Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 2,476 till 2,500 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Hur tänker ni om Furchs lönekrav då? Det lär väl inte finnas på världskartan att vi betalar det till nästa säsong? Visst, han är bra och stabil i många matcher på en säsong. Men att signa honom när man kan plocka in en annan BRA målvakt och samtidigt lägga typ 100k/mån extra för någon toppback för att stärka upp försvaret eller något..

Lite trist att avsluta säsongen så skitdåligt när första halvan var heeeeelt magisk. Vi hade ju ett tag tolv(!) poäng till godo för 7:e platsen.. Och nu får vi slåss för hemmaplansfördel i åttondelen istället (vilket man hade tagit vilken dag som helst på förhand).

Aja! Bara att kämpa vidare.

Det är klart de tar i som en första utgångspunkt. Örebro vill ha en målvakt som blir kvar i flera säsonger och ligger på en hög nivå. Det är inte rimligt med över 300 i månaden då. Sedan ska han ha bra betalt, men vill han spela i ett lag som också ska kunna vinna får han kanske fundera om.

JN27
    Deltagare

Jag är väldigt tveksam till att han kommer beviljas den lönen. Det är lite som du säger PB. Möjligen att man kan få en något sämre målvakt, men samtidigt kunna stärka upp övriga lagdelar, vilket kan göra den ”sämre” målvakten, bättre.
    Vi ska ju faktiskt vara ärliga och säga att hade Furch legat etta i målvaktsstatistiken trots kräftgången så hade han kanske varit värd dessa pengar. Men han har ju, liksom laget, tappat lite i takt med att det gått sämre.

Man ska nog vara överjävligt bra om man ska vara värd den typen av pengar. Men vi får väl se hur klubben tänker helt enkelt.

pb_90
    Deltagare

Jo det är inget snack om att han är bra.. Men att ge honom typ 500k/mån… Du lär ju kunna få en jäkligt bra målvakt för 300k/mån och då ha 200k kvar att lägga på en toppspelare.

Vad kostar tex Lassinantti i Luleå? Vad kostar Alsenfeldt? Vad kostar Jonas Gunnarsson? Det är inte rimligt att vi ska betala Furch typ 50% eller 100% mer än dom. Pengarna måste ju tas från någon annan lagdel i så fall.

Sen är det ju möjligt att han går ner i lön ändå från detta krav.. Men känslan är väl att han har fått bud utomlands och funderar på det. Men kanske trivs bra i staden och då vill försöka förlora så lite pengar som möjligt på att stanna..

Yongma112
    Deltagare

Jag tycker då Furch har varit mer än stabil den här säsongen. Folk har ofta bara ett par matcher bak i minnet och glömmer det som varit tidigare. Läste lite på andra forumet och det är ju nästan sjukt vad Furch underskattas, eller så har man dålig koll på hans CV.

Allt beror ju på vad man tror sig kan få in annars, men dumsnåla inte på målvaktsposten säger jag. Imo är det glasklart att Furch är minst top3-keeper i ligan.

pb_90
    Deltagare

Hur tänker ni om Furchs lönekrav då? Det lär väl inte finnas på världskartan att vi betalar det till nästa säsong? Visst, han är bra och stabil i många matcher på en säsong. Men att signa honom när man kan plocka in en annan BRA målvakt och samtidigt lägga typ 100k/mån extra för någon toppback för att stärka upp försvaret eller något..

Lite trist att avsluta säsongen så skitdåligt när första halvan var heeeeelt magisk. Vi hade ju ett tag tolv(!) poäng till godo för 7:e platsen.. Och nu får vi slåss för hemmaplansfördel i åttondelen istället (vilket man hade tagit vilken dag som helst på förhand).

Aja! Bara att kämpa vidare.

pb_90
    Deltagare

Markus Ljunghs och Adam Almqvists verkar bryta sina kontrakt med Admiral Vladivostok. Skulle ju vara supernamn båda två till nästa säsong.. Men dom lär väl hitta nya kontrakt utomlands om dom vill.

JN27
    Deltagare

Vi spelar så sjukt nonchalant emellanåt så man bara vill spy.

Andreas
    Keymaster

Jag hoppas verkligen vi kan lyckas möta Växjö istället för Malmö i play-in om det blir det.

pb_90
    Deltagare

Det är ju verkligen sista halmstråt till en chans på topp sex ikväll.

Det är så otroligt dålig tajming för årets formdipp.. Havererade special teams, kassa skottprocent m.m. Hoppas verkligen att dom kan tagga igång ordentligt och faktiskt ge det en chans sista fem här nu!

JN27
    Deltagare

Oskarshamn ikväll. Vunnit alla tre tidigare möten även om det varit bra tajta matcher.

Huga…

Detta är en match som vi ska vinna. En förlust ikväll och mitt hopp om fortsättningen ser avsevärt mycket mindre ut. Väldigt förvånad över att det gått så dåligt som det har gjort.

Nog för att vi kanske inte har laget för topp 6, men bättre än såhär är/bör vi vara.

Andreas
    Keymaster

Oskarshamn ikväll. Vunnit alla tre tidigare möten även om det varit bra tajta matcher.

Huga…

Andreas
    Keymaster

Det värsta av allt var att de tyckte att Sackes situation var solklar och det var därför den dömdes bort. Det tolkar jag som att Händemarks mål var mer tveksamt, men det godkänns. Någonstans kan jag tycka att (och det har vi varit inne på förr) fingertoppskänslan är horribel hos domarna. Har man godkänt en tveksam situation tidigare i matchen så ska väl självklart nästa tveksamma situation, för det ÄR en tveksam situation, godkännas.

Problemet grundar sig i att man gick ut man att nu skulle ha en tydlig gräns för att göra det lättare. Det har inte blivit så. Det har snarare lett till att en väldans massa mål döms bort för att man satt för stränga regler och retat upp publiken istället.
    Det kommer ALLTID finnas ett bedömningsmoment att ta ställning till, men nu har man fredat målvakterna alldeles för mycket. Det som skulle vara en tydlig gräns har inte blivit det för den är alldeles för onaturlig för sporten.

JN27
    Deltagare

Det värsta av allt var att de tyckte att Sackes situation var solklar och det var därför den dömdes bort. Det tolkar jag som att Händemarks mål var mer tveksamt, men det godkänns. Någonstans kan jag tycka att (och det har vi varit inne på förr) fingertoppskänslan är horribel hos domarna. Har man godkänt en tveksam situation tidigare i matchen så ska väl självklart nästa tveksamma situation, för det ÄR en tveksam situation, godkännas.

Andreas
    Keymaster

Man får väl förutsätta att till nästa säsong gör man ytterligare förändringar av tolkningen av vad man får göra i målgården.

Detta blev uppenbarligen inte till det bättre.

Henric
    Keymaster

Domarna går in och pajar igen… värdelös utvisning på Stoa. Tripping HUR?! Och sedan helt plötsligt får man slå och putta en hel del på målvakten. 🙂

Och innan deras 2 mål får Warg en klubba i nyllet. Andra klubban i ansiktet de missade. Fruktansvärd insats.

pb_90
    Deltagare

Domarna går in och pajar igen… värdelös utvisning på Stoa. Tripping HUR?! Och sedan helt plötsligt får man slå och putta en hel del på målvakten. 🙂

JN27
    Deltagare

Tre poäng idag och topp 8 borde vara säkrat mer eller mindre. Sjukt att man vågar chansa med Arntzen då.

Andreas
    Keymaster

Tor Immo hade ju varit magiskt att få till Örebro till nästa säsong. Fullkomligt öser ju in poäng i BIK. Bra ålder dessutom.

Har för mig att han ryktades åt annat håll men ändå. Vi har ju vunnit dragkamper förr..

Han och Fredrik Forsberg. Av någon anledning får jag någon känsla av att de drar till Finland som många andra topplirare i HA gjort på sistone.

JN27
    Deltagare

Tor Immo hade ju varit magiskt att få till Örebro till nästa säsong. Fullkomligt öser ju in poäng i BIK. Bra ålder dessutom.

Har för mig att han ryktades åt annat håll men ändå. Vi har ju vunnit dragkamper förr..

Andreas
    Keymaster

Två matcher är ju lite av ett skämt, men vad ska man göra…

JN27
    Deltagare

Vill inte vara för negativ men samtidigt.. Men just nu känner jag att om Jörgen behöver se rött och skälla ut laget så får han mer än gärna göra det.
    För det här funkar inte.

Det finns verkligen ingen anledning till det. Jag förstår inte alla på bland annat twitter som tjatar om att en utskällning skall komma. Det är bara för supportrars eget välbehag att se någonting annat i båset.

Jag ser inte varför man ska frångå sin ledarstil, som av allt att döma, varit jäkligt framgångsrik, för att pleasa supportrarna. Jag kan tänka mig att spelarna för höra både det ena och det tredje utan att vi ser det.

A92
    Deltagare

Vill inte vara för negativ men samtidigt.. Men just nu känner jag att om Jörgen behöver se rött och skälla ut laget så får han mer än gärna göra det.
    För det här funkar inte.

Andreas
    Keymaster

Örebro ger bort matchen tyvärr. Riktigt tråkigt att se. Rögle var bättre inget snack, men Örebro borde ju i alla fall försöka vinna.

JN27
    Deltagare

Utvisningarna är anledningen till att vi inte kommer ta oss till Kvartsfinal. Varken via play in eller direktkvalificering. Där var den kvällen förstörd.

Andreas
    Keymaster

Grymt! Han måste ha tackat nej till flera andra förfrågningar. Örebros värde bara stiger!

Visar 25 inlägg - 2,476 till 2,500 (av 13,266 totalt)