Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 551 till 575 (av 13,248 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Å andra sidan, parkerar man i offensiv zon så behöver man inte försvara sig.

Andreas
    Keymaster

Ashtons kvitteringsmål är ju fint, men det ska ju inte få hända kan jag tycka. Än så länge är inte försvarsspelet där det borde vara. Det klaffar inte riktigt.

PennyBridge78
    Deltagare

Elias Pettersson har hittat en extra växel under sommaren tror jag.

Ja jag tycker han ser riktigt fin ut och bra blick för spelet, kanske vågar hålla upp blicken lite mer i år och sen som du skriver blivit snabbare.

Andreas
    Keymaster

Elias Pettersson har hittat en extra växel under sommaren tror jag.

Kovacs
    Deltagare

Är väldigt taggad på att se Glenn med Brome och Larsson ikväll. Tror det kan bli en otäck formation för dom flesta motståndare att möta.

Även kul att se säsongspremiär för Holm. Han och Berglund var ju fantastiska ihop ifjol. Tror mycket på det paret i år också. Och då har vi ändå ett par som känns än mer spännande i Rissanen och Johannesson:)

method
    Deltagare

Jag var på plats men kollade också på NA.se. Jag har nåt Plus-abonnemang som innehåller Expressen, NA, DN och säkert nåt mer.

Riktigt imponerad av Johannesson, blir spännande att se om han kan hålla samma nivå även mot SHL-motstånd. Lär ju bli mindre tid och högre tempo. Likaså Lekkerimäki gjorde större avtryck än jag hade förväntat mig, och Sundberg. Kul att nykomlingarna visar framfötterna, de andra vet vi ju vad de går för.

Svårt att sätta fingret på vad man ser och inte ser såhär tidigt men jag tror Ludvig Larsson behöver komma igång mer. Även om det inte finns en jättetydlig hierarki i laget så lyste det inte riktigt ”förstecenter” om honom.

Andreas
    Keymaster

Jag kollade på NA.se.

pb_90
    Deltagare

Vilken tjänst använde ni för att kika på matchen? Lite störigt att man ska behöva betala ytterligare för att få se dessa matcher….. Tidigare säsonger så har det ju räckt med att betala NA-plus?

Andreas
    Keymaster

Det känns som det gick lite för lätt idag för att man ska kunna säga så mycket.

Kul med seger och grym start för Johannesson! Det känns som en kille som behöver spela med bra självförtroende för att han ska komma till sin rätt.

Andreas
    Keymaster

Poängtabellen är skapad och redo. Nu är det snart nedsläpp. Så jäkla kul! 😀

pb_90
    Deltagare

Ledsen vi inte hann med ett tips för försäsongen. Det är lite för mycket som händer i det privata för att hinna med det denna gång. Jag siktar fortfarande på att köra ett tips för nära säsongen drar igång.

Försäsongstipsen är ju liksom för nybörjare. Det är på helsäsongstipsen som de stora pojkarna vaknar till liv. Vi som har vunnit det några år har ju rutin på det här.

Andreas
    Keymaster

Ledsen vi inte hann med ett tips för försäsongen. Det är lite för mycket som händer i det privata för att hinna med det denna gång. Jag siktar fortfarande på att köra ett tips för nära säsongen drar igång.

Kovacs
    Deltagare

Så är det ju. Därför det känns bra att man i klubben planerar för ett spel utan honom. Och att man ser han som ett nyförvärv om han kommer.

fick jag välja hade jag såklart sett en riktigt superspets forward till. Gärna center men kan också vara vinge då jag tycker vi på förhand lägger många ägg i bromes korg. Han måste leverera känns det som. Mer än tidigare till och med. Men hoppas NE och SB har koll på det.

Andreas
    Keymaster

Finns så många olika scenarion som kan hända med Leo att det är nog bara att vänta och se.

Kovacs
    Deltagare

Det låter ju inte alls orimligt att man väljer att inte ersätta honom med tanke på bredden man ändå har.

Pengar finns ju kvar i budgeten och ersättare kanske plockas in om behov och rätt spelare dyker upp under säsongen.

Leo kan ju säkert komma loss efter några omgångar ändå.

Andreas
    Keymaster

Det blir spännande att se hur Hedberg sätter sin prägel på laget. Spelidén är ju satt, nu ska han tweaka den.

Jag vet att laget hoppas att Leo ska komma tillbaka senare, men någon viskade något om att det är inte garanterat att han ersätts om han blir kvar i Nordamerika. Beskedet kommer att komma så sent att det kommer att vara svårt att ens hitta en ledig spelare av hans kaliber.

Kovacs
    Deltagare

Kul att se ett embryo av vad som komma skall. Gillar formationerna som formerats nu från start. Kan säker ändras en del men tror detta kan bli lovande.

Brome – Larsson – Glenn
    Bra balans. Brome och Glenn med fart. Brome med skull och Glenn med fysik. Kan larsson fånga upp Bromes mackor kan detta bli bra. Larsson gjorde ju ändå 15 baljor ifjol.

Lekkerimäki – Björninen – Leino
    Känns också sjukt spännande. Bra mix. Tror Lekkerimäki kan panga in en och annan på mackor av finnarna.

Ekström – Mastomäki- Eklind
    Här behövs inga kommentarer. Låt dom bara fortsätta. Shls mest underskattade formation.

Larsson – Milton – Sundberg
    Herregud. Här är det tyngd och fysik. Kan bli vasst. Sundberg och larsson är ju 2 snipers med likheter i fysiken. Hittas kemi här kan vi få explosion.

Wikman som 13e. Känns också bra att ha den kvaliten på fw 13.

Backparen
    Holm – Berglund
    Hade kemi förra året. Funkade klockrent ihop. Top backpar i hela shl enligt mig.

Johannesson – Rissanen
    Känns också spännande. Bra kombo. Tror Johannesson behöver den stabilitet Rissanen bidrar med.

Arnesson – Norell
    Här tror jag är backpar 4 när det börjar. Stabilt och gediget. Inga överraskningar.

Pettersson – Bäckström
    Kommer gå in som 3e tror jag om Backis är tillbaka. Kan inte tänka mig annat. Tror på det också. Pettersson kan gå framåt med backis runt sig.

Kovacs
    Deltagare

Precis. Kul för Örebro och Leo. 3,2 milj in i kassan för klubben. 6,4 totalt in hittills för Leo och Pettersson. Skulle Milton få signa också så har vi alltså nästan 11 in på NHL signs.
    Som du skriver så säger det ju inget om hans vara eller ej i Örebro i övrigt. Dock så hoppas jag som alla andra såklart att han blir kvar 1 säsong till. Viktigt på alla sätt. Känns dock som att det inte kommer bli något klart innan säsongen startar. Tror dom kommer vilja ha över han rätt mycket och kanske att han får 8 matcher där borta först som
    är rätt vanligt.

Andreas
    Keymaster

Leo skriver kontrakt med Anaheim, men i praktiken innebär det mest att de bara verkligen gör slag i saken med sitt draftval. Var han spelar är fortsatt uppe i luften.

Andreas
    Keymaster

Det går inte säga nu vem som är bättre av Leo och Fantilli. Båda är väl lite storväxta, men Leo är ju den smartare och mer kreativa av de två, medan Fantilli är lite mer typiskt nordamerikansk i sin stil.

Fantilli har ju varit riktigt blek när han spelat i internationella turneringar, medan Leo glänst ordentligt. Leo har också spelat mot andra vuxna medan Fantilli spelat mot juniorer.

Det finns de som tror att Fantilli har ett högre tak i och med att han har en stils om passar NHL bättre, men Leo är ju så avig, nästan Datsyuks i sin stil, att han kan bli en stjärna han med. Fantilli ligger nog lite före i den fysiska utvecklingen också. Leo kan fortfarande lägga på sig en hel del muskler och bli ännu jobbigare att möta.

Oavsett, Leo är grym. Han kommer att göra dem så jäkla glada i längden och Ducks är i ett läge där börjat bygga upp sitt lag igen. De har råd att sätta honom en säsong till i Sverige utan vidare. Det är inte kommande säsong som de ska utmana om slutspel igen.

method
    Deltagare

Jaha, Leo som tvåa – bra eller dåligt för oddsen att han gör ett år till i ÖHK nu när han hamnar i Anaheim? De är ju i en ombyggnadsfas, vad innebär det?

Ducks-fansen verkar i a f rasa på Twitter över att inte få Fantilli. ”Avgå alla!” Kommer de få rätt?

Andreas
    Keymaster

Jo det låter väldigt bekant det du skriver. 🙂

Lite synd att han aldrig hamnade i Örebro. Man vill ju ändå se lokala förmågor i egna klubben.

Kovacs
    Deltagare

Jag vet dock att Ryno varit nära oss ett par gånger. 11/12 ville Ryno till oss och kontakt fanns men vi valde att gå för Jarred Aulin då istället.

Vi var även med i racet säsongen 15/16 då som ersättare till Derek Ryan men kunde inte matcha Färjestads bud.
    Men Ryno har även efter det vid något tillfälle varit aktuell och ville gärna spela för Örebro
    men timeingen har aldrig stämt. Så det är lite missuppfattning p.g.a. ett uttalande när han valde bort Örebro i div.1 för spel i Allsvenskan med Oskarshamn. Då uttalade han sig och sa att han var besviken att han året innan inte fått chansen i Örebro i media. Men nog om det 😉

Jag ser ändå likheter i Milton och Johan i unga år. Det tog lite tid för Johan också att anpassa sin klubbteknik och fart efter sin storlek. Dock så var han stor men inte särskilt fysisk precis som Milton. Tror Milton kan explodera poängmässigt när han får upp farten lite i klubban. Tycker mig se en potential i hans lugn med puck där han borde kunna nyttja sin storlek lite mer för att göra sig fri och skydda puck. Milton är för mig efter Leo den mest spännande talang vi haft på väldigt länge. Och ändå så har jag svårt att få in han i vårt lag från start, det säger lite om vår bredd 🙂

Andreas
    Keymaster

Det var väl skrivet lite med glimten i ögat. Han är ju uppväxt i Hallsberg, men fick aldrig chansen hos Örebro trots fina prestationer och det sades väl att han bar på något agg mot Örebro genom karriären på grund av det.

Hur mycket sanning det är i det är det väl bara han som vet. Milton hyser ingen agg mot Örebro 🙂

Kovacs
    Deltagare

Milton har skön inställning. Hur menar du med Rynos attityd? Något särskilt?

Visar 25 inlägg - 551 till 575 (av 13,248 totalt)