Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 5 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
08/10/2019 kl. 09:53 #14435
pb_90
DeltagareEbert verkade ju känna en genuin avsky mot AHL… Antagligen har det att göra med att han hamnade snett direkt i sin förra sejour och aldrig fick chansen. Som sista draftval lär du i princip aldrig få chansen om du inte är exceptionellt bra. Det är mycket politik i valet av speltid..
Nu lär han väl tänka att det är sista chansen och ”härda” ändå? Bra pengar får han ju i vilket fall som helst. Men frågan är väl vad som händer till nästa säsong? Vi lär väl inte ha plats för honom om Näkyvä skulle bli kvar tex?
Och som det har sett ut hittills så hoppas jag att NJ jobbar in förlängningar med både Rissanen och Näkyvä. Perfekta backar för SHL-nivå! Det lär väl dock aldrig hända att dom tackar nej till klausuler ändå iofs men..
08/10/2019 kl. 09:04 #14434JN27
DeltagareJag förstår att det handlar om pengar för hans del. Men om han inte har en ärlig chans att slå sig in i NHL längre utan bara ska harva runt i AHL och tjäna pengar så känns väl ändå SHL som ett bra alternativ för hans egen utveckling?
Han är fortfarande ung och man brukar ju säga att om man lämnar NHL så är det väldigt svårt att få chansen igen. Men har man inte ens fått chansen så bör man väl ta mer tid att utvecklas, eller?08/10/2019 kl. 08:28 #14433Andreas
KeymasterEbert skickad till Rangers. Ottawa stod väl inte ut med hans höga lön i AHL…
07/10/2019 kl. 17:23 #14428JN27
DeltagareHV71 plockar in Alexander Bergström.
Det är ju egentligen sjukt hur mycket pengar vissa klubbar sitter på i SHL.
Tror kanske att han såg om sitt eget hus. Ingen lysande säsong i KHL so far. Kanske hemlängtan samt att han närmar sig slutet på karriären. Kan ju vara så att han inte är så dyr som man tror, även om han med säkerhet kostar sin beskärda del.
07/10/2019 kl. 16:51 #14427pb_90
DeltagareHV71 plockar in Alexander Bergström.
Det är ju egentligen sjukt hur mycket pengar vissa klubbar sitter på i SHL.
07/10/2019 kl. 07:28 #14426Andreas
KeymasterNär kan Pilö vara aktuell för debut? Tränade han för fullt denna veckan?
Det är väl en fråga om att komma upp i matchtempo typ för honom.
06/10/2019 kl. 20:47 #14425Catskinner
DeltagareSkulle man klippa ihop alla Wargs puckkontakter så skulle nog många bli chockade… det är så mycket småklantiga grejer som kostar jäkligt mycket i energi osv..
Men han är inte helt själv.. Jonte slår en hel del felpass han också, men där är det ju knappt ett alternativ med back back så rimligt att han försöker kanske.
ja, i en i övrigt jättebra match var Warg jobbig att titta på. När kan Pilö vara aktuell för debut? Tränade han för fullt denna veckan?
06/10/2019 kl. 15:38 #14424Andreas
KeymasterBytet som leder till Rissanens mål… damn! Stoa tar in pucken så jävla snyggt och drar med sig två försvarare så att Salminen får tid på sig att enkelt hitta Rissanen. Sjukt snyggt hela sekvensen!
Hockeygodis!
Överlag var det en jämn och hög nivå på hela insatsen. Grymt kul att se. Jag undrar nästan hur man ska kunna fortsätta på detta vis i flera matcher.
06/10/2019 kl. 11:46 #14422pb_90
DeltagareSkulle man klippa ihop alla Wargs puckkontakter så skulle nog många bli chockade… det är så mycket småklantiga grejer som kostar jäkligt mycket i energi osv..
Men han är inte helt själv.. Jonte slår en hel del felpass han också, men där är det ju knappt ett alternativ med back back så rimligt att han försöker kanske.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av
pb_90.
06/10/2019 kl. 11:41 #14420pb_90
DeltagareBytet som leder till Rissanens mål… damn! Stoa tar in pucken så jävla snyggt och drar med sig två försvarare så att Salminen får tid på sig att enkelt hitta Rissanen. Sjukt snyggt hela sekvensen!
-
pb_90.
06/10/2019 kl. 11:25 #14419pb_90
DeltagareFörsta perioden:
Bagenda, Lodin och Lindholms jääkligt pigg start. Kändes som att Lindholm drog upp intensiteten för de andra? Hoppas att det kan komma lite medstuds i matcherna framöver. Det behövs nog för självförtroendet. Men det blir inte så mycket avslut.
Harper, Rensfeldt och Rask riktigt riktigt vassa? Dom har ju galen corsi i matchen. Kul att spana in dom lite extra. Rensfeldt måste upp totalt sett och såg riktigt bra ut i den perioden.
06/10/2019 kl. 10:52 #14418pb_90
DeltagareKikar matchen i efterhand! Skön propp Glenn sätter in på Broberg som ett ”välkommen tillbaka” med 15:67 på klockan! B-)
05/10/2019 kl. 21:32 #14415Andreas
KeymasterPositiva artiklar om Örebro. Se på fan!
05/10/2019 kl. 21:30 #14414Personal Jesus
DeltagareOch en artikel från Expressen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/orebros-hemmasucce-tog-en-ny-storseger/
05/10/2019 kl. 21:22 #14412Personal Jesus
DeltagareMastomäki hyllades av Tre Kronor-bossen
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lALnve/mastomaki-hyllades-av-tre-kronor-bossen
05/10/2019 kl. 21:03 #14410Andreas
KeymasterÖrebro gör en jättebra match. Vinner helt rättvist med 5-1. Gedigen insats från start till slut. Enda riktiga plumpen är Warg som verkar tappat allt vad man kalla för form.
05/10/2019 kl. 19:33 #14409D.O
DeltagareVi möter Skellefteå och spelar hur som helst, inte ofta jag suttit med sådant lugn o tittat på Örebro spela
05/10/2019 kl. 17:39 #14408Personal Jesus
DeltagareJösses vilken kross av Färjestad idag.
12-0 just nu.05/10/2019 kl. 15:26 #14407JN27
DeltagareHaha det lät ju faktiskt trovärdigt fram tills du sa att de började klaga på domarna.
149:e avsnittet i följd: ”Abris, jag tänkte att vi skulle prata lite om domarna i SHL, eller vad säger du Tellan?” ”Jag som målvakt tycker domarna är ruggigt bra i SHL”….05/10/2019 kl. 13:27 #14405Henric
KeymasterOK, knäppaste drömmen inatt. Var på AB:s webbtv med Roos och Abris. De hade fått för sig jag försvarat Boucher. Det hade jag inte gjort, och det blev ett jäkla tjafs.
De frågade om jag lyssnade på deras podcast och när jag sa nej blev stämningen om möjligt ännu sämre.
Det hela slutade med att de började gnälla på domarna i kör.
Just nu kan jag bara garva åt det.Hahaha, lysande!
05/10/2019 kl. 09:20 #14401Andreas
KeymasterOK, knäppaste drömmen inatt. Var på AB:s webbtv med Roos och Abris. De hade fått för sig jag försvarat Boucher. Det hade jag inte gjort, och det blev ett jäkla tjafs.
De frågade om jag lyssnade på deras podcast och när jag sa nej blev stämningen om möjligt ännu sämre.
Det hela slutade med att de började gnälla på domarna i kör.
Just nu kan jag bara garva åt det.05/10/2019 kl. 00:00 #14400JN27
DeltagareFörsökte ertappa Abris som var ute och svingade värst innan domen fallit. Han kunde inte ens kommentera den enkla jämförelsen mellan de två situationerna. Så fruktansvärt svagt av kvällsmedias frontfigurer när det kommer till det hockeyn. Vet att PB inte har mycket över för Abris och Ros podd. Börjar känna samma sak med rååååååge.
04/10/2019 kl. 19:12 #14399Andreas
KeymasterJag kan dock tycka att det känns ovärdigt av Sanny att hävda att Höglanders situation har mer med dålig timing att göra än något annat. Där snackar vi ju medveten handling om något. Det är ju verkligen beviset för hur man vill behandla Örebro Hockey medialt. Boucher är en brottsling och Höglander hade lite otur med timingen.
Inte första gången Höglander vevar med armbågarna heller.
04/10/2019 kl. 14:38 #14398JN27
Deltagare6 matcher. Det är ändå bättre än vad vi trodde. Hoppas inte detta hämmar Boucher i framtiden bara.
Gyllene läge för Lindholm att komma in och ta kliv nu.
04/10/2019 kl. 14:24 #14397pb_90
DeltagareDjurgården plockar in Karri Rämö och har nu honom och Svedberg på kontrakt. Rätt schysst!
Och som vi trodde så går Boucher självklart ut och pudlar nu. Han hade ju inte ens sätt situationen när han klev av matchen… Och åker man inte ens ut för tacklingen så tror man väl inte att man har gjort något fel?
Så… jävligt knepigt att tro att han medvetet ville skada honom…
Rämö alltså. Damn… På pappret riktigt svinigt bra. Samtidigt var det ett tag sedan han presterade i NHL. Kan falla väl ut så det stänker om det!
Han har spelat oerhört lite matcher dom senaste åren. Inga förra säsongen, 18 säsongen innan det och tio säsongen innan det. Dvs 28(!) matcher dom senaste tre åren.
Men det är inga dåliga meriter han kommer med..
-
-
FörfattareInlägg