Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 21 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
28/10/2019 kl. 16:54 #14746
JN27
DeltagareSalminen har redan gjort dubbelt så många poäng som han gjorde i Växjö på lika många matcher. Han har gjort lika många poäng som han gjorde i HIFK på 22 matcher.
Kedjan med Salminen – Stoa – Bromé är tamejfan underbar då alla verkar utveckla alla till det positiva.28/10/2019 kl. 09:33 #14743pb_90
DeltagareStoa alltså. Jag måste säga att jag var skeptisk efter försäsong + första par matcherna. Men så här i efterhand, NJ måste ha scoutat honom ordentligt? Han verkar ju ha exakt den inställningen som ÖHK vill ha, laget före jaget. Han är så smart på ett udda sätt, plockar åt sig bevakning och hittar rätt åkvägar. Det var väldigt snyggt alltså! Det är väl egentligen ingen värvning som har varit helt fel i år hittills? Måhända liiiiiite besviken på Rensfeldt, trodde nog att han skulle kunna trycka ut en lite högre nivå rent spelmässigt. Men antagligen billig och ändå 6p på 14 matcher vilket skulle ge ca 22p på 52 matcher. Över 20p är klart godkänt enl mig.
27/10/2019 kl. 19:47 #14742Andreas
KeymasterDet känns som en säsong med så sinnessjukt mycket positiv energi inledningsvis. Måtte det fortsätta på samma spår!
Just det positiva är verkligen någonting som sticker ut. Niklas Eriksson har ett modernt och utvecklande ledarskap. Han lägger fokus på rätt saker och istället för att låta negativ saker stjäla energi försöker man bara hela tiden bara bli bättre och starkare.
Han verkar inte heller vara rädd för att låta spelare vila från träningar och spelare vågar också säga till att de just nu kanske behöver vila lite. Det är inte samma träningshysteri hela tiden, men det finns fortfarande höga förväntningar.
27/10/2019 kl. 18:45 #14741pb_90
DeltagareJag måste också hylla Linus Öberg. Nu har det ändå gått ett gäng matcher och hans corsi ligger fortfarande på sinnessjuka 62,93%. Med lite bonnröta så hade han väl kunnat hänga ett gäng mål också. Otroligt häftigt att se hur som helst!
Vi har alltså Gustafsson, Öberg, Pilö, Backström och Lodin som alla i någon mån har gått genom vårt J20-lag. Juniorleden levererar ändå något i det tysta! Och med tanke på hur vårt J18-lag går i år så kanske det kommer att komma ännu mer spännande spelare.
Det känns som en säsong med så sinnessjukt mycket positiv energi inledningsvis. Måtte det fortsätta på samma spår!
27/10/2019 kl. 18:21 #14740pb_90
DeltagareJust nu går man verkligen på moln. Helt otroligt hur fint laget presterar och spelar.
Man hoppas ju verkligen att det inte kommer någon dipp, men det måste det väl göra någon gång eller?
En dipp kan se ut på många olika sätt. För vår del så är det fina just att en eller två kedjor kan dippa en match i taget. Vi har ändå en bra chans tack vare de två andra kedjorna och Furch på något sätt. Och det är sjukt positivt att Pilö har kommit in och sett så pass bra ut. Sätter jag in Pilö i gamescoren också så hamnar han på 8:e plats/GP (om jag tweakar till de två matcherna han faktiskt fått istid i) och 4:e plats/60min! Otroligt bra första matcher som såklart inte kommer hålla.
Om vi ligger bra till i slutet av säsongen, fan. Då tycker jag att NJ kan nypa till på en toppback om han får chansen. Tänk om vi skulle kunna trycka in en 1D eller 2D till och få en monsterbredd även där? Eller så sparar vi lite pengar.. men man vet ju aldrig när en sådan chans kommer igen 😉
Sen så kan en faktor självklart vara att andra lag underpresterar hittills. Men vi har ändå kommit igenom 27% av säsongen. Det känns ju som att en placering bland de åtta bästa är given (peppar peppar).
Underbart.
27/10/2019 kl. 18:04 #14739Andreas
KeymasterJust nu går man verkligen på moln. Helt otroligt hur fint laget presterar och spelar.
Man hoppas ju verkligen att det inte kommer någon dipp, men det måste det väl göra någon gång eller?
27/10/2019 kl. 18:03 #14738pb_90
DeltagareJag tycker verkligen att NJ har byggt smart.
Man måste inte ha den absoluta spetsen i spelarmaterialet. Man måste bara ha totalt sett mer än motståndarna och samtidigt klara av att hantera motståndarnas absoluta spets. Och samtliga av våra kedjor klarar av att spela 0-0 mot toppkedjor och samtidigt vinna internmatcherna mot motståndarnas sämre kedjor.
Vackert!
27/10/2019 kl. 17:56 #14737pb_90
DeltagareVeckans uppdatering av gamescore!
Forwards: pic.twitter.com/aSJFUsYMbr
— Pelle Bohlin (@pellebohlin) October 27, 2019
Gammal hederlig gamescore igen.
Sjuuuuuukt fin bredd på forwardssidan hittills med i princip två förstakedjor.
27/10/2019 kl. 15:03 #14735pb_90
DeltagareAlltså blir fan aldrig klok på relativ corsi… trollar bort mig själv när jag ska få till all indata.
Jäkligt svårt att få tag på en siffra på total tid 5v5 på lagnivå tex. Kommer aldrig landa helt där.. men det får väl gå ändå..
Edit: Hjärnsläpp.. fick det att funka nu! 🙂
Håller på att bygga någon ny typ av gamescoredokument.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av
pb_90.
27/10/2019 kl. 12:02 #14734JN27
DeltagareGårdagens match var väl sånär en perfekt bortamatch man kan komma. Skulle vara kul med lite statistik på hur bra vi faktiskt var. Jag börjar på riktigt få en tilltro till Örebro nu.
27/10/2019 kl. 11:57 #14733pb_90
DeltagareIdag blir det en excel-hockey-nördardag! 😀
27/10/2019 kl. 11:29 #14732Andreas
KeymasterSmart med dispensen för Arntzén och Almtuna. Han måste ju få lite matcher då och då. Känns som en bra lösning.
Instämmer. Inga förlorare i detta.
27/10/2019 kl. 10:53 #14729pb_90
DeltagareSmart med dispensen för Arntzén och Almtuna. Han måste ju få lite matcher då och då. Känns som en bra lösning.
26/10/2019 kl. 21:17 #14720pb_90
Deltagare26/10/2019 kl. 20:42 #14719Andreas
KeymasterSATAN VAD HÄRLIGT!
26/10/2019 kl. 19:53 #14715Yongma112
DeltagareIrving har tyvärr inte SHL tempo i sig.
Mycket utvisningar är det..
26/10/2019 kl. 19:16 #14714pb_90
DeltagareAlltså HUR kan vi få så många kassa utvisningar mot oss HELA tiden?! Det är fan inte rimligt att vi ska ha typ fem mer utvisningar match efter match….
26/10/2019 kl. 18:26 #14713pb_90
DeltagareBrutalt stark start. Jämt nu dock efter halva första. Liiiite fördel Rögle kanske. Dom är jäkligt starka på att ta sig in på mål..
26/10/2019 kl. 15:01 #14710Andreas
KeymasterMåste kännas jäkligt märkligt för Kärki att fara runt bland flera olika klubbar på korttidskontrakt. Ett lag som LHC som dessutom är i en mindre paniksituation lär ju inte heller vara den mest fantastiska miljön att hamna i.
Nej, men det var väl snäppet bättre än Färjestads vecka-till-vecka-kontrakt.
26/10/2019 kl. 11:24 #14709JN27
DeltagareMåste kännas jäkligt märkligt för Kärki att fara runt bland flera olika klubbar på korttidskontrakt. Ett lag som LHC som dessutom är i en mindre paniksituation lär ju inte heller vara den mest fantastiska miljön att hamna i.
26/10/2019 kl. 10:34 #14708Andreas
KeymasterHetaste tränaren i SHL.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/XgnxbE/de-har-hetaste-tranaren-i-shl
Jo det måste man nog ändå hålla med om. Abbott är väl god tvåa där.
26/10/2019 kl. 10:02 #14707Personal Jesus
DeltagareHetaste tränaren i SHL.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/XgnxbE/de-har-hetaste-tranaren-i-shl
25/10/2019 kl. 16:00 #14701JN27
DeltagareOhhh, svag trend och kanske Kodie Curran borta. Fasen nu kanske det finns en chans ändå
Fy satan vad det hade suttit fint med en vinst i morrn. Skulle vara ett sånt jäkla styrkebesked av laget.
25/10/2019 kl. 15:48 #14700Andreas
KeymasterOhhh, svag trend och kanske Kodie Curran borta. Fasen nu kanske det finns en chans ändå 😀
25/10/2019 kl. 14:42 #14699JN27
DeltagareJag håller med.. Har Lindholm verkligen varit sämre än Lodin tex? Problemet nu är väl att han måste spöa både Lodin och Boucher.
Känns väl dock som att Lindholm är med mycket för att se och lära första året? Det är kanske lite för vekt defensivt spel då och då. Verkar som att han har köpt idén i varje fall.
Kan nog tänka mig att kommunikationen har varit ungefär så, dvs han är fortfarande ung och under upplärning. Man har högt förtroende för honom och han har gjort det bra men han behöver få mer istid och få igång defensiven. Vid ett eventuellt slutspel så kommer alla spelare som finns i laget att behövas så då är det ju bra om han är het och ordentligt matchad.
Jag hade nog personligen tagit det bättre under rådande ledning än när Sundblad-eran var i sin prime. Tuta och köra annars får du inte plats i laget.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av
-
FörfattareInlägg