Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,249 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 2 dagar, 18 timmar sedan av
pb_90.
-
FörfattareInlägg
-
31/10/2024 kl. 21:44 #23020
carl
DeltagareÖrebro berör i alla fall, vi är tråkiga och spelar ful hockey. Känns bra i hela hjärtat att läsa överallt.
30/10/2024 kl. 10:51 #23010Andreas
Keymaster”Örebro får andra lag att se dåliga ut”.
Igår var det verkligen mer sant än innan. Vilken maskin det är som rullar på just nu och Kossila ser verkligen lovande ut. Om det blir som man hoppas kommer han att ge Örebro ytterligare dimensioner, vilket knappast kommer att göra det enklare för motståndarna.
29/10/2024 kl. 18:25 #23007Andreas
KeymasterÄven MrMadhawk har pudlat rätt ordentligt i podden. Det är ju gott i alla fall, men det är nog viktigt att inte ta ut något i förskott bara för att det börjat bra och Kossila kommit.
28/10/2024 kl. 17:12 #23006method
DeltagareFå, om ens någon så kallad expert hyllar oss för då erkänner dom sina fel över tipsen hittills.
Nja, tycker nog fler och fler gör avbön. Adam Johansson, Staffan Kronwall och Lasse Granqvist tyckte Örebro var ”ett av de lag som ska hyllas mest” i sändningen i lördags och Sanny har ju podd-pudlat och bergsäkert fastställt att ”det laget kommer inte kvala”, trots tidigare sågning.
27/10/2024 kl. 18:06 #23005Kovacs
DeltagareKänns som att vi smyger i vassen. Få, om ens någon så kallad expert hyllar oss för då erkänner dom sina fel över tipsen hittills.
Givetvis kan vi falla ihop som ifjol men känslan är att vi har högre högstanivå och bättre stabilitet än förra säsongen. Det vi hoppades på har infriats och många har höjt sig och studsat tillbaka.Något som ex. Tommy L och rille Berger trodde var omöjligt. Enligt Tommy var det orimligt att spelare kunde bli bättre över en sommar. Jag gillar deras podd men ibland är deras negativitet överdriven.
Så skönt att laget visar att vi kan vinna matcher på flera sätt. Igår var det ruggigt ramstarkt. Och Seppälä visade att han är framtid och Rissanen forntid i mötet:)
26/10/2024 kl. 21:05 #23004Andreas
KeymasterUrstabilt maskineri verkligen, men SHL-tabellen är ju helt stukad. Hur jämn som helst.
26/10/2024 kl. 10:31 #22998Andreas
KeymasterHan blev utsedd till Matchens lirare till och med 🙂
25/10/2024 kl. 21:40 #22997method
DeltagareKul att han fick måla!
25/10/2024 kl. 19:27 #22996Kovacs
DeltagareKollar sporadiskt vik-aik. Ser relativt pigg ut men har tufft med fysiken även i allsvenskan.
25/10/2024 kl. 10:06 #22995Andreas
KeymasterDu fick rätt. Det blev Västerås för Ekström.
24/10/2024 kl. 19:06 #22989Kovacs
DeltagareOsäker på om han färgar i top formationerna i Bik dock. På den. Nivån är han just nu. 3e/ 4e line är realistiskt där.
24/10/2024 kl. 07:59 #22987Andreas
KeymasterEkström skulle göra det så himla bra i Bofors. Alla gånger.
Västerås är lite väl kaotiskt just nu med tränarbyte.
24/10/2024 kl. 07:00 #22986JN27
DeltagareHaha precis Andreas:) och jag tycker nog också att det är förståndigt. Björninen har gjort det bra med Puistola och Karla. Leino och Ludde är i form. Att få in en top center tillsammans med dom kan höja det hela ytterligare.
3e blir intakt igen med Wikman, Emil och Milton.
Vår 4e har ju varit bra sista tiden. Tyvärr svårt för Fernström och Danielsson att få minuter just nu. Men skador och avstängningar kommer komma.
Ekström hoppas jag att Löwdahl erbjuder Västerås. Ge han en större roll i allsvenskan så kan han kanske komma igång.Då hade jag hellre sett honom i BIK. Bättre lag, bättre för hans utveckling.
24/10/2024 kl. 06:47 #22985Kovacs
DeltagareHaha precis Andreas:) och jag tycker nog också att det är förståndigt. Björninen har gjort det bra med Puistola och Karla. Leino och Ludde är i form. Att få in en top center tillsammans med dom kan höja det hela ytterligare.
3e blir intakt igen med Wikman, Emil och Milton.
Vår 4e har ju varit bra sista tiden. Tyvärr svårt för Fernström och Danielsson att få minuter just nu. Men skador och avstängningar kommer komma.
Ekström hoppas jag att Löwdahl erbjuder Västerås. Ge han en större roll i allsvenskan så kan han kanske komma igång.23/10/2024 kl. 13:39 #22984Andreas
KeymasterVerkar som att Kossila köra med Leino och Ludvig Larsson som någon trodde han skulle göra 😉
Kalle Kossila i kedja med Robert Leino och Ludvig Larsson på dagens träning. Nog ser det ut som att han spelar mot Växjö i morgon.
— David Hellsing (@DavHellsing) October 23, 2024
20/10/2024 kl. 10:18 #22977Kovacs
DeltagareVi behöver ta 1,07 p. i snitt resterande del av säsongen för att nå 61p. som brukar räcka för att missa kval. Med poängsnittet vi håller hittills når vi 85 p. Viket historiskt brukar räcka till mellan 4e och 7e plats.
19/10/2024 kl. 19:26 #22975Andreas
KeymasterSpelmässigt är det stabilt värre, men lite surt med ”bara” tre poäng på Skånetrippen. Det hade nog kunnat vara mer med lite bättre fungerande offensiv.
Det var lite kul när de listade SHL:s bästa målvaktspar i studion och Örebro var bästa par, men till skillnad från trean och tvåan så drogs Örebros GSAx ner av Enroth (lite lite), vilket innebär att Arntzen på egen hand var SHL:s bästa målvaktspar X-)
19/10/2024 kl. 19:07 #22974Kovacs
DeltagareArne överlägsen etta med 7 matcher i kassen och 95.15 i procent. Sjuka siffror.
Jag tycker det är klart godkänt med 3p i Skåne!
Vi är med i näst intill samtliga matcher vi spelar. Får vi in kossila så adderar vi ytterligare spets. Då kan vi gå från att spela jämt till att avgöra lite oftare.
Puistola, Karla och Quenville gör mer än man vågat hoppas offensivt hittills. Karla gör väl i paritet med förhoppningen.
Puistola är med och avgör idag igen! Det vågade jag inte tro på när Madhawk jämförde honom Palmu.19/10/2024 kl. 18:13 #22973carl
DeltagareGodkänd bortaresa, men inte mer än så
19/10/2024 kl. 11:32 #22970Kovacs
DeltagareIdag behöver vi steppa upp i det egna spelet. Våga attackera mer och få lite mer momentum i matchen. Inte hela tiden ge bort initiativet till motståndaren. Då kan de gå vägen.
18/10/2024 kl. 11:41 #22969Andreas
KeymasterHan får väl inte spela förrän den 27:e pga skatteregler?
Han får inte ens vistas i landet som reglerna är, men det verkar som att det är 21:a som gäller.
18/10/2024 kl. 11:39 #22968method
DeltagareHan får väl inte spela förrän den 27:e pga skatteregler?
18/10/2024 kl. 10:10 #22965Andreas
KeymasterKossila är klar och kommer till Örebro på måndag. De verkar dock vilja mjukstarta honom så det känns inte som att det är givet att han spelar på torsdag.
18/10/2024 kl. 08:26 #22964pb_90
DeltagareOflyt igår ändå.. Rögle var inte bra.. surt att inte kunna knyta ihop säcken
17/10/2024 kl. 21:29 #22963Andreas
KeymasterSur förlust, men Rögle var lite mer desperata i slutändan.
-
FörfattareInlägg