Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,238 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 22 timmar sedan av
PennyBridge78.
-
FörfattareInlägg
-
28/04/2023 kl. 14:36 #21709
Kovacs
DeltagareTror även Glenn kan bidra en hel del i P.p. Har ju levererat starkt i Växjö runt kassen och har ju även utvecklat sitt passningsspel en hel del.
Vi ska inte heller glömma att även Leo kan centra. Gjort det med bravur 3 matcher i landslaget nu. Skulle kunna vara en potentiell superkedja offensivt med Brome- Leo- Fröden. Dock kanske lite obalanserad.
Gillar också truppen. Spets finns det men det viktigaste är även konkurrens från start. Vem ska hamna utanför av forwards ex.? Wikman, Milton, Sundberg etc. ? Inte enkelt. Vilket kommer sporra truppen att ta fler steg!
28/04/2023 kl. 14:15 #21708Andreas
KeymasterFrödén in sen så känns ju detta som ett riktigt bra lag. Lite trubbig på centersidan, men Björninen med två offensiva vingar borde ju lyfta hans produktion lite mer.
Powerplay är fortsatt en Achilleshäl känns det som. Johannesson och Frödén kanske kan lyfta det?
28/04/2023 kl. 11:50 #21700Kovacs
DeltagareDå kommer Björninen strax då.. känns ändå spännande. Ingen bomb, men ändå bra! hellre han än någon chansning som inte kan ligan.
28/04/2023 kl. 10:49 #21699pb_90
DeltagareFröden hade verkligen varit magisk att få in.
27/04/2023 kl. 20:14 #21698Kovacs
DeltagareJag fick hans namn till mig för i februari. Att klubben hade han på ”listan” över heta namn. Vågade inte skriva ut det då. Vet att man har ett par namn till man går efter. Men Fröden hade passat perfekt!
27/04/2023 kl. 19:37 #21697Andreas
KeymasterFrödén är inte en prioriterad pjäs i Seattle och han är en djupspelare som kan få chansen om skadorna kommer.
Han har inte gjort något avtryck i NHL utan ses mer som en kropp som fyller en position.Ett bra avtal från SHL borde med andra ord vara något för honom.
Spela med gamla polaren Bromé borde ju inte vara fel heller.
27/04/2023 kl. 18:18 #21696Andreas
KeymasterMycket intressant att Örebro jagar Jesper Frödén. Det känns som en klassvärvning.
23/04/2023 kl. 18:32 #21694Kovacs
DeltagareLyssnade på redline onside. Ibland upplever jag dom lite väl negativa. Men dom är ambitiösa och brinner ju för laget. Så eloge till dem. Dock förvånande hur ofta det sker faktafel och slarv där. Som att glömma Glenn när dom räknar upp nyförvärv som är på gång. Sänder en signal att dom inte är helt med känner jag, alt. jobbar helt utan manus.
Med det sagt hör jag samma som dom på frågan om Manninen. Där är vi iaf. på. Vi har gått al in där. Men får se om det räcker till. Fler är på.
23/04/2023 kl. 13:05 #21689JontheR
DeltagareFunderade också på om Manninen är huvudspåret på förstacenter och Björninen är uppsäkrad ifall de får ett nej därifrån. Ja stor skillnad på kvalité men skulle kunna vara så.
En förstalina med Strömwall-Manninen-Bromé vore verkligen mumma.
Hade gärna sett Leo-Milton-Sundberg ihop, en sniper med Leo kan innebära många mål.
Backsidan känns välbalanserad med mycket kvalité och utvecklingspotential.
Sammantaget gillar jag att vi fortsätter bygga på ett starkt lag med många svenska spelare då NE tryckt på vikten av det för en bra inslussning av egna unga spelare.
23/04/2023 kl. 08:40 #21688Kovacs
DeltagareBara en dröm kanske. Tänk om NA har fel vad gäller björninen. Säger inte att jag inte vill ha han. Men tänk om han inte är klar.
Säg att vår 1a center istället är Manninen. Och att vi på det går för typ strömwall på en Winge. Tänk 1a line med Brome – Manninen – Strömwall!Hur som helst är jag spänd på truppen till nästa år. Älskar tanken att vi äntligen har en gedigen bredd vi saknat under alla NJs år. Detta viste man skulle korrigeras direkt med NE då han i underton protesterat emot det varje säsong i båset.
Hör att man går hårt på några olika spår för sista forward. Det kommer lastas pengar för att få en lekkamrat till. Brome.
Roade mig med att sätta ihop ett potentiellt lag. Inte så ”pjåkig” va? Visst känns det bättre än i år?
Holm- Rissanen
Backström – Johannesson
Norell – Berglund
Pettersson – NilssonBrome- L.Larsson – ”Manninen”
”Leo” – Milton – Leino
Eklind- Mastomäki- Ekström
Larsson – Björninen – Glenn
Sundberg
Wikman21/04/2023 kl. 19:02 #21687Catskinner
Deltagareoch Björninen sen saknas bara den vassa avslutaren som NE pratade om i intervjun. Men det är vi väl överens om vem det är?
21/04/2023 kl. 16:42 #21686pb_90
DeltagareDen här sillyn riskerar att bli den tråkigaste hittills – allt är känt sen tidigare. Man får hoppas att det kommer åtminstone en överraskning och det är från den övre hyllan av spelare. OBS! ingen kritik av våra värvningar, men silly ska vara mer spännande
Ett ”knallnamn” kommer det säkert att bli. Nu är det väl Glenn som vi saknar av dom som är ”helt” klara!
21/04/2023 kl. 13:08 #21685Catskinner
DeltagareDen här sillyn riskerar att bli den tråkigaste hittills – allt är känt sen tidigare. Man får hoppas att det kommer åtminstone en överraskning och det är från den övre hyllan av spelare. OBS! ingen kritik av våra värvningar, men silly ska vara mer spännande 🙂
21/04/2023 kl. 13:03 #21684pb_90
DeltagareNorell in då också. Han och Backis kan ju tävla lite om vem som kan göra minst poäng under en säsong! 🙂
Hade gärna sett en back med liiiite mer utvecklingspotential kanske som vi kunde bygga över tid. Jag tänker inte direkt att Backström & Norell kommer att ta några jättekliv framåt nästkommande år. Men backsidan ser rätt bra ut ändå måste man säga? Både Berglund och Rissanen hade ju fina slutspel tex. Och Holm lär komma in i det ordentligt, han hann inte riktigt komma in i det efter skadan tyvärr..
Holm, Johannesson, Berglund, Rissanen, Backström, Norell, Pettersson, Nilsson
20/04/2023 kl. 18:57 #21681Status
DeltagareDock lär ju NJ ha varit den drivande kring Manninen. Undrar hur det ser ut idag.
20/04/2023 kl. 18:44 #21680pb_90
DeltagareManninen har ju redan lämnad sin AHL-klubb vad jag har förstått och är (snart) i finland och laddar inför VM. Och ja, han var väl i princip klar för oss verkade det ju som i fjol? Det lär väl ha funnits anbud från schweiziska klubbar då också tänker jag? Alltså det är en sån sjuk klasspelare.. Där snackar vi ju +40p lätt känns det som och inställningsmässigt verkar han vara en jävla kanonkille?
20/04/2023 kl. 17:55 #21679Status
DeltagareDet sas ju att Mannien var ”klar” för Örebro innan det tillslut blev NHL för honom. Om det stämmer borde vi isåfall ligga bra till för en återkomst. Men sen finns det ju helt andra pengar i Schweiz också..
20/04/2023 kl. 17:51 #21678Status
DeltagareNågon på twitter påstod att Örebro varit i kontakt med Sulak. Vet inte sanningshalten i det dock.
20/04/2023 kl. 15:53 #21677Andreas
KeymasterNorell och Glenn är väl de som anses som klara enligt ryktena. Glenn får vi väl vänta tills finalen är klar.
Salmninen och Björninen är väl de mer lösa ryktena.
Vi får väl se vad Ludde kastar fram 🙂
20/04/2023 kl. 12:53 #21676pb_90
DeltagareVisst ligger det väl lite i luften att Manninen ska komma tillbaka? Skulle vara en jäkla pangvärvning..
19/04/2023 kl. 10:12 #21667pb_90
DeltagareMed tanke på hur lyrisk NE är över Larsson känns det inte alls främmande att han skulle kunna vara en ledande center, men ska det vara så måste man ha väldigt vassa yttrar.
Ja alltså, en centersida med L.Larsson, Björninen, Mastomäki och Oscarsson är ju inte per se dålig. Den är väl inte superspetsig, men helt okej, framförallt defensivt? Både Larsson och Björninen skulle väl kunna kliva en bit över 30p med rätt omgivning och utveckling också? Om man dessutom kan addera en ytter av högsta klass så kan det bli riktigt bra ändå tror jag.
För SHL kom endast 11-spelare kom över 40p denna säsong. Av dessa var tre st centrar.
Av de 36st som klev över 30p vad 13st centrar.För ÖHK denna säsong så var Abols över 40p och Bromé, Näkyvä och Leino över 30p. Med detta så kom vi fyra.
Kapacitetsmässigt så tycker jag att vi i dagsläget (och med de som ryktas in) har en lirare med +40 kvalitét i Bromé. Och för 30p kanske Holm, Johannesson, Ekström, E.Larsson, L.Larsson, Leino och Björninen. Och givetvis Carlsson om han blir med. Några kantbollar är det givetvis.
Men en spelare till där man känner att det finns kvalitét för +40p och nästan säkra +30p hade varit jäkligt fint. Framförallt någon som är bra i PP..
19/04/2023 kl. 09:21 #21666Andreas
KeymasterMed tanke på hur lyrisk NE är över Larsson känns det inte alls främmande att han skulle kunna vara en ledande center, men ska det vara så måste man ha väldigt vassa yttrar.
19/04/2023 kl. 09:10 #21665Catskinner
DeltagareDet där med 8 backar blir intressant iom att Hedberg normalt matchar 6 backar och inte 7 i matcherna. Hur många backar behöver vi i truppen då? Jag tycker att in Johannisson känns rätt som rightare och offensiv back. Men Norell, när vi har Nilsson och Pettersson som behöver speltid?
18/04/2023 kl. 11:35 #21662Kovacs
DeltagareJag tror du har något där Catskinner. Tror vi kommer gå in med en bredare trupp än tidigare då man inte vill hamna i situationen igen att man letar spelare i höst men inget finns på marknaden.
Jag gissar att man vill gå in i säsong med 8 backar och 13 forwards. 14e platsen lämnar man nog öppen för Leo om det visar sig att han blir kvar. Sen kan man ju såklart ifrågasätta om inte alla där ”borde” spela. Men skador och avstängningar är oundvikliga så vi har ju väldigt sällan ordinarie trupp.
Sen kan Tänkas att man går med Ludvig Larsson som winge som han gjort en stor del av säsongen. Vet att NE sen tidigare förespråkar att ha många center alternativ i en trupp.Man var ju dock tydliga med att man vill ha in fler rightare så kanske man går för en center med right fattning för 1a line?
18/04/2023 kl. 08:59 #21661Catskinner
DeltagareKanske vi kan ställa upp så här nästa år:
Brome – Manninen/ny 1C – Gustavsson
Carlsson – L Larsson – E Larsson
Leino – Björninen – Wikman
Sundberg – Mastomäki – Eklind
extra Ekström Oscarsson
-
FörfattareInlägg