Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,230 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 13 timmar sedan av
carl.
-
FörfattareInlägg
-
15/08/2024 kl. 19:14 #22753
carl
DeltagareTycker Seppälä, Quennville och Karlkvist var klart bäst i matchen. Oerhört imponerad av alla tre, Seppälä var klart bättre med puck än förväntat. Känns ändå som en fullgod ersättare till Rissanen, kanske lite svagare bakåt, men bättre framåt.
15/08/2024 kl. 08:23 #22752Catskinner
DeltagareDelar det du skrev i din analys av matchen. Laget var veka och inte med i matchen fram till halva tredje perioden. Tycker Seppälä gav positiva signaler, bra på skridskorna, tog flera initiativ framåt. Ekström måste vara mycket mer stabil bakåt. Gjorde flera misstag och riskerar att handla utanför start uppställningen om han inte vässar sig. Puistola verkar snabb på skridskorna och ett hot på omställningar
14/08/2024 kl. 21:31 #22748Andreas
KeymasterEn första försäsongsmatch. Mycket som kan bli bättre kan man väl säga.
Kul att både Karlkvist och Quenneville får leverera direkt.
13/08/2024 kl. 18:04 #22744Andreas
KeymasterNi har väl inte missat att ni kan tippa försäsongen?
12/08/2024 kl. 19:50 #22743Andreas
KeymasterDet verkar finnas en del tvivel på om Karlkvist ska kunna leverera i Örebro. När jag lyssnade på VF-podden så sågade både huvudpersonen och MrMadhawk honom.
Sedan har han väl en förmåga att alltid plocka ut en Örebroare till sin flopplista inför säsongen om man vill vara lite cynisk.
Själv är jag lite skeptisk till att han ska lyckas hålla ett snitt på 1 poäng per match, men gör han över 35 och powerplay lyfter inte minst, så är jag nöjd.
Det jag är mest rädd för är att han ska skada sig och bli borta en längre tid.
20/07/2024 kl. 11:48 #22730Catskinner
Deltagarehttps://www.grandforksherald.com/sports/und-hockey/max-chambers-is-the-man-behind-major-league-hockey-he-has-a-history-of-not-delivering Om man ska tro artikeln, så är personen bakom inte speciellt trovärdig.
18/07/2024 kl. 21:01 #22729Andreas
KeymasterVad tror ni om detta då?
13/07/2024 kl. 06:54 #22728Kovacs
DeltagareMåste ändå säga att jag inte tycker truppen ser så svag ut som många påstår.
Varken Holm eller Brome var någon särskild spets föregående säsong, där kan man inte riktigt påstå att vi förlorat något sett till prestation, i en idealvärld är/var både Holm och Brome toppspelare i ligan. Det var dock inget som avspeglade sig på isen. I värsta fall är truppen likvärdig med den som avslutade föregående säsong och klamrade sig fast vid en åttondelsfinal, mest sannolikt är den något vassare med nyförvärven som kommit in.
Visst vill nog alla ha in en spetsig center, men det vill många klubbar. Det största tappet är ändå Rissanen, även om han nog bara kommer bli sämre med åren.
Är enig med dig Carl! Jag va en av dom som tyckte det var dags för Rissanen att lämna. Han var inte alls lika bra förra säsongen som tidigare. Hade svårare med farten långa stunder. Hans problem med rygg och ljumskar som i stunder gjorde att han missade träningar och många matcher tidigare säsonger kommer inte bli bättre mer åldern.
Tror absolut Karla kan ersätta Brome.
Hoppas Seppälä visar sig vara en ersättare till Rissanen.
Många skriver också upp Johannesson som det bästa man sett. Det gör inte jag. Jag tror Quenneville kan närma sig hans offensiv och i försvarszon var inte heller Johannesson något att hänga i granen.
Puistola känns betydligt bättre än Martel.
Steen är mer komplett och lovande än sega Eklind som stannade av i utveckling för 2 säsonger sedan.
Sammanfattningsvis tycker jag inte det ser så illa ut heller. Lätt att skriva kris innan krisen är här.
Hoppas såklart också på en offensiv spets till. Men till rätt peng.
Kan kanske Carter Camper vara en sådan? Kan han spela center mellan ex. Puistola och Karla?Jag väljer att se Ludde, en frisk E. Larsson, Glenn efter förra säsongens för högt ställda krav och Ekström som några av spelarna där mer kommer fås ut också. Tror vi kan överraska lite utan att för den saken skull tro på top6.
09/07/2024 kl. 15:49 #22727carl
DeltagareMåste ändå säga att jag inte tycker truppen ser så svag ut som många påstår.
Varken Holm eller Brome var någon särskild spets föregående säsong, där kan man inte riktigt påstå att vi förlorat något sett till prestation, i en idealvärld är/var både Holm och Brome toppspelare i ligan. Det var dock inget som avspeglade sig på isen. I värsta fall är truppen likvärdig med den som avslutade föregående säsong och klamrade sig fast vid en åttondelsfinal, mest sannolikt är den något vassare med nyförvärven som kommit in.
Visst vill nog alla ha in en spetsig center, men det vill många klubbar. Det största tappet är ändå Rissanen, även om han nog bara kommer bli sämre med åren.
02/07/2024 kl. 17:42 #22725Andreas
KeymasterDå var truppen klar då. Seppälä klar.
Får snickra ihop ett försäsongstips under semestern sen 🙂
20/06/2024 kl. 08:06 #22693Catskinner
DeltagareLåter bra Andreas! Vi kanske kan utnyttja det faktum att vi har få medlemmar och driva igenom din motion med hjälp av medlemmarna i klubben här på forumet. Du kan i alla fall bli mitt ombud på nåsta års möte i o m att jag inte bor i stan.
Var det någon som läste den låsta artikeln med Niklas på Hockeynews? Det var en teaser om att han pratade om vad han ville ha in till truppen.
19/06/2024 kl. 19:15 #22692Andreas
KeymasterJag har skrivit ihop en motion i alla fall och lagt in en påminnelse i kalander i maj 2025. Förhoppningsvis lyckas jag skicka in den i tid 🙂
18/06/2024 kl. 21:17 #22691Status
Deltagare”Vi i Örebro Hockey strävar efter att bli en förening med många medlemmar som med gemensamma krafter jobbar för sportsliga framgångar och en härlig stämning på läktaren!”
Strävar var det. Undrar hur länge den texten har legat på hemsidan?
Borde inte vara någon kärnfysik att ragga medlemmar när man fyller arenan som Örebro ändå gör. Det är väl ganska många som jobbar på kontoret? ”Content creators” och allt vad det heter. Vad gör dom egentligen? Häftig grafik när någon i laget fyller år lockar inte fler medlemmar som det verkar.18/06/2024 kl. 21:16 #22690Status
Deltagare”Vi i Örebro Hockey strävar efter att bli en förening med många medlemmar som med gemensamma krafter jobbar för sportsliga framgångar och en härlig stämning på läktaren!”
Strävar var det. Undrar hur länge den texten har legat på hemsidan?
Borde inte vara någon kärnfysik att ragga medlemmar när man fyller arenan Örebro ändå gör. Det är väl ganska många som jobbar på kontoret? ”Content creators” och allt vad det heter. Vad gör dom egentligen? Häftig grafik när någon i laget fyller år lockar inte fler medlemmar som det verkar.18/06/2024 kl. 20:04 #22689Catskinner
DeltagareJa något måste göras helt klart. Vi fyller arenan varje match men kan inte få upp 10% av en fullsatt arena att bli medlemmar. Konstigt att man inte får ens en dekal för sitt medlemskap.
298 medlemmar är ju inte annat än bedrövligt. Jobbar klubben ens för att ändra på detta?
Nej, det finns ingen plan för det vad jag kunde antyda.
Jag funderar på om vi helt enkelt måste skicka in motioner som tvingar fram detta.
Typ:
Motion 1:
Klubben ska aktivt arbeta för att för personer skaffar medlemskap i föreningen.Motion 2:
Medlemskap i föreningen är ett krav för att köpa årskort.Motion 3:
Ta fram ett nytt klubbmärke och image (som kanske kan hjälpa attrahera folk till föreningen)18/06/2024 kl. 17:25 #22688Andreas
Keymaster298 medlemmar är ju inte annat än bedrövligt. Jobbar klubben ens för att ändra på detta?
Nej, det finns ingen plan för det vad jag kunde antyda.
Jag funderar på om vi helt enkelt måste skicka in motioner som tvingar fram detta.
Typ:
Motion 1:
Klubben ska aktivt arbeta för att för personer skaffar medlemskap i föreningen.Motion 2:
Medlemskap i föreningen är ett krav för att köpa årskort.Motion 3:
Ta fram ett nytt klubbmärke och image (som kanske kan hjälpa attrahera folk till föreningen)18/06/2024 kl. 17:01 #22687Status
Deltagare298 medlemmar är ju inte annat än bedrövligt. Jobbar klubben ens för att ändra på detta?
18/06/2024 kl. 12:33 #22686Andreas
KeymasterDet man däremot pratade en del om, och Löwdahl gjorde en ordentlig utläggning om är klubbens playbook som har och ska utvecklas till att vara ett spel med mer puckinnehav.
Något som inte direkt rimmar väl med det spel som NE körde när Örebro nådde sina största framgångar, och man kan ju fråga sig om detta lag verkligen ska spela så.
18/06/2024 kl. 11:46 #22685Andreas
Keymasterbra rapporterat Andreas. Sa man något om spelarbudget kommande säsong? finns det fortfarande utrymme kvar? Letar man efter något speciellt?
Den ska vara oförändrad, men Bromé tar ju fortfarande en del av den och han kommer inte att ersättas rakt av.
Så det är väl lite positivt, men samtidigt något som hämmar klubben.
Det var faktiskt ingen som frågade om truppen var färdigbyggd, men Seppälä eller någon annan back är väl fortfarande aktuell antar jag.
17/06/2024 kl. 20:56 #22684Catskinner
Deltagarebra rapporterat Andreas. Sa man något om spelarbudget kommande säsong? finns det fortfarande utrymme kvar? Letar man efter något speciellt?
17/06/2024 kl. 20:20 #22683Andreas
KeymasterSämst på mötet var väl surgubben som satt bredvid mig som muttrade att jag skulle fixa buggen i mediakubben själv X-)
Det var ett bra möte annars, även om det var många som var besvikna att de inte kunde få mer information om det som hände med Bromé och Holm.
17/06/2024 kl. 19:04 #22682Andreas
Keymaster298 medlemmar.
17/06/2024 kl. 19:00 #22681Andreas
KeymasterFråga om hur många medlemmar föreningen har kom upp. De ska kolla upp det.
17/06/2024 kl. 18:58 #22680Andreas
KeymasterBetongplattan med kylrör ska göras om, men det är tydligen inte möjligt att sänka den.
Sikten blir för dålig från övre etage och räddningstjänsten säger tydligen ifrån om platser fram mot glaset.
17/06/2024 kl. 18:39 #22679Andreas
KeymasterKostnaden för Bromé är inte över fyra år och dras av helt nästa år.
-
FörfattareInlägg