Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 22 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
24/02/2020 kl. 15:55 #15717
pb_90
DeltagareJönsson blir kvar! Jäkligt najs, ska bli spännande att se om dom kan knyta upp honom lite längre än bara över nästa säsong.
24/02/2020 kl. 15:41 #15716JN27
DeltagareFörlängning på G misstänker jag. Redovisas klockan 16. Vem tror vi att det är?
23/02/2020 kl. 20:52 #15713Andreas
KeymasterNu borde det se ut som vanligt igen.
23/02/2020 kl. 20:50 #15712Andreas
KeymasterBlev tyvärr tvungen att uppdatera forumet. Snart klar…
23/02/2020 kl. 20:26 #15711JN27
DeltagareDet värsta är att domarna ställer upp om Cmore efterfrågar intervju med domarna. Det har de själva gått ut med. De gör det inte på eget bevåg utan enbart om de blir tillfrågade.
Det är således en ickefråga i och med att Cmore aldrig kommer att kritisera domarna, och på så sätt efterfråga deras synpunkter, då de har ett stort avtal med SHL.23/02/2020 kl. 19:48 #15710Andreas
KeymasterJa jag tycker det ser riktigt farligt och obehagligt ut när han slår i isen. Visst att du har skydd men ryggen är ändå rätt utsatt i den situationen, liksom huvudet. Vidrig och feg förseelse. Man saknar faktiskt inte Hedman ett dugg.
Problemet är att de utåt sett säger att de gör rätt helatiden från domarhåll. De är inte självkritiska för fem öre, allt är korrekt i alla situationer. Men som du säger så är det en sjuk inkonsekvens och mycket av det har lett till att spelarna inte vet hur de ska bete sig på isen. Igår var det faktiskt skrämmande vilken skillnad det var. Även efter att ha sett matchen på TV.
Jo, från vad jag hört på omvägar är ligan också frustrerade över de svenska domarna inte riktigt lyckas fatta att de inte är huvudnumret. De saknar i regel fingertoppskänsla.
Det är ett problem att domarna vill står i centrum på isen och sedan inte vill kommentera eller på något synas efter det.
Det är givetvis helt oförsvarbart de får ta emot hot privat, men jag tror faktiskt klimatet skulle bli bättre om domarna fick några minuter efter varje match att prata lite med någon framför en kamera.
23/02/2020 kl. 12:07 #15709Henric
KeymasterJa jag tycker det ser riktigt farligt och obehagligt ut när han slår i isen. Visst att du har skydd men ryggen är ändå rätt utsatt i den situationen, liksom huvudet. Vidrig och feg förseelse. Man saknar faktiskt inte Hedman ett dugg.
Problemet är att de utåt sett säger att de gör rätt helatiden från domarhåll. De är inte självkritiska för fem öre, allt är korrekt i alla situationer. Men som du säger så är det en sjuk inkonsekvens och mycket av det har lett till att spelarna inte vet hur de ska bete sig på isen. Igår var det faktiskt skrämmande vilken skillnad det var. Även efter att ha sett matchen på TV.
Jo, från vad jag hört på omvägar är ligan också frustrerade över de svenska domarna inte riktigt lyckas fatta att de inte är huvudnumret. De saknar i regel fingertoppskänsla.
23/02/2020 kl. 11:47 #15708JN27
DeltagareJa jag tycker det ser riktigt farligt och obehagligt ut när han slår i isen. Visst att du har skydd men ryggen är ändå rätt utsatt i den situationen, liksom huvudet. Vidrig och feg förseelse. Man saknar faktiskt inte Hedman ett dugg.
23/02/2020 kl. 11:43 #15707pb_90
DeltagareSka bli intressant att se hur många matcher Hedman får av Disciplinnämnden. Farlig vridrörelse bakifrån, nacksving mer eller mindre, på en i situationen helt oskyddad spelare. Notera hur Jonathan faller i den situationen. Hedman över sig utan möjlighet att ta emot sig. Stor skaderisk, samma som vid tex slewfoot.
Men jag skojar ju såklart. Nämnden kommer ju inte ens titta på det. Det var i en liknande situation som Palushaj bröt foten förra året.
Grejen är att inkonsekvensen i hur man bedömmer olika situationer verkar komma från att man inte kan klassificera det som sker. Det måste vara en slewfoot. Det måste vara en huvudtackling osv. Det går tydligen inte att tillämpa regelverket annars.
Den sortens grejer som Hedman gör är riktigt farliga. JA ska ju ut för sin tackling, det säger jag inget om. Men Hedman ska stängas av, punkt. Annars är allt snack om ”spelarsäkerhet” bara skitsnack.
Har han ens blivit anmäld? Sjukt jävla fegt i varje fall…
23/02/2020 kl. 11:27 #15706Henric
KeymasterSka bli intressant att se hur många matcher Hedman får av Disciplinnämnden. Farlig vridrörelse bakifrån, nacksving mer eller mindre, på en i situationen helt oskyddad spelare. Notera hur Jonathan faller i den situationen. Hedman över sig utan möjlighet att ta emot sig. Stor skaderisk, samma som vid tex slewfoot.
Men jag skojar ju såklart. Nämnden kommer ju inte ens titta på det. Det var i en liknande situation som Palushaj bröt foten förra året.
Grejen är att inkonsekvensen i hur man bedömmer olika situationer verkar komma från att man inte kan klassificera det som sker. Det måste vara en slewfoot. Det måste vara en huvudtackling osv. Det går tydligen inte att tillämpa regelverket annars.
Den sortens grejer som Hedman gör är riktigt farliga. JA ska ju ut för sin tackling, det säger jag inget om. Men Hedman ska stängas av, punkt. Annars är allt snack om ”spelarsäkerhet” bara skitsnack.
23/02/2020 kl. 11:16 #15705JN27
DeltagareAlltså Rissanen… karln är sjukt stabil! Riktigt viktigt att han är tillbaka.
Ja han är verkligen så sjukt bra. Stört att en sådan spelare som var så ifrågasatt för en säsong sedan, kan förändras och bli en av de ledande backarna i ligan. Kommer vara nyttig för oss de närmaste åren.
23/02/2020 kl. 10:53 #15704pb_90
DeltagareAlltså Rissanen… karln är sjukt stabil! Riktigt viktigt att han är tillbaka.
22/02/2020 kl. 21:22 #15702Henric
KeymasterVad är det för djävla puckon som skriker Hata Västerås?
Hahaha, va? På riktigt? 😀
Skön seger! Otroligt skön tom. Kändes riktigt bra idag, och visst, Ramö bjöd på en del, men så kan ju vi också vara emellanåt.
22/02/2020 kl. 20:59 #15700Andreas
KeymasterJag skulle gärna se att man satte tillbaka Salminen i förstakedjan igen och köra Harper med Baggen och Kovacs. Kovacs har ju ett jäkligt bra spelsinne vilket Harper kanske kan dra nytta av.
Bara någon förändring hade varit kul att se, men icke.
Dom tror väl på förstakedjan. Spontant är den ju bra, men har inte fått till det sista tiden. Kommer dom däremot igång så är det ju ett rejält vapen i slutspelet.
Ja och de fick rätt. Inte alls ledsen jag hade fel 😀
22/02/2020 kl. 20:46 #15699pb_90
DeltagareSåja! Skapligt viktig vinst.. Kändes som att alla kedjor gjorde en bra match!
22/02/2020 kl. 20:30 #15698A92
DeltagareSå otroligt skön vinst! 😀
22/02/2020 kl. 19:27 #15695Personal Jesus
DeltagareVad är det för djävla puckon som skriker Hata Västerås?
någon fick gurka i sin kebabrulle
Måste också hälsa välkommen hit:)
Japp, måste vara så.22/02/2020 kl. 19:25 #15694Personal Jesus
DeltagareSnygg filmning av Högström, imponerande.
22/02/2020 kl. 19:25 #15693A92
någon fick gurka i sin kebabrulle
22/02/2020 kl. 19:24 #15692Personal Jesus
22/02/2020 kl. 17:25 #15691JN27
DeltagareJag skulle gärna se att man satte tillbaka Salminen i förstakedjan igen och köra Harper med Baggen och Kovacs. Kovacs har ju ett jäkligt bra spelsinne vilket Harper kanske kan dra nytta av.
Dom tror väl på förstakedjan. Spontant är den ju bra, men har inte fått till det sista tiden. Kommer dom däremot igång så är det ju ett rejält vapen i slutspelet.
22/02/2020 kl. 17:24 #15690Andreas
KeymasterJag skulle gärna se att man satte tillbaka Salminen i förstakedjan igen och köra Harper med Baggen och Kovacs. Kovacs har ju ett jäkligt bra spelsinne vilket Harper kanske kan dra nytta av.
22/02/2020 kl. 10:36 #15685JN27
DeltagareJag skulle gärna se att man satte tillbaka Salminen i förstakedjan igen och köra Harper med Baggen och Kovacs. Kovacs har ju ett jäkligt bra spelsinne vilket Harper kanske kan dra nytta av.
20/02/2020 kl. 22:23 #15679A92
DeltagareJa inte mycket som stämmer just för tillfället. Dåligt passningsspel och kontrollerade ingångar! Sen grymt mycket slarv generellt. Är det inte Bouchers totalt värdelösa dropp passar så är det nån som inte får ner pucken tillräckligt djupt och spelet vänder på blå… Eller Irving som gör en supertabbe.
Önskar att vi bänkar Irving för tillfället och sätter Weinstock som back. Ta tillbaka Lodin (inte för att han är bra men för att göra något). Sen tycker jag att Stoa spelat färdigt i första, sätt där Rensfeldt. Ok många ändringar men ja gör något ordentligt, väck laget!
håller med. Rensfeldt har varit riktigt bra senaste matcherna tycker han försöker visa vägen. Men våran första kedja behöver antingen splittras eller få en ordentlig utskällning
20/02/2020 kl. 22:20 #15678PennyBridge78
DeltagareJa inte mycket som stämmer just för tillfället. Dåligt passningsspel och kontrollerade ingångar! Sen grymt mycket slarv generellt. Är det inte Bouchers totalt värdelösa dropp passar så är det nån som inte får ner pucken tillräckligt djupt och spelet vänder på blå… Eller Irving som gör en supertabbe.
Önskar att vi bänkar Irving för tillfället och sätter Weinstock som back. Ta tillbaka Lodin (inte för att han är bra men för att göra något). Sen tycker jag att Stoa spelat färdigt i första, sätt där Rensfeldt. Ok många ändringar men ja gör något ordentligt, väck laget!
-
FörfattareInlägg