Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 501 till 525 (av 13,100 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Bromé NY Glenn
    Viksten – Ludde – Emil
    Ekström – Masto – Eklind
    Wikman – Milton- Sundberg
    Leino?

pb_90
    Deltagare

Hmm.. då börjar det väl kännas som att man borde göra sig av med någon spelare också eller? En förstacenter ska in i varje fall.. annars blir jag ledsen i ögat.

Blir Leo kvar också så är det ju verkligen fullt hus.

Status
    Deltagare

Ja jag börjar vänja mig vid tanken. Kommer från en poängmässigt ganska dålig säsong så man borde få till ett hyfsat rimligt kontrakt. Har dessutom bekräftat att de förr eller senare kommer bosätta sig i Örebro.

Andreas
    Keymaster

Till rätt pengar är Viksten ganska intressant ändå. Bra karaktär, en ledare, men några 40 pinnar ska man kanske inte vänta sig igen.

Status
    Deltagare

Jag hör lösa rykten att Viksten är klar för 2 eller 3 år här nu. En farlig skytt för powerplay som man är i behov av.

Andreas
    Keymaster

Och Ekström var väl tex blek i slutspelet generellt? Dom plockade bort hans 77kr rätt enkelt. Men han om någon lär väl bara bli ännu bättre och ska bli sjukt kul att följa nästa säsong.

Håller inte riktigt med. Jag tyckte han tog ett stort ansvar och var ofta den som säkrade bakåt. Han producerade kanske inte så mycket som innan, men blek är nog inte order jag hade använt. Hans paus-pass till Leino som gav 2-1 i powerplay var en delikatess. Hans passar överlag brukar har haft en precision som övriga i laget bör sträva efter att komma nära.

Orlok
    Deltagare

Vid vilken ålder brukar spelare åka över till NHL? Han fyller 19 i höst så han är fortfarande ung. Så finns kanske möjlighet att låna honom 1 år till.

Eftersom Leo kommer gå i förstarundan så är ju risken större att han blir kvar i Nordamerika efter camperna. Förhoppningsvis ser klubben som tingar honom att det är bäst för hans utveckling att han gör en säsong som ledande spelare i SHL inna han flyttar över.

En spelare som blivit draftad i den 1:a rundan kan skickas till farmarligan AHL.
    Har spelaren draftats i den 2:a rundan eller senare och är yngre än 24 år så måste spelarens svenska klubb tillfrågas först.

Elias Pettersson fick ju en till säsong i SHL (och gjorde fantastiska 75 poäng) men Rasmus Dahlin plockades över direkt men tog då plats direkt i Buffalo. Så det beror nog både på vilken organisation man hamnar i och hur redo/mogen man är.

Tittar man på förra årets draft så hade vi fyra svenskar i förstarundan. Alla är kvar i Sverige, tre i Djurården i Allsvenskan och så Bystedt i Linköping. De gick dock inte så högt i rundan 15, 16, 19 och 27.

Jag skulle inte bli superförvånad om han bygger på sig muskler under sommaren och knackar på NHL-dörren redan i höst. Om jag var GM och signade Leo så signade jag honom för att bli en ledande offensiv spelare och då skulle jag hellre vänta med att ta in honom i mitt NHL-lag tills han var redo för en av mina toppkedjor. Så hellre vara en toppseplare i SHL en säsong än att spela i fjärdelina i NHL där han inte kommer komma till sin rätt.

Blir spännande att se helt enkelt, men vi bör nog bygga ett lag där Leo endast är en bonus om han kommer tillbaka i september/oktober.

Catskinner
    Deltagare

Vid vilken ålder brukar spelare åka över till NHL? Han fyller 19 i höst så han är fortfarande ung. Så finns kanske möjlighet att låna honom 1 år till.

pb_90
    Deltagare

Känns också som att mycket står och faller med hur Carlssons nästa år blir? Skulle han kunna vara kvar en säsong till så har vi säkert +30p där också. Men då känns truppen i det närmaste överfull också nästan? Någon kommer ju behöva ”petas” till en fjärdelina också.

pb_90
    Deltagare

Ja Manninen var vinge med Wandell i mitten hela säsongen va?

Ja Masto-kedjan bör kunna fortsätta att utvecklas med tanke på att Ekström bara är 21, Eklind 24 och Masto 26. I slutspelet var dom väl i princip bästa kedja mot Timrå? De försvann dock mot Skellefteå tyvärr. Och Ekström var väl tex blek i slutspelet generellt? Dom plockade bort hans 77kr rätt enkelt. Men han om någon lär väl bara bli ännu bättre och ska bli sjukt kul att följa nästa säsong.

Sedan är det ju verkligen enormt viktigt att få igång Bromé. De får fan testa runt tills de hittar någon han klickar bra med, så får de andra kedjorna bli lite vad de blir.

Andreas
    Keymaster

Vinge vill jag påstå.

Gjort det helt OK i AHL, men trist för honom att aldrig få chansen i NHL.

Tycker alla gånger Örebro ska ligga på där.

Catskinner
    Deltagare

Undrar vad som händer med Manninen nästa år? Han är bara 31 och vi vet att han fungerar i SHL. När han var här 17/18 spelade han Center eller Vinge?

Status
    Deltagare

Ja det är ett pyssel att få ihop detta till ett ”slagkraftigt” lag just nu. Åtminstone på pappret.. sen underskattar man väl kanske hur bra Masto-kedjan faktiskt är?

Men en riktigt bra ersättare till Abols måste in.

pb_90
    Deltagare

Och Viksten finns det väl inte heller plats för egentligen? Det är väl riktiga dunderspetslirare på forwardspositionerna som saknas i dagsläget?

pb_90
    Deltagare

Sen pratas det även om Oscar Eklind. Kanske en spännande spelare. Men mera bredd?
    Ser väldigt mycket mellanmjölk ut just nu.

Tror förövrigt fortfarande Viksten är aktuell.

Skönt att vi kunde skriva av Eklind i varje fall.. börjar kännas jäkligt fullt generellt? Jag tror ungefär som Orlok, men Glenn kanske inte får lira första direkt. Om inte den nya centern är en jäkla kanonlirare. Viktigt att få igång Bromé ordentligt.

Brome NY Emil (borde kunna bli en bra förstakedja med en kanoncenter in).
    Leino Ludde Glenn (ingen jättespännande kedja på förhand)
    Ekström Masto Eklind (kanonkedja ju! Men frågan är om man inte splittrar lite på dessa herrar?)
    Vikman Milton Sundberg (Jag kan inte Sundberg alls, men nog lär han väl få starta här typ?).
    Hofbauer (om han inte vill testa typ HA eller något), Sjödin, K.Carlsson, Zetterberg (solklart största talangen underifrån väl?).

Holm-Berglund (om Berglund drar antar jag att Johannesson hoppar hit?).
    Rissanen-Samuel Johannesson
    Backström-Norell (tycker Backis har gått bakåt i utvecklingen tyvärr.. lär inte bli mycket sprutt framåt på detta backpar. Kanske byta på Holm och Backis? Men istiden på Holm ska vara högst i laget).
    Pettersson/Junis

Enroth, Arntzen

Status
    Deltagare

Sen pratas det även om Oscar Eklind. Kanske en spännande spelare. Men mera bredd?
    Ser väldigt mycket mellanmjölk ut just nu.

Tror förövrigt fortfarande Viksten är aktuell.

pb_90
    Deltagare

Forwardssidan kommer ju Abols, Lajunen (troligtvis), Marenis, Muzik och Öberg lämna.

Här har vi Glenn, Ludvig Larsson och Axel Sundberg på gång.
    Hör att vi söker en ”riktig” första center. Tror MINST 1 forward till ska in va? Kanske 2? Ne pratar ju mycket med att vi varit för ”tunna” varje år. Han borde ju vilja skapa förutsättningar för Hedberg?

Så med en till center in skulle det kunan se ut så här då:

Förutsätter att Leo plockas över direkt efter draften

Brome NY Glenn
    Leino Ludde Sundberg
    Ekström Masto Eklind
    Vikman Milton Emil

Hoffa
    Svante Sjödin
    Kalle Carlsson
    Gustav Karlsson

Det där ser verkligen inte vasst ut.. Jag vet inte riktigt hur de ska få ihop detta till ett spetsigt lag? Alla som du stoppat in är ju klara i princip, så det är väl ”bara” centerplatsen kvar. Jag hade ju gärna sett ett spetsigt nyförvärv på en ytterkant också.

Orlok
    Deltagare

Forwardssidan kommer ju Abols, Lajunen (troligtvis), Marenis, Muzik och Öberg lämna.

Hör att vi söker en ”riktig” första center. Tror MINST 1 forward till ska in va? Kanske 2? Ne pratar ju mycket med att vi varit för ”tunna” varje år. Han borde ju vilja skapa förutsättningar för Hedberg?

Så med en till center in skulle det kunan se ut så här då:

Förutsätter att Leo plockas över direkt efter draften

Brome NY Glenn
    Leino Ludde Sundberg
    Ekström Masto Eklind
    Vikman Milton Emil

Hoffa
    Svante Sjödin
    Kalle Carlsson
    Gustav Karlsson

Andreas
    Keymaster

Vita hästen i konkurs. Sorgligt.

Andreas
    Keymaster

NA for life. Det kommer att ta lång tid innan Örebro Hockey får något större nationellt intresse. Inte ens vid ett guld tror jag det kommer att förändras mycket.

Angående Berglund hoppas jag att han blir kvar. Får han ett jättebra erbjudande så ska han ta det så klart, men att harva i AHL igen kan ju inte gärna vara av intresse för honom. Det sänkte ju honom helt innan han kom hit och fick upp självförtroendet igen.

JN27
    Deltagare

Lyssnade på SVT:s Hockeykväll. 6 minuter fokus på Frölunda, Joel och Rönnberg. 6 minuter fick även Växjö med intervju av Joel Persson. 7:15 lades på SAIK, med ett inslag filmat med intervjuer av de ledande spelarna. Örebro? EN MINUT OCH FYRTIO SEKUNDER! ”Bromé har inte gjort några poäng, Rissanen är duktig”. Om jag är bitter? Jodå.

Hoppas det här funkar som tändvätska till spelarna, att vara ”ointressanta” och uträknade på förhand. Om inget hux flux händer med våra ledande spelare så slutar nog säsongen här, tror jag tyvärr.

Det beror väl på att det finns ett större intresse kring de andra lagen. Tycker den här typen av ”frustration” dyker upp ofta och tror det är bättre att inse att det beror på attraktionsvärdet. Örebro är en liten förening med en för allmänheten liten supporterskara. Så jobbar tidningarna också. Nu ska väl jag själv tillägga att jag bryr mig noll och ingenting om hur mycket eller lite det pratas om Örebro. Men vill du höra längre diskussion kring Örebro skulle jag nog hellre lyssna på de hockeypoddar som släpps återkommande.

Kovacs
    Deltagare

Berglund ryktas alltså få chansen i NHL igen. Då krävs väl 3 backar in om vi förutsätter att Näkyvä, Hardegård och Berglund lämnar.
    Norell och Johannesson ska vara klara. Då krävs ytterligare en rightare då. Vad kan vi hitta där?
    Vi har ju Rissanen, Holm, Backström, Nilsson och Pettersson sedan tidigare. Frågan är ju vad som händer med EP. Vill dom testa han där borta i AHL?

Hoppas inte vår backsida byggs om för mycket.

Oavsett spännande tider mitt i när vi ska få följa en Semi- final där vi är underdog och som inte på något sätt känns omöjligt 🙂

method
    Deltagare

Lyssnade på SVT:s Hockeykväll. 6 minuter fokus på Frölunda, Joel och Rönnberg. 6 minuter fick även Växjö med intervju av Joel Persson. 7:15 lades på SAIK, med ett inslag filmat med intervjuer av de ledande spelarna. Örebro? EN MINUT OCH FYRTIO SEKUNDER! ”Bromé har inte gjort några poäng, Rissanen är duktig”. Om jag är bitter? Jodå.

Hoppas det här funkar som tändvätska till spelarna, att vara ”ointressanta” och uträknade på förhand. Om inget hux flux händer med våra ledande spelare så slutar nog säsongen här, tror jag tyvärr.

Kovacs
    Deltagare

Samuel Johannesson klar.

Andreas
    Keymaster

Satan vilken jobbig avslutning, men grymt kul att Örebro är vidare.

Visar 25 inlägg - 501 till 525 (av 13,100 totalt)