Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 826 till 850 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Jag har stängt av möjligheten till andra skapa andra inlägg än denna tråd. Det är ändå bara botar som försöker. Diskussionen har ju alltid varit i denna tråd 🙂

Vad tror in om Hedberg som ny tränare då? Ifall ryktet stämmer 🙂

Kovacs
    Deltagare

Någon här som var på privatparter- träffen imorse och som vill återge vad som kommunicerats? Hade inte möjlighet att delta.

Andreas
    Keymaster

Det står livestream på deras hemsida när man klickar på en match:
    https://www.spenglercup.ch/en

GladeOlle
    Deltagare

Är det någon som vet hur man kan stream matcherna i spengler cup? Har försökt googla men hittar inte.

Kovacs
    Deltagare

Bik spelar match på fredag innan 11 dagars uppehåll. Frågan är om vi inte kan få till en deal med dom och låna in 2-3 spelare emot en peng till lördagens match med tanke på antalet spelare borta?

Kovacs
    Deltagare

Bik spelar match på fredag innan 11 dagars uppehåll. Frågan är om vi inte kan få till en deal med dom och låna in 2-3 spelare emot en peng till lördagens match med tanke på antalet spelare borta?

Elbowing
    Deltagare

Ja du har rätt Kovacs, minns också att det skrevs om Öberg.
    Hoppas det ligger någon sanning i det ryktet, och att vi inte tappar dessa spelare.

Kovacs
    Deltagare

Min kommentar var i första hand pågrund av att Elbowing sa sig inte sett något rykte omgett gäng spelare. Och runt Öberg finns ju rykte. Nedan skrev expressen i November:

” En som ser ut att bli kvar i sin klubb är Örebros forward Linus Öberg.
    Parterna ska ha förhandlat, fram och tillbaka under hösten och Örebro är väldigt tydliga med att de vill behålla 22-åringen.
    Nu ligger ett rejält bud på bordet som han troligtvis kommer att nappa på.
    Flera andra SHL-klubbar har aviserat intresse under hösten men det mesta pekar på att han blir kvar i Närke, som det ser ut idag.”

Status
    Deltagare

Var det inte mer att man titta på att lösa ett kontrakt?

Kovacs
    Deltagare

Öberg och Örebro är ju enligt Madhawk överens om en lösning. Dock så har ju inget kommunicerats än. Han skrev det i november.

Status
    Deltagare

Kan ju vara så att de andra klubbarna som ryktas dra i Abols är beredda att betala mer för honom än Örebro. Blir inte klok på honom. Hur blek som helst ena dagen för att sedan göra 5 pinnar i nästa match..

Öberg tror jag tyvärr kommer prova vingarna i något annat lag.

Näkyvä får nog inte förlängt.

Catskinner
    Deltagare

ja, mycket osäkerhet nu. Det Elbowing skrev plus sportchef och tränare. Vem som blir Sportchef vore kanske en bra plats att börja, om det är tänkt att det ska ske ett byte.

Elbowing
    Deltagare

Tycker det är konstigt att det inte ryktas om förlängning med Abols, Öberg, Näkyvä

eller ännu konstigare att man inte redan nu gjort klart med dessa.

Kovacs
    Deltagare

Jag gillar verkligen din tanke att spela Brome med Larsson. Har vi provat det någon gång? Tror hans tyngd och skott hade varit perfekt combo med bromes passningar och fart.

Kovacs
    Deltagare

Du glömmer även Glenn Gustavsson. Allt tyder på att han är klar för oss för nästa år. Det har kommunicerats av bla. mrmadhawk och då brukar det ju stämma.

Tror helt ärligt att risken är stor att Leo lämnar redan efter i år. Så bra är han.

Catskinner
    Deltagare

OK, om Larsson stannar så kanske det kan bli något sådant. Gillar Leino men tror vi behöver en nivå upp på center sidan. Typ Manninen.
    Brome – Manninen – Larsson
    Carlsson – Abols – Öberg
    Wikman – Lajunen – Ekström
    Eklind – Mastomäki – Oscarsson

Rissanen – Näkyvä
    Berglund – Holm
    Pettersson – Backström
    Forsmark

Förläng med : Abols, Öberg, Näkyvä, Larsson och Lajunen Släpp: Leino; Hardegård
    Ny: Manninen / 1st Center

Kovacs
    Deltagare

Emil Larsson kommer vara kvar enligt Madhawk. Han får nytt på 2 år. Så han kan du rita in någonstans i din uppställning:)

Catskinner
    Deltagare

Ja det är mycket poäng som han bidrar med. Frågan om man räknar med att nästa år ha kvar både Forsmark och Pettersson bland 7 backar? Om det blir utlåning på ex Forsmark så kan Näkyvä vara en av 7 och då får vi mer offensiv kraft från backarna.

JN27
    Deltagare

Vad tror ni om nästa år vilka ska vi förlänga med? Vilka ska vara centrar?
    Detta vore en väldigt bra uppställning?

Brome – Manninen – ny
    Carlsson – Abols – Öberg

Rissanen – Berglund
    G Carlsson – Holm
    Pettersson – Backström
    Forsmark
    Förläng med : Abols, Öberg och Lajunen Släpp: Larsson, Näkyvä, Leino

Ser absolut inte att man ska släppa Näkyvä. I övrigt delar jag din bild hyfsat.

Catskinner
    Deltagare

Vad tror ni om nästa år vilka ska vi förlänga med? Vilka ska vara centrar?
    Detta vore en väldigt bra uppställning?

Brome – Manninen – ny
    Carlsson – Abols – Öberg

Rissanen – Berglund
    G Carlsson – Holm
    Pettersson – Backström
    Forsmark
    Förläng med : Abols, Öberg och Lajunen Släpp: Larsson, Näkyvä, Leino

Kovacs
    Deltagare

Lite reflektioner efter 2 (efterlängtade) segrar och 2 överraskande nyförvärv. Jag tycker Marenis och Muzik båda kommer in och gör precis det man kan hoppas på. 2 (relativt) billiga spelare som går in med energi och krigar hårt. Men man ser dock att båda har skills.
    Tycker Abols belyser något nog så viktigt efter segern, detta ger en konkurrens som är viktig.
    Vi vet ju också att klubben söker spets och det kommer inom sin tid komma en till. Men redan med den trupp vi har kommer forwardssidan vara ganska svår att ta ut efter helgerna om alla är hela. Vem/ vilka ska sitta på läktaren? Den situationen har vi saknat i 2 säsonger.

Om alla är hela tänker jag att man kan spela typ så här, och det ser spännande ut om du frågar mig.

Brome – Lajunen – Wikman
    Går inte att dela på den formationen. Iallafall inte just nu. Även om jag hoppas att vi kan hitta en ”riktig” lekkamrat till Brome.

Carlsson – Abols – Larsson
    Här har du tyngd, skills och målskytte. Den vill jag prova.

Öberg – Leino – Ekström
    Jag tror Ekström mår bra av att få chansen att spela med lite skickligare medspelare. Men han kan lika gärna hamna utanför till förmån för någon av dom andra.

Eklind – Mastomäki – Muzik
    Snacka om energikedja. Tynd och fart.

Marenis
    Oscarsson
    Hoffbauer
    Dessa slåss om sista platsen. Och det är 3 spelare som jag ändå tror kommer få sina chanser.

Backsidan tycker jag inte behöver göras så mycket med. Forsmark visar att vi har 8 bra backar. Sen kan det givetvis ändras med 1-2 skador till. Tycker Pettersson ska gå före Hardegård också. Han förtjänar det.

Catskinner
    Deltagare

Visst känns det lite desperat, men säkert inte speciellt dyrt. Och enligt klubben så letar vi spets fortfarande. Bättre detta än lägga ut 300 ksek på Kempe

Elbowing
    Deltagare

Kan inte annat än hålla med dig pb_90!
    Bara att hoppas att dessa två får en nytändning och kan göra nytta för laget nu när vi blir av med tre spelare till JVM.
    Och det är klart att fler och fler börjar undra hur Klubben egentligen sköts.

pb_90
    Deltagare

Någon som vet vad som händer i klubben, varför går dom inte ut med vilka som man vill ha kvar det är både NJ och NE och spelare som som har utgående kontrakt? Och nu med alla skador i en redan tunn trupp känns det som vi ligger jävligt pyrt till, och lätt kommer tappa placeringar i tabellen.
    Eller vad tror ni, är det någon som hört något?

På mycket kort tid går man ut och panikvärvar Marenis och Muzik. Jäkligt trist att kassan man har haft kvar tvingas användas till dessa typer av värvningar..

Elbowing
    Deltagare

Någon som vet vad som händer i klubben, varför går dom inte ut med vilka som man vill ha kvar det är både NJ och NE och spelare som som har utgående kontrakt? Och nu med alla skador i en redan tunn trupp känns det som vi ligger jävligt pyrt till, och lätt kommer tappa placeringar i tabellen.
    Eller vad tror ni, är det någon som hört något?

Visar 25 inlägg - 826 till 850 (av 13,231 totalt)