Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 1 timme sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
13/02/2020 kl. 19:18 #15593
JN27
DeltagareDet kommer tyvärr bli en lång kväll som vanligt i Göteborg.
13/02/2020 kl. 16:38 #15592Andreas
KeymasterLåter rimligt. Det är rakt minus i skattkistan tills dess. Undrar hur långt bort Rissanen är? Han behövs verkligen nu.
För matchen ikväll då!
Frölunda har rätt dålig form. Tänk om gruppen kan komma ihop på något helt magiskt sätt nu och lyckas hota nere i Göteborg? Andersson får gärna prestera sin bästa hockey nu när han kommer få runt 25min istid.
Pressen kan vara precis det som Andersson behöver. Han har ju levt lite i skuggan av Näkyvä ändå. Hoppas de vågar ge Backström mycket tid också. Tycker han växt ifrån många av de juniortabbar han stått för tidigare säsonger.
Jag har svårt att tro att man spelar Pilö med Barklund, men de kanske spelat en del ihop i junioråren? Andersson och Pilö har ju fungerat bra innan. Barklund och Warg däremot har jag ingen känsla för alls hur det skulle fungera?
13/02/2020 kl. 11:03 #15589pb_90
DeltagareLåter rimligt. Det är rakt minus i skattkistan tills dess. Undrar hur långt bort Rissanen är? Han behövs verkligen nu.
För matchen ikväll då!
Frölunda har rätt dålig form. Tänk om gruppen kan komma ihop på något helt magiskt sätt nu och lyckas hota nere i Göteborg? Andersson får gärna prestera sin bästa hockey nu när han kommer få runt 25min istid.
13/02/2020 kl. 09:52 #15588Henric
KeymasterFurch leder den viktigaste statistiken en MV har. Antal vinster.
13/02/2020 kl. 08:07 #15586Andreas
KeymasterSer inget i kollektivavtalet som säger annat:
https://sico.nu/media/3237_avtalsuppgorelsen_2016-2019.pdfDet är 90 dagar sjuklön från Örebro Hockey.
13/02/2020 kl. 07:52 #15585Andreas
KeymasterVid en skada så träder ju inte försäkringen in för ens 90 dagar. Samma lär gälla här eller?
Vågar inte säga säkert, men skulle inte tro att det är någon skillnad.
12/02/2020 kl. 21:56 #15584pb_90
DeltagareVid en skada så träder ju inte försäkringen in för ens 90 dagar. Samma lär gälla här eller?
12/02/2020 kl. 14:43 #15577JN27
DeltagareMed tanke på hur oerhört blek vår backsida blir utan Näkyvä så tycker jag att man kan dra så stora växlar på det. Nu behövs 23 riktigt vassa minuter spädas ut/ersättas. Och eftersom Rissanen fortfarande inte tränar så kommer dessa 23 minuter behöva läggas på Andersson, Backström, Warg, Irving, Pilö och Barklund som i dagsläget är vår backsida. För att det ska bli rimligt över huvud taget så kommer Barklund behöva ta +10min varje match nu (han har ju gjort det bra tidigare så bi kan ju hoppas).
Några backar kommer att få slita hund nu, och det krävs att många steppar upp rejält.
Jo det är helst sant. Det man kan ta i beaktning är ju att en lönepost (Det som täcks av försäkringskassan) finns att locka en back med vilket kanske kommer att göra det enklare att få in en. Man kan ju utlova ordentligt med speltid osv. Drömmen hade ju varit om Ebert fick för sig att komma tillbaka och hjälpa laget. Då skulle man vara i himlen.
Men som du säger så ser det ju oerhört blekt ut. Warg kommer få ta sitt förbannade ansvar att spela som en SHL-spelare nu. Istället för att lalla runt och tjäna pengar. Igår höll jag på att få ett nervöst sammanbrott på honom.
12/02/2020 kl. 14:34 #15576pb_90
DeltagareMed tanke på hur oerhört blek vår backsida blir utan Näkyvä så tycker jag att man kan dra så stora växlar på det. Nu behövs 23 riktigt vassa minuter spädas ut/ersättas. Och eftersom Rissanen fortfarande inte tränar så kommer dessa 23 minuter behöva läggas på Andersson, Backström, Warg, Irving, Pilö och Barklund som i dagsläget är vår backsida. För att det ska bli rimligt över huvud taget så kommer Barklund behöva ta +10min varje match nu (han har ju gjort det bra tidigare så bi kan ju hoppas).
Några backar kommer att få slita hund nu, och det krävs att många steppar upp rejält.
12/02/2020 kl. 14:07 #15575JN27
DeltagareSkulle vara snyggt om det blev någon tifoinsamling och grejer för att visa stöd likt klacken gjorde för Aulin.
Nu lär väl topp sex vara kört va? Kanske kan gå om Rissanen blir fräsch snart (sinnessjuk otur han har haft i år..) eller/och att det kommer in någon back i slutet av veckan.
Jag vet inte om topp sex hänger helt och hållet på Näkyvä, det blir lite väl mycket domedagsprofetsia över det. Men helt klart ett enormt tungt avbräck. Vår enda riktigt bra offensiva back är borta, det blir ju med andra ord ett enormt jobb för forwards att leverera nu.
Har vi tur så stämmer ju ryktet om Rantakari och att han kommer till oss nu. Misstänker att NJ jobbar hårt på det. Utöver det så måste vi ju ha in en till back. Jag tror dessvärre inte att det blir något mer än max en rekrytering.
12/02/2020 kl. 13:28 #15574pb_90
DeltagareSkulle vara snyggt om det blev någon tifoinsamling och grejer för att visa stöd likt klacken gjorde för Aulin.
Nu lär väl topp sex vara kört va? Kanske kan gå om Rissanen blir fräsch snart (sinnessjuk otur han har haft i år..) eller/och att det kommer in någon back i slutet av veckan.
12/02/2020 kl. 11:51 #15573Andreas
KeymasterDet första som slog mig var en kommentar som var i Sportpodden hur Näkyvä bara åkte runt och var arg på allt och alla. Om han nu fått det beskedet redan då så förstår jag att han var det.
Håller tummarna för honom. Vilket skit att råka ut för. Lyckligtvis något som har god prognos om de upptäckt det i god tid.
12/02/2020 kl. 11:29 #15572pb_90
DeltagareHelvete… stackars Näkyvä. Han har ju säkert tagit proverna för ett tag sedan och behövt gå och väntat på svar tills nu. Hoppas att dom hittade det tidigt och att dom kan få bort skiten.
12/02/2020 kl. 10:58 #15569JN27
DeltagareFyfan, stackars Kristian Näkyvä.. Nu har man en helt annan förståelse för varför hans humör har varit som det varit den senaste tiden. Hoppas verkligen att han blir frisk.
11/02/2020 kl. 21:26 #15567pb_90
DeltagareHarper-Stoa-Brome
Kovacs-Bagenda-Salminen
Gustafsson-Mastomäki-Boucher
Rask-Rensfeldt-ÖbergVar de kedjor som rullade mest på slutet va? Jag tycker att andrakedjan visade på fina tendenser stundtals i sista. Kanske är där Kovacs ska landa ändå, han verkar ju vara lite polare med Bagenda och Salminen är ju vass också. Skulle dom kunna hitta en fin kemi så finns det ju något där att bygga på.
11/02/2020 kl. 19:17 #15566Henric
KeymasterDet är ju en match som Örebro bara ska vinna, men nog är man lite nervös ändå. Det har inte riktigt gått rätt väg för laget på sistone.
Tveklöst. Men man vet inte riktigt med nuvarande form. Kan bli rejält tufft. Kan helt klart se dem nolla oss baserat på det jag sett så här långt.
11/02/2020 kl. 16:12 #15563Andreas
KeymasterDet är ju en match som Örebro bara ska vinna, men nog är man lite nervös ändå. Det har inte riktigt gått rätt väg för laget på sistone.
10/02/2020 kl. 13:59 #15557JN27
DeltagareHoppa Harper blir kvar.
Jag har som sagt mycket svårt att tro att han skulle lämna för en annan SHL-klubb. Iallafall med tanke på hur han har uttryckt sig i media. Enda anledningen att lämna var för att komma närmre hem. Visserligen, Ängelholm ligger västerut, dvs närmre hem.. Men skämt å sido så tror jag att det där är ett icke-rykte.
Vem är inte intresserad av Shane liksom? Han är ju dyngbra den här säsongen.10/02/2020 kl. 13:54 #15556Andreas
KeymasterHoppa Harper blir kvar.
07/02/2020 kl. 10:10 #15553Andreas
KeymasterBromé blåst på ett mål, men gjorde en riktigt bra match igår. Borde absolut vara med i diskussionen framåt VM.
03/02/2020 kl. 22:31 #15551JN27
DeltagareBromé är utan tvekan den bästa den Ryan. Men gudarna ska veta att han även gjorts väldigt bra i Örebro. Tror Jörgen har varit en grym mentor för honom den här säsongen.
03/02/2020 kl. 22:22 #15550pb_90
DeltagareJonte och Warg kan ha 2+1 kontrakt. Det har man inte sagt något om.
Näkyvä vill man ha kvar, men det är frågan om man lyckas behålla honom.
Sant.
Sen får man väl vara ärlig och säga att laget har gått bra med denna backsida hittills så det kan ju inte var skitdålig direkt. Men det känns ju som att det är den enklaste förbättringsåtgärden.
Jonte är ett mysterium alltså.. han har ju nästan gått bakåt från den första säsongen?
Sen kommer det ju att svida något överjävligt att tappa Bromé till NHL… han är fan bra på allt.. Han måste ju vara den bästa spelaren vi har haft efter Derek Ryan eller?
03/02/2020 kl. 20:44 #15549Andreas
KeymasterJonte och Warg kan ha 2+1 kontrakt. Det har man inte sagt något om.
Näkyvä vill man ha kvar, men det är frågan om man lyckas behålla honom.
03/02/2020 kl. 14:55 #15543pb_90
DeltagareJag gillar också att dom förlänger med Backström. Men i och med detta beslut så finns det ju faktiskt ingen öppning för att uppgradera backsidan till nästa säsong längre om man inte gör sig av med någon till nästa säsong..
Dom kan ju inte direkt uppgradera från Näkyvä ifall han skulle lämna.. I bästa fall hittar dom någon som bara är lite sämre. Bästa tvåvägsbacken vi har haft någonsin.
Så i bästa fall ser ju nästa års backsida ut som årets? Och visst, med utveckling på några unga så lär det väl bli snäppet bättre. Men det skulle inte ha suttit så dumt att ha fått in någon ytterligare skicklig back.
03/02/2020 kl. 14:44 #15542JN27
DeltagareFint med två nya år med Backström. Tyder på kontinuitet och en tro på laget.
Det är ett skönt besked för oss supportrar.
Irving och Warg kan ju tacka för sig känner jag spontant. Såvida man inte flyttar Warg till en annan formation som gör att han får mer utlopp för sin brunkighet. -
FörfattareInlägg