Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,231 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 31 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
03/01/2023 kl. 06:24 #21405
GladeOlle
DeltagareProblemet med bengtzen är väl inte främst att han inte förlänger med NE eller Abols utan hur han behandlar anställda? Vad är det för jävla sätt att inte låta en anställd veta om man ska förlänga anställningen eller inte?
Han hade kunnat vara rak med dom om att han inte ville förlänga eller tyckte priset var för högt, men han valde att vara undvikande och tyst. Det är fegt och leder såklart till att man som anställd börjar leta efter en ny arbetsplats.
02/01/2023 kl. 19:11 #21404Andreas
KeymasterOkej såhär. Jag har följt den pajkastning som just nu sker i media och i synnerhet på diverse forum och sociala medier mot klubben. Viktigt här att skilja på dessa 2 affärer. Vi börjar med fallet NE.
Att Örebro väljer att gå vidare från Niklas är i grunden inget konstigt. Att man efter flera år med samma ledare vill testa någonting annat och få till en förändring. Det som gör att det blir en så stor grej är att man kommunicerar ut detta mitt under säsong. Jag försvarar inte Bentzen. Men pajkastningen emot honom i detta fallet är fel. Han har inte tagit detta beslut själv. Han får dock i sin roll som GM ta skiten. Jag VET och har fått bekräftat inifrån laget om att styrelsen lämnat en enkät till truppen där varje spelare fått ge sin åsikt om man vill behålla NE eller ej. Här har det kommit fram att stora delar av truppen vill ha in en ny röst. Bentzen i detta fall blir språkrör. Och får ta ”skiten”. Han kan inte heller säga som det är. För att skydda gruppen.
Vad gäller Abols så känns det tu delat för mig. Vår förstacenter. Vår kapten. Man gillar personen så otroligt mycket. En förstacenter som dock varje säsong hamnar i långa svackor utan att producera. För att sen göra 5 på en match. Vi kanske behöver ha en jämnare center. Här är det också olyckligt att det läckt ut. Och att Abols väljer att svara i media som han gör.
Kloka ord som vanligt.
02/01/2023 kl. 17:59 #21403Elbowing
DeltagareHar ett mycket större förtroende för Abols än Bengtzen!
02/01/2023 kl. 15:08 #21402Status
DeltagareAtt Abols som kapten gråter ut i media är rent bedrövligt. För att utan att ha blinkat skriva på för dom som betalar mest. Trovärdigheten?
På egen hand sätter han klubben i kläm med sina egna fans och sponsorer. Kaptensbindeln borde givetvis ryka direkt.
02/01/2023 kl. 13:24 #21400Kovacs
DeltagareOkej såhär. Jag har följt den pajkastning som just nu sker i media och i synnerhet på diverse forum och sociala medier mot klubben. Viktigt här att skilja på dessa 2 affärer. Vi börjar med fallet NE.
Att Örebro väljer att gå vidare från Niklas är i grunden inget konstigt. Att man efter flera år med samma ledare vill testa någonting annat och få till en förändring. Det som gör att det blir en så stor grej är att man kommunicerar ut detta mitt under säsong. Jag försvarar inte Bentzen. Men pajkastningen emot honom i detta fallet är fel. Han har inte tagit detta beslut själv. Han får dock i sin roll som GM ta skiten. Jag VET och har fått bekräftat inifrån laget om att styrelsen lämnat en enkät till truppen där varje spelare fått ge sin åsikt om man vill behålla NE eller ej. Här har det kommit fram att stora delar av truppen vill ha in en ny röst. Bentzen i detta fall blir språkrör. Och får ta ”skiten”. Han kan inte heller säga som det är. För att skydda gruppen.
Vad gäller Abols så känns det tu delat för mig. Vår förstacenter. Vår kapten. Man gillar personen så otroligt mycket. En förstacenter som dock varje säsong hamnar i långa svackor utan att producera. För att sen göra 5 på en match. Vi kanske behöver ha en jämnare center. Här är det också olyckligt att det läckt ut. Och att Abols väljer att svara i media som han gör.
02/01/2023 kl. 13:00 #21398Status
DeltagareLaget ligger på 13e plats i corsi-statistiken. Abols själv på 154’e.
Det finns ju några här som gillar dessa siffror. Att vi ligger på 13e plats i corsin säger väl ändå att det är dags för vissa förändringar?
02/01/2023 kl. 12:41 #21397Orlok
DeltagareJag gillar Abols och är väldigt kluven till vad som pågår. Men vi får vara lite nyanserade.
”Stabilt försvarsspel” han ligger alltså på -6 näst sist i truppen.
För att betala 300 000 i månaden bör vi kräva mer.02/01/2023 kl. 12:27 #21396Status
DeltagareVi kanske redan har två nya fåglar i andra handen. Det vet vi inget om.
02/01/2023 kl. 11:20 #21395method
DeltagareHellre en fågel i handen än tio i skogen… Nu är två personen bortstädade efter bara halva säsongen gått, två personer som uttalat ville vara kvar. Visst, kan vara snack från Abols sida och att det helt enkelt var pengarna som avgjorde men han känns inte som en sån person.
Det vill till att Bengtzén trollar med knäna nu för att återskapa förtroendet. Manninen skulle vara en bra start.
02/01/2023 kl. 10:57 #21394pb_90
DeltagareDet skulle vara om man gör plats för Manninen i och med detta…
Manninen
Rasmussen
Mastomäki
OscarssonHade iofs varit en kul centersida.
02/01/2023 kl. 10:42 #21393pb_90
DeltagareAbols har ändå snittat runt 35p med ett stabilt försvarsspel också..
02/01/2023 kl. 10:35 #21392pb_90
DeltagareOch sen så sätter man sig ju i en ännu värre situation när man ser på centersidan som helhet. Jag tror tex inte att de har tänkt ge varken Lajunen eller Leino nytt kontrakt. Och då står man nu helt plötsligt med en enda naturlig center i Mastomäki? Usch…
02/01/2023 kl. 10:32 #21391pb_90
DeltagareBörjar bli rätt lack på Bengtzén….
Vi väljer alltså att inte matcha budet som Rögle ger. Vilket betyder att vi istället kommer att behöva ”chansa” på en toppcenter istället för att betala lite mer för det vi redan har.
Om den centern sedan floppar så är det ju katastrof… Visst, Abols har inte levererat några kanonsiffror i år. Men fortfarande bara 26år gammal.. han hade kunnat vara den vi bygger kring i ett par år framöver.
Var är NJ egentligen? Och hur ser egentligen samarbetet NJ och Bengtzén ut?
31/12/2022 kl. 19:39 #21390Andreas
KeymasterGott Nytt År på er 🙂
30/12/2022 kl. 20:15 #21389Andreas
KeymasterJag är väl beredd att hålla med NE om att man kanske förtjänade mer i sista matchen, men flest mål vinner.
Jag förstår att detta är viktigt för att vidareutveckla klubben och att det ger mycket vid sidan av isen för såväl förening som spelare.
Samtidigt är det skönt att de är på väg hem snart och vi kan alla få se dem spela matcher som har störst betydelse.
23/12/2022 kl. 14:04 #21385Andreas
KeymasterEn riktigt fin fjäder i hatten till Löwdahl, Oscar, Kalle och Marcus, och de andra 🙂
23/12/2022 kl. 12:57 #21384pb_90
Deltagarehttps://hockeysverige.se/2022/12/23/darfor-valde-alexander-zetterberg-bort-timra
Känns jävligt kul att juniorsidan fått ett sådant grymt rykte!! Och nu med tre st i JVM och en Leo som kommer gå högt i draften. Måtte Bengtzén ha en rimlig plan med vad han nu håller på med.. Han har inte direkt ett förtroendekapital att ta av om det visar sig vara fel beslut med NE och ev NJ..
21/12/2022 kl. 09:22 #21383Kovacs
DeltagareSkön seger igår. 13p. på dom 24 som återstår för att nå den berömda 60p gränsen. Det är ju mer eller mindre klart och vi kan se fram emot SHL hockey i Örebro MINST 1 säsong till.:)
Är det bara jag som upplever att Linus Öberg har det riktigt tufft i spelet just nu? Han får inte med sig pucken i fart riktigt och slarvar extremt i passningsspelet. Hoppas han kan få det att släppa. Annars känns det givet att han får flytta på sig snart och att Emil Larsson eller Leo kliver in där.
Blir generellt spännande att se var Milton, Leo, Emil och Hoffbauer ska in i det här? Man delar inte på Mastomäkis formation. Inte heller bromes tror jag? Helt plötsligt har vi en ganska bred trupp.
Avslutningsvis måste jag stämma in i hyllningarna av Niklas Nilsson. Känns som en ung Filip Holm. Lugn med pucken och har storleken. Kan bli otroligt bra. Vårat djup i junior-leden har inget stopp.
20/12/2022 kl. 12:42 #21382Andreas
KeymasterGanska stort kliv att ta från före detta spelare till sportchef för Gunnarsson. Han sitter ju i styrelsen också. Han kan inte göra båda.
Pistek är individuellt skicklig och en bra målskytt, men tycker kanske inte han är SHL-redo av det lilla jag sett.
Lite som Semjonovs som visat upp sig i AIK. Man ser fler och fler Örebro-juniorer på sina håll numera 🙂19/12/2022 kl. 21:38 #21381Status
DeltagareTheo Pistek blir mer och mer ett intressant namn va?
19/12/2022 kl. 16:40 #21380Catskinner
DeltagareGunnarsson känns lite osäkert, men vi har ju Bengtzen bakom så det kan kanske funka. Hur stark center sida ska man satsa på om man vill ha SM-guld? Färjestad hade detta förra året, Rydal- de la Rose – Ejdsell – L Johansson. Då vill jag nog inte ha en oprövad fjärde center.
19/12/2022 kl. 16:16 #21379Elbowing
DeltagareHåller med om Masto, tycker han tagit stora kliv.
Och vad tror ni angående NJ vem kan bli ny sportchef om han nu inte får nytt kontrakt? Ryktas om Gunnarson men är det rätt person för den rollen?19/12/2022 kl. 13:23 #21378Status
DeltagareHar inte Mastomäki förtjänat en plats högre upp? Skulle kunna tänka mig Masto som trejdecenter och sen köra med någon ännu billigare/junior i fjärde för att kunna lasta pengar på annat håll.
Lajunen känns dock sjukt viktig åt alla håll i detta lag. Vill ha kvar.
19/12/2022 kl. 10:06 #21377Catskinner
DeltagareHedberg kanske är bra men större risk jmf med Themell tycker jag. Vad tror ni om centersidan för nästa år? Mastomäki – Lajunen – Abols – Rasmussen ? Är Leo redo att spela center om han är kvar? Tredje kedjan istället för Lajunen?
18/12/2022 kl. 15:38 #21376Status
DeltagareHedberg kittlar väl egentligen inte jättemycket. Har väl en bra säsong i Mora typ. Hade helst sett Filander.
Varför inte Thermell?
-
FörfattareInlägg