Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 226 till 250 (av 13,250 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23020
    carl
    Deltagare

    Örebro berör i alla fall, vi är tråkiga och spelar ful hockey. Känns bra i hela hjärtat att läsa överallt.

    #23010
    Andreas
    Keymaster

    ”Örebro får andra lag att se dåliga ut”.

    Igår var det verkligen mer sant än innan. Vilken maskin det är som rullar på just nu och Kossila ser verkligen lovande ut. Om det blir som man hoppas kommer han att ge Örebro ytterligare dimensioner, vilket knappast kommer att göra det enklare för motståndarna.

    #23007
    Andreas
    Keymaster

    Även MrMadhawk har pudlat rätt ordentligt i podden. Det är ju gott i alla fall, men det är nog viktigt att inte ta ut något i förskott bara för att det börjat bra och Kossila kommit.

    #23006
    method
    Deltagare

    Få, om ens någon så kallad expert hyllar oss för då erkänner dom sina fel över tipsen hittills.

    Nja, tycker nog fler och fler gör avbön. Adam Johansson, Staffan Kronwall och Lasse Granqvist tyckte Örebro var ”ett av de lag som ska hyllas mest” i sändningen i lördags och Sanny har ju podd-pudlat och bergsäkert fastställt att ”det laget kommer inte kvala”, trots tidigare sågning.

    #23005
    Kovacs
    Deltagare

    Känns som att vi smyger i vassen. Få, om ens någon så kallad expert hyllar oss för då erkänner dom sina fel över tipsen hittills.
    Givetvis kan vi falla ihop som ifjol men känslan är att vi har högre högstanivå och bättre stabilitet än förra säsongen. Det vi hoppades på har infriats och många har höjt sig och studsat tillbaka.

    Något som ex. Tommy L och rille Berger trodde var omöjligt. Enligt Tommy var det orimligt att spelare kunde bli bättre över en sommar. Jag gillar deras podd men ibland är deras negativitet överdriven.

    Så skönt att laget visar att vi kan vinna matcher på flera sätt. Igår var det ruggigt ramstarkt. Och Seppälä visade att han är framtid och Rissanen forntid i mötet:)

    #23004
    Andreas
    Keymaster

    Urstabilt maskineri verkligen, men SHL-tabellen är ju helt stukad. Hur jämn som helst.

    #22998
    Andreas
    Keymaster

    Han blev utsedd till Matchens lirare till och med 🙂

    #22997
    method
    Deltagare

    Kul att han fick måla!

    #22996
    Kovacs
    Deltagare

    Kollar sporadiskt vik-aik. Ser relativt pigg ut men har tufft med fysiken även i allsvenskan.

    #22995
    Andreas
    Keymaster

    Du fick rätt. Det blev Västerås för Ekström.

    #22989
    Kovacs
    Deltagare

    Osäker på om han färgar i top formationerna i Bik dock. På den. Nivån är han just nu. 3e/ 4e line är realistiskt där.

    #22987
    Andreas
    Keymaster

    Ekström skulle göra det så himla bra i Bofors. Alla gånger.

    Västerås är lite väl kaotiskt just nu med tränarbyte.

    #22986
    JN27
    Deltagare

    Haha precis Andreas:) och jag tycker nog också att det är förståndigt. Björninen har gjort det bra med Puistola och Karla. Leino och Ludde är i form. Att få in en top center tillsammans med dom kan höja det hela ytterligare.
    3e blir intakt igen med Wikman, Emil och Milton.
    Vår 4e har ju varit bra sista tiden. Tyvärr svårt för Fernström och Danielsson att få minuter just nu. Men skador och avstängningar kommer komma.
    Ekström hoppas jag att Löwdahl erbjuder Västerås. Ge han en större roll i allsvenskan så kan han kanske komma igång.

    Då hade jag hellre sett honom i BIK. Bättre lag, bättre för hans utveckling.

    #22985
    Kovacs
    Deltagare

    Haha precis Andreas:) och jag tycker nog också att det är förståndigt. Björninen har gjort det bra med Puistola och Karla. Leino och Ludde är i form. Att få in en top center tillsammans med dom kan höja det hela ytterligare.
    3e blir intakt igen med Wikman, Emil och Milton.
    Vår 4e har ju varit bra sista tiden. Tyvärr svårt för Fernström och Danielsson att få minuter just nu. Men skador och avstängningar kommer komma.
    Ekström hoppas jag att Löwdahl erbjuder Västerås. Ge han en större roll i allsvenskan så kan han kanske komma igång.

    #22984
    Andreas
    Keymaster

    Verkar som att Kossila köra med Leino och Ludvig Larsson som någon trodde han skulle göra 😉

    #22977
    Kovacs
    Deltagare

    Vi behöver ta 1,07 p. i snitt resterande del av säsongen för att nå 61p. som brukar räcka för att missa kval. Med poängsnittet vi håller hittills når vi 85 p. Viket historiskt brukar räcka till mellan 4e och 7e plats.

    #22975
    Andreas
    Keymaster

    Spelmässigt är det stabilt värre, men lite surt med ”bara” tre poäng på Skånetrippen. Det hade nog kunnat vara mer med lite bättre fungerande offensiv.

    Det var lite kul när de listade SHL:s bästa målvaktspar i studion och Örebro var bästa par, men till skillnad från trean och tvåan så drogs Örebros GSAx ner av Enroth (lite lite), vilket innebär att Arntzen på egen hand var SHL:s bästa målvaktspar X-)

    #22974
    Kovacs
    Deltagare

    Arne överlägsen etta med 7 matcher i kassen och 95.15 i procent. Sjuka siffror.
    Jag tycker det är klart godkänt med 3p i Skåne!
    Vi är med i näst intill samtliga matcher vi spelar. Får vi in kossila så adderar vi ytterligare spets. Då kan vi gå från att spela jämt till att avgöra lite oftare.
    Puistola, Karla och Quenville gör mer än man vågat hoppas offensivt hittills. Karla gör väl i paritet med förhoppningen.
    Puistola är med och avgör idag igen! Det vågade jag inte tro på när Madhawk jämförde honom Palmu.

    #22973
    carl
    Deltagare

    Godkänd bortaresa, men inte mer än så

    #22970
    Kovacs
    Deltagare

    Idag behöver vi steppa upp i det egna spelet. Våga attackera mer och få lite mer momentum i matchen. Inte hela tiden ge bort initiativet till motståndaren. Då kan de gå vägen.

    #22969
    Andreas
    Keymaster

    Han får väl inte spela förrän den 27:e pga skatteregler?

    Han får inte ens vistas i landet som reglerna är, men det verkar som att det är 21:a som gäller.

    #22968
    method
    Deltagare

    Han får väl inte spela förrän den 27:e pga skatteregler?

    #22965
    Andreas
    Keymaster

    Kossila är klar och kommer till Örebro på måndag. De verkar dock vilja mjukstarta honom så det känns inte som att det är givet att han spelar på torsdag.

    #22964
    pb_90
    Deltagare

    Oflyt igår ändå.. Rögle var inte bra.. surt att inte kunna knyta ihop säcken

    #22963
    Andreas
    Keymaster

    Sur förlust, men Rögle var lite mer desperata i slutändan.

Visar 25 inlägg - 226 till 250 (av 13,250 totalt)