Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 4 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
21/01/2020 kl. 11:56 #15435
pb_90
DeltagareOm man ska försöka sig på att uttolka första träningspasset så verkar uppställningarna något märkliga.
Harper-Stoa-Brome intakt
Boucher-Masto-Gustafsson likaså
Rask-Rensfeldt-Kovacs
Weinstock-Öberg-SalminenLodin-Bagenda-Lindholm (benämns som femtekedja).
Det är lite synd att inte centersidan var lite starkare på yttrarnas bekostnad ändå.. Vi är väldigt tunga på vingarna.. En jäkla konkurrens nu alltså.
21/01/2020 kl. 11:50 #15434carl
DeltagareGillar inte riktigt uppgifterna som MrMadhawk säger sig ha, att man erbjöd Rask i byte mot Kovács, men som Luleå tackade nej till.
För det första så gillar jag inte att klubben, isåfall, hänger spelare på det sättet. Och för det andra så är det ett jäkla spel med spelarnas moral. Hade jag fått de uppgifterna till mig så hade jag känt mig ganska oönskad. Oavsett hur professionell man är som spelare.Nej det känns inte alls bra att det läcker ut… jag gillar ändå Rask på något sätt. Han gör ändå jobbet trots att poängen inte trillar in. Om vi ska vara ärliga också så är väl inte Lodin och Rensfeldt två kedjekamrater som gör det lättare att ösa in poäng heller.
Bara hoppas att Rask får spela med Weinstock och Rensfeldt hädanefter, tvivlar på att Lodin har en plats i truppen efter Kovacs intåg.
21/01/2020 kl. 11:17 #15433pb_90
DeltagareHG_wine:
Det är inte rättvist att jämföra Furch med Muratse… det är helt olika ekonomiska förutsättningar som sätts på spel. Skulle vi tappa Furch skulle vi behöva lägga ut miljonbelopp för att hitta en ersättare. Sedan så är det ju faktiskt så att Luleås herrlag i någon mån är de som har satt damlaget i den situationen dom har hamnat i. Dom hade ju faktiskt inte behövt släppa Kovacs nu, men i och med att situationen verkar ha spårat något i hästväg så valde dom att göra det ändå. Det verkar ju faktiskt nästan som att de har varit drivande i processen?
21/01/2020 kl. 11:01 #15432pb_90
DeltagareGillar inte riktigt uppgifterna som MrMadhawk säger sig ha, att man erbjöd Rask i byte mot Kovács, men som Luleå tackade nej till.
För det första så gillar jag inte att klubben, isåfall, hänger spelare på det sättet. Och för det andra så är det ett jäkla spel med spelarnas moral. Hade jag fått de uppgifterna till mig så hade jag känt mig ganska oönskad. Oavsett hur professionell man är som spelare.Nej det känns inte alls bra att det läcker ut… jag gillar ändå Rask på något sätt. Han gör ändå jobbet trots att poängen inte trillar in. Om vi ska vara ärliga också så är väl inte Lodin och Rensfeldt två kedjekamrater som gör det lättare att ösa in poäng heller.
20/01/2020 kl. 13:39 #15428HG_wine
DeltagareFan vad sorgligt det är att Minatsu Murase får påhopp och gliringar pga Kovács flytt… Dom kan inte haft det lätt den sista tiden. Hoppas verkligen Örebro löser det fantastiskt för dom, både på och utanför isen.
Ja verkligen… snacka om att Luleå-supportrarna går apeshit… Jag vill verkligen tro att vi skulle kunna hålla ett rimligare tonläge om situationen vore omvänd. Det är en känslig övergång att gå mitt under säsongen.. så jag kan verkligen inte svara för hur man skulle reagera. Interna poängligaledaren också.. Men man skulle ju verkligen inte hoppa på någon kring personen ifråga, det är ju helt efterblivet.
Jag tror faktiskt ni missar en väldigt viktig detalj gällande Minatsu Murase, hon var en av två målvakter i Luleås guldsatsande damlag och lämnar dagen efter SDHL:s transferfönster stänger. Tänk er att Furch skulle få för sig att bryta kontraktet och lämna den 16 februari, jag skulle bli förvånad om supportrarna inte reagerade.
20/01/2020 kl. 09:21 #15427JN27
För det första så gillar jag inte att klubben, isåfall, hänger spelare på det sättet. Och för det andra så är det ett jäkla spel med spelarnas moral. Hade jag fått de uppgifterna till mig så hade jag känt mig ganska oönskad. Oavsett hur professionell man är som spelare.19/01/2020 kl. 09:29 #15426Henric
KeymasterSaltet flödar i Luleå. 😀
18/01/2020 kl. 20:10 #15425Andreas
Keymaster
18/01/2020 kl. 19:12 #15424Andreas
KeymasterLuleåsupportrar just nu:
https://twitter.com/RikardRikard16/status/1218591079232081921
18/01/2020 kl. 18:34 #15420JN27
DeltagareJag tycker såklart aldrig att det är bra när vi förlorar. Men jag kan tycka att det är lite nyttigt när vi visar svaga tendenser. Det såg lika illa ut som mot Leksand och då förlorar man mot ett Rögle som verkligen ville vinna.
I slutet av tredje började vi lira Hockey och då gjorde vi också målen. Kanske ska spelas hockey i 60 minuter fortsättningsvis.
18/01/2020 kl. 18:31 #15418Henric
KeymasterJa, det där var en förlust vi spelade oss till. Rögle var bra, pigga, snabba, hittade fina spelvägar. Inget snack idag. Det var klasskillnad. Tråkigt, men vi blandar och ger. Det här var nog det sämsta jag sett oss spela sedan DIF hemma. Riktigt dåligt.
18/01/2020 kl. 17:03 #15416JN27
DeltagareSnacka om att lämna ut sin målvakt. Sjukt vidrigt beteende på isen.
18/01/2020 kl. 15:47 #15415JN27
DeltagareInte lätt med hockey när man inte vill spela. Riktigt dålig första. Känns som att alla bara vill byta.
18/01/2020 kl. 14:01 #15414Andreas
KeymasterWarg med Andersson igen. Jahapp.
Men sex raka är ju inte omöjligt. Det har gått bra mot Rögle denna säsong, men Örebros spel varierar väldigt från match till match.
18/01/2020 kl. 12:58 #15411Henric
KeymasterLite svårt att på riktigt tro på sjätte raka, men det här laget kan göra precis vad som helst. Vilken sässe vi har haft. Kravlat oss ur svackor relativt fort, trådat ihop segersviter även när spelet varit lite knackigt, haft perioder där vi spelat klubbens bästa hockey någonsin. Det känns så förbannat skönt att kunna gå ner till arenan utan att ha hjärtat i halsgropen. Njuta av hockeyn utan att vara rädd för att Damoklessvärdet ska falla när som helst.
Hoppas innerligt att grabbarna inte känner så. 😀 Ändå viktigt att poängtera. Vi har harvat i övre delen av tabellen ett bra tag nu, och visst, det kan gå fort ned igen, men vill ända påtala att det varit en sjukt kul åktur så här långt. Klart roligaste hittills!
17/01/2020 kl. 11:48 #15408pb_90
DeltagareHelt sjukt att Kovacs debut för oss verkar bli mot just Luleå.. x)
17/01/2020 kl. 10:34 #15406pb_90
DeltagareFan vad sorgligt det är att Minatsu Murase får påhopp och gliringar pga Kovács flytt… Dom kan inte haft det lätt den sista tiden. Hoppas verkligen Örebro löser det fantastiskt för dom, både på och utanför isen.
Ja verkligen… snacka om att Luleå-supportrarna går apeshit… Jag vill verkligen tro att vi skulle kunna hålla ett rimligare tonläge om situationen vore omvänd. Det är en känslig övergång att gå mitt under säsongen.. så jag kan verkligen inte svara för hur man skulle reagera. Interna poängligaledaren också.. Men man skulle ju verkligen inte hoppa på någon kring personen ifråga, det är ju helt efterblivet.
För övrigt. Är det någon som kan minnas senast Backström gjorde ett misstag? Han har faktiskt steppat upp ordentligt på slutet eller? Han är ju sjukt stabil bakåt.
17/01/2020 kl. 08:54 #15405JN27
16/01/2020 kl. 22:33 #15404Personal Jesus
DeltagareNu har vi en liten lucka ner till fjärde platsen.
Trevligt.16/01/2020 kl. 21:19 #15401pb_90
DeltagareAlltså… Furch… INSANE! Så otroligt jäkla bra alltså..
16/01/2020 kl. 20:22 #15400Andreas
KeymasterBarklund och Warg i samma backpar känns riskyrisky^3.. Inte snabbaste backparet direkt!
Nej, och ingen av dem spelar väl någon av sina bättre matcher.
Kul att Norén får spela lite ändå.
Ganska dålig match dock. De turas om att ha lite tryck, men Leksand känns som de har mer av spelet. Det borde inte vara så.
16/01/2020 kl. 20:21 #15399pb_90
DeltagareBarklund och Warg i samma backpar känns riskyrisky^3.. Inte snabbaste backparet direkt!
16/01/2020 kl. 18:57 #15396JN27
DeltagareSkönt. Nu är han presenterad iallafall. Nu hoppas vi bara att han kan lösa sin familjesituation.
16/01/2020 kl. 17:28 #15394pb_90
DeltagareKanske dags för klubben att gå ut med att man värvat Kovacs då han själv bekräftar det.
Hela grejen känns jäkligt skum.. Känns lite oproffsigt än så länge minst sagt.
Sedan verkar det ju ha skurit sig en hel del mellan honom och Bulan. Kovacs verkar ha tyckt att han fått kritik som han inte förtjänade. Känns som att man får jobba en hel del med Kovacs för att pusha honom att bli bättre. NE och Jörgen kanske passar perfekt.
16/01/2020 kl. 17:13 #15392JN27
DeltagareKanske dags för klubben att gå ut med att man värvat Kovacs då han själv bekräftar det.
-
FörfattareInlägg