Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,249 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 timmar, 24 minuter sedan av
pb_90.
-
FörfattareInlägg
-
16/02/2024 kl. 12:39 #22485
Kovacs
DeltagareDen såg man inte komma riktigt. MJ har utåt sätt stått för mycket som är bra och fått ordning på mycket i och runt klubben är min känsla. Dock så hör jag annat när man lyssnar runt lite. Han och Bengan har i vissa frågor blivit större än klubben, och det är inte hållbart. Får se hur vi går vidare från det här…
Frågan är ju hur man går vidare härifrån. Dels i arbetet med Bengan och rekrytering av sportchef, VD etc. Rörig tid vi har framför oss.. mitt i lagbygget för nästa säsong.
Jag hoppas laget ger oss 3 p. imorgon så vi kan andas ut lite..
13/02/2024 kl. 15:15 #22476Catskinner
DeltagarePatrik Hall låter spännande, Växjö har ju varit framgångsrika att nosa upp förvärv på en marknad som andra har betraktat som död. Så om Patrik är skolad där kan han vara ett alternativ för Örebro definitivt. Känns som en mindre chansning än PA
12/02/2024 kl. 14:06 #22461PennyBridge78
DeltagareJag skulle gärna vilja se Patrik Hall som en tilltänkt kanditat iaf. Vuxit i sin assisterande sportcheftsroll i Växjö samt varit Europascout för NHL-laget Florida Panthers… han har kontrakt säsongen ut.
10/02/2024 kl. 18:27 #22449Catskinner
DeltagareSvårt, vi behöver främst en person med bra nätverk för att rekrytera till vårt SHL lag. Är det den rollen Peter ska ha? I så fall är jag tveksam, ingenting som PA har gjort förut och har erfarenhet av. Är inte kontakter med NHL/AHL förutom SHL viktiga? för att fånga upp svenskar / finnar på väg hem
10/02/2024 kl. 11:40 #22445Kovacs
DeltagareAftonbladets uppgifter om att Peter Andersson är aktuell för en återkomst i rollen som GM. Vad tror vi om det? Spontant är jag alltid lite allergisk emot att ta tillbaka ”legendarer”. Ställer mig också lite frågande till om Peter har kontakterna som krävs för att agera Gm. Men uppenbart verkar ju Bengan hänga löst då? Om klubben sonderar terrängen för en ersättare.
Hoppas vi inte tar in en sportchef under. Bättre att ta in en chefs scout.07/02/2024 kl. 21:41 #22435Catskinner
DeltagareJa, det är inte helt lätt att sätta ihop, men kanske så här?
Lekkerimäki, L.Larsson, Martel
Wikman, Leino, Bromé
E.Larsson, Björninen, Glenn
Milton, Mastomäki, Ekström07/02/2024 kl. 20:19 #22434Kovacs
DeltagareNemas:) ja. Frågan är ju dock var Björninen ska in. Istället för vem? Milton? Mastomäki? Har svårt att se att man flyttar på Leino där va?
07/02/2024 kl. 14:48 #22432Catskinner
DeltagareTack Kovacs, fördelen med L Larsson jmf med Björninen är väl farten. Både Läcky och Martel är ganska snabba spelare. Björninen är inte speciellt snabb, dock duktig att skymma framför mål. jag hade nog försökt med Ludde
07/02/2024 kl. 09:48 #22431Kovacs
Deltagare@Catskinner
Man valde att spela med:
Lekkerimäki, L.Larsson, Martel
Wikman, Leino, Bromé
E.Larsson, Milton, Glenn
Eklind, Mastomäki, EkströmBackparen:
Arnesson, Holm
Norell, Backström
Johannesson, Olle Karlsson
Radivojevic, Anton BrorssonDå ska man komma ihåg att Berglund är forfarande indisponibel och Rissanen och Björninen på landslagsuppdrag. Men kanske en indikation hur vi kommer spela framöver. Ska Björninen in på Luddes plats? Då är frågan var man placerar honom..
Tror personligen Ludde tar en ytterforwardsplats och att antingen Eklind eller Ekström får gå som 13e.06/02/2024 kl. 19:35 #22429Catskinner
Deltagarevad händer med Marcus Nilsson i Färjestad? han borde väl vara perfekt som spelfördelare i vårt PP
06/02/2024 kl. 19:18 #22428Catskinner
DeltagareNågon som vet hur man formerat kedjorna nu med Mantel i laget?
06/02/2024 kl. 19:15 #22427Kovacs
DeltagareDet ryktas ju om att vi anmält intresse för Fredrik Forsberg hos Hv. Han tror jag skulle passa rätt bra in. Ett hot till med sitt skott. Men har haft det tyngre i år.
06/02/2024 kl. 10:57 #22423carl
DeltagareAtt man släpper Sundberg torde ju tyda på att något mer är på ingång. Blir ett spännande uppehåll det här.
02/02/2024 kl. 08:36 #22372PennyBridge78
DeltagareTycker ändå att det fanns detaljer i PP igår som gjorde att jag ändå kan se nån slags ljusning… dock VÄLDIGT små förbättringar. Men gillade att man stod lite mer bakom deras målvakt. Dock tycker jag då att vi hamnar lite fel i positionerna på backplats, vi får inte göra laget förlångt även i PP. Tyckte ändå att man kunde urskilja ett liiiiiite snabbare passningspel också. Sen att skotten hamnar överallt med ej på mål eller på nån som kan styra, ja det är väl som det är med det.
Övriga spelet så är vi sjukt trubbiga framåt, som vi varit hela säsongen. Märks även att många har dåligt självförtroende för när det väl ibland skapas en lucka centralt tar man sig inte dit och avlossar ett skott. MEN försvaret och boxplay har iaf stärkts, kanske till kostnad av ”styrka” framåt. Kommer bli tufft att vinna matcher ifall vi inte gör mer mål, för våra målvakter kan inte varje match hålla nollan, eller bara släppa in ett mål, när vi släpper till så många stora chanser bakåt. Svårt att hoppas att ”alla” lag under oss också ska spela dåligt.
Malmö lär klara sig kvar, tror även Rögle och Modo gör det när man ser hur de spelar.
Då är det vi, HV och IKO kvar. IKO borde inte kunna gå ikapp oss, men vi behöver ändå ha ett lag till bakom oss. HV kommer förstärka, det lär även de andra lagen göra… kommer vi?Vilka jag inte tycker räcker till just nu är:
– Sundberg (låna ut, men ha möjlighet att ta tillbaka vid skada/avstäning/sjukdom)
– Ludvig Larsson (gör för mycket fel och bidrar väldigt lite framåt) (ersätt med Danick) LL som extraforward
– Robin Norell (slår OFTA väldig väldigt onödiga icingar) – ser hellre Luka eller Niklas tar hans plats.
– Eklind är jag även tveksam till (skulle kunna tänka mig att Svante Sjödin kan ta hans plats ett tag)
– Glenn vill jag ändå låta fortsätta, men kanske skulle sätta honom i Mastokedjan ett tag, så han kan göra saker enklare.01/02/2024 kl. 17:48 #22371Andreas
KeymasterEtt defensivt Luleå möter ett defensivt Örebro. Inte upplagt för någon målfest direkt 🙂
31/01/2024 kl. 09:00 #22370pb_90
DeltagareAlltså jag är förbannad? Hur kan man göra en så värdelös match IGEN på hemmaplan? Lägstanivån för detta lag borde verkligen vara så jävla mycket högre ändå tycker jag? Så sjukt mycket sämre kan inte Bromé, Holm m.m. ha blivit på en säsong… Vad fan händer?
Måtte de bara lyckas hålla sig över kvalstrecket när vi summerar serien.. för det här laget kommer att åka ur annars är känslan… Så sjukt låg lägstanivå
31/01/2024 kl. 08:57 #22369pb_90
DeltagareMisär
31/01/2024 kl. 06:23 #22368Andreas
KeymasterOK, Danick Martel. Verkar vara en målskytt?
Jag hoppas innerligen han är det.
31/01/2024 kl. 06:22 #22367Andreas
KeymasterOK, Danick Martel. Verkar vara en målskytt?
Jag hoppas innerligen han är det.
26/01/2024 kl. 15:41 #22349Andreas
KeymasterOK, Danick Martel. Verkar vara en målskytt?
26/01/2024 kl. 14:08 #22348pb_90
DeltagareVad tror vi om Lilliz? Skulle kunna vara en offensiv injektion till ett bra pris?
24/01/2024 kl. 08:53 #22335Kovacs
DeltagareDet satt långt inne igår. Men fasen så skönt det är dagen efter seger på hemmaplan. Gillade det fysiska spelet. Många steppade upp måste jag säga. Emil Larssons intåg bidrog med precis det man önskat. Fysisk närvaro och han vågade också med pucken. Hans närvaro på planen höjer dom andra.
Jag hoppas den här insatsen gör att dom vågar spela lite mer med pucken fram över. Skapa lite klarare chanser.
21/01/2024 kl. 08:58 #22312pb_90
DeltagareDet gäller enbart att hålla två lag bakom sig nu… Laget är på pappret ändå inte så här värdelöst som de uppträder väl?
Tre matcher till veckan.
Frölunda hemma.
Skellefteå borta.
Timrå hemma.En normal säsong där vi är starka hemma så hade man våga hoppats på vinst mot både Frölunda och Timrå.. Vi lär behöva ha minst fyra poäng på dessa tre matcher för att klara ”snittpoängen” som behövs för att klara topp 12.
20/01/2024 kl. 22:47 #22310Andreas
KeymasterJag vet att många skriker efter forwards, men jag hade gärna sett en spetsig back också. Norell och Arnesson överlever mer eller mindre bara och Backström ska fokusera på att vara säker.
Jag vet också att det sägs att det finns inget att värva, men finska ligan borde börja släppa namn och klubbar i andra ligor borde också komma till sans med att de inte har något att spela för snart.
Det faktum att klubben inte har en sportchef just nu är extremt prekärt när man ska försöka värva och kanske behöver trolla lite till och med.
Och släpp prestigen i att det måste vara ett namn som ska stanna flera säsonger. Det blir löjligt i detta läge.
20/01/2024 kl. 20:46 #22309carl
DeltagareJag ser inte något scenario där det här laget plockar de kvarvarande 20-25 poängen som behövs. Det behövs, minst, tre spelare in och att Bengtzen lämnar för att återskapa någon som helst trovärdighet för klubben.
-
FörfattareInlägg