Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,076 till 3,100 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Visste inte att fimpen var med i shl podden. Han är ju hur rolig som helt

Då ska du se denna om du inte sett den. https://youtu.be/nx74b0-jvrI

D.O
    Deltagare

Visste inte att fimpen var med i shl podden. Han är ju hur rolig som helt

JN27
    Deltagare

Man älskar ju hur Brynäs klappar ihop.

Elbowing
    Deltagare

Anser nog att Furch är både bättre och jämnare än Högberg,
    Men vad vet jag, har ju inte sett så mycket av Högberg på senare tid.

pb_90
    Deltagare

Skulle Marcus Högberg bli aktuell så blir det ju svårt att stå emot såklart. Det kanske är som du säger PB, men samtidigt så är ju känslan att det också kan bero på att man inte visste hur Furch skulle hålla på den här nivån.

Möjligen. Men med tanke på att det förra säsongen var Enroth eller Furch så måste väl NJ ha varit tämligen säker på att Furch skulle vara bra? Magkänslan säger iaf att det var Furch som ville ha ett ettårskontrakt och inte NJ. Men har får jättegärna trivas bra och stanna ett par år till 😀

JN27
    Deltagare

Skulle Marcus Högberg bli aktuell så blir det ju svårt att stå emot såklart. Det kanske är som du säger PB, men samtidigt så är ju känslan att det också kan bero på att man inte visste hur Furch skulle hålla på den här nivån.

• Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av JN27.
    Elbowing
    Deltagare

Ja håller med, det är just hans jämnhet som imponerar och dels det som har gjort att det gått så bra för laget hittills

pb_90
    Deltagare

Det ska väl tilläggas att det kanske är tre st som ligger före honom som i varje fall har kommit upp till +10 matcher. Och det är Lassinantti, Lindvall och Svedberg.

Hans stabilitet är väl det som gör att man drömmer om att ha honom kvar. Tryggheten med en bra målvakt är ovärderlig. Ska man ge sig ut och leta igen nästa säsong så kommer ju det återigen vara en ångest. Men han kommer ju inte tacka nej om NHL knackar på dörren liksom.

Jo exakt. Det känns tryggt med honom för första gången på länge. Och den tryggheten är ju enormt skön att känna, alla vet att han håller en stabil och bra klass match efter match.

Men ska man också vara lite sån så är det ju framförallt vår forwardssida som har vunnit åt oss hittills. Furch har ju inte ”rånat” till sig en match hittills eftersom det inte har behövts.

Jag reagerade lite på att dom bara skrev ett ettårskontrakt först. Jag fick för mig att det var för att man vill ”vänta in” Högberg? Det har på något sätt känts som att han inte är här för att stanna ändå.. men som sagt. Siffrorna kanske gör att vi kan få behålla honom. Det skulle kännas tryggt.

JN27
    Deltagare

Det ska väl tilläggas att det kanske är tre st som ligger före honom som i varje fall har kommit upp till +10 matcher. Och det är Lassinantti, Lindvall och Svedberg.

Hans stabilitet är väl det som gör att man drömmer om att ha honom kvar. Tryggheten med en bra målvakt är ovärderlig. Ska man ge sig ut och leta igen nästa säsong så kommer ju det återigen vara en ångest. Men han kommer ju inte tacka nej om NHL knackar på dörren liksom.

pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Vi kanske kan bli lite räddade av att han inte presterar monstersiffror? Han är ju ”bara” stabil liksom och tar det han ska. Inget ont menat, men siffrorna nedan sätter ju kanske inte skräck i någon direkt. Men då har vi ju å andra sidan kanske inte ett försvarsspel som är topp i ligan heller.

2,27 GAA (9:a)
    91,51% tot (8:a)
    84,85% i skottsektorn (8:a)
    91,94% 5v5 (8:a)
    89,23% BP (10:a)
    Ingen nolla hittills (synd där i Brynäs-matchen…)

För ÖHK tot:
    91,64% (7:a)

Jag skulle säga att det definitivt finns utrymme för en ännu bättre prestering från Furchs sida. Ett litet sparkapital om så vill.

• Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Vad tror ni om oddsen att man lyckas förlänga Dominik Furch med ett par år? Det vore ju mumma😀

Det vore för bra för att vara sant.

Elbowing
    Deltagare

Vad tror ni om oddsen att man lyckas förlänga Dominik Furch med ett par år? Det vore ju mumma😀

pb_90
    Deltagare

Lite hockey ikväll, kanske finns något intressant att säga efter det haha.
    Håller på Malmö och Djurgården ikväll iallafall.

Var lite förvånad att Djurgården var så stora favoriter mot Rögle ändå. Trodde oddsen skulle vara ganska jämna, men icke. Rögle har ju sett jämna ut, men faller de så väldigt utan Kurran?

Man blir ju lite rädd vad det skulle innebära om Näkyvä skadas, och varför har vi inte förlängt med honom redan? Han är ju en av SHL:s bästa backar…

Rögles backbesättning är ju rätt sjuk egentligen. Tror att Kurran, Hansson och Gelinas alla är 1:a backar vad det kommer till gamescore. Och Shira hadeju en 28:a poängssäsong för två säsonger sedan. Djurgården har knappt bättre form senaste fem och hemmaplan, dock senast mot Oskarshamn hemma så var dom ju klappruttna..

Djurgården är så jävla konstiga… efter matchen mot oss så trodde jag att dom skulle krossa järnet. Dom såg ju sjukt bra ut då.. men sen har dom inte alls varit skräckinjagande efter det?

NJ måste väl ha hört sig för med Näkyvä eller? Framförallt eftersom Rissanen har förlängt, tjänstefel annars. Näkyvä borde väl dock ha bra chans att landa ett NLA eller KHL-kontrakt till slut ändå.. och det kanske är efter denna säsong det blir.. ve och fasa..

Andreas
    Keymaster

Var lite förvånad att Djurgården var så stora favoriter mot Rögle ändå. Trodde oddsen skulle vara ganska jämna, men icke. Rögle har ju sett jämna ut, men faller de så väldigt utan Kurran?

Man blir ju lite rädd vad det skulle innebära om Näkyvä skadas, och varför har vi inte förlängt med honom redan? Han är ju en av SHL:s bästa backar…

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Abstinens. Skriv något hörrni!

Andreas
    Keymaster

https://play.acast.com/s/shlpodden/

Ganska mycket Örebro i senaste SHL-podden. Kul!

Det är i början så ni kan slå av så snart de pratat klart om Örebro 😉

pb_90
    Deltagare

https://play.acast.com/s/shlpodden/

Ganska mycket Örebro i senaste SHL-podden. Kul!

pb_90
    Deltagare

Målet mot SAIK, där säljer målvakten sig galet tidigt. Sen mot FBK var det en jävla projektil!

JN27
    Deltagare

Jag var också jäkligt skeptisk till Salminen. Han står ju för något lite annat än vad det övriga tänket i laget är? Han är ju mer en lirare än någon som jobbar hårt tex. Men det har ju visat sig fungera alldeles utmärkt. Det måste få finnas plats för några lirare som kan styra PP mer.

Jag tror dock att det finns ännu mer att hämta i honom. Om Stoa fortsätter på samma spår och Bromé kan få upp jämnheten i spelet bättre så kommer det antagligen bli ännu mer poäng. Salminen har ju också gjort två mål i öppen kasse. Så egentligen bara två spelmål. Där finns det säkert mer att hämta.

Men vad är det för spelmål han har gjort sen då? Helt sjukt snygga.

pb_90
    Deltagare

Jag var också jäkligt skeptisk till Salminen. Han står ju för något lite annat än vad det övriga tänket i laget är? Han är ju mer en lirare än någon som jobbar hårt tex. Men det har ju visat sig fungera alldeles utmärkt. Det måste få finnas plats för några lirare som kan styra PP mer.

Jag tror dock att det finns ännu mer att hämta i honom. Om Stoa fortsätter på samma spår och Bromé kan få upp jämnheten i spelet bättre så kommer det antagligen bli ännu mer poäng. Salminen har ju också gjort två mål i öppen kasse. Så egentligen bara två spelmål. Där finns det säkert mer att hämta.

JN27
    Deltagare

Jag tror Salminen är bättre en man tror.. kolla hur första kedjan var när han var borta.

12 p på 13 matcher säger ju det mesta. Riktigt stark start, och som ni säger, bättre än man trodde.

D.O
    Deltagare

Jag tror Salminen är bättre en man tror.. kolla hur första kedjan var när han var borta.

Andreas
    Keymaster

Salminen har redan gjort dubbelt så många poäng som han gjorde i Växjö på lika många matcher. Han har gjort lika många poäng som han gjorde i HIFK på 22 matcher.
    Kedjan med Salminen – Stoa – Bromé är tamejfan underbar då alla verkar utveckla alla till det positiva.

Salminen har överträffat mina förväntningar. Jag hade inte så höga tankar om honom i all ärlighet.

Visar 25 inlägg - 3,076 till 3,100 (av 13,266 totalt)