Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,249 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 2 veckor, 3 dagar sedan av
pb_90.
-
FörfattareInlägg
-
09/01/2023 kl. 08:50 #21424
pb_90
DeltagareOm Ekström fortsätter i den här takten så kommer han att landa in på 30p… Hur galet bra är inte det? Nästa år kanske det är dags att kliva upp ordentligt i hierarkin? Även om den kedjan är mumma i varenda jäkla match i princip. Så sjukt bra!
07/01/2023 kl. 22:07 #21423carl
DeltagareKänns som att Marens hänger löst när JVM spelarna kommer tillbaka i alla fall. Hardegård kommer nog få se sin istid minska markant också. Finns en hel del spelare som sticker ut negativt, blir skönt när de kommer tillbaka spelare med självförtroende.
07/01/2023 kl. 21:18 #21422Status
DeltagareMarenis är en missräkning av nåde. Jisses vad dålig han är.
06/01/2023 kl. 22:02 #21421Status
DeltagareSåg nu att han verkar ha någon skada.😬
06/01/2023 kl. 21:58 #21420Status
DeltagareI övrigt så verkar Manninen forsatt inte få spela ens i AHL. Ganska bortkastat år. Bortsett från pengarna då.
06/01/2023 kl. 19:40 #21419Andreas
KeymasterAnton Heikkinen är den jag hade satsat på. 22 år och gör mål på löpande band.
Kalle Miketinac är också intressant om vi kan göra plats för honom.
06/01/2023 kl. 18:27 #21418Status
DeltagareLjunggren* såklart.
06/01/2023 kl. 18:25 #21417Status
DeltagareTror ni att det kan finnas någon i Mora som kan komma att följa ned Hedberg hit? Ljungman?
En tanke jag hade var att Ludvig Larsson som inte har förlängt med Rögle än skulle vara någon man kikat på. Han och Hedberg verkade gå bra ihop i Mora.
06/01/2023 kl. 07:37 #21415Kovacs
DeltagareGött ändå. Poäng i 7 raka SHL matcher. 6 segrar på dom 7 senaste. Borde varit 7 av 7 med tanke på Torsdagens debacle.
Viktigt att komma ihåg det. I synnerhet just nu när många är så negativa runt klubben.
Vilka starka nyförvärv man plockat in i år. Brome, Holm, Berglund och Wikman är alla klassförvärv. Wikman går med sitt slit från klarhet till klarhet. Berglund har verkligen växt in i detta. Enda plumpen då är Palmu.
Hoppas bengtzen och NJ kan få loss en bomb här under januari/ februari. En riktig sniper. Helst rightare. Då kan vi gå långt.
Också viktigt i kritiken emot Bentzen och NJ att minnas att dom i höstas lyckades knyta upp Enroth på flerårigt kontrakt samt nyligen Larsson också.
04/01/2023 kl. 15:13 #21414pb_90
DeltagareEn något bättre utläggning av Bengtzén nu i NA.. Men han är ju jäkligt oskön? I princip noll självkritik, han gör aldrig fel och det är bara yttre omständigheter och andras fel. Han är inte ett bra ansikte utåt för föreningen i mitt tycke. Efter det att Rodrigo uttalat sig borde han skitit i att säga något mer än ”Vi ska ta det internt först” eller något. Och sedan gjort upp en gemensam strategi med Abols osv istället för denna pinsamma skit som varit nu.
https://www.na.se/2023-01-04/stefan-bengtzen-da-blir-jag-forbannad
04/01/2023 kl. 11:21 #21413pb_90
DeltagareAntagligen är det så. Men att i detta läge (när han har kommit igång) inte ens lämna ett ”skambud” som en tilltänkt andracenter.. Märkligt? Och jävligt skumt att i så fall ljuga om att man har lagt fram ett kontrakt när man inte har gjort det..
Oavsett vilket, dåligt skött! Han är kapten och har varit i klubben länge. Bete er i ledningen!
Sedan måste vi vara ärliga mot Abols också. Ingen jävel har tvingat honom att signa ett kontrakt med Rögle nu. Han hade 100% kunnat vänta ytterligare lite och samtidigt satt lite mer press på Bengtzén själv och inte genom sin agent. Rögle satte väl hårt mot hårt kanske och sa att vårt kontraktsförslag gäller året ut eller något.
04/01/2023 kl. 10:34 #21412Status
DeltagareÄr det Manninen det handlar om så är det väl troligt att kontraktet redan var färdigt sen i våras och bara att signera.
04/01/2023 kl. 10:32 #21411Status
DeltagareJag tror kanske ändå inte att Abols första löneanspråk hade spelat så stor roll då vår sportsliga ledning redan hade ögonen på en ersättare. Med tanke på hur blek start Abols hade så hann man nog komma ganska långt i förhandlingarna med denne.
04/01/2023 kl. 09:55 #21410pb_90
DeltagareJa dom gjorde det ju inte direkt bättre med alla intervjuer med Cmore igår.. Jag förstår inte varför de inte bara snackar ihop sig och sedan skickar ut ett pressmeddelande eller något? Risken med att ta en intervju är ju att man framstår som ett fån när man behöver ta saker på uppstudsa Allt är bara så patetiskt uselt skött…
Det känns som att Rögle var de som hörde av sig först till Abols agent? När Örebro fick reda på vilken summa det rörde sig om så valde de att inte matcha? Dvs, de kanske aldrig lämnade ett motbud alls för att summan var så pass hög? Antingen så är det agenten som har grundlurat Abols eller så ljuger Bengtzén och nu även Johansson.
Det skulle inte förvåna mig om Bengtzén (när han såg budet som Abols fått) direkt tyckte att det var för mycket och inte brydde sig om ett motbud. Tänkte att ”ingen är helig” och nu efterhandskonstruerar hela skiten.
Jag tror verkligen att Abols aldrig har haft ett kontrakt på bordet från Örebro. Bengtzén gav säkert upp direkt när summan som Rögle lagt kom fram.
03/01/2023 kl. 16:24 #21409Kovacs
DeltagarePrecis. Både Bengtzen och Nj saknar ju den förmågan att kommunicera tydligt. Båda pratar ju i gåtor väldigt mycket, tyvärr.
Hedberg står för något jag gillar. Hans erfarenhet från AHL känns fräsch och han är ju hyllad u Mora. Tror det kan blir ett lyft faktiskt. Känns lite likt ex. Mitell.
03/01/2023 kl. 16:07 #21408pb_90
DeltagareAbols har givetvis fått ett förslag på bordet. Alternativt har Örebro sagt till Abols agent att de inte tänker matcha 300k/månad som Rögle lassar upp. Jävligt dumt av honom att gå ut och gråta i media så som han har gjort iaf då ingen på fullaste allvar tror att han inte har fått ett enda kontraktsförslag?
Och Bengtzén är ju en jäkla sopa rent kommunikativt? Han hade alla chanser i världen att kommentera detta på ett vettigt sätt men väljer att dra något svar ur arslet till media istället. För er som betalar för expressen så kan ni läsa Sannys förslag på hur Bengtzén borde uttryckt sig istället nedan.. Det är inte svårare att agera proffsigt för att få fans och sponsorer på sin sida. Men han gör det verkligen svårt för sig Bengtzén… Han hade ju samma problem i Brynäs också där han till sist gjorde sig omöjlig utåt i klubben med alla ogenomtänkta sågningar av älskade profiler till höger och vänster.
03/01/2023 kl. 14:22 #21407Status
DeltagareHedberg alltså. Spelarna ville ha in en ny röst men känslan – utan att ha alltför mycket koll – är att Hedberg och NE inte är jätteolika.
03/01/2023 kl. 12:45 #21406Personal Jesus
DeltagareJag väljer att tro på expressen i fallet Abols. De har bevisligen haft rätt i allt de skrivit tidigare. Tycker verkligen inte att Abols är värd pengarna, eller hans sätt att gråta ut i media.
Andreas, kan du göra om inloggningen?
Det är ett lotteri ifall det går att logga in.03/01/2023 kl. 06:24 #21405GladeOlle
DeltagareProblemet med bengtzen är väl inte främst att han inte förlänger med NE eller Abols utan hur han behandlar anställda? Vad är det för jävla sätt att inte låta en anställd veta om man ska förlänga anställningen eller inte?
Han hade kunnat vara rak med dom om att han inte ville förlänga eller tyckte priset var för högt, men han valde att vara undvikande och tyst. Det är fegt och leder såklart till att man som anställd börjar leta efter en ny arbetsplats.
02/01/2023 kl. 19:11 #21404Andreas
KeymasterOkej såhär. Jag har följt den pajkastning som just nu sker i media och i synnerhet på diverse forum och sociala medier mot klubben. Viktigt här att skilja på dessa 2 affärer. Vi börjar med fallet NE.
Att Örebro väljer att gå vidare från Niklas är i grunden inget konstigt. Att man efter flera år med samma ledare vill testa någonting annat och få till en förändring. Det som gör att det blir en så stor grej är att man kommunicerar ut detta mitt under säsong. Jag försvarar inte Bentzen. Men pajkastningen emot honom i detta fallet är fel. Han har inte tagit detta beslut själv. Han får dock i sin roll som GM ta skiten. Jag VET och har fått bekräftat inifrån laget om att styrelsen lämnat en enkät till truppen där varje spelare fått ge sin åsikt om man vill behålla NE eller ej. Här har det kommit fram att stora delar av truppen vill ha in en ny röst. Bentzen i detta fall blir språkrör. Och får ta ”skiten”. Han kan inte heller säga som det är. För att skydda gruppen.
Vad gäller Abols så känns det tu delat för mig. Vår förstacenter. Vår kapten. Man gillar personen så otroligt mycket. En förstacenter som dock varje säsong hamnar i långa svackor utan att producera. För att sen göra 5 på en match. Vi kanske behöver ha en jämnare center. Här är det också olyckligt att det läckt ut. Och att Abols väljer att svara i media som han gör.
Kloka ord som vanligt.
02/01/2023 kl. 17:59 #21403Elbowing
DeltagareHar ett mycket större förtroende för Abols än Bengtzen!
02/01/2023 kl. 15:08 #21402Status
DeltagareAtt Abols som kapten gråter ut i media är rent bedrövligt. För att utan att ha blinkat skriva på för dom som betalar mest. Trovärdigheten?
På egen hand sätter han klubben i kläm med sina egna fans och sponsorer. Kaptensbindeln borde givetvis ryka direkt.
02/01/2023 kl. 13:24 #21400Kovacs
DeltagareOkej såhär. Jag har följt den pajkastning som just nu sker i media och i synnerhet på diverse forum och sociala medier mot klubben. Viktigt här att skilja på dessa 2 affärer. Vi börjar med fallet NE.
Att Örebro väljer att gå vidare från Niklas är i grunden inget konstigt. Att man efter flera år med samma ledare vill testa någonting annat och få till en förändring. Det som gör att det blir en så stor grej är att man kommunicerar ut detta mitt under säsong. Jag försvarar inte Bentzen. Men pajkastningen emot honom i detta fallet är fel. Han har inte tagit detta beslut själv. Han får dock i sin roll som GM ta skiten. Jag VET och har fått bekräftat inifrån laget om att styrelsen lämnat en enkät till truppen där varje spelare fått ge sin åsikt om man vill behålla NE eller ej. Här har det kommit fram att stora delar av truppen vill ha in en ny röst. Bentzen i detta fall blir språkrör. Och får ta ”skiten”. Han kan inte heller säga som det är. För att skydda gruppen.
Vad gäller Abols så känns det tu delat för mig. Vår förstacenter. Vår kapten. Man gillar personen så otroligt mycket. En förstacenter som dock varje säsong hamnar i långa svackor utan att producera. För att sen göra 5 på en match. Vi kanske behöver ha en jämnare center. Här är det också olyckligt att det läckt ut. Och att Abols väljer att svara i media som han gör.
02/01/2023 kl. 13:00 #21398Status
DeltagareLaget ligger på 13e plats i corsi-statistiken. Abols själv på 154’e.
Det finns ju några här som gillar dessa siffror. Att vi ligger på 13e plats i corsin säger väl ändå att det är dags för vissa förändringar?
02/01/2023 kl. 12:41 #21397Orlok
DeltagareJag gillar Abols och är väldigt kluven till vad som pågår. Men vi får vara lite nyanserade.
”Stabilt försvarsspel” han ligger alltså på -6 näst sist i truppen.
För att betala 300 000 i månaden bör vi kräva mer. -
FörfattareInlägg