Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,249 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 2 dagar, 19 timmar sedan av
pb_90.
-
FörfattareInlägg
-
16/10/2024 kl. 18:17 #22957
Andreas
KeymasterJag är inne på att han ska spela mellan Leino och Ludde Larsson.
Oscarsson, Wikman och Emil Larsson särar man ju inte på. Fjärdelinan är inte aktuellt.
Björninen är en vettig motvikt till Puistola och Karlkvist ändå. Kommer Kossila till sin rätt med två så offensiva spelare? Eller kommer han få tänka för mycket på att täcka upp?
Hur gör man med powerplay? Första enheten har ju levererat. Den andra .. inte så mycket.
16/10/2024 kl. 17:49 #22956Kovacs
DeltagareVi kommer nå miljonen. Naturligt att det tar lite längre tid nu då dom mest hängivna swishar direkt. Men ett smått fantastiskt resultat redan även om tempot gått ner.
Jag tror bara blotta tanken att ha en till klass spelare i vårt omklädningsrum gör laget gott! Han kan bidra med rutin och klass i och runt laget.
Det blir spännande att se hur dom matchar laget. Han är ju vass i P.p. Ska han in i första? Eller fortsätter Björninen där? Kossila kan ju också gå in och höja andra P.P.
16/10/2024 kl. 12:51 #22955Andreas
KeymasterVisst gick det inte riktigt lika bra med insamlingen till Ebert? Den här insamlingen är tammefan helt makalös sett till sin omfattningen.
Det var ju 14-3 som körde den insamlingen då och det var några hundratusen som samlades in totalt.
16/10/2024 kl. 12:34 #22954carl
DeltagareVisst gick det inte riktigt lika bra med insamlingen till Ebert? Den här insamlingen är tammefan helt makalös sett till sin omfattningen.
16/10/2024 kl. 09:33 #22953Andreas
Keymaster115 145 kr kvar till målet. Kan hända idag 🙂
15/10/2024 kl. 16:02 #22952Andreas
Keymaster831 046 SEK just nu. Det kanske blir klart redan idag 🙂
15/10/2024 kl. 07:14 #22951Andreas
KeymasterMäktigt! Jag ser inte dom 2 som skänkt 100K var. Syns det på sidan? Oavsett. Bra stöd för klubben!!
Mana får gräva lite bland alla donationer 🙂
586 870 kr startar vi dagen med.
14/10/2024 kl. 21:32 #22950Kovacs
DeltagareMäktigt! Jag ser inte dom 2 som skänkt 100K var. Syns det på sidan? Oavsett. Bra stöd för klubben!!
14/10/2024 kl. 21:11 #22949Andreas
KeymasterMer än halvvägs. Två personer har skänkt 100 000kr var. Många profiler som skänkt 🙂
14/10/2024 kl. 18:55 #22948JN27
DeltagareDock så tolkar jag kampanjen som en mille totalt. Eftersom dom i samma text har med texten jag bifogar nedan om företagen. Ett förtydligande kan vara på sin plats tror jag. Och, vad händer om dom låt säga kommer upp i 500.000:-. Räcker inte det och då blir det ingen kossila?
Värvningen är såklart redan klar. Detta är enbart för att inte överskrida den redan satta budgeten och, trots värvning, gå ut med ett positivt resultat på året.
14/10/2024 kl. 18:39 #22947Kovacs
DeltagareDock så tolkar jag kampanjen som en mille totalt. Eftersom dom i samma text har med texten jag bifogar nedan om företagen. Ett förtydligande kan vara på sin plats tror jag. Och, vad händer om dom låt säga kommer upp i 500.000:-. Räcker inte det och då blir det ingen kossila?
14/10/2024 kl. 18:05 #22946Andreas
KeymasterJo, de missar ju löningshelgen också. Jag hoppas det går bra, men att de faktiskt skulle nå 1 miljon känns långsökt tyvärr. Jag hoppas jag har fel, men det känns svårt.
14/10/2024 kl. 18:01 #22945Kovacs
DeltagarePrecis. Det står ju på hemsidan:
För alla partners som lägger 5000 kr och uppåt ingår följande:
Exklusiv träff ink middag med Kalle Kossila och Henrik Löwdahl.
Exponering jumbotron.
Exponering TV-skärmar Players Lounge.
Exponering hemsida samt utskick.
Tackannons i NA.Så frågan är ju vad dom inbringar. Men miljonen ska alltså uppnås enkom av privatpersoner? Den kan bli svår tror jag.
14/10/2024 kl. 17:54 #22944Andreas
Keymaster205.000:- i skrivandets stund är ändå rätt starka papper. Detta första dagen. Dock såklart så kommer tempot gå ner i takt med att många bidragit. Och i dom här pengarna är väl bara privata pengar med? Dvs som jag tolkar det så syns inte företagen med. Har iallafall inte sett något sådant. Frågan är ju vad dom kan tänkas bidra med? 1milj är mycket pengar och det krävs nog att rätt många sluter upp här. Men med den här starten är jag positiv till att det ska gå.
Sist var det ”företag” som skänkte under kampanjen också. Vill minnas typ ”Frasses däck 25 000” dök upp i rullorna.
Men tanken är att detta ska vara för privatpersoner. Svårt att få kvitto från TargetAid 🙂
14/10/2024 kl. 17:29 #22943Kovacs
Deltagare205.000:- i skrivandets stund är ändå rätt starka papper. Detta första dagen. Dock såklart så kommer tempot gå ner i takt med att många bidragit. Och i dom här pengarna är väl bara privata pengar med? Dvs som jag tolkar det så syns inte företagen med. Har iallafall inte sett något sådant. Frågan är ju vad dom kan tänkas bidra med? 1milj är mycket pengar och det krävs nog att rätt många sluter upp här. Men med den här starten är jag positiv till att det ska gå.
14/10/2024 kl. 12:33 #22942Andreas
Keymaster14/10/2024 kl. 12:30 #22941Catskinner
Deltagaretack! hittade nu, ca 100 000 nu, 10% uppnått
14/10/2024 kl. 12:22 #22940Elbowing
DeltagareOm du går in på länken så kan du läsa om insamlingen och klicka på en länk där det står hur mycket man fått in hitintills.
14/10/2024 kl. 12:12 #22939Catskinner
DeltagareKan man se status på insamlingen någonstans? Har vi någon exklusivitet till Kossila nu under insamlingen? Vore ju surt om vi samlar in och sen går han någon annanstans.
14/10/2024 kl. 11:13 #22938Elbowing
Deltagarehttps://www.orebrohockey.se/article/4fjaslc-3afc1/view
Insamling att få hit Kossila
14/10/2024 kl. 09:03 #22937Andreas
KeymasterJa, en stark tredjeperiod i en typisk Örebro-match från ett typiskt Örebro-lag. Bra spridning på målskyttet under säsongen, som vanligt – trubbigt men tungt. Förlängning med Bobby?
Han är 31, men samtidigt inte en spelare som lever på sin snabbhet eller råstyrka så det borde väl vara lugnt.
Han är ju otroligt populär i gruppen dessutom.13/10/2024 kl. 15:43 #22936method
DeltagareJa, en stark tredjeperiod i en typisk Örebro-match från ett typiskt Örebro-lag. Bra spridning på målskyttet under säsongen, som vanligt – trubbigt men tungt. Förlängning med Bobby?
13/10/2024 kl. 13:22 #22935Andreas
KeymasterGrym insats igår verkligen. De första perioderna kände lagen på varandra, men sen i tredje då var det verkligen Örebro som tog över. Helt magnifikt att bevittna.
05/10/2024 kl. 21:02 #22924carl
DeltagareKänns ändå förhållandevis stabilt, nu ska vi norrut och möta ett Luleå som börjat tveksamt. En poäng där och det ser lovande ut.
04/10/2024 kl. 10:00 #22917PennyBridge78
DeltagareGalet skön seger, som dock satt låååångt inne. MYCKET slarv och dåligt spel av båda lagen i första perioden.
Tycker vi har några spelare som sticker ut lite extra. Karla (såklart), men ”Wiken” är ju en av dem som får fast pucken i anfallszon. Tror att han är en av dem som bidrog mest till segern och trycket vi fick i mitten av andra och framåt. Han är verkligen en gigant i spelet! Hur många offensiva spel fick vi inte tack vare hans spel, även många offensiva tekningar etc.Betydelsen av Wikman på plan är väldigt stor. Sen trollkaren Karla, herregud vad bra han är. Skönt att han fick sätta två!
-
FörfattareInlägg