Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,099 svar, 56 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 11 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
20/01/2023 kl. 16:02 #21477
pb_90
DeltagareTror Ekström har “vunnit” game score i laget flest gånger, åtminstone de matcher jag kollat. Makalöst. Sen har jag tappat räkningen på hur många gånger motståndare “studsat” på Eklind när de kommer för att tackla – han måste vara stark som en björn!
Att ha en kedja att lita på som dem är guld värt, synd bara att poängspelarna inte alltid är där de borde vara.
Om jag kommer ihåg så ska jag uppdatera min lista med gamescore som jag har kikat på tidigare. Ska bli jäkligt kul att se var han hamnar i förhållande till andra spelare i ligan.
20/01/2023 kl. 15:29 #21476method
DeltagareTror Ekström har ”vunnit” game score i laget flest gånger, åtminstone de matcher jag kollat. Makalöst. Sen har jag tappat räkningen på hur många gånger motståndare ”studsat” på Eklind när de kommer för att tackla – han måste vara stark som en björn!
Att ha en kedja att lita på som dem är guld värt, synd bara att poängspelarna inte alltid är där de borde vara.
20/01/2023 kl. 15:23 #21475Status
DeltagareJa Ekström har haft en otrolig utveckling. En poäng efter Bromé nu..
20/01/2023 kl. 08:47 #21474pb_90
DeltagareEkström håller just nu ett poängsnitt som skulle ge honom 33-pinnar i slutet av säsongen. Alltså… JÄVLA KING! Han sticker verkligen ut något enormt i den kedjan med sina skills. Han är ju mycket bättre än Öberg tex om man ser till hela banan. Sån grym jäkla utveckling under säsongen!
Frågan är om inte han borde få hoppa upp ännu mer i kedjehierarkin nästa säsong? Visst, synd att splittra på dom när de går så bra. Men skulle vara spännande att se vad han kan göra med toppspelare på SHL-nivå.
19/01/2023 kl. 18:31 #21473Status
DeltagareTror han kommer hamna i ett av topplagen i HA nästa år.
19/01/2023 kl. 16:50 #21472pb_90
DeltagareKommer ni ihåg Alexander Anderberg som lirade lite J20 hos oss? Han klev in några matcher med A-laget och gjorde mål i sin debut om jag inte missminner mig.
Han går i varje fall jäkligt bra i HA i ett övrigt rätt kasst Östersund. 15(!) mål på 35-matcher som back.. helt sjukt.
https://www.eliteprospects.com/player/139641/alexander-anderberg
En säsong är ingen säsong givetvis och han kanske inte direkt är mogen för SHL än. Men rightare och antagligen billig. Kan vara något att ha lite span på i varje fall.
17/01/2023 kl. 21:02 #21471Status
DeltagareHör att vi hugger på en forward som kommer lyfta oss rejält inför nästa säsong. Det är en 40+ poäng spelare.
Ryfors?
17/01/2023 kl. 10:19 #21470pb_90
DeltagareDen summa jag hör att vi erbjöd öbba som han tackade nej till var hög. För hög enligt mig och ett flerårigt avtal. Det var nästan uppe i Emil larsson siffror. Är han värd det? Nej säger jag.
Hör att vi hugger på en forward som kommer lyfta oss rejält inför nästa säsong. Det är en 40+ poäng spelare.
Oj så mycket? Då satsaDe man ju på att han kommer att ta rejäla kliv framåt? Visst, han har ju 20 mål i sig så det är väl inte jättekonstigt.. men passningsspelet är ju inte direkt vasst.
Spännande med forwarden!
17/01/2023 kl. 10:05 #21469Kovacs
DeltagareDen summa jag hör att vi erbjöd öbba som han tackade nej till var hög. För hög enligt mig och ett flerårigt avtal. Det var nästan uppe i Emil larsson siffror. Är han värd det? Nej säger jag.
Hör att vi hugger på en forward som kommer lyfta oss rejält inför nästa säsong. Det är en 40+ poäng spelare.
17/01/2023 kl. 08:47 #21468pb_90
DeltagareJa Honka kan vi nog glömma. Och att Öberg lämnar känns klart tråkigt. Men visst har han väl inte riktigt tagit sånna kliv man hade hoppats på här? Kommer säkert bli succé i Frölunda..
Vore ju kul om det kunde komma ut att någon riktig drömspelare var klar för oss. Behöver något positiv nu.
Öberg är i dagsläget en skapligt endimensionell spelare i dagsläget, så det är nog ingen större fara så. 11 mål 0 förstaass och 3 andra ass. Visst, en grym jäkla målskytt och borde kunna ta kliv framåt. Kommer säkert kunna göra +30p i framtiden. Frölunda är säkert ett kanonställe för honom tyvärr.. Men han skulle behöva addera lite andra dimensioner i sitt spel.
16/01/2023 kl. 18:20 #21467Status
DeltagareJa Honka kan vi nog glömma. Och att Öberg lämnar känns klart tråkigt. Men visst har han väl inte riktigt tagit sånna kliv man hade hoppats på här? Kommer säkert bli succé i Frölunda..
Vore ju kul om det kunde komma ut att någon riktig drömspelare var klar för oss. Behöver något positiv nu.
16/01/2023 kl. 15:55 #21466pb_90
DeltagareEnligt MrMadhawk verkar Honka försöka ta sig till Schweiz. Så vi ska nog ha rätt mycket bonnröta om vi ska kunna få in honom ändå.. Han är väl en av få ljusglimtar i Luleå hittills.
12/01/2023 kl. 16:37 #21463pb_90
DeltagareNja. Är inte säker på det vad gäller p.p. Vi är ju 9a nu i statistiken med 21.88. Det är ju ett litet steg framåt emot tidigare år.
Honka är ju riktigt vass i P.p i Luleå. Känns som ett lyft jämfört med Näkyvä där. Och Glenn framför kassen har ju visat sig bra i Lakers. Tror hans skadedrabbade säsong i år påverkat hans poängskörd lite negativt. Samt att han är klar för oss.
Rasmussen har ju tidigare varit en riktigt vass spelare i P.p. som ifjol hade god kemi med Brome. Skulle han komma in hade mitt första pp sett ut såhärGlenn – framför mål
Brome – spelfördelare höger cirkel
Rasmussen – bakom mål spelfördelare
Honka – skott vänster cirkel
Holm – pointJag har glömt att Bromé och Rasmussen lirade tillsammans förra säsongen! Det lär ju vara ett kanontecken i så fall? Bromé lär ju verkligen vilja ha honom typ? Annars borde man inte gått så hårt på honom.
Den uppställningen låter iofs rätt fin, andrauppställningen lär väl då bli typ Larsson, Ekström, Carlsson, Berglund och kanske någon ny.12/01/2023 kl. 15:25 #21462Kovacs
DeltagareNja. Är inte säker på det vad gäller p.p. Vi är ju 9a nu i statistiken med 21.88. Det är ju ett litet steg framåt emot tidigare år.
Honka är ju riktigt vass i P.p i Luleå. Känns som ett lyft jämfört med Näkyvä där. Och Glenn framför kassen har ju visat sig bra i Lakers. Tror hans skadedrabbade säsong i år påverkat hans poängskörd lite negativt. Samt att han är klar för oss.
Rasmussen har ju tidigare varit en riktigt vass spelare i P.p. som ifjol hade god kemi med Brome. Skulle han komma in hade mitt första pp sett ut såhärGlenn – framför mål
Brome – spelfördelare höger cirkel
Rasmussen – bakom mål spelfördelare
Honka – skott vänster cirkel
Holm – point12/01/2023 kl. 14:45 #21461pb_90
DeltagareGissningsvis lär vårt powerplay även nästa säsong vara i botten!
12/01/2023 kl. 14:03 #21460pb_90
DeltagareVåra botten sex i dagsläget är ju kung-kedjan med Ekström, Masto och Eklind samt juniorerna typ. Jag tror inte att de kommer att våga satsa på juniorerna fullt ut direkt utan komplettera den kedjan med någon etablerad HA-spelare, förslagsvis någon som Hedberg gärna vill ha med upp då. Emil Larsson tror jag att man ser som en topp sex spelare. Ekström kanske är mogen att testa också.
Leo kanske plockas över direkt för AHL-spel.
Någon av Hofbauer och Oscarsson kanske lånas ut alt blir extraforward. De båda är ju sistaårsjuniorer i år tyvärr.Jag tycker inte att de namnen som läckt ut direkt skriker spets någon av dom, utan mer verkar vara breddvärvningar allihop. Kul att Glenn kommer tillbaka givetvis, men det ska jäkligt mycket till om han ska komma upp till 27-pinnar direkt hos oss.
Varken Rasmussen eller L.Larsson skriker superspets heller. Att ha kvar Abols hade typ känts spetsigare.
12/01/2023 kl. 13:22 #21459Kovacs
DeltagareOm vi ser till nuvarande spelare som är klara för nästa säsong och deltar in dem i lite hierarki så blir det svårt på forwardssidan:
Top 6:
Brome
LeoBotten 6:
Mastomäki
Ekström ( på gränsen just nu men behöver bevisa över tid för att få plats högre upp )
Eklind
Wikman
Larsson (på gränsen)
Oscarsson
HoffbauerRyktas in:
Glenn (på gränsen men kommer få chansen top 6)
Rasmussen (top 6)
Ludvig Larsson (på gränsen va?)
Måns Carlsson (botten 6)
Oscar Eklind (botten 6)Kontentan av detta. Vi har bredd, bredd, bredd igen. Men spets är nästan obefintligt. Jag får inte in alla spelare hur jag än gör. Vi kan aldrig vilja ha alla som ryktas in va? Då måste några av våra botten 6 ut också?
Om man ska tro alla rykten tror jag vi spelar något enligt nedan:
Brome – Rasmussen – Ny superspets!!
Glenn – Larsson – Leo
Larsson – Eklind – Wikman
Ekström – Mastomäki- Eklind
M. Carlsson- OscarssonSen går hoffbauer på lån. Sen som sagt kan ju Leo försvinna.
Backsidan fick vi ju svar på nu. Som jag skrev tidigare så vill näkyvä ha pengarna nu. Men den blir nog enligt nedan ungefär.
Honka – Rissanen
Backström – Holm
Pettersson – Berglund
Nilsson – Forsmark12/01/2023 kl. 10:41 #21458Status
DeltagareSer att det ryktas om Måns Carlsson i Mora också. Och visst, med en lön på typ 40k/mån kan det kanske vara något att prova.
12/01/2023 kl. 10:40 #21457pb_90
DeltagareSer inte riktigt vad vi ska ha Oscar Eklind till med tanke på hur många juniorer man ändå har att ge chansen. Samtidigt har vi ju sett vikten av en bred trupp.. Att Brynäs verkar vilja förlänga är väl iof ett gott tecken.
Oliver och Oscar Eklind alltså. Mardröm för komentatorerna
Det skulle väl vara om man inte vågar gå in med Hofbauer och Oscarsson som ordinarie direkt till nästa säsong? Kan ju vara en idé att ha Wikman, Hofbauer/Oscarsson och Eklind som en fjärde? Där den som blir över är extraforward som ändå får skapligt med istid?
12/01/2023 kl. 10:23 #21456Status
DeltagareSer inte riktigt vad vi ska ha Oscar Eklind till med tanke på hur många juniorer man ändå har att ge chansen. Samtidigt har vi ju sett vikten av en bred trupp.. Att Brynäs verkar vilja förlänga är väl iof ett gott tecken.
Oliver och Oscar Eklind alltså. Mardröm för komentatorerna😅
12/01/2023 kl. 10:09 #21455pb_90
DeltagareJag är också tveksam till Glenn i en topp sex-roll. Skulle dock göra det kanon i en tredje. Kanske blir så att Ekström får kliva upp ett steg och Glenn tillbaka med Mastomäki? Och sen Eklind där också.
Nu går det tydligen rykte om att Örebro drar lite i Oscar Eklind i Brynäs. Lär vara för en roll i botten sex. Då kanske man inte vågar gå med alla juniorer, några kanske skulle kunna bli utlånade till HA? Hofbauer har ju inte fått ett kontrakt än då han har för få matcher.
Vi har tre st i dagsläget som tjänar betydligt mer än de övriga. Enroth, Bromé och Holm. Två till riktigt dyra spelare till nästa säsong skulle kunna vara möjligt?
12/01/2023 kl. 09:48 #21454Status
DeltagareFrågan är hur bra Glenn egentligen är. Har lite svårt att se han i topp 6 faktiskt. Hoppas jag har fel..
12/01/2023 kl. 09:33 #21453Kovacs
DeltagareMan ska satsa mer på top5. Det har jag säkra uppgifter på.
Brome och Holm kan man ju säga är redan där. Så 3 till ska in i den hierarkin.
Glenn kommer få en stor roll. Ska vara en top 6 forward.
Blir inte helt förvånad om man ger Glenn en plats med Brome. Dom är ju bra kompisar vid sidan av isen också.Manninen tror jag kommer längre ifrån oss nu. Det var ju lite ”NJs” spelare. Han som hållit kontakten där. Här tror jag vi går efter annan. Men har inget bekräftat.
Sen får vi se vad som händer med övriga utgående. Näkyvä, Öberg, Hardegård, Leino och Lajunen.
Näkyvä tror jag vi vill behålla. Känslan är dock att vi styr åt lite ”olika håll”. Han jagar nog sista kontrakt. Dvs pengar och några år. Vi kan nog snarare se honom till en lite lägre peng är känslan.
Öberg tror jag går vidare. Lite samma problem som Abols. Ojämn i produktion men hoppas jag har fel. Ser gärna honom kvar.
Leino går hem till Finland igen tror jag. Gillar honom men tror tyvärr inte det blir mer.
Lajunen är nog lite i samma situation som näkyvä. Blir nog inte kvar tyvärr. Har enligt mig kanske varit vår bästa spelare långa stunder i år.
Hardegård lär gå till Luleå.
12/01/2023 kl. 09:25 #21452JN27
DeltagareDom är ju en fjärdekedja på pappret men NE har ju själv sagt att han inte riktigt ser kedjorna på det sättet. Tycker exempelvis den kedjan matchas hårt de matcher (vilket varit i princip samtliga senaste tiden) där de är heta. Kollar man istid bör de ligga rätt högt?
12/01/2023 kl. 09:21 #21451pb_90
DeltagareSom ni säger inte lätt att få ihop. Inte minst med tanke på att man inte vet vad som ska in. Men frågan är om man kommer kunna ha Ekström så långt ner om han fortsätter så här.
Hela den kedjan är ju magisk för tillfället och Ekström i synnerhet. Känns inte som att de förtjänar att vara en fjärdekedja..
-
FörfattareInlägg