Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,249 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 2 dagar, 22 timmar sedan av
pb_90.
-
FörfattareInlägg
-
24/09/2024 kl. 16:55 #22852
Andreas
KeymasterJag hoppas mitt tips kom in
Det har kommit in. 🙂
24/09/2024 kl. 16:44 #22851Elbowing
DeltagareJag hoppas mitt tips kom in
24/09/2024 kl. 16:22 #22850Andreas
KeymasterDet har kommit in fler tips nu ser jag, men vi är fortfarande ett antal kort jämfört med normalt tyvärr.
24/09/2024 kl. 15:40 #22849Orlok
DeltagareFörsökt i flera dagar med felmeddelande om spam.
Nu funkar det 👍24/09/2024 kl. 09:05 #22848Andreas
KeymasterÄr det fortsatt problem med att skicka in tips?
23/09/2024 kl. 14:59 #22847Andreas
Keymastertack! om det är enkelt så vore det kul med lite statistik från inkomna tips. Exempelvis hur många mål som forumet tror Örebro gör under säsongen, medel, högtsta kvartilen, lägsta kvartilen e t Kanske också vilka spelare som har högst snitt i gjorda mål e t c
Jag är med dig helt och hållet där! Jag har har gjort det något år, men inte hunnit med riktigt alla gånger. Ska hålla det i bakhuvudet 🙂
23/09/2024 kl. 14:51 #22846Catskinner
Deltagaretack! om det är enkelt så vore det kul med lite statistik från inkomna tips. Exempelvis hur många mål som forumet tror Örebro gör under säsongen, medel, högtsta kvartilen, lägsta kvartilen e t Kanske också vilka spelare som har högst snitt i gjorda mål e t c
23/09/2024 kl. 14:45 #22845Andreas
KeymasterJag skickade in precis när det kom ut, men tror inte jag fick någon bekräftelse på att det gått in. Eller att det var något problem. Hur vet man om tipset är registrerat?
Ditt tips har kommit in, men mejlet som skulle gå ut var en del av problemet som nu är fixat.
23/09/2024 kl. 14:44 #22844Catskinner
DeltagareJag skickade in precis när det kom ut, men tror inte jag fick någon bekräftelse på att det gått in. Eller att det var något problem. Hur vet man om tipset är registrerat?
23/09/2024 kl. 14:41 #22843Andreas
KeymasterJag drog ned spamskyddet lite på just det formuläret. Hoppas det funkar bättre nu. Tradigt att det ska krångla just nu.
23/09/2024 kl. 14:30 #22842Andreas
KeymasterAndreas, vill göra dig uppmärksam på att det fortfarande är samma utmaning vid inloggning. D.v.s. det står att ett fel uppstod och sedan går det inte igenom. Jag har försökt 2 gånger nu på 2 dagar men hittills fungerar det inte 🙁
Men om du skriver här är du ju inloggad?
Tänker du på när du klickar på ”Skicka” längst ner på tips-sidan?
23/09/2024 kl. 14:16 #22841Kovacs
DeltagareAndreas, vill göra dig uppmärksam på att det fortfarande är samma utmaning vid inloggning. D.v.s. det står att ett fel uppstod och sedan går det inte igenom. Jag har försökt 2 gånger nu på 2 dagar men hittills fungerar det inte 🙁
22/09/2024 kl. 19:55 #22839Andreas
KeymasterTipset ör förlängt till imorgon kväll bara så ni vet. Det var strul med att skicka in tips för vissa 🙂
22/09/2024 kl. 14:01 #22838Kovacs
DeltagareOtroligt fin genomförd match. Samtliga gör en bra insats. Väldigt få som faller ur ramen. Viktigt att flera av dom som ”ska göra det” får lossning direkt. Tycker Puistola tagit steg sen träningsmatcherna. Är otroligt fin med pucken. Kul också för Leino att kasta fram 3 ass direkt. Så här lätt kommer givetvis inte varje match vara men segern kan ge laget lite självförtroende från start!
21/09/2024 kl. 22:18 #22834PennyBridge78
DeltagareJa jäklar vilken kväll! 51 matcher kvar att vinna!!
21/09/2024 kl. 21:00 #22833Andreas
KeymasterWow, vilken premiär! Svårt att begära mer!
18/09/2024 kl. 16:54 #22829Kovacs
DeltagareKommer Kossila så hoppas jag man gjort en grundlig läkarundersökning alt. har skrivit ett fördelaktigt avtal med klausul för eventuell skada lex. Joakim Andersson och Puustinen.
En kossila i slag höjer vårt lag flera nivåer. Han skulle kunna passa perfekt med Karlqvist och Puistola och skänka trygghet till den sistnämnda. Var alltid imponerad av honom i lakers. Hans kontroll med pucken i fart är imponerande. Och han stämmer in på dom flesta atribut av det vi saknar offensivt.
Att flytta ner Björninen ett hack och ut med Leino på en kant skulle höja lägstanivån i flera formationer.
17/09/2024 kl. 09:16 #22819PennyBridge78
DeltagareJa får vi in en bra center så skulle laget få en helt annan balans. Vet att folk är skeptiska mot Kalle Kossila men beroende på hur allvarlig skadan är kan det vara ett alternativ. Visst han kan vara borta mycket från spel men skulle nog bidra med mycket också. En chansning men vilken spelare som kan göra skillnad och som är ledig just nu är inte det? Men ja han måste ju ha en rimlig chans att kunna spela minst 2/3 av säsongen.
16/09/2024 kl. 16:48 #22818Status
DeltagareLite väl optimistiskt i min mening, men in med en riktigt fin Center så ser det väl ändå helt ok ut.
14/09/2024 kl. 09:44 #22812Kovacs
DeltagareOkej. Jag ger mig på en liten genomgång av truppen nu när försäsongs matcherna är slut.
Backsidan först:
Arnesson-Quenville
Quenville har överraskat på mig. Bättre än jag trott. Inte oäven i egen zon och toppklass i det offensiva spelet!Arnesson kompletterar med sitt stabila aggressiva spel i egen zon. Är på väg tillbaka till den höga nivå han höll innan han lämnade oss tycker jag! Lovande försäsong!
Seppälä-Berglund
Seppälä känns stabil. Kommer ta lite tid att få igång. Men klart godkänd försäsong. Bättre med puck än jag kanske trottBerglund blandar och ger. Har hög högsta nivå. Behöver bli jämnare i spelet. Har mycket i sig.
Backström-Norell
Backström vet man vad man får av. Stabil i egen zon och en jätte i boxplay spelet. Håller han sig till det enkla spelet är han stabil.Norell ser ut att få en offensivare roll i år. Tar för sig med sin skridskoåkning. Tycker han ser näst intill ännu snabbare ut?
Radovojevic- Nilsson
Radovojevic kommer få sina chanser när skador kommer. Känns otroligt spännande. Blir inte förvånad om han är ordinarie efter jul.Nilsson vet man vad man får av. Tycker han påminner om Holm i spelet. Om än inte lika nonchalant. Otroligt lugn med pucken. Bra storlek. Kommer få inleda som 7e back. Men är bra.
Forwards. Så som jag vill starta premiären:
Karlqvist- Björninen – Puistola
Karlqvist behöver inte många ord. Fantastisk på allt räcker långt.Björninen är bra. Kommer inte göra 50p men är vass i spelet.
Puistola växer och det behöver få ta lite tid. Är skicklig i p.p. Tror han kan växa in i det och bli en stjärna!
L.Larsson – Leino – Fernström
L.Larsson ser pånyttfödd ut. Bidrar med fart och energi. Har mindre press i år vilket passar honom bra tror jag.Leino är stabil. 25-30p varje säsong. Gör det bra och är skicklig i det ”lilla” spelet.
Fernström kompletterar dessa herrar bra. Gör det bra och är stor i kroppen.
wikman – Oscarsson- E.Larsson
Wikman ska in där. Dom 3 har kemi. Tror på det ”stora” genombrott där i år.Oscarsson har ett viktigt år. Behöver få en bra start. Ser lite tung ut ibland och Wikmans energi kan vara bra där.
E.Larsson känns som ett nyförvärv. Näst intill lite bortglömd. Potential att göra 20 mål. Behöver nyttja sitt fina skott oftare.
Steen- Mastomäki- Gustafsson
Steen måste få spela. Behöver tid att växa in i shl men tycker intentionerna visar att han är nära.Mastomäki var planens gigant igår. Brukar studsa upp ordentligt kontraktsår. Hoppas på det i år också?
Glenn kan få fart på Mastomäki. Är perfekt i den formationen. Vår kapten ser redo ut i år.
Danielsson – Ekström
Danielsson är för bra för att lämnas utanför. Dock är han 13e i premiären för mig. Har ingredienser att redan i år komma över 20p. Tror dock det kan bli svårare för honom när tempot och fysiska spelet höjs någon procent i riktiga matcher. Känns dock som en joker.Ekström har så mycket i sig. Dock 0p på försäsongen. Tycker han om han ska spela behöver ny miljö. Typ Leino och Ludde som exempel. Hans styrka är spelet med puck. Inte fysiken. Är lite malplacerad med Mastomäki och Steen.
Arntzen kommer få börja är min känsla. Stod ändå genrepet igår. Borde betyda något.
Enroth kommer göra många matcher. Hoppas han tar konkurrensen på ett bra sett.
Tankar? Synpunkter?
Alla ser ju att det är en förstacenter som saknas. Hör också att det jobbas på det. Då kommer man kunna röra om en del i formationerna och spetsa till det lite i samtliga.
13/09/2024 kl. 20:48 #22811Kovacs
DeltagareSkönt att försäsongens bästa match kommer i genrepet! Ger råg i ryggen inför det som komma skall! Tycker många gör det bra idag. Puistola börjar komma rätt. Ludde fysisk och fin med puck. Emil och glenn med några offensiva proppar. Kan bli helt ok det här.
13/09/2024 kl. 17:42 #22807Andreas
KeymasterÖrebro Hockey är inte intresserade av att köpa Behrn Arena. De tycker det är bra att vara hyresgäster. Samtidigt tycker de att arenan begränsar dem, men Micke Johansson o co har ändå lyckats maximera utvecklingen av den.
Men Örebro behöver hitta fler intäktsströmmar och deras senaste anställningar har en del att göra med det. Örebro Hockey försöker utveckla detta, men arenan i sig är en begränsning. Det faktum att den står tom stora delar av året, men Örebro Hockey betalar ändå hyra är något man vill kolla på.
Ni har säkert sett att de försöker pusha försäljning av restaurangbiljetter och vi kommer nog se mer av den typen av försäljning, vilket jag tycker det är bra.
En egen arena i Örebro kommer nog inte att hända någon gång snart utan snarare blir det att försöka jonglera med det som finns och jobba runt denna arenas begränsningar.
13/09/2024 kl. 10:30 #22806Catskinner
DeltagareDet var en sammanställning av SHL klubbarnas finanser i dagens Expressen. Ni ser Örebros siffror nedan. Örebros resultat var inte dåligt men pga av bla gamla synder så är det egna kapitalet lågt.
Örebro Årets Resultat +2.9 MSEK (6:a)
SHL-klubbarnas andel eget kapital av nettoomsättning (Licenskravet) 8.52% (Sist)
Eget kapital 13 MSEK (12:a)
Omsättning 153 MSEK (9:a)Det verkar vara en vinnande faktor med stark korrelation till högt eget kapital att ha egen arena. Exempel vis Färjestad, HV71 har egen arena, medan Växjö och Skellefteå har fördelaktiga hyres villkor. Jag vet inte om det finns någon diskussion om en ny arena eller att köpa loss Behrn? För att bli en storklubb så skulle något sådant till.
12/09/2024 kl. 17:25 #22805Andreas
KeymasterInstämmer i det du säger. Blir spännande att se hur det går imorgon. Linköping åkte ju på en ordentlig käftsmäll mot Leksand. De var verkligen genomusla den matchen.
11/09/2024 kl. 14:08 #22804Catskinner
DeltagareDålig match i två perioder, man lyckades inte komma med fart överhuvudtaget. Både backar och forwards hade problem med att sätta pucken på bladet på spelare med fart. Ingen lyckade forecheck alls, kom på mellanhand eller blev överspelade lätt. Enroth direkt dålig.
-
FörfattareInlägg