Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 16 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
10/11/2019 kl. 12:46 #14905
Andreas
KeymasterMr.Madhawk hade en Q&A nyligen. I den sa han att han trodde att Kovacs kan bli dyraste liraren i Örebro till nästa säsong.
Det kan väl inte stämma eller?
Det är väl bara Bromé som lyfter något som ens liknar en hög lön idag? Stoa och Furch fick nog sign-on så lönen är troligen inte överdrivet hög.
Inte orimligt ändå, speciellt eftersom Bromé kanske drar vidare.
10/11/2019 kl. 12:44 #14904JN27
DeltagareMr.Madhawk hade en Q&A nyligen. I den sa han att han trodde att Kovacs kan bli dyraste liraren i Örebro till nästa säsong.
Svårt att säga att han blir det med tanke på att han inte är den enda vi lär plocka in till nästa säsong. Kan det vara så jäkligt att han kommer att ansluta redan den här säsongen? Luleborna verkar ju vilja det iaf.
09/11/2019 kl. 19:00 #14903pb_90
DeltagareMr.Madhawk hade en Q&A nyligen. I den sa han att han trodde att Kovacs kan bli dyraste liraren i Örebro till nästa säsong.
09/11/2019 kl. 10:51 #14902JN27
DeltagareHaha, jag har en jäkligt robust glasskiva hemma. Nej men skämt åsido. Jag tror bara att jag tänker så för att man känner att det är laget som har lett till framgången. En rubbad lagsammanhållning är man ju alltid orolig för. Men samtidigt kan man ju vända på det och tänka att det stärker många spelare att vilja prestera ännu mer.
09/11/2019 kl. 10:49 #14901D.O
DeltagareHockey spelare är en av de utövare med störst självförtroende ni får dom att låta som dom är skörare än en glasskiva
09/11/2019 kl. 10:32 #14900pb_90
DeltagareÄsch nog fasen ska dom vara tillräckligt professionella för att klara av att höra ett rykte om spelare in? Men som ni säger så är det ju inte jättemånga som kan tänkas ”bytas ut”.
Harper har ju fina siffror i år, men tänker mig att Kovacs kanske kan komma in med lite mer skills? Bulan lär väl ha tryckt på hela arbetsmoralsdelen under hans två år i Luleå så den delen lär inte vara helt dum heller? Och enligt strategin att föryngra och försvenska så är det ju också ett helt rimligt byte.
Jag gillar ju Harper på ett sätt så av den anledningen är det ju tråkigt. Men han gör också många märkliga saker.
08/11/2019 kl. 21:07 #14898Andreas
KeymasterJag är orolig för att det kommer störa laget. Det är ju spelare som ni vet att de inte kommer få plats nästa år.
Det är inte så många som går ut i vår faktiskt. De som har utgående och kan tänkas ersättas av honom:
Shane Harper
Viktor Lodin
Marcus Weinstock
Linus Öberg
Jordan Boucher
Ryan StoaBoucher är väl ändå den som är längst ifrån en förlängning om han inte får en väldig fart på produktionen snart. Harper är väl måhända inte heller en given förlängning även om han just nu är på väg att trumfa förra säsongens 28 poäng.
Lodin känns väl också som ett stort frågetecken än så länge. Han har ju varit sjuk mer än han spelat så det är bra svårt att verkligen utvärdera honom. Kanske signa och låna ut så han får en chans att verkligen komma igång?
Öberg, Weinstock och Stoa borde man väl förhandla med i samtliga fall. Stoa kanske man försöker ersätta med någon ännu bättre?
Bland backarna är det Pilö, Backström, Näkyvä och Barklund. Jag kan tycka man förlänger alla fyra som det ser ut just nu, men kanske då satsar på att låna ut Barklund för mer garanterad speltid.
Backström kan jag förstå är lite kontroversiellt, men hans underliggande siffror är bara så bra.08/11/2019 kl. 20:55 #14897JN27
DeltagareJag är orolig för att det kommer störa laget. Det är ju spelare som ni vet att de inte kommer få plats nästa år.
08/11/2019 kl. 18:23 #14896Andreas
KeymasterDet är nog inte ovanligt att man skriver kontrakt med spelare såhär tidigt. Jag tror inte man behöver oroa sig över just det. Det är ju en trygghet för honom att veta att han redan har kontraktet klart. Han behöver inte oroa sig över silly season utan han kan bara gå ut på isen avslappnad och köra på som vanligt.
Att det läcker ut om såhär stora namn skriver på tidigt är desto ovanligare. Känns som någon bitter Lulebo inte var nöjd med detta och ville sprida lite kaos. Det kan så klart vara någon annan, men reaktionerna i sociala medier är väl inte alltför roliga att läsa när man söker på hans namn.
Sedan har AB haft fel förut som du säger Yongma112.
08/11/2019 kl. 18:09 #14895Yongma112
DeltagareVill vi ha en spelare som skriver på för en annan klubb efter mindre än en tredjedel av nuvarande säsong? Sen finns det ju en del andra händelser runt honom också…
Är faktiskt tveksam till om jag gillar värvningen. Och det har inget med Kovacs prestationer på isen att göra.
Men Sportbladet har dock haft fel förr om ”klara” spelare till Örebro.
08/11/2019 kl. 15:53 #14894pb_90
DeltagareJag är helt OK med att man kastar pengar på Robin Kovacs. Ung och kommer bara mer och mer.
Jag tror att vi kan ligga rätt bra till när det kommer unga spelare framöver. Vårt tränargäng verkar ju vara unisont hyllade genom hela landet typ?
Detta ser jag som en stor fjäder i hatten om det stämmer! Kovacs kan ju vara en +40p spelare när som helst egentligen med rätt förutsättningar. Tråkigt för honom att det läcker ut så tidigt bara… säkert något i Luleå som fått reda på det och läcker för att dom blir sura…
08/11/2019 kl. 15:18 #14892Andreas
KeymasterJag är helt OK med att man kastar pengar på Robin Kovacs. Ung och kommer bara mer och mer.
07/11/2019 kl. 10:42 #14881pb_90
DeltagareJag gillar tanken med xPoints men det känns som oerhört överdriven statistik då det tar bort det sportsliga helt och hållet. Vissa saker händer ju faktiskt av tillfälligheter också och det måste de ju såklart göra.
Men kul att Örebro verkligen visar att man är bra och är värda sin plats i toppen.
Kanske xPoints-tabellen i slutändan visar vart vi kommer att hamna när grundserien summeras.Expected goals är ju sjukt intressant men stört tröganalyserat för en lekman… Det är ju säkert ytterligare liite bättre än en enkel corsianalys då vissa skjuter på allt. Men som vanligt så är det långt ifrån hela bilden.
Kassa målvakter, special teams, bra skytte osv går inte att räkna fram. Men man borde kunna slänga på dom siffrorna också på något sätt för att ytterligare förfina modellen något? Skulle vara jäkligt kul att ha tillgång till xGoals precis som Corsi på shl:s hemsida…
Det känns som att vi har en jäkligt bra chans på topp sex i år. Vi har bra målvakter, bra special teams (PP kan gärna bli bättre..) och bra skytte. Vi har en chans att överprestera corsi-tabellen med dom siffrorna precis som xPoint också visar.
Så jäkla kul!
07/11/2019 kl. 10:24 #14880pb_90
DeltagareNär man har att göra med kommunen rent generellt så är det bra att ta det jääääääkligt lugnt rent generellt. Trampar du på en öm tå hos fel person där så kan du ha en ärkefiende för livet i princip.. Så det gäller att vara jäkligt försiktig där då varje tjänsteman sitter på en enorm makt. När det gäller bygg så sitter dom ju på planmonopolet och kan bestämma i princip allt även om dom enligt lag inte har rätten att göra det.
Så hoppas att Örebro Hockey tar det lugnt i denna diskussion.. Annars är risken att dom snart har en egen Tillstånds-Leif mot sig på andra delar än i alkoholtillståndsfrågor.
07/11/2019 kl. 10:01 #14879JN27
DeltagareJag gillar tanken med xPoints men det känns som oerhört överdriven statistik då det tar bort det sportsliga helt och hållet. Vissa saker händer ju faktiskt av tillfälligheter också och det måste de ju såklart göra.
Men kul att Örebro verkligen visar att man är bra och är värda sin plats i toppen.
Kanske xPoints-tabellen i slutändan visar vart vi kommer att hamna när grundserien summeras.07/11/2019 kl. 09:50 #14878Andreas
KeymasterNej, så mycket klokare på arenabygge blev man ju inte efter ett par vändor i kommunsnurran. Inga formella förfrågningar har inkommit, och de förfrågningar som kommit Örebroporten till handa rörande arenauppgraderingar har i regel genomförts.
Nåja.
Vad tråkigt. De källorna jag fick höra min information ifrån är väldigt pålitliga. Kan ju vara samtal som inte nått formella förfrågningar ännu. Örebro hockey kanske inte vågar ställa sig på tvären för att inte skada relationen med kommunen. Detta är ju dock bara spekulationer från min del.
Men faktum kvarstår att det finns mycket att göra i den befintliga arenan.
Ser ingen anledning att tvivla på dina källor. Örebro Hockey har tagit upp detta tidigare med kommunen och det är bra att de håller igång diskussionen.
Utan en bättre arena kommer det att bli väldigt svårt att etablera sig som ett topplag.
07/11/2019 kl. 09:27 #14877rodvitaarmen
DeltagareNej, så mycket klokare på arenabygge blev man ju inte efter ett par vändor i kommunsnurran. Inga formella förfrågningar har inkommit, och de förfrågningar som kommit Örebroporten till handa rörande arenauppgraderingar har i regel genomförts.
Nåja.
Vad tråkigt. De källorna jag fick höra min information ifrån är väldigt pålitliga. Kan ju vara samtal som inte nått formella förfrågningar ännu. Örebro hockey kanske inte vågar ställa sig på tvären för att inte skada relationen med kommunen. Detta är ju dock bara spekulationer från min del.
Men faktum kvarstår att det finns mycket att göra i den befintliga arenan.
07/11/2019 kl. 09:13 #14876Andreas
KeymasterHenrik Törnqvist är väl den mest spännande liraren i Linköping? Grym relativ corsi, ung och bra utvecklingskurva. Skulle ta honom först alla dagar i veckan!
Edit: Tja… Lycksell var ju ännu yngre.. men Törnqvist har ju en +30p-säsong bakom sig.
Med väldigt mycket speltid och förtroende. Många poäng i powerplay den säsongen också 😉
Han är inte helt dum han heller dock.06/11/2019 kl. 14:00 #14874pb_90
DeltagareHenrik Törnqvist är väl den mest spännande liraren i Linköping? Grym relativ corsi, ung och bra utvecklingskurva. Skulle ta honom först alla dagar i veckan! 🙂
Edit: Tja… Lycksell var ju ännu yngre.. men Törnqvist har ju en +30p-säsong bakom sig.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av
pb_90.
06/11/2019 kl. 13:45 #14873JN27
DeltagareNej, så mycket klokare på arenabygge blev man ju inte efter ett par vändor i kommunsnurran. Inga formella förfrågningar har inkommit, och de förfrågningar som kommit Örebroporten till handa rörande arenauppgraderingar har i regel genomförts.
Nåja.
Lite ”Alla klagar men ingen tar tag i problemet”-läge alltså?
06/11/2019 kl. 13:34 #14872Henric
KeymasterNej, så mycket klokare på arenabygge blev man ju inte efter ett par vändor i kommunsnurran. Inga formella förfrågningar har inkommit, och de förfrågningar som kommit Örebroporten till handa rörande arenauppgraderingar har i regel genomförts.
Nåja.
06/11/2019 kl. 12:47 #14871JN27
DeltagareVi behöver det ju uppenbarligen inte än. Och ju längre vi väntar desto mer får vi ju för pengarna? Och desto mer vet väl NJ hur truppen ser ut inför nästa säsong. Lär handla om en hel del pengar över om vi ändå satsade så pass högt?
Att hålla en plats öppen in i det sista gör väl precis det. Man kan plocka någon riktigt stjärna som i stort sett spelat klart, men vill ha chansen att vinna något.
Semirelaterat:
Jag funderade lite på vad i LHC som skulle vara intressant om de skulle åka ur och Gordon är väl det uppenbara namnet. Underbar inställning och en hyfsad producent.Broc Little och Andrew Gordon är väl de mest intressanta. Olle Lycksell har ju också sett ganska bra ut och borde kunna vara bättre i ett bättre lag.
06/11/2019 kl. 11:36 #14870Andreas
KeymasterVi behöver det ju uppenbarligen inte än. Och ju längre vi väntar desto mer får vi ju för pengarna? Och desto mer vet väl NJ hur truppen ser ut inför nästa säsong. Lär handla om en hel del pengar över om vi ändå satsade så pass högt?
Att hålla en plats öppen in i det sista gör väl precis det. Man kan plocka någon riktigt stjärna som i stort sett spelat klart, men vill ha chansen att vinna något.
Semirelaterat:
Jag funderade lite på vad i LHC som skulle vara intressant om de skulle åka ur och Gordon är väl det uppenbara namnet. Underbar inställning och en hyfsad producent.06/11/2019 kl. 11:32 #14869Andreas
KeymasterSom jag förstått ska inte Bengtzén gå in och värva något. Det är fortsatt NJ som ska vara sportsligt ansvarig för A-laget. Bengtzén är bollplank och avlastar NJ med andra mer administrativa saker. Saker som även legat på Micke bord innan.
Bengtzén ska också rapportera till Micke.
06/11/2019 kl. 11:22 #14868JN27
DeltagareNej så är det väl. Det är enkelt att med facit i hand analysera något. Jag känner mig både nöjd med att vi tackade nej och lite missnöjd på samma gång.
Vi behöver det ju uppenbarligen inte än. Och ju längre vi väntar desto mer får vi ju för pengarna? Och desto mer vet väl NJ hur truppen ser ut inför nästa säsong. Lär handla om en hel del pengar över om vi ändå satsade så pass högt?
Känns som att mycket går rätt just nu rent generellt. Hoppas inte Bengtzen kommer in som ett yrväder bara..
Han ju anställd av styrelsen och jag misstänker att man är varse om hans historik och har ställt vissa krav på honom men också hans roll. Dvs jag tror inte att han kan ha den påverkan och fria roll som han hade i Brynäs, vilket i slutändan ballade ur.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av
-
FörfattareInlägg