Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 7 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
04/10/2019 kl. 14:05 #14396
Henric
KeymasterDjurgården plockar in Karri Rämö och har nu honom och Svedberg på kontrakt. Rätt schysst!
Och som vi trodde så går Boucher självklart ut och pudlar nu. Han hade ju inte ens sätt situationen när han klev av matchen… Och åker man inte ens ut för tacklingen så tror man väl inte att man har gjort något fel?
Så… jävligt knepigt att tro att han medvetet ville skada honom…
Rämö alltså. Damn… På pappret riktigt svinigt bra. Samtidigt var det ett tag sedan han presterade i NHL. Kan falla väl ut så det stänker om det!
04/10/2019 kl. 13:43 #14395pb_90
DeltagareDjurgården plockar in Karri Rämö och har nu honom och Svedberg på kontrakt. Rätt schysst!
Och som vi trodde så går Boucher självklart ut och pudlar nu. Han hade ju inte ens sätt situationen när han klev av matchen… Och åker man inte ens ut för tacklingen så tror man väl inte att man har gjort något fel?
Så… jävligt knepigt att tro att han medvetet ville skada honom…
04/10/2019 kl. 12:58 #14394JN27
DeltagareMånga Facebook-riddare nu som vill se Bouchers huvud på ett fat..
Som jag skrev på twitter så ifrågasätter jag starkt de som gör jämförelsen med Larkin och Paille-situationen. Brynäsare är bra märkliga alltså. Tacklingen var ful, nu går vi vidare och korsar våra fingrar och hoppas att Ölund kommer tillbaka återställd.
04/10/2019 kl. 11:32 #14393pb_90
DeltagareMånga Facebook-riddare nu som vill se Bouchers huvud på ett fat..
04/10/2019 kl. 10:21 #14392pb_90
DeltagareAbrahamsson är väl generellt sett inte en kille man bör lyssna speciellt mycket på. Och bor väl och verkar i Gävle så… han är ju i princip en lokalreporter för Brynäs.
Sanny har som du säger en egen erfarenhet av detta och tar verkligen genuint illa upp när sådant händer. Men han om någon bör ju också ha en förståelse för att det ibland faktiskt inte behöver vara med flit… Och Boucher är ju inte en återfallsförbrytare direkt och vid intervjutillfället så har han antagligen inte fått reprisen vevad framför sig elva gånger. Det är en klassisk medialogik där uthängningar mer eller mindre är kutym och det ska rullas i tjära och fjädrar. Och med Boucher så är det tacksamt då han inte är en stjärna i deras produkt.
Hade Ölund varit med på att ta tacklingen hade han antagligen inte blivit lika rejält omtöcknad. Tacklingen hade varit ful ändå troligen, men skadan hade definitivt blivit mildare.
04/10/2019 kl. 09:49 #14390JN27
DeltagareBouchers uttalande efter matchen igår hade han kanske kunnat vänta lite med… Klubben måste väl nästan gå ut och säga att man inte står bakom det om han inte ändrar sig?
Vad snackar vi? 7-matcher?
Det är ju iofs NA som hugger honom direkt efter match. Det är med andra ord inte särskilt konstigt att han fortfarande tror att tacklingen är bra. Han säger ju själv att han tacklar honom i bröstet och det är ju säkerligen det han tror i det läget.
Han hade ju dessutom inte sett tacklingen i efterhand heller.Vad gäller avstängningar. Jag tror inte på mer än två-tre max, men med det sagt så kommer det säkert bli fler.
Ska sägas att Ölund hade kunnat hantera situationen på ett annat sätt genom att göra sig mottaglig för tacklingen.
Han bör ha varit varse om att en tackling skulle kunna komma och i det läget kryper man inte ihop och har ögonen ner i isen.Ah NA alltså. Det beror väl lite på hur dom ställer frågan med andra ord… Och som du säger så tror han ju att han träffar bra, vilket han gör om man plockar bort översta decimetern av hans axel typ..
Jordan Boucher är ju en tacksam spelare att statuera exempel över… Nu passar media osv på att ligga på ordentligt och inte hitta någon som helst förmildrande omständighet. Han är ju faktiskt inte en återfallsförbrytare så det kan ju vara ren jävla otur? Men det skiter man i och bara mosar ut att han i princip är en idiot… Sanny och Hans kör stenhårt på det spåret.
Jag tror som sagt att SHL kommer att passa på nu när det inte är en Jocke Lindström eller en Joel Lundqvist som är tacklare. Sju matcher där två omvandlas till böter tror jag är minimum…
Så är det säkert. Hans Abrahamsson har ju ett Brynäshjärta så man blir ju inte förvånad över att han reagerar och blir grinolle. Sanny hyser jag all respekt för men han har ju som sagt en tendens att gå igång på sådant här, vilket såklart är förståeligt med tanke på hans egen erfarenhet.
Jag hade köpt om det var Blind Side, men Ölund bör ju ha förståelse för att en tackling kan komma i det läget han befinner sig. Istället för att ha det i beaktning så tycker jag att han gör sig liten. Men det här kommer få påföljder så är det ju.Tacklingen är riktigt ful absolut. Men som du säger så är det ingen återfallsförbrytare vi har att göra med i Boucher.
Jag kan dock tycka att det känns ovärdigt av Sanny att hävda att Höglanders situation har mer med dålig timing att göra än något annat. Där snackar vi ju medveten handling om något. Det är ju verkligen beviset för hur man vill behandla Örebro Hockey medialt. Boucher är en brottsling och Höglander hade lite otur med timingen.-
Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av
JN27.
04/10/2019 kl. 09:40 #14388pb_90
DeltagareEhm…
”Fjärdekedjans” corsi igår.
Glenn: 92,31%
Masto: 84,62%
Weine: 75,00%Sinnessjukt.. xD
Förstakedjan är för trög dock…
Bagenda har det fortsatt blytungt..-
pb_90.
04/10/2019 kl. 09:34 #14387pb_90
DeltagareBouchers uttalande efter matchen igår hade han kanske kunnat vänta lite med… Klubben måste väl nästan gå ut och säga att man inte står bakom det om han inte ändrar sig?
Det är ju iofs NA som hugger honom direkt efter match. Det är med andra ord inte särskilt konstigt att han fortfarande tror att tacklingen är bra. Han säger ju själv att han tacklar honom i bröstet och det är ju säkerligen det han tror i det läget.
Han hade ju dessutom inte sett tacklingen i efterhand heller.Vad gäller avstängningar. Jag tror inte på mer än två-tre max, men med det sagt så kommer det säkert bli fler.
Ska sägas att Ölund hade kunnat hantera situationen på ett annat sätt genom att göra sig mottaglig för tacklingen.
Han bör ha varit varse om att en tackling skulle kunna komma och i det läget kryper man inte ihop och har ögonen ner i isen.Ah NA alltså. Det beror väl lite på hur dom ställer frågan med andra ord… Och som du säger så tror han ju att han träffar bra, vilket han gör om man plockar bort översta decimetern av hans axel typ..
Jordan Boucher är ju en tacksam spelare att statuera exempel över… Nu passar media osv på att ligga på ordentligt och inte hitta någon som helst förmildrande omständighet. Han är ju faktiskt inte en återfallsförbrytare så det kan ju vara ren jävla otur? Men det skiter man i och bara mosar ut att han i princip är en idiot… Sanny och Hans kör stenhårt på det spåret.
Jag tror som sagt att SHL kommer att passa på nu när det inte är en Jocke Lindström eller en Joel Lundqvist som är tacklare. Sju matcher där två omvandlas till böter tror jag är minimum…
04/10/2019 kl. 09:16 #14386JN27
Han bör ha varit varse om att en tackling skulle kunna komma och i det läget kryper man inte ihop och har ögonen ner i isen.04/10/2019 kl. 09:12 #14385pb_90
04/10/2019 kl. 08:49 #14384Henric
KeymasterÄven på den här sidan så vill jag ge den största näven ris till fjantarna i svart som står bakom mål på hemmastå och skriker könsord och gör massa runkrörelser till motståndarna, ni är en stor skam för våran hemmaklack. Många med mig börjar bli jävligt irriterade på er, vore jag vakt skulle ni åka ut på en gång. Väx upp för fan och klä er i lagets färger och va med och sjung istället för att stå där och skämma ut hela ÖHK klacken.
Hoppas innerligt sådana rövhattar kastas ut.
04/10/2019 kl. 08:27 #14383pb_90
DeltagareÄven på den här sidan så vill jag ge den största näven ris till fjantarna i svart som står bakom mål på hemmastå och skriker könsord och gör massa runkrörelser till motståndarna, ni är en stor skam för våran hemmaklack. Många med mig börjar bli jävligt irriterade på er, vore jag vakt skulle ni åka ut på en gång. Väx upp för fan och klä er i lagets färger och va med och sjung istället för att stå där och skämma ut hela ÖHK klacken.
Ja vi vill fan inte ha några Linköpings-fans i klacken! Hoppas dom kan lära sig att bete sig…
04/10/2019 kl. 06:44 #14382Andreas
KeymasterKan säga att övriga klacken är inte heller helt nöjda med hur de i svart beter sig längst fram.
04/10/2019 kl. 00:01 #14381Elbowing
DeltagareMåste också berömma våra hejarklacksledare och trumslagare som gör ett fantastiskt jobb, vi på hemmastå skulle inte vara något utan er. Så jävla imponerad att ni orkar hålla igång hela tiden även när det går lite sämre och folk inte vill sjunga och klappa. En stor eloge till er.
03/10/2019 kl. 23:54 #14379Elbowing
DeltagareÄven på den här sidan så vill jag ge den största näven ris till fjantarna i svart som står bakom mål på hemmastå och skriker könsord och gör massa runkrörelser till motståndarna, ni är en stor skam för våran hemmaklack. Många med mig börjar bli jävligt irriterade på er, vore jag vakt skulle ni åka ut på en gång. Väx upp för fan och klä er i lagets färger och va med och sjung istället för att stå där och skämma ut hela ÖHK klacken.
-
Elbowing.
03/10/2019 kl. 23:31 #14378Henric
KeymasterJösses vad skönt! Vad tror ni om Boucher? Lär väl bli ett par matcher för det där.
Troligen ja. Annars lär det ju bli ramaskri, även om jag personligen tycker att Ölund har ett visst ansvar. Tacklingen sker rakt framifrån och Ölund sjunker ihop och stirrar nedåt.
Ja han har ju kopplat bort helt redan innan han får smällen. Äter chips hemma i soffan med frugan för spelar hockey gör han då inte. Men eget ansvar finns väl i princip inte längre. Tror att det blir fet avstängning för late hit, blind side, etc, etc. Kan nog bli något slags rekord.
03/10/2019 kl. 23:17 #14377JN27
DeltagareJösses vad skönt! Vad tror ni om Boucher? Lär väl bli ett par matcher för det där.
Troligen ja. Annars lär det ju bli ramaskri, även om jag personligen tycker att Ölund har ett visst ansvar. Tacklingen sker rakt framifrån och Ölund sjunker ihop och stirrar nedåt.
03/10/2019 kl. 23:05 #14376Henric
KeymasterJösses vad skönt! Vad tror ni om Boucher? Lär väl bli ett par matcher för det där.
03/10/2019 kl. 22:54 #14375JN27
DeltagareVilken oerhört tråkig journalist Hans Abrahamsson är. Maken till bitter får man leta efter.
03/10/2019 kl. 21:24 #14372pb_90
DeltagareHeeelvete vad bra Tyler Kelleher är i Oskarshamn… xD Kolla highlights… snacka om fynd!!
03/10/2019 kl. 21:18 #14371pb_90
DeltagareAlltså hur bra har inte Glenn blivit? xD PANSARVAGNEN!!
Syns att han har jobbat med kvickheten i fötterna!
Jag själv undrar lite vad f*n Rissanen ätit till lunch idag? 🙂
Ja Rissanen var överjävlig idag! Han gör inte ett endaste litet fel… det är riktigt intressant att kika på honom i försvarszon. Han stirrar fan inte puck alls, jobbar bort klubbor hela tiden! NJ får försöka knyta upp honom och Näkyvä igen! 🙂
03/10/2019 kl. 21:05 #14370Yongma112
Syns att han har jobbat med kvickheten i fötterna!
Jag själv undrar lite vad f*n Rissanen ätit till lunch idag? 🙂
03/10/2019 kl. 20:26 #14369Andreas
KeymasterJag tycker Furch är nästan lite kuslig. Han gör reflexräddningar och plockhandsken far genom luften, men ändå känns han totalt lugn.
03/10/2019 kl. 19:58 #14368pb_90
03/10/2019 kl. 19:35 #14367Andreas
KeymasterGodkänd första period. Onödiga utvisningar och ett rejält kladd i egen zon. Anfallsspelet känns bra.
-
-
FörfattareInlägg