Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 526 till 550 (av 13,100 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Lajunens bror spelar väl där i Schwenninger.

Jo fast hans kontrakt går ju ut efter säsongen.

Andreas
    Keymaster

Jo fast hans kontrakt går ju ut efter säsongen.

Andreas
    Keymaster

Är poängligatipset avgjort 22/23?

När SHL hade sönder sina egna statistiksidor gick också mina script också sönder.

Jag behövde beställa en ny dator dessutom nyligen.

Jag kommer släppa vinnaren så snart jag kan.

Elbowing
    Deltagare

Är poängligatipset avgjort 22/23?

Status
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Det enda någorlunda ryktet kring Lajunen är väl att Schwenninger Wild Wings skulle vara sugna på honom, och det är ju i alla ärlighet ett kliv rakt neråt i hockeyvärlden.
    Han är för bra för DEL med all respekt.
    Han är ju bara 32 år och med hans spelstil, även om det är fysiskt, förlitar han sig ju på sin smartness.
    Vill han verkligen trappa ner redan? Han är ju långt ifrån gratis, men nog borde det finnas intresse i både Finland och Sverige för hans tjänster om inte Örebro är intresserade?

Elbowing
    Deltagare

Håller med dig pb_90 skulle gärna se en förlängning på Lajonen.

pb_90
    Deltagare

När man ser Lajunen i slutspelet så struntar man ju typ i hur han är i grundserien… Han är verkligen som klippt och skuren för slutspel av någon jäkla anledning.

Catskinner
    Deltagare

Johan Larsson från Brynäs?😀

Status
    Deltagare

Vad tror ni det blir för ersättare till Abols nu när Rasmussen blir kvar i NL?

Elbowing
    Deltagare

Hoppas Näkyvä blir kvar!
    Trots dom dumma utvisningar som ibland tas, så är han tillsammans med Rissanen bland det bästa backparet i SHL.

Status
    Deltagare

Då är det än märkligare att han forsatt tar dumma utvisningar, när han samtidigt väntar sig ett nytt kontrakt..

Kovacs
    Deltagare

Kul med NE. Tror det kan bli bra. Dock som han själv säger så måste han få tid att etablera kontakter med agenter etc. Gäller att han till en början håller distans till omklädningsrummet så Hedberg får tid. Annars kan situationen bli märklig med gamla tränaren där för gruppen.

Vad gäller Näkyvä så hör jag att han inte är avskriven. Dock så låter det som att han förväntar sig flerårigt kontrakt vilket klubben inte är lika sugen på. Inte till den kostnaden. Men avskriven är han inte.

Andreas
    Keymaster

Man måste ju även se till baksidan av hans spel och hur det står sig mot poängen. Hans många, många utvisningar har ju som tur var inte varit så kostsamma i form av baklängesmål eftersom laget är så pass bra i boxplay, men det har för många gånger gjort att laget kommit av sig i stunder av bra spel.

Samtidigt har han som sagt bidragit mycket i offensiven. Han är ingen tränardröm på så vis.

Poängen ska ersättas på något vis, men att hitta en jämnare back med inte fullt lika lynnigt humör kan vara pr cis lika bra för laget i stort.

method
    Deltagare

Jo. Vi tappar ganska många poäng, dock, med honom och Rod.

Status
    Deltagare

Nu känns det då 100% givet att Näkyvä får lämna. Niklas har haft tålamod med hans många gånger brutalt onödiga utvisningar. Han passar nog inte i Niklas form av lagbygge.

Andreas
    Keymaster

Jag får säga att jag var skeptisk först, men med tanke på hur han är som person känns det väldigt intressant. Hans personliga värderingar, väldigt mycket fokus på människan, gör att ska bli väldigt intressant att se honom bygga ett nytt lag.

Han är ju också modern i hur han vill spela, utan lull-lull, och han har koll på vad som verkligen har betydelse där ute på isen.

Samtidigt ger det en kontinuitet som klubben verkligen behöver.

Kul!

Status
    Deltagare

Låter osannolikt, men hade gärna sett Niklas kvar i organisationen i någon form. Det har han gjort sig förtjänt av.
    Har dock svårt att se att han skulle tacka nej till alla tränarerbjudanden som lär dyka upp nu.

Elbowing
    Deltagare

Dessutom skulle den lösningen vara jäkligt bra om det inte skulle funka med nya tränaren, då har man NE kvar i klubben istället för att ta in ny tränare och riskera ekonomin.

Elbowing
    Deltagare

Jäklar va kul att vi gnuggade in 3 pinnar igår. Härligt!!

Hörde något annorlunda igår och att det är att NE ska vara klar som Sportchef. Tycker det låter konstigt men nån annan som hört något sådant? Jag gissar själv att NE fortsätter vara SHL coach eller går till NLA, men men, långsökt som fasen, men jag vet själv inte vem vi ska hoppas på som sportchef. Har ni några namn?

Som sagt det lät jäkligt konstigt att man skulle ha NE som sportchef, men varför inte, det kanske är en bra lösning.

PennyBridge78
    Deltagare

Jäklar va kul att vi gnuggade in 3 pinnar igår. Härligt!!

Hörde något annorlunda igår och att det är att NE ska vara klar som Sportchef. Tycker det låter konstigt men nån annan som hört något sådant? Jag gissar själv att NE fortsätter vara SHL coach eller går till NLA, men men, långsökt som fasen, men jag vet själv inte vem vi ska hoppas på som sportchef. Har ni några namn?

Catskinner
    Deltagare

Jäklar vad Leino har växlat upp under slutet av säsongen! Det är som att han efter han kritade på sitt nya kontrakt har kunnat slappna av och lira ut ordentligt. Bästa spelaren på slutet väl?

håller med ! Grym i powerplay

pb_90
    Deltagare

Två matcher kvar

4: Örebro 80p +14
    5: Oskarshamn 78p +12
    6: Frölunda 78p +-0
    7: Timrå 75p +2
    8: Leksand 74p -5

Oskarshamn har Frölunda borta och HV71 hemma.
    Frölunda har Oskarshamn hemma och Färjestad hemma.
    Timrå har Brynäs hemma och Rögle borta.
    Leksand spelar ingen roll vad de har. Dom hotar oss inte ÖHT, dom kommer aldrig ta in 19mål och vi bli nollade

Vi har givetvis allt i egna händer, men vi har en riktigt bra chans ändå om vi skulle bli nollade.

Oskarshamn och Frölunda får dela på lite poäng omgång 51, dvs de kommer inte båda att kunna gå förbi oss. Sedan har IKO HV som har en livsviktig match sista och kommer att göra allt för att vinna. Färjestad kommer från en bra vecka till Göteborg och kan säkert ta alla poäng där, det trista är väl att de inte har något att spela för kanske och ställer över massa folk till slutspelet.

Brynäs kommer behöva göra allt och lite till för att vinna mot Timrå och Rögle skulle kunna gå förbi Timrå (om Rögle nollar oss) i sista matchen och få hemmafördel. De kan givetvis lyckas trycka in sex pinnar, men känns inte så troligt. I varje fall så har båda lagen de möter mycket att spela för på förhand.

Att alla dessa tre skulle gå förbi oss känns inte troligt alls. Så topp sex räknar jag hem redan. Skulle vi komma fyra så är det ju magiskt, vi skulle då få hemmaplansfördel i slutspelet!

pb_90
    Deltagare

Jäklar vad Leino har växlat upp under slutet av säsongen! Det är som att han efter han kritade på sitt nya kontrakt har kunnat slappna av och lira ut ordentligt. Bästa spelaren på slutet väl?

Personal Jesus
    Deltagare

Absolut att vi har Fahlander att tacka för att vi spelar i SHL. Men samtidigt flödade de svarta pengarna. Men att han hat gett bort/sponsrat klubben med egna pengar är en lögn. Han var även beredd att försätta klubben i kk om han inte fick makten i klubben (klubben var1 timme från kk). Han ”avgick” kvällen innan de skulle få besök av myndigheterna.
    Pga av avbetalning av lån (15-20 miljoner)till Fahlander kunde inte klubben få in mer sponsorpengar under många år.

Visar 25 inlägg - 526 till 550 (av 13,100 totalt)