Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 23 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
24/10/2019 kl. 23:00 #14667
pb_90
DeltagareFörsta presentationen av tävlingen snart då! Om ni kommer ihåg vad ni gissade på så är detta siffrorna som ni ska ha haft för att få mycket poäng hittills! 😉
Resultaten är hittills likt nedan där dom förväntade poängen är framräknade med aktuella nuvarande poäng + poängsnittet x kvarvarande matcher.
Aaron Irving – 20p
Alfred Barklund – 0p
Christopher Mastomäki – 32p
Daniel Muzito Bagenda – 28p
Glenn Gustafsson – 20p
Gustav Backström – 12p
Jonathan Andersson – 24p
Joonas Rask – 20p
Jordan Boucher – 13p
Linus Öberg – 0p
Ludvig Rensfeldt – 24p
Lukas Pilö – 41p
Markus Weinstock – 28p
Mathias Bromé – 40p
Max Lindholm – 9p
Rasmus Rissanen – 20p
Ryan Stoa – 40p
Sakari Salminen – 47p
Shane Harper – 32p
Viktor Lodin – 9p24/10/2019 kl. 22:18 #14666Henric
KeymasterVissa klubbar har det överjävligt bra alltså…
Intervjun i NA med MJ inger ännu mer hopp tycker jag. Han verkar vara rätt man på rätt plats!
Och Örebro Kommun verkar snarare suga ur pengar ur klubben än att sponsra…….
Jag har tyvärr även hört väldigt trovärdiga rykten om att kommunen vägrar sälja mark till Örebro hockey. Det gör alltså att vi inte kan bygga en egen arena. Vill inte gå djupare in på anledningar för att riskera att någon får skit. Men anledningen är helt bisarr då Örebro hockey gjort allt rätt för sig.
Det här skulle man VERKLIGEN vilja höra mer kring…
Örebro hockey har lämnat förfrågan om TRE tomter men fått avslag på varje. Ingen egentlig anledning ges till varför de inte får köpa marken. Örebro hockey är rädda att hamna på fel fot med kommunen och vågar inte sätta hårt mot hårt. När de lägger fram förslag om uppdateringar på den befintliga arenan kontrar kommunen med ockerpriser på hyran. Kommunen är helt enkelt alldeles för nöjda med dealen de har nu. Kommunen skulle tappa alldeles för mycket intäkter på att Örebro hockey bygger en egen arena och är livrädda för att investera i arenan.
Hmmm… Värt att kolla upp närmare. Återkommer.
24/10/2019 kl. 20:34 #14663rodvitaarmen
DeltagareVissa klubbar har det överjävligt bra alltså…
Intervjun i NA med MJ inger ännu mer hopp tycker jag. Han verkar vara rätt man på rätt plats!
Jag har tyvärr även hört väldigt trovärdiga rykten om att kommunen vägrar sälja mark till Örebro hockey. Det gör alltså att vi inte kan bygga en egen arena. Vill inte gå djupare in på anledningar för att riskera att någon får skit. Men anledningen är helt bisarr då Örebro hockey gjort allt rätt för sig.
Örebro hockey har lämnat förfrågan om TRE tomter men fått avslag på varje. Ingen egentlig anledning ges till varför de inte får köpa marken. Örebro hockey är rädda att hamna på fel fot med kommunen och vågar inte sätta hårt mot hårt. När de lägger fram förslag om uppdateringar på den befintliga arenan kontrar kommunen med ockerpriser på hyran. Kommunen är helt enkelt alldeles för nöjda med dealen de har nu. Kommunen skulle tappa alldeles för mycket intäkter på att Örebro hockey bygger en egen arena och är livrädda för att investera i arenan.
24/10/2019 kl. 19:38 #14662Andreas
KeymasterDet ser ju hyfsat stabilt ut, men kanske inte sådär så att det sprakar om spelet.
Utom i powerplay då, det var nice!
24/10/2019 kl. 14:50 #14659Henric
KeymasterVissa klubbar har det överjävligt bra alltså…
24/10/2019 kl. 10:06 #14658rodvitaarmen
23/10/2019 kl. 20:23 #14657Andreas
KeymasterJo, och när man kan lova feta sign-ons utan att själva behöva betala dem så är det ju ganska lätt att göra så.
Vad menar du? Att Växjö löser externa finansiärer till alla sign-on bonusar?
En del av att vara sponsor till Växjö som jag fattat det.
23/10/2019 kl. 18:39 #14656pb_90
23/10/2019 kl. 17:20 #14655pb_90
DeltagareJo, och när man kan lova feta sign-ons utan att själva behöva betala dem så är det ju ganska lätt att göra så.
Vad menar du? Att Växjö löser externa finansiärer till alla sign-on bonusar?
23/10/2019 kl. 10:42 #14654Andreas
KeymasterJo, och när man kan lova feta sign-ons utan att själva behöva betala dem så är det ju ganska lätt att göra så.
23/10/2019 kl. 10:23 #14653pb_90
DeltagareVäxjö brukar väl generellt spara rätt så mycket utrymme i budgeten för att plocka in spelare senare på säsongen. Men nu är det väl redan lite ”rädda säsongen”-mode.. Dom lär väl dock inte kunna trycka in hur många sådana spelare som helst utan att börja släppa lite spelare?
Det är inte så vackert att glädjas åt andras missöde.. men med det sagt. Det är så jävla skönt att inte behöva ha ångest över ÖHK:s SHL-existens redan i omgång 13.. En fjärdedel in på säsongen och vi har närmre till plats ett (5p) än till kvalplats (12p).
I år känns det också som fler lag faktiskt är klart sämre än oss. Oskarshamn (8p), Leksand (12p), Brynäs (12p) och Linköping (13p) bör vi absolut greja med det försprånget vi har. Malmö ser sämre ut än på länge och har inte musklerna för att värva in spets (plus 9p bakom med en match mindre spelad). Försprånget till Växjö på tolv poäng är stort men inte omöjligt sett till laget dom har på pappret. En play-in plats känns superrimligt och vi kommer nog ha goda möjligheter att hugga på direktplats också vilket känns ohyggligt bra.
Det måste vara så skönt för spelarna att inte behöva spela med kniven mot strupen också, det finns lite andrum för utveckling osv. Men samtidigt finns direktplatsstrecket där som en sporre. Så jäkla kul!
23/10/2019 kl. 08:13 #14652Andreas
KeymasterKanske lite naivt men jag hoppades att Örebro kunde varit med i den diskussionen
https://www.hockeysverige.se/2019/10/22/uppgifter-vaxjo-pa-vag-att-gora-klart-med-all-star-back
Det hade varit något, men undrar vad han kostar?
22/10/2019 kl. 13:27 #14651Catskinner
DeltagareKanske lite naivt men jag hoppades att Örebro kunde varit med i den diskussionen
https://www.hockeysverige.se/2019/10/22/uppgifter-vaxjo-pa-vag-att-gora-klart-med-all-star-back
21/10/2019 kl. 20:22 #14650Andreas
KeymasterBengtzéns förflutna gör mig nervös. Att Micke känner sig så säker på detta lugnar mig något, men inte helt.
Vi får väl se.
21/10/2019 kl. 20:18 #14649pb_90
DeltagareBengtzén var ju på ett sätt med och styrde upp Karlskrona i SHL också. Han byggde väl klart laget som gick upp i SHL innan han drog till Brynäs? Och han lyckades ju iaf värva Kevin Clark från tyska ligan som blev succe. Och Palushaj som också blev succe egentligen.
Så någon slags kvalité lär han ha 😉
21/10/2019 kl. 18:51 #14648D.O
DeltagareJag har börjat fått ett stort förtroende för MJ & NJ så jag tror verkligen på att Bengtzen kommer på sikt vara en bra ”värvning” till organisationen
21/10/2019 kl. 16:50 #14645pb_90
DeltagareJag känner mig också ganska ambivalent mot Bengtzén in.
Det hände ju en hel del märkliga saker i Brynäs när han dundrade in. Det verkar ju vara en speciell figur som inte drar sig för att säga vad han tycker. Liiite orolig över att rollfördelningen mellan GM och sportchef kan bli lite luddig?
Och vi vill ju inte att Bengtzén kommer in och ändrar på saker när det faktiskt känns som att vi är på rätt väg.
Men med allt det sagt. Det verkar som att MJ har tagit det piano med denna värvning och gett det tid för att det ska bli helt rätt. Och det känns bra att NJ kan få lägga ännu mer tid på enbart A-laget. Vi har väl många här inne varit inne på att det är rätt väg att gå med en GM så, nu får vi väl se helt enkelt.
21/10/2019 kl. 13:03 #14643Yongma112
DeltagareMin spontana reaktion när jag läste nyheten om Bengtzén var… en aning skeptisk får jag väl säga.
Fyfan – en kommande vecka med bortamatcher mot Leksand och Rögle (gråtångestsmiley)
21/10/2019 kl. 10:34 #14641Henric
KeymasterStefan Bengtzén ny GM. Hyffsat spännande ändå! Välkommen Stefan!
19/10/2019 kl. 21:11 #14640Andreas
KeymasterLinköpings torsktåg fortsätter. Det ger mig frid på något sätt. Efter våra tuffa säsonger så är det skönt att någon annan tar antiledartröjan.
Att Oskarshamn vinner gör inte så mycket heller. De kommer att ligga en bit efter Örebro.
Sedan förlorade även alla andra lag som man kan förväntas ha efter sig mot slutet.
19/10/2019 kl. 20:52 #14638pb_90
DeltagareLinköpings torsktåg fortsätter. Det ger mig frid på något sätt. Efter våra tuffa säsonger så är det skönt att någon annan tar antiledartröjan.
19/10/2019 kl. 20:41 #14637Andreas
KeymasterPDO punch-back.
19/10/2019 kl. 19:23 #14634pb_90
DeltagareVi träffar fan inte mål idag på bra lägen ens..
19/10/2019 kl. 18:45 #14633pb_90
DeltagareNej ser mörkt ut idag! 0-2 på hemmaplan gör att HV har en jävligt skön sits..
Men vi har hämtat upp underläge tidigare!
19/10/2019 kl. 18:35 #14632Andreas
KeymasterÖrebro har bra stunder, men Lindholms två utvisningar och lite dålig koll i försvaret har kostat multum ikväll.
-
FörfattareInlägg