Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 13,051 till 13,075 (av 13,249 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #841

    Ja ja.. Desto mer jag hör o läser så är ju funderingen om jocke köpts som grisen i säcken.
    En jättevärvning men skadad sen förra säsongen…bakslag i somras heter det tydligen.
    Eller är jag negativ i onödan när egentligen ska hylla lagbygget?
    Är laddad inför premiären och i min värld fanns inga skador ännu. Såna lite hemliga skador bådar inte gott i höst för dom spelarna.

    #840

    Jaa såg nu, det ju tydligen Martins gamla skada från i våras som spökar..och det illavarslande..blir det panikjakt på nya spelare.?.även jockes skada gammal låter det som.han hade problem i vintras..

    #839

    Va fan,redan..kan det vara någon överträning typ?:(.fan vet men inte bra så klart.vill ha ett helt och det bästa laget på isen den 17….inget har väl kommit ut om vad det är ännu..

    #838
    Senetrec
    Deltagare

    Hmm…Jocke A och Martin J skadade alltså! Om Kenta uttrycker oro så är jag också orolig för hur det är ställt med dem!? Är det någon som vet nåt mer?

    #835

    Jaa…det också spännande se hur dom sätter ihop femmorna.kan bli nån jävligt bra lina.Mustonen tror jag anpassningsbar och hur han än hamnar.Libor ja även där mer att hämta,helt enkelt många som absolut inte nått sin topp.
    Tyvärr mer osäkert med hemvändande som ska leta formen.
    Men tack o lov har vi inte nån som är ”varva ner”dom sista åren i Örebro där familjen har det bra.

    #834
    pb_90
    Deltagare

    Jag tror och hoppas på att Mustonen, Squires och Libor tar kliv till den här säsongen. Tror att alla dessa kan få upp svansföringen och därmed poängproduktionen med lite rejälare centrar.

    Mustonens avslutning på förra säsongen vittnar om att han kan med det rätta flytet och självförtroendet. Bör väl lira på kanten i år? Så han kan vända snabbt med sina grymma skridskoåkning?

    Squires hade lite svårt att få sina ytor som han behöver och fastnade lite lätt. Han bör inte direkt få rollen att stå framför mål. Stört grym ensam mot målvakten.

    Libor blixtrade till och såg riktigt bra ut emellanåt väl? Han visade prov på några riktigt snygga vändningar och bra handleder men kändes som att det var ganska sällan och när det blev lite kamp vek han ner sig lite enkelt.

    Jäkligt svårt att sätta ihop femmorna också? Någon mer framträdande kommer ju att bli hängande i en tredje/fjärdekedja?

    #833
    GladeOlle
    Deltagare

    Tror också starkt på mustonen, han borde de erbjuda långtidskontrakt innan han får sitt genombrott i vinter.

    Någon här som ska åka med 14-3 till norrköping den 6e?

    #832
    Andreas
    Keymaster

    Nu är det division 1-laget Skövde de möter, men Adolfsson 2 mål och Emil Eriksson 1 mål hittills för Vita Hästen. 4-1 i matchen.

    #829

    Tack Andreas!
    Jaa det säkert så. Visste inte att Slovakien resan går se,kul!hur som helst härligt det igång och spännande se hur laget klickar när allvar.
    Tycker det bla ska bli spännande att se om Mustonen kan höja sig ytterligare ett snäpp och hur Haga fixar tempot.

    #826
    Andreas
    Keymaster

    Du är välkommen 🙂

    Än så länge är det ganska lugnt eftersom säsongen inte kommit igång och första matchen inte ens gick att se på dator eller TV. Jag gissar folk kommer vakna till liv i slutet på veckan är när cupen i Slovakien sparkar igång och man kan se det på datorn.

    #825

    Hej!
    Jag fick om detta forum och här verkar det ju vara mer fart än på Svenska Fansforumet.Jag är en Rödvit supporter bosatt i Karlstad som pendlar till Örebros hemmamatcher lite då o då.Självklart på plats i Karlstad.Var brukar ni ladda upp i Karlstad innan match.Dom som nu gör det..Ser med spänning fram emot premiären.Det redan stort hockeytugg på jobbet.Och fullt blir det ju.

    #824
    Koho
    Deltagare

    Klockrent att du bytt datumordning på forumet. Så mycket bättre Andreas.

    #811
    Orebro Center
    Deltagare

    Enligt NA blir laget:

    1:a: Weinstock, Haga, Libor – Andersson, William Lindgren
    2:a: Mustonen, Wandell, Squires – Bobo, Zamorsky
    3:e: Olsson, Liivik, Wiklander – Ekbom, Backström
    4:e: Jellvert, Franzén, Oliver Henriksson/ Glenn Gustafsson – Heinrich, Hellström
    Målvakt: Julius Hudacek (Axel Brage)
    3:e antar jag kan bli återkommande i SHL, men övriga känns inte så sannolika. Möjligen att 2:a kan komma igen om de har en väldigt bra kemi.

    Kan vara så om tredjelinan. Har gissat annars på att Liivik kommer användas som ytterforward när alla centrar är tillgängliga

    #810
    Andreas
    Keymaster

    Enligt NA blir laget:

    1:a: Weinstock, Haga, Libor – Andersson, William Lindgren
    2:a: Mustonen, Wandell, Squires – Bobo, Zamorsky
    3:e: Olsson, Liivik, Wiklander – Ekbom, Backström
    4:e: Jellvert, Franzén, Oliver Henriksson/ Glenn Gustafsson – Heinrich, Hellström
    Målvakt: Julius Hudacek (Axel Brage)

    3:e antar jag kan bli återkommande i SHL, men övriga känns inte så sannolika. Möjligen att 2:a kan komma igen om de har en väldigt bra kemi.

    #809
    Andreas
    Keymaster

    Se på fan!

    Nu ligger inläggen med nyaste först och inläggsrutan ligger först.

    Jag hoppas det här ska vara till belåtenhet! 🙂

    #808
    Andreas
    Keymaster

    Har du vänt på datum sorteringen i forumet Andreas? Blev lite förvirrad där ett tag :0) . Fast det är bättre med senaste först så man slipper bläddra/scrolla

    Haha, jo 🙂

    Ska bara försöka få så att rutan man skriver i kommer längst upp också! Det var lite svårare dock.

    #807
    Orebro Center
    Deltagare

    Har du vänt på datumsorteringen i forumet Andreas? Blev lite förvirrad där ett tag :0) . Fast det är bättre med senaste först så man slipper bläddra/scrolla

    #805
    Andreas
    Keymaster

    NA:s rapportering:

    http://na.se/sporten/ishockey/nedslapp/1.4181737-19-00-almtuna-orebro-hockey

    Hittar ingen rapportering från UNT.

    #802
    Orebro Center
    Deltagare
    #801
    Orebro Center
    Deltagare

    Okej, tråkigt att det inte går att streama men var väl inte helt oväntat, hoppas cupen i Slovakien går att streama sen iaf.

    Tycket jag läste att man hoppas kunna sända den. Om det var NA eller klubben som sa det kommer jag inte ihåg

    #785
    GladeOlle
    Deltagare

    Okej, tråkigt att det inte går att streama men var väl inte helt oväntat, hoppas cupen i Slovakien går att streama sen iaf.

    #779
    Andreas
    Keymaster

    Det verkar som att man kommer att kunna följa matchen via http://stats.swehockey.se/

    Det verkar vara bästa alternativet just nu.

    EDIT:
    NA och UNT kommer köra rapportering också.

    • Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av Andreas.
    #778
    Andreas
    Keymaster

    OK … nykomlingarna i Hockeyallsvenskan Västervik spöade precis Karlskrona med 7-0. Hat-trick av Liss, men ingen poäng av Conny vad jag kan se.

    #777
    pb_90
    Deltagare

    Cmore sände ju DIF:s träningsmatch mot Almtuna.. och som vi vet så skulle dom ju kunna sända även denna match om dom verkligen ville.. men det är ju inte lika kul för dom att åka till Uppsala och sända såklart :/

    #771
    Andreas
    Keymaster

    Det verkar inte bli någon stream. ÖHK har varit i kontakt med Almtuna och det verkar inte gå att streama från hallen.

    LiveArena har inget upplagt heller.

Visar 25 inlägg - 13,051 till 13,075 (av 13,249 totalt)