhandla om Bromes kontrakt eller liknande. att man anser att han inte bidragit tillräckligt för den lön han har. Men det är ju såklart bara rena spekulationer. Och kommer man överens så är han med igen. Men som sagt. Vi får se längre fram. Bra med tydlighet vad gäller Holm iaf.

    Nu behöver vi då ta in en riktigt skicklig offensiv back istället för Holm.

Visar 25 inlägg - 401 till 425 (av 13,250 totalt)