Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 13 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
19/09/2019 kl. 19:10 #14208
pb_90
DeltagareSer inge vidare ut för oss hittills! Men vi har ju inte släppt in något än peppar peppar..
19/09/2019 kl. 17:51 #14207Andreas
KeymasterTycker det är skitkul att det går bra för ”våra” spelare.
Tyvärr fick de inte tid att spela och utvecklas hos oss.
Björk och Haga är två bra exempel på detta.Nu var väl Sallinen ganska bra här med, men även han går bra i Liiga 🙂
19/09/2019 kl. 15:26 #14203Personal Jesus
DeltagareTycker det är skitkul att det går bra för ”våra” spelare.
Tyvärr fick de inte tid att spela och utvecklas hos oss.
Björk och Haga är två bra exempel på detta.19/09/2019 kl. 14:28 #14202Yongma112
DeltagareSkulle ju vara jäkligt trist men inte oväntat om Wandell och Hedman går in och dominerar imr…
Ja man ser inte fram emot att få möta corsiguden! Fortfarande halvbitter för att han inte blev kvar.
Dessutom lär väl Berglund göra första målet/poängen idag.
Haga är en annan som fick oförtjänt mycket kritik hos oss bara för att det inte stämde för honom riktigt. Men alla som har minsta lilla hockeyöga såg att det fanns något där. Inte oväntat att han skulle slå igenom på SHL-nivå med sin skridskoåkning.
19/09/2019 kl. 13:21 #14201pb_90
DeltagareSkulle ju vara jäkligt trist men inte oväntat om Wandell och Hedman går in och dominerar imr…
18/09/2019 kl. 17:02 #14200JN27
DeltagareBtw till TJ, BYT för guds skull mållåtar till nästa match. Man hörde ingen musik alls när det blev mål och det är ändå lite av känslan kan jag tycka att det är en eller ett par låtar med bra drag när det blir mål.
Det är med på listan att fixa!
Du är en klippa som alltid! 😁 jag hoppas att det framgick som konstruktiv kritik.
18/09/2019 kl. 17:01 #14199Yongma112
DeltagareJa, jag är inne på samma där Andreas. Även om Frölunda har en ruggig offensiv i grunden. Men ogillar generellt att ställa den tydliga andrekeepern i en svår bortamatch, känns lite som man gett upp på förhand när man gör så.
18/09/2019 kl. 16:58 #14198TJ
DeltagareBtw till TJ, BYT för guds skull mållåtar till nästa match. Man hörde ingen musik alls när det blev mål och det är ändå lite av känslan kan jag tycka att det är en eller ett par låtar med bra drag när det blir mål.
Det är med på listan att fixa! 🙂
18/09/2019 kl. 16:54 #14197Andreas
KeymasterArnzten lär väl få en match den här veckan. Vilken av matcherna tycker/hoppas ni på?
Så usla som Frölunda varit kan jag tycka det vore snällast om han fick stå då. Han får också klacken i ryggen då 🙂
18/09/2019 kl. 16:47 #14196Yongma112
DeltagareArnzten lär väl få en match den här veckan. Vilken av matcherna tycker/hoppas ni på?
18/09/2019 kl. 11:10 #14195pb_90
DeltagareGillar verkligen vad jag ser från Furch. Har sagt det ett tag, men på pappret har han potential att bli en av SHLs bästa. Bra kille med bra skalle och ett fantastiskt lugn. Fint rörelsemönster och smart i sitt spel. Inte flashig eller fladdrig, men kompakt och kvick i kombination med rörlig. Två riktigt svettiga sidledsförflyttningar i ett bräckligt läge för laget, och det syns att grabbarna litar på honom till 100%.
Gnällde ju på Backström efter HV-matchen. Tyckte han var riktigt bra igår men jag hoppas att man fortsätter matcha honom lite restriktivt. Hellre kvalitet än kvantitet. Rissanen var mycket bra han med. Skönt att se. Den killen oroade mig lite, och vi är inte ute ur skogen där än, men bra signaler så här långt.
Liiiiiite oroad av statistiken PennyBridge visar nedan. Sådan skotteffektivitet kommer vi ju inte kunna upprätthålla. PP kan såklart bli bättre och det är väl en sak som kan kompensera för en normaliserad skottprocent.
Skotteffektiviteten är självklart superdopad i och med att det bara har varit två matcher och den första var galen. Dessutom gjorde Bromé mål i öppen kasse i den matchen vilket adderar ca 2% ytterligare till den siffran. 13% är skotteffektiviteten om vi plockar bort det målet. Fortfarande högt, men som sagt, bara två matcher spelade, och med Furch i kassen kan vi klara oss med en lägre skottprocent också.
Mot Luleå var skottprocenten bara 6,25%, och vi vann ändå.
Och PP tyckte jag såg bra ut igår. Något stolpskott och några chanser där man bör ha satt någon. Det ska väl tilläggas att Luleå väl är typ bäst i serien i boxen? Eller iaf var det förra säsongen.
18/09/2019 kl. 10:37 #14194JN27
DeltagareGillar att Viktor Fasth har en SVS% på 66 efter två matcher.
18/09/2019 kl. 10:00 #14193Henric
KeymasterGillar verkligen vad jag ser från Furch. Har sagt det ett tag, men på pappret har han potential att bli en av SHLs bästa. Bra kille med bra skalle och ett fantastiskt lugn. Fint rörelsemönster och smart i sitt spel. Inte flashig eller fladdrig, men kompakt och kvick i kombination med rörlig. Två riktigt svettiga sidledsförflyttningar i ett bräckligt läge för laget, och det syns att grabbarna litar på honom till 100%.
Gnällde ju på Backström efter HV-matchen. Tyckte han var riktigt bra igår men jag hoppas att man fortsätter matcha honom lite restriktivt. Hellre kvalitet än kvantitet. Rissanen var mycket bra han med. Skönt att se. Den killen oroade mig lite, och vi är inte ute ur skogen där än, men bra signaler så här långt.
Liiiiiite oroad av statistiken PennyBridge visar nedan. Sådan skotteffektivitet kommer vi ju inte kunna upprätthålla. PP kan såklart bli bättre och det är väl en sak som kan kompensera för en normaliserad skottprocent.
18/09/2019 kl. 09:51 #14192Andreas
KeymasterPowerplay har sett rätt OK ut ändå. Målen kommer nog.
Boxplay har inte heller sett direkt dåligt ut, men många utvisningar har det varit tyvärr.
Bra Corsi är ju trevlig, men lite mer avslut i rätt sektor hade ju också varit bra.
CSS% 57,3% Corsi i skottsektorn faktiskt. Helt OK.
18/09/2019 kl. 09:23 #14190PennyBridge78
DeltagareLite statistik… dock så är det väldigt tidigt i serien, mot väldigt bra motstånd!
Örebro har flest antal skott i målramen = 6 st (nästkommande lag 3 = Linköping)
Örebro ligger på delad andraplats i antal gjorda mål = 8 st, Djurgården leder med 9st
Örebro har flest skott utanför 33 st
Örebro är tredje bäst i skotteffektivitet = 14,81 %
Örebro är sämst i pp = 0 mål
Örebro är klart sämst i Powerplay + boxplay procent (62.5%, näst sämsta lag har 80,95 % Leksand, Luleå bäst = 123,33%).
Örebro är tredje sämst i skott från målsektorn
Örebro har tredje flest utvisningsminuter (Effektiv utvisningstid i minuter) 20 min
Örebro är bäst och har inga offensiva utvisningsminuter!Men spelet! wow ser bra ut, dock måste vi få till ett fungerande och bra PP. Det ser verkligen bedrövligt ut och sånt som man vinner/förlorar jämna matcher på. Dock Furch, vilken klippa! och hela gänget vilket kämparglöd!!
18/09/2019 kl. 09:15 #14189JN27
DeltagareNågra reflektioner.
Jonathan med en CF på 39% igår? Känns jääääkligt märkligt och inte alls som när man kikade på matchen. Warg hade ju dock ett par rensningar där det inte direkt gick speciellt bra och det drar kanske ner hans snitt också. Det känns också som att det backparet får ta flest defensiva tekningar. Är det någon som har tänkt ifall det är så?
Förstakedjan dominant med 80, 80 resp 73% corsi.
Harper, Rensfeldt och Boucher är kedjan som har svårast. Känns lite märkligt med tanke på hur det såg ut på försäsongen?
Backström hade bara 14:40 i istid.
Reagerade faktiskt på att det var väldigt mycket tid i egen zon när Warg var inne med Jonte. Däremot så är Jonte den enda som kan spela ut pucken och gör ju ett bra jobb när han får den ytan så att han kan spela ut.
Vad gäller femman med Boucher så tyckte jag ändå att de ofta vann tekningar i offensiv zon. Där gjorde de det bra och Boucher visade stundtals upp sin ohyggliga skridskoåkning.
Däremot så är ju Luleå som ett gäng vattenbufflar när de ställer upp i försvar. Det var ju väldigt problematiskt för våra mindre spelare att ta sig fram.Således var det jäkligt kul, som du sa tidigare, att Stoa fick dominera med sin tyngd. Jäklar vilken spelkänsla han besitter ändå.
18/09/2019 kl. 09:11 #14188pb_90
DeltagareNågra reflektioner.
Jonathan med en CF på 39% igår? Känns jääääkligt märkligt och inte alls som när man kikade på matchen. Warg hade ju dock ett par rensningar där det inte direkt gick speciellt bra och det drar kanske ner hans snitt också. Det känns också som att det backparet får ta flest defensiva tekningar. Är det någon som har tänkt ifall det är så?
Förstakedjan dominant med 80, 80 resp 73% corsi.
Harper, Rensfeldt och Boucher är kedjan som har svårast. Känns lite märkligt med tanke på hur det såg ut på försäsongen?
Backström hade bara 14:40 i istid.
18/09/2019 kl. 08:53 #14187JN27
DeltagareMånga som jobbade i det tysta. Den enda som egentligen inte steppade upp och gjorde en bra match var Backström. Även om han bättrade på sig ju längre matchen gick så gör han fortsatt dom där fruktansvärda junismisstagen som bara måste bort.
Jag förstår inte hur det kan gå en halv säsong innan han hittar in i spelet.
Btw till TJ, BYT för guds skull mållåtar till nästa match. Man hörde ingen musik alls när det blev mål och det är ändå lite av känslan kan jag tycka att det är en eller ett par låtar med bra drag när det blir mål.
17/09/2019 kl. 22:38 #14185pb_90
DeltagareHur bra är inte Jonte Andersson? Gjorde han ett misstag idag?
O Rissanen blir så glad av att se hans utvecklingHåller med. Jonte ser hur lugn ut som helst hittills. Och hittar bra och smarta passningar ofta. Rissanen tar liiite mer tid på sig nu innan han tar ett beslut. Och då hinner han med ordentligt att ta ett bättre beslut.
För övrigt, tyckte att Stoa visade bra tendenser offensivt idag. Riktigt läcker pass till Rask och ett par andra aktioner som också såg bra ut. Riktigt stark på puck. Dom här lite mindre svängiga matcherna där det mer är stångande som gäller kommer han gilla. Liiiite seg o försvaret ibland kanske.
Sedan tycker jag att forwards hjälper till bättre i försvarsspelet också? Dvs jobbar klart situationer först innan man försöker något fancy.
17/09/2019 kl. 21:59 #14184D.O
DeltagareHur bra är inte Jonte Andersson? Gjorde han ett misstag idag?
O Rissanen blir så glad av att se hans utveckling17/09/2019 kl. 21:21 #14183pb_90
DeltagareDOMINIK!
Så jäkla stabil! Han tar det han ska ta och sedan liiiiiite extra på det! 😀
17/09/2019 kl. 21:20 #14182Yongma112
DeltagareDOMINIK!
17/09/2019 kl. 21:13 #14181pb_90
DeltagareSå. Jävla. SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT! Ser riktigt jäkla stabilt ut rakt genom hela matchen!
17/09/2019 kl. 20:48 #14180pb_90
DeltagareFan va tur Luleå har alltså… hur många stolpträffar är det nu? Fem?
17/09/2019 kl. 19:30 #14179Andreas
KeymasterKollar på totalen också av tipsen när jag hinner 🙂
Bra första period där man nog borde gjort ett mål i alla fall.
-
FörfattareInlägg