Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 426 till 450 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    Kovacs
    Deltagare

Okej. Kontrakt säkrat = check. Tråkigt men efter hur säsongen utvecklade sig så är detta såklart målet för oss. En eventuell slutspelsplats är bonus, inte ett måste.

Mer intressant är ju hur vi kommer agera i närtid med truppen. Målvaktsposterna ser väl klara ut med tanke på kontrakt på båda. Svårt att se att något ska ske där. Och det är ju en stabil stomme vi står med där bak!

Backsidan är jag mer frågande till vad som kommer ske. Rissanen ser ut att lämna, tyvärr. Arnesson har spelat bra på slutet. Kan han bli kvar? Frågan är om man inte släpper honom ändå för att göra plats till Niklas Nilsson?
    Övriga backar på kontrakt är ju då, Backström, Norell, Holm, Johanesson och Berglund.
    Här hör jag från flera håll att Johannesson har NHL intresse.
    Är inte heller helt säker på att Holm blir kvar med tanke på utebliven speltid. Känns som att det skulle kunna ske en uppgörelse här.
    Då står vi kvar med Backström, Norell, Berglund och Nilsson. Då behövs offensiv spets i massor in.

På centersidan har vi ju 3 namn som jag ser det klara. Oscarsson, Björninen och Mastomäki. Sen saknar vi den där riktiga förstacentern! Jag väljer att flytta Ludde Larsson till en forwardsplats och även Leino från start.

Forwards har vi ju en uppsjö på kontrakt. Lekkerimäki kommer ju av allt att döma lämna tyvärr. Sen är ju även Eklind klar för Rögle. Martel räknar jag inte in även om jag inte ser det som omöjligt att han får en plats.

Vi har då Brome, Ludde, Leino, Emil Larsson, Glenn, Ekström och Svante.
    Här ska nog 2 in. Båda behöver vara av den högre skolan enligt mig.

Samanfattinigsvis kommer silly i år behöva kosta en slant. Lekkerimäki är billig. Rissanen inte allt för dyr sett till prestation och roll. Eklind är ju inte heller en jättedyr spelare men behöver ersättas högre upp i hierarkin.
    Bör bli 2-3 backar in beroende på Holm totalt. Och sedan 1 förstacenter vi inte haft i år samt 2 forwards.

Tankar?

Kovacs
    Deltagare

Vill inte avslöja namn om det inte är helt klar men kan säga att det är en person som är i övre 50 års åldern med en gedigen bakgrund att driva bolag av stor dignitet dock i en helt annan bransch. Men ändå ett namn i näringslivet i Örebro. Tror det kan bli bra.
    Vad gäller Bengtzen tror jag man väntar att kommunicera innan nya VDN får säga sitt.

Elbowing
    Deltagare

Då får vi hoppas att dina uppgifter stämmer,och även att Bengtzén får lämna med omedelbar verkan.
    Nu behöver klubben få in bra folk som kan styra upp, efter allt skit som varit.

Kovacs
    Deltagare

Nåddes av uppgifter av vem som blir VD. Och stämmer det är jag positiv. En hockeyintresserad man med stort nätverk i näringslivet i Örebro!

Status
    Deltagare

Så vi ska alltså in med ny sportchef, ny GM, och ny VD. Ingen liten förändring. Men ändå välkommen.

carl
    Deltagare

Det osar katt lång väg.

Jag gissar på att MJ satte hårt mot hårt mot styrelsen och styrelsen satte ner foten. Styrelsen har nog krävt att någon ska avgå, antingen MJ eller SB. Det behövs en syndabock utåt efter säsongen, antingen för det sportsliga eller det ekonomiska utfallet. Nu blir det troligtvis båda två som försvinner, kanske är det positivt för klubben.

Kovacs
    Deltagare

Den såg man inte komma riktigt. MJ har utåt sätt stått för mycket som är bra och fått ordning på mycket i och runt klubben är min känsla. Dock så hör jag annat när man lyssnar runt lite. Han och Bengan har i vissa frågor blivit större än klubben, och det är inte hållbart. Får se hur vi går vidare från det här…

Frågan är ju hur man går vidare härifrån. Dels i arbetet med Bengan och rekrytering av sportchef, VD etc. Rörig tid vi har framför oss.. mitt i lagbygget för nästa säsong.

Jag hoppas laget ger oss 3 p. imorgon så vi kan andas ut lite..

Catskinner
    Deltagare

Patrik Hall låter spännande, Växjö har ju varit framgångsrika att nosa upp förvärv på en marknad som andra har betraktat som död. Så om Patrik är skolad där kan han vara ett alternativ för Örebro definitivt. Känns som en mindre chansning än PA

PennyBridge78
    Deltagare

Jag skulle gärna vilja se Patrik Hall som en tilltänkt kanditat iaf. Vuxit i sin assisterande sportcheftsroll i Växjö samt varit Europascout för NHL-laget Florida Panthers… han har kontrakt säsongen ut.

Catskinner
    Deltagare

Svårt, vi behöver främst en person med bra nätverk för att rekrytera till vårt SHL lag. Är det den rollen Peter ska ha? I så fall är jag tveksam, ingenting som PA har gjort förut och har erfarenhet av. Är inte kontakter med NHL/AHL förutom SHL viktiga? för att fånga upp svenskar / finnar på väg hem

Kovacs
    Deltagare

Aftonbladets uppgifter om att Peter Andersson är aktuell för en återkomst i rollen som GM. Vad tror vi om det? Spontant är jag alltid lite allergisk emot att ta tillbaka ”legendarer”. Ställer mig också lite frågande till om Peter har kontakterna som krävs för att agera Gm. Men uppenbart verkar ju Bengan hänga löst då? Om klubben sonderar terrängen för en ersättare.
    Hoppas vi inte tar in en sportchef under. Bättre att ta in en chefs scout.

Catskinner
    Deltagare

Ja, det är inte helt lätt att sätta ihop, men kanske så här?
    Lekkerimäki, L.Larsson, Martel
    Wikman, Leino, Bromé
    E.Larsson, Björninen, Glenn
    Milton, Mastomäki, Ekström

Kovacs
    Deltagare

Nemas:) ja. Frågan är ju dock var Björninen ska in. Istället för vem? Milton? Mastomäki? Har svårt att se att man flyttar på Leino där va?

Catskinner
    Deltagare

Tack Kovacs, fördelen med L Larsson jmf med Björninen är väl farten. Både Läcky och Martel är ganska snabba spelare. Björninen är inte speciellt snabb, dock duktig att skymma framför mål. jag hade nog försökt med Ludde

Kovacs
    Deltagare

@Catskinner
    Man valde att spela med:
    Lekkerimäki, L.Larsson, Martel
    Wikman, Leino, Bromé
    E.Larsson, Milton, Glenn
    Eklind, Mastomäki, Ekström

Backparen:
    Arnesson, Holm
    Norell, Backström
    Johannesson, Olle Karlsson
    Radivojevic, Anton Brorsson

Då ska man komma ihåg att Berglund är forfarande indisponibel och Rissanen och Björninen på landslagsuppdrag. Men kanske en indikation hur vi kommer spela framöver. Ska Björninen in på Luddes plats? Då är frågan var man placerar honom..
    Tror personligen Ludde tar en ytterforwardsplats och att antingen Eklind eller Ekström får gå som 13e.

Catskinner
    Deltagare

vad händer med Marcus Nilsson i Färjestad? han borde väl vara perfekt som spelfördelare i vårt PP

Catskinner
    Deltagare

Någon som vet hur man formerat kedjorna nu med Mantel i laget?

Kovacs
    Deltagare

Det ryktas ju om att vi anmält intresse för Fredrik Forsberg hos Hv. Han tror jag skulle passa rätt bra in. Ett hot till med sitt skott. Men har haft det tyngre i år.

carl
    Deltagare

Att man släpper Sundberg torde ju tyda på att något mer är på ingång. Blir ett spännande uppehåll det här.

PennyBridge78
    Deltagare

Tycker ändå att det fanns detaljer i PP igår som gjorde att jag ändå kan se nån slags ljusning… dock VÄLDIGT små förbättringar. Men gillade att man stod lite mer bakom deras målvakt. Dock tycker jag då att vi hamnar lite fel i positionerna på backplats, vi får inte göra laget förlångt även i PP. Tyckte ändå att man kunde urskilja ett liiiiiite snabbare passningspel också. Sen att skotten hamnar överallt med ej på mål eller på nån som kan styra, ja det är väl som det är med det.

Övriga spelet så är vi sjukt trubbiga framåt, som vi varit hela säsongen. Märks även att många har dåligt självförtroende för när det väl ibland skapas en lucka centralt tar man sig inte dit och avlossar ett skott. MEN försvaret och boxplay har iaf stärkts, kanske till kostnad av ”styrka” framåt. Kommer bli tufft att vinna matcher ifall vi inte gör mer mål, för våra målvakter kan inte varje match hålla nollan, eller bara släppa in ett mål, när vi släpper till så många stora chanser bakåt. Svårt att hoppas att ”alla” lag under oss också ska spela dåligt.

Malmö lär klara sig kvar, tror även Rögle och Modo gör det när man ser hur de spelar.
    Då är det vi, HV och IKO kvar. IKO borde inte kunna gå ikapp oss, men vi behöver ändå ha ett lag till bakom oss. HV kommer förstärka, det lär även de andra lagen göra… kommer vi?

Vilka jag inte tycker räcker till just nu är:
    – Sundberg (låna ut, men ha möjlighet att ta tillbaka vid skada/avstäning/sjukdom)
    – Ludvig Larsson (gör för mycket fel och bidrar väldigt lite framåt) (ersätt med Danick) LL som extraforward
    – Robin Norell (slår OFTA väldig väldigt onödiga icingar) – ser hellre Luka eller Niklas tar hans plats.
    – Eklind är jag även tveksam till (skulle kunna tänka mig att Svante Sjödin kan ta hans plats ett tag)
    – Glenn vill jag ändå låta fortsätta, men kanske skulle sätta honom i Mastokedjan ett tag, så han kan göra saker enklare.

Andreas
    Keymaster

Ett defensivt Luleå möter ett defensivt Örebro. Inte upplagt för någon målfest direkt 🙂

pb_90
    Deltagare

Alltså jag är förbannad? Hur kan man göra en så värdelös match IGEN på hemmaplan? Lägstanivån för detta lag borde verkligen vara så jävla mycket högre ändå tycker jag? Så sjukt mycket sämre kan inte Bromé, Holm m.m. ha blivit på en säsong… Vad fan händer?

Måtte de bara lyckas hålla sig över kvalstrecket när vi summerar serien.. för det här laget kommer att åka ur annars är känslan… Så sjukt låg lägstanivå

pb_90
    Deltagare

Misär

Andreas
    Keymaster

OK, Danick Martel. Verkar vara en målskytt?

Jag hoppas innerligen han är det.

Andreas
    Keymaster

OK, Danick Martel. Verkar vara en målskytt?

Jag hoppas innerligen han är det.

Visar 25 inlägg - 426 till 450 (av 13,231 totalt)