Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,251 till 3,275 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Öberg klev verkligen in med pondus!

Verkligen! Lodin kommer att få kämpa för att ta speltid. Boucher ska in också.

Andreas
    Keymaster

Öberg klev verkligen in med pondus!

pb_90
    Deltagare

I dagsläget är vi oerhört bortskämda när det kommer till Gamescore.

Kul att uppdatera tabellerna när det trillar in en massa vinster! 😉

• Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Bara ett PP igår? Missade matchen men var det verkligen rimligt?

Det stämmer faktiskt. Dock borde vi haft ett till PP efter tacklingen på Baggen. Blev ingen åtgärd alls från domarna.

• Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Bara ett PP igår? Missade matchen men var det verkligen rimligt?

JN27
    Deltagare

Vilken jävla skön seger!

Och skönt att se att våra duktiga hejarklacksledare säga ifrån när töntarna i svart försökte börja med sitt skit igen.
    En stor eloge till er, det blir mycket bättre stämning i arenan när alla koncentrerar sig på att heja fram vårat lag istället för att bete sig som idioter mot motståndarna.

Vad är detta för människor? Jag tänkte direkt att det var klackledarna då dessa också har helsvart på sig.

Elbowing
    Deltagare

Vilken jävla skön seger!

Och skönt att se att våra duktiga hejarklacksledare säga ifrån när töntarna i svart försökte börja med sitt skit igen.
    En stor eloge till er, det blir mycket bättre stämning i arenan när alla koncentrerar sig på att heja fram vårat lag istället för att bete sig som idioter mot motståndarna.

Andreas
    Keymaster

Bättre andra, men Furch har kanske inte riktigt flytet denna match.

Andreas
    Keymaster

Inte något som direkt överraskat mig. IKO gör ett turmpl och Örebro bränner sina superlägen.

Andreas
    Keymaster

Har en liten twitter-battle med Henrik Leman angående Bromés firande efter att Shinnimin åkte ut.

Vad tycker ni?

Det verkar iaf finnas noll förståelse från Leman angående detta.

”Obehagligt beteende” och ”ogillar det lika mycket som filmningar”.

Jag skulle tro att Leman inte tycker det är särskilt obehagligt när Joel Lundqvist snackar ner motståndare så att dom tappar det…

Det ser väl kanske inte så bra ut, osportsligt osv. Men alla som har sett matchen kanske får en viss förståelse för att han gör det.. Han har inte fått ett skit med sig på hela matchen och nu med sex min kvar så får han det genom att glida in mot mål efter avblåsning. Vi vann ju matchen där och då.. Klart att han blir glad, sen borde han absolut kunna hantera det bättre. Men det var ju som att vi vann där och då.

Han följer ju egentligen bara ett lag nära och det är Frölunda. Han skriver mycket som jag har svårt att riktigt ta till mig i övrigt. Ingen favorit här, även om han är första killen man kollar upp för saker om Frölunda.

pb_90
    Deltagare

Vad tror vi? Kör Furch vidare i morrn eller stoppar man in Arntzen i mål?
    Jag vet att man uttalat sagt att Furch kliver av när han själv vill men man vill ju säkert hålla igång Arntzen.
    Känns ju som att Oskarshamn är en bra match att göra just det.

Alternativ två är ju att man fortsätter med Furch och på så sätt ökar chansen betydligt till vinst. Jag tror ju att det är livsviktigt för laget att vinna samtliga fyra av dessa hemmamatcher.

Oskarshamn hemma och sedan Linköping borta. Två bra matcher för Arntzén egentligen? Vi får väl se, någon av dom borde han väl ändå få. Och då är väl kanske Oskarshamn rimligt. Han gjorde det ju ändå grymt bra i matchen han stod.

JN27
    Deltagare

Vad tror vi? Kör Furch vidare i morrn eller stoppar man in Arntzen i mål?
    Jag vet att man uttalat sagt att Furch kliver av när han själv vill men man vill ju säkert hålla igång Arntzen.
    Känns ju som att Oskarshamn är en bra match att göra just det.

Alternativ två är ju att man fortsätter med Furch och på så sätt ökar chansen betydligt till vinst. Jag tror ju att det är livsviktigt för laget att vinna samtliga fyra av dessa hemmamatcher.

JN27
    Deltagare

Har en liten twitter-battle med Henrik Leman angående Bromés firande efter att Shinnimin åkte ut.

Vad tycker ni?

Jag skulle tro att Leman inte tycker det är särskilt obehagligt när Joel Lundqvist snackar ner motståndare så att dom tappar det…

Det ser väl kanske inte så bra ut, osportsligt osv. Men alla som har sett matchen kanske får en viss förståelse för att han gör det.. Han har inte fått ett skit med sig på hela matchen och nu med sex min kvar så får han det genom att glida in mot mål efter avblåsning. Vi vann ju matchen där och då.. Klart att han blir glad, sen borde han absolut kunna hantera det bättre. Men det var ju som att vi vann där och då.

Han är en av alla journalister visserligen mer osynlig men, likt Abris, ser om sitt eget hus och anser att det är perfekt. Men gud förbjude att någon annan spelare, i ett annat lag, ska göra något opassande.

pb_90
    Deltagare

Vad tycker ni?

JN27
    Deltagare

Pilö utlånad till BIK. Perfekt för honom att få en hel del speltid! Hoppas att han kommer i form fort och kan testa på SHL-lir igen. Det är ju skitbra för båda parter, när BIK har kris på backsidan så kan storebror hjälpa till och samtidigt få speltid på Pilö som behöver komma igång.

Ironiskt att han hamnar i Boförs när det var dom han skadade sig mot..

Då får de en chans att kompensera honom med lite utveckling. Helt rätt. Hoppas att man har varit tydlig med honom att det bara är för hans egen utveckling och för att komma in i bra matchtempo. Kan tänka mig att det är lite småtrist att lånas ut och inte få chansen i SHL.

pb_90
    Deltagare

Pilö utlånad till BIK. Perfekt för honom att få en hel del speltid! Hoppas att han kommer i form fort och kan testa på SHL-lir igen. Det är ju skitbra för båda parter, när BIK har kris på backsidan så kan storebror hjälpa till och samtidigt få speltid på Pilö som behöver komma igång.

Ironiskt att han hamnar i Boförs när det var dom han skadade sig mot..

pb_90
    Deltagare

”….Med självklar cred till sköna sajten Bunkersnack…”

https://www.na.se/artikel/wirstrom-orebro-hockey-ar-battre-an-planboken-sager-och-tack-for-uppvisningen-brome

Bunkersnack FTW! B-)

Bästa contentprovidern efter NA! 😀

Personal Jesus
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Henric nu får du gå ut på isen och visa hur man gör. Det har varit några riktigt klena försök där i elonskottet.

Aaha, Alice vann väl en tvättmaskin förra matchen när vi var där med TV-pucklaget? Jag nöjer med att coacha nästa generation Elonskottare nu. 😉

Det gör du så rätt i 🙂

Henric
    Keymaster

Henric nu får du gå ut på isen och visa hur man gör. Det har varit några riktigt klena försök där i elonskottet.

Aaha, Alice vann väl en tvättmaskin förra matchen när vi var där med TV-pucklaget? Jag nöjer med att coacha nästa generation Elonskottare nu. 😉

pb_90
    Deltagare

Warg och Jonte mycket bra idag också! Wargs bästa match kanske? Han ska spela jäkligt enkelt bara, då funkar det.

pb_90
    Deltagare

Fan det känns skönt att dom verkar ha hittat rätt i kedjorna och backparen redan från start!

Masto-kedjan har varit briljant hittills.
    Stoa-kedjan har börjat tugga igång mer och mer.
    Bagge-kedjan har också steppat upp ordentligt sedan Lindholm kom in igen.
    Rensfeldt-kedjan ser också rätt bra ut, Harper slarvar bort lite puckar i offensiv zon idag. Men mot SAIK var dom väl bästa kedjan.

Det finns mycket att gilla!

Öberg med 16 skottförsök framåt och 1(!) bakåt. 84%! Nästan samma som hans tekningsstatistik. Kikar man på gamescore så är han ju en förstalinelirare per 60min istid! 😉 EhhehEhhheheh

Andreas
    Keymaster

Vilken tredje! Örebro är för underbart.

pb_90
    Deltagare

Var inte Öberg riktigt bra också? Han gör inte alls bort sig, stark på puck! Och monstruös på tekningar.. Jävligt coolt att dom satte in honom som tekare nästan hela tiden på slutet.

pb_90
    Deltagare

Jäääääääääääääääävlar va sur Sam är i intervjun efter matchen. Han är nog rätt pressad nu..

Visar 25 inlägg - 3,251 till 3,275 (av 13,266 totalt)