Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 2,626 till 2,650 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Bromé är ett monster alltså.. vilken JÄVLA stjärna!

pb_90
    Deltagare

Verkligen! Bromé och Kovacs levererar smaaarrrepassar! Och jäkligt skönt att Stoa sätter sistsa avgörande!

Henric
    Keymaster

Haha det går ju inte att skriva ett bättre manus för den här matchen! xD Kovacs med två ass i sista och tre fina pinnar in på kontot!

Underbart! Och så förbannat skönt att Kovacs fick släppa mardrömsstarten!

pb_90
    Deltagare

Haha det går ju inte att skriva ett bättre manus för den här matchen! xD Kovacs med två ass i sista och tre fina pinnar in på kontot!

Henric
    Keymaster

Vad gjorde Irving? Jag missar matchen pga sjuka.

En vanlig hockeytackling.

Sådant går ju inte för sig, det är sedan gammalt.

rodvitaarmen
    Deltagare

En vanlig hockeytackling.

Henric
    Keymaster

Henric
    Keymaster

Helvete vilken katastrofstart för Kovacs…

De nerverna hanterade han inget vidare. 😀

pb_90
    Deltagare

Helvete vilken katastrofstart för Kovacs…

pb_90
    Deltagare

Skulle vara intressant att se ett byte mellan Boucher och Weinstock?

pb_90
    Deltagare

Är Weinstock bättre än de andra?

Jag kollade lite siffror och Lodin och Bagenda är väl de som kanske har svagast siffror bakom sig. Lindholm är en offensiv kraft, men också svagare defensivt.

Weinstock är bra defensivt, men hans offensiv är inte på den nivå det en gång var.

Öberg känns rätt OK ändå jämfört de andra. Han känns ganska given i jämförelse.

Öberg är väl den som känns mest given? Han är väl en av få som verkar ha lite uppåtgående form tex.

Undrar hur Bagendas säsong hade artat sig om de 1245 ramträffarna han har haft hade inbringat ett gäng extra mål? Om hans självförtroende hade ökat osv.. Han lär väl hur som helst vara den som får vara extraforward. Han är väl den som är enklast att bara stoppa in här och var egentligen.

Det känns perfekt att Kovacs får debutera mot Luleå. Bör kunna ge honom en jäkla massa energi direkt! Hoppas verkligen att han kan få igång produktionen på Rensfeldt och Rask som egentligen är dom två av dom lirarna man är något besviken på offensivt. Det ska dock tilläggas att man istället är positivt överraskad av dom defensivt.

Edit: Weinstock hade ju en superstart på säsongen tillsammans med Mastomäki och Gustafsson. Sedan har han varit totalt osynlig innan avstängningen. Hoppas att han kan studsa tillbaka? Han borde ju kunna fylla en funktion i PP kan jag tycka.

• Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Är Weinstock bättre än de andra?

Jag kollade lite siffror och Lodin och Bagenda är väl de som kanske har svagast siffror bakom sig. Lindholm är en offensiv kraft, men också svagare defensivt.

Weinstock är bra defensivt, men hans offensiv är inte på den nivå det en gång var.

Öberg känns rätt OK ändå jämfört de andra. Han känns ganska given i jämförelse.

pb_90
    Deltagare

Hur tänker ni kring de kedjor som verkar gälla tills imorgon?

Brome-Stoa-Harper
    Rask-Rensfeld-Kovacs
    Salminen-Öberg-Weinstock
    Boucher-Mastomäki-Gustafsson

Extra: Bagenda, Lindholm och Lodin (lär bli Bagenda?)

Spontant känns väl kedjan med Salminen, Öberg och Weinstock lite märklig? Antar väl att Bagenda kommer gå in och ta lite byten där dock. Ska bli spännande att se om Kovacs kan få igång Rask och Rensfeld mer. Han kommer i varje fall att få dra ett ordentligt lass där rent offensivt.

Henric
    Keymaster

Sedan är det väl så att Örebro har en ambition att kliva in på damhockeybanan på allvar. Det kanske viskats om konkreta saker där. Nu spekulerar jag hej vilt, but you never know.

Andreas
    Keymaster

Det är inget konstigt alls att Murase lämnar enligt min mening, de har barn ihop och hon får inte ihop livspusslet uppe i Luleå utan Kovacs och väljer att åsidosätta sin egen karriär för familjen. Att supportrar reagerar är heller inget konstigt då deras hjärta finns med laget och det laget hamnar i en väldigt knepig sits. Det är trots allt en toppmålvakt på landslagsnivå, som spelar cirka 40% av matcherna och har en räddningsprocent på 93%, som plötsligt lämnar och inte kan ersättas. Det är ju vad supportrarna ser initialt och reagerar på.

Nåja, det är tydligt att vi inte kommer längre, så för min del avslutar jag härmed diskussionen. Ha en trevlig kväll.

Och damhockeyn har helt andra förutsättningar. Precis som Sofia Reideborn så korrekt påtalat. Så jag ser det inte som något konstigt att Murase lämnar för att flytta med.

Nej precis. Det går inte att resonera kring detta som om det hade varit Kovacs som lämnat 16/2. Damhockeyn existerar på helt andra villkor, vilket är tråkigt i sig, men det är så det är.

Andreas
    Keymaster

Fel sport…
    Detta var riktigt roligt att läsa.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dOBkoq/denna-klubb-ar-annorlunda-har-ar-det-folket-som-styr

Klart rolig läsning, men kanske demokrati som gått lite väl långt 🙂

Henric
    Keymaster

Det är inget konstigt alls att Murase lämnar enligt min mening, de har barn ihop och hon får inte ihop livspusslet uppe i Luleå utan Kovacs och väljer att åsidosätta sin egen karriär för familjen. Att supportrar reagerar är heller inget konstigt då deras hjärta finns med laget och det laget hamnar i en väldigt knepig sits. Det är trots allt en toppmålvakt på landslagsnivå, som spelar cirka 40% av matcherna och har en räddningsprocent på 93%, som plötsligt lämnar och inte kan ersättas. Det är ju vad supportrarna ser initialt och reagerar på.

Nåja, det är tydligt att vi inte kommer längre, så för min del avslutar jag härmed diskussionen. Ha en trevlig kväll.

Och damhockeyn har helt andra förutsättningar. Precis som Sofia Reideborn så korrekt påtalat. Så jag ser det inte som något konstigt att Murase lämnar för att flytta med.

Personal Jesus
    Deltagare

Fel sport…
    Detta var riktigt roligt att läsa.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dOBkoq/denna-klubb-ar-annorlunda-har-ar-det-folket-som-styr

• Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Personal Jesus.
    HG_wine
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Skulle väl dock vända på det och säga att det bör krävas rätt mycket av en professionell hockeyspelare att ge upp guldchans och eventuellt landslagsspel. Att man då ska behöva utstå hård kritik för att man väljer familjen före karriären kanske säger en del om de ”supportrar” som valde att uttrycka sina känslor.

Peter B
    Deltagare

Murase har spelat 12 matcher och Sara Grahn har spelat 18 enligt eliteprospect.

Hur menar du att förlusten av en toppmålvakt mot en annan toppmålvakt inte kan jämföras? Hela min poäng är att det inte är så konstigt att supportrar till ett guldsatsande lag reagerar när man förlorar en toppmålvakt dagen efter att transferfönstret har stängt, vilket gör att laget blir extremt känsligt för skador. Det går helt enkelt inte att få in en likvärdig målvakt som Murase dagen efter att transferfönstret är stängt, likaså går det inte att få in en likvärdig målvakt som Furch dagen efter transferfönstret är stängt.

Förstår att man blir irriterad på att en så duktig målvakt drar efter att fönstret stängt, men du kan fortfarande inte jämföra med Furch eftersom Murase är andra målvakt.
    Hade vi haft Furch som förstemålvakt och Enroth som andremålvakt och Enroth drar dagen efter fönstret stängt, då hade du kunnat jämföra.

HG_wine
    Deltagare

Murase har spelat 12 matcher och Sara Grahn har spelat 18 enligt eliteprospect.

Hur menar du att förlusten av en toppmålvakt mot en annan toppmålvakt inte kan jämföras? Hela min poäng är att det inte är så konstigt att supportrar till ett guldsatsande lag reagerar när man förlorar en toppmålvakt dagen efter att transferfönstret har stängt, vilket gör att laget blir extremt känsligt för skador. Det går helt enkelt inte att få in en likvärdig målvakt som Murase dagen efter att transferfönstret är stängt, likaså går det inte att få in en likvärdig målvakt som Furch dagen efter transferfönstret är stängt.

Peter B
    Deltagare

HG_wine:

Det är inte rättvist att jämföra Furch med Muratse… det är helt olika ekonomiska förutsättningar som sätts på spel. Skulle vi tappa Furch skulle vi behöva lägga ut miljonbelopp för att hitta en ersättare. Sedan så är det ju faktiskt så att Luleås herrlag i någon mån är de som har satt damlaget i den situationen dom har hamnat i. Dom hade ju faktiskt inte behövt släppa Kovacs nu, men i och med att situationen verkar ha spårat något i hästväg så valde dom att göra det ändå. Det verkar ju faktiskt nästan som att de har varit drivande i processen?

Du missar poängen, SDHL:s transferfönster stängde den 15/1, Murase lämnade den 16/1. SHL:s transferfönster stänger den 15/2, skulle Furch lämna den 16/2 så spelar ekonomiska förutsättningar ingen större roll, laget hamnar i skiten. Vissa verkar glömma att Murase är en elitspelare på landslagsnivå i ett guldsatsande lag, inte ”bara” en anhörig till Kovacs.

Nu är inte jag speciellt insatt i damhockey, men är inte Murase mer eller mindre 2:a målvakt bakom Sara Grahn?
    Så en jämförelse med Furch blir ju helt fel.

HG_wine
    Deltagare

HG_wine:

Det är inte rättvist att jämföra Furch med Muratse… det är helt olika ekonomiska förutsättningar som sätts på spel. Skulle vi tappa Furch skulle vi behöva lägga ut miljonbelopp för att hitta en ersättare. Sedan så är det ju faktiskt så att Luleås herrlag i någon mån är de som har satt damlaget i den situationen dom har hamnat i. Dom hade ju faktiskt inte behövt släppa Kovacs nu, men i och med att situationen verkar ha spårat något i hästväg så valde dom att göra det ändå. Det verkar ju faktiskt nästan som att de har varit drivande i processen?

Du missar poängen, SDHL:s transferfönster stängde den 15/1, Murase lämnade den 16/1. SHL:s transferfönster stänger den 15/2, skulle Furch lämna den 16/2 så spelar ekonomiska förutsättningar ingen större roll, laget hamnar i skiten. Vissa verkar glömma att Murase är en elitspelare på landslagsnivå i ett guldsatsande lag, inte ”bara” en anhörig till Kovacs.

pb_90
    Deltagare

Rissanen och Salminen ska tydligen vara ”good to go” tills på torsdag. Dock så klev Rissanen av träningen betydligt tidigare än de andra… undrar lite hur man resonerar där? Känns som att dom skyndar lite för mycket hela tiden. Skulle ju vara trevligt om han kunde vara helt återställd till slutspelet iaf..

Visar 25 inlägg - 2,626 till 2,650 (av 13,266 totalt)